Kyleena-spiraal
donderdag 9 november 2017 om 11:47
Hallo iedereen, ik weet dat er al zoveel topics zijn maar ik vind maar niks wat op mijn verhaal lijkt! Ik heb gisteren een spiraaltje laten zetten en het viel echt mee! Het was de Kyleena-spiraal, deze is nieuw en zou minder bijwerkingen geven. Het zou ook kleiner zijn dus fijner voor vrouwen die nog geen kids hebben gebaard.. Nu deed het zetten dus geen ondragelijke pijn en stond ik erna weer snel op m’n voeten en fietste ik zelfs naar huis. Eenmaal thuis lekker in bed gaan liggen want ik had de dag vrij genomen, maar ik heb nergens last van gehad. Ben zelfs nog even boodschappen gaan doen en heb erna gezellig met manlief wat tv gekeken. Na alle verhalen van anderen vind ik dit een beetje raar. Voelen doe ik hem ook niet? Zou die er wel inzitten haha.. Het was in de laatste dag van mijn menstruatie en die is zelfs voorbij nu.. Ik begreep ook dat dit niet de normale gang van zaken was.. Ook vind ik het een heel raar en naar idee om seks te hebben nu dat “ding” in me zit. Ik heb er goed over nagedacht maar het zit me niet lekker, vind het idee echt heel erg wennen.. Heeft iemand daar ervaring mee? Gaat dit voorbij?
donderdag 9 november 2017 om 11:57
Hij is inderdaad nieuw op de markt sinds een jaartje of 1/2, tot nu toe zou ik hem iedereen aanraden als ik sommige horrorverhalen over het zetten van de Mirena en de dagen erna hoor! En dan zal ik me maar over het gevoel heen moeten zetten, het is ook gewoon echt een stap die even gezet moet worden, ik ben benieuwd.
donderdag 9 november 2017 om 12:02
donderdag 9 november 2017 om 12:02
Zelf alleen ervaring met een Mirena spiraal die ook nog eens verkeerd geplaatst was.. Maar dat je hem niet voelt zitten hoort wel hoor
. Mijn gynaecoloog zei destijds dat het na het inbrengen een beetje beurs kan voelen, als een soort menstruatiepijn, maar dat sommige vrouwen er met wat pijnstillers helemaal geen last van hebben. Mij werd ook aangeraden om het tijdens mijn menstruatie te laten plaatsen, omdat je baarmoeder dan toch al een beetje open staat waardoor het veel minder pijn doet.
Ik zou zeggen: wees blij dat je er niks van voelt! Is niks om je zorgen over te maken. Bij het inbrengen van zo'n spiraal kan er volgens mij niet zoveel mis gaan hoor. Als hij er niet goed in zit dán voel je het pas
Ik zou zeggen: wees blij dat je er niks van voelt! Is niks om je zorgen over te maken. Bij het inbrengen van zo'n spiraal kan er volgens mij niet zoveel mis gaan hoor. Als hij er niet goed in zit dán voel je het pas
donderdag 9 november 2017 om 12:06
Ik ben heel benieuwd of de kyleena net zo goed werkt als de mirena! Vooral wat betreft weg blijven menstuaties.
On topic, ik heb ook nooit last gehad van plaatsing, in mijn geval mirena, en je voelt het spiraal daarna echt niet zitten. Ik heb nu mijn 3e spiraal, nooit op de dag van plaatsing meer rust genomen oid.
Eerste keer seks is misschien spannend, maar als de draadjes goed zitten zou je nergens last van moeten hebben.
On topic, ik heb ook nooit last gehad van plaatsing, in mijn geval mirena, en je voelt het spiraal daarna echt niet zitten. Ik heb nu mijn 3e spiraal, nooit op de dag van plaatsing meer rust genomen oid.
Eerste keer seks is misschien spannend, maar als de draadjes goed zitten zou je nergens last van moeten hebben.
donderdag 9 november 2017 om 12:06
oh leuk kende ik nog niet!
Hier een mirena en ook geen enkele last gehad hoor, inderdaad eerste dag beetje rustig aan gedaan.
Hou er wel rekening mee dat de spiraal niet direct 'werkt', die hormonen die erin zitten hebben even tijd nodig net als bij de pil, daarom wel eerst een tijdje met condooms, weet niet meer precies hoe lang, ik dacht 3 weken.
Hier een mirena en ook geen enkele last gehad hoor, inderdaad eerste dag beetje rustig aan gedaan.
Hou er wel rekening mee dat de spiraal niet direct 'werkt', die hormonen die erin zitten hebben even tijd nodig net als bij de pil, daarom wel eerst een tijdje met condooms, weet niet meer precies hoe lang, ik dacht 3 weken.
donderdag 9 november 2017 om 12:09
Ik ben inderdaad wel een beetje proefkonijn wat betreft de Kyleena, er is volgensmij nog niemand die hem al 3+ jaar heeft en er is weinig over te vinden op internet. Ik wist ook niet dat hij er was, ik dacht dat het gewoon een ander merk was wat op de doos stond totdat ik erop ging googelen. Na het lezen van jullie reacties prijs ik mij eerder gelukkig dan bezorgd in ieder geval! Bedankt
donderdag 9 november 2017 om 12:11
Oh dat is vreemd Jempo, toen ik klaar was heb ik mijn arts gevraagd of ik nog ergens rekening mee moest houden, nadrukkelijk gevraagd naar het gebruik van tampons en seks. Zij vertelde mij dat het geen probleem was. Moet ik wel misschien erbij vertellen dat dit in de Stopweek van mijn pil is geplaatst die dezelfde hormonen bevatte. (Levoganostrel). De Kyleena bevat trouwens maar 19,0 van dit hormoon.
dinsdag 10 april 2018 om 02:24
Ik heb de Kyleena in januari laten plaatsen. Ik heb wel een week of 2 pijn gehad tussendoor.
Ik vroeg mij af of er anderen zijn die extreem gewichtsverlies hebben gehad na het plaatsen. Ik ben sindsdien 20 kilo kwijt. Mijn bloed werd ondertussen al 2x onderzocht en alles was oke. D dokter kan geen andere reden vinden voor mijn gewichtsverlies. Daarom mijn vraag...
Ik vroeg mij af of er anderen zijn die extreem gewichtsverlies hebben gehad na het plaatsen. Ik ben sindsdien 20 kilo kwijt. Mijn bloed werd ondertussen al 2x onderzocht en alles was oke. D dokter kan geen andere reden vinden voor mijn gewichtsverlies. Daarom mijn vraag...