Lijf & Lijn alle pijlers

Afvallen met sporten

07-11-2017 17:10 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wil graag kilo’s kwijt en ben gaan sporten, 3x per week fitness. Ik doe krachttraining en cardio.

Kun je eigenlijk wel kilo’s hiermee kwijtraken? Op sommige sites lees ik dat je hetzelfde gewicht behoudt, maar ik wil nou juist ook die kilo’s kwijt te meer ik door een aangeboren afwijking al wat meer heupslijtage heb dan leeftijdsgenoten (30).
Hoe meer krachttraining je doet, hoe meer spieren je krijgt. Spieren kunnen zwaarder zijn dan vet, maar uiteindelijk verbrand je meer vet als je meer spieren hebt. Als je gewoon cardio en kracht afwisseld 3x in de week en daarnaast let op je voeding zal je afvallen. Wees niet gedemotiveerd ala het de eerste paar weken niet lukt, soms moet je er doorheen en val je in ene veel af.
In beginsel verlies je met sporten vet en zal je spieren aanmaken, zeer waarschijnlijk kom je daardoor in gewicht aan, maar in vet% ga je uiteraard omlaag.

gewicht zegt niet zoveel vind ik. Wil je ook echt kiloos kwijt dan zal je ook op je voeding moeten letten.
guppekop schreef:
07-11-2017 17:14
In beginsel verlies je met sporten vet en zal je spieren aanmaken, zeer waarschijnlijk kom je daardoor in gewicht aan, maar in vet% ga je uiteraard omlaag.

gewicht zegt niet zoveel vind ik. Wil je ook echt kiloos kwijt dan zal je ook op je voeding moeten letten.
Ja dat doe ik gelukkig wel..
M_W schreef:
07-11-2017 17:14
Hoe meer krachttraining je doet, hoe meer spieren je krijgt. Spieren kunnen zwaarder zijn dan vet, maar uiteindelijk verbrand je meer vet als je meer spieren hebt. Als je gewoon cardio en kracht afwisseld 3x in de week en daarnaast let op je voeding zal je afvallen. Wees niet gedemotiveerd ala het de eerste paar weken niet lukt, soms moet je er doorheen en val je in ene veel af.
Thanks! Ik wissel nu idd af, eerst kracht en daarna 30 tot 40 min cardio..
Ben benieuwd, en misschien wil ik ook wel te snel, ben nu een maand bezig.
Een maand is nog niet zo lang. Heb je begeleiding op de sportschool? Daar kunnen ze bekijken hoeveel calorien je per dag zou mogen/moeten eten en binnen hoeveel tijd je het aantal kilo’s kunt verliezen dat je kwijt wil op een verantwoorde manier. Dus ongeveer een halve kilo per week. Met krachttraining bouw je spieren op maar je kunt zeker ook vet verbranden met krachttraining.
Don't cry, buy a bag and move on.
Sporten is vaak goed voor je lichaam, je conditie verbetert en je wordt sterker. Allemaal voordelen.

Afvallen zit in mijn ervaring vooral in je voeding.
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
80% van het resultaat haal je uit voeding,20% uit training.
Laat je buikvet / visceraal vet eens opmeten. Dat zegt voor je gezondheid meer dan gewoon vetpercentage en BMI.
Ik ben door combi van iets minder en behoorlijk gezonder eten en twee keer in de week sporten in anderhalf jaar 22 kilo kwijtgeraakt.
Maar ik bewoog dan ook wel zeeeeer minimaal.
swaentje71 schreef:
07-11-2017 18:33
Laat je buikvet / visceraal vet eens opmeten. Dat zegt voor je gezondheid meer dan gewoon vetpercentage en BMI.
Ik ben door combi van iets minder en behoorlijk gezonder eten en twee keer in de week sporten in anderhalf jaar 22 kilo kwijtgeraakt.
Maar ik bewoog dan ook wel zeeeeer minimaal.
Wow! Deed je ook krachttraining?
in het begin toen ik begon met sporten kwam ik aan, vroeger gaf ik het hierdoor altijd binnen 2 weken op, maar een keer was ik doorgegaan met sporten terwijl ik wel zag dat ik aankwam, ik deed toen aan hardlopen, skaten, cardio en krachttraining, was toen binnen enkele maanden van 74 kilo naar 58 kilo gegaan.

dus gewoon doorzetten als je ziet dat je aankomt door het sporten!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven