Werk & Studie alle pijlers

Geschiedenis opdrachten

16-11-2017 19:37 52 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik ben een lessen aan net voorbereiden voor morgen, ik ben namelijk een geschiedenis docent.
Er is een 2 mavo klas het is een best wel drukke klas.
Aangezien dit de laatste les is voor de toets wil ik een opdracht voor ze hebben zodat je ze alles er in kunnen verwerken.
Dan heb ik het niet over een oefentoets etc maar een echte opdracht denk aan tekening enzovoort.
Hebben jullie nog sugesties?

Alvast bedankt!
sinnombre schreef:
16-11-2017 19:58
Aha, zoals ik al dacht. Jij bent de scholier en dit is je huiswerkopdracht.
Nee, wij gaan je huiswerk niet maken.
Fijne avond nog. En let alsjeblieft eens op tijdens de lessen Nederlands.
:applause: :kneel:
vrouwjagersma schreef:
16-11-2017 20:10
Kies de twee sterkste leerlingen uit de klas uit. Laat ze tegen elkaar vechten. Laat de andere leerlingen bepalen of ze het mogen overleven.
Zo maak je het Romeinse Rijk aanschouwelijk.

Aderlating in groepjes, om de gezondheidszorg in de Middeleeuwen te verduidelijken.

In een volgende les kun je dan lesgeven over de heksenvervolging (regel hiervoor voldoende hout) of je kunt iets doen met mosterdgas.

Jij bent echt heuuuuul creatief zeg. Als ik nog eens inspiratie nodig heb mag ik je dan een pb sturen?
Andersom schreef:
16-11-2017 20:16
Jij bent echt heuuuuul creatief zeg. Als ik nog eens inspiratie nodig heb mag ik je dan een pb sturen?
No problem.
vrouwjagersma schreef:
Kies de twee sterkste leerlingen uit de klas uit. Laat ze tegen elkaar vechten. Laat de andere leerlingen bepalen of ze het mogen overleven.

Aderlating in groepjes, om de gezondheidszorg in de Middeleeuwen te verduidelijken.

In een volgende les kun je dan lesgeven over de heksenvervolging (regel hiervoor voldoende hout) of je kunt iets doen met mosterdgas.
Haha geniaal!
Lady*Voldemort schreef:
16-11-2017 19:41
Misschien kun je ze vragen je Nederlands wat bij te spijkeren. Man man man, wat een narigheid.

:rofl: SO TRUE! :rofl:
stripverhaal schreef:
16-11-2017 19:46
Geschiedenisdocent, echt? (vooral na je geloept te hebben vind ik dat behoorlijk onwaarschijnlijk).

En een mavo 2 klas? Dat is pas geschiedenis, want de mavo bestaat toch al een poosje niet meer.... (ik heb het even opgezocht, maar de mavo bestaat sinds 1999 al niet meer...)
De mavo is nooit opgeheven, is nooit verdwenen uit de wet op het voortgezet onderwijs. http://wetten.overheid.nl/BWBR0002399/2017-08-01
vrouwjagersma schreef:

Je vergeet de rl experience met de guillotine. Grote hakbijl is een goed alternatief.
De kruistochten zij ook leuk, je hebt vast we wal verschillende geloven in je klas. Laat ze bij techniek zwaarden maken.
En anders kan je ze altijd nog loopgraven laten graven op het schoolplein. Wederom is een rl beleving wenselijk:stinkbommen.
MoirenPhae schreef:
16-11-2017 21:22
Je vergeet de rl experience met de guillotine. Grote hakbijl is een goed alternatief.
De kruistochten zij ook leuk, je hebt vast we wal verschillende geloven in je klas. Laat ze bij techniek zwaarden maken.
En anders kan je ze altijd nog loopgraven laten graven op het schoolplein. Wederom is een rl beleving wenselijk:stinkbommen.
Jij hebt ook echt hart voor je vak, zo mooi is dat :heart:
Dun gezaaid zijn we, goede leraren. Maar TO, we delen onze kennis en ervaring met liefde, opdat alle leerlingen in Nederland geïnspireerd en goed onderwijs mogen ontvangen.
vrouwjagersma schreef:
16-11-2017 21:27
Jij hebt ook echt hart voor je vak, zo mooi is dat :heart:
Dun gezaaid zijn we, goede leraren. Maar TO, we delen onze kennis en ervaring met liefde, opdat alle leerlingen in Nederland geïnspireerd en goed onderwijs mogen ontvangen.
Speciaal onderwijs, dan word je pas creatief en dat hou je alleen col met hart voor je klas.
Morgen doen we de inquisitie schoolbreed. Wel spannend, want eigenlijk werken we niet klasoverstijgend. Ik heb die heks van een collega van me gisteren aangegeven. Die zit nu in de gymzaaldouches vast met de rest.
Anoniem7271 schreef:
16-11-2017 19:37
Hallo allemaal,

Ik ben een lessen aan net voorbereiden voor morgen, ik ben namelijk een geschiedenis docent.
Er is een 2 mavo klas het is een best wel drukke klas.
Aangezien dit de laatste les is voor de toets wil ik een opdracht voor ze hebben zodat je ze alles er in kunnen verwerken.
Dan heb ik het niet over een oefentoets etc maar een echte opdracht denk aan tekening enzovoort.
Hebben jullie nog sugesties?

Alvast bedankt!
werk-studie/aandacht-van-docent/list_messages/390047

In 2 maanden van leerlinge naar docent?
MoirenPhae schreef:
16-11-2017 21:29
Speciaal onderwijs, dan word je pas creatief en dat hou je alleen col met hart voor je klas.
Morgen doen we de inquisitie schoolbreed. Wel spannend, want eigenlijk werken we niet klasoverstijgend. Ik heb die heks van een collega van me gisteren aangegeven. Die zit nu in de gymzaaldouches vast met de rest.
:proud:
Zo mooi dit. Dit is wat goed onderwijs is.
Ik doe volgende week een project rondom de Franse revolutie. Ik zet de ene helft van de klas tussen de taartjes op lekkere zachte banken en laat de andere helft hongerlijden in het bezemhok. En dan roepen we de revolutie uit.
Schreeuwen. Heel hard.
vrouwjagersma schreef:
16-11-2017 21:33
:proud:
Zo mooi dit. Dit is wat goed onderwijs is.
Ik doe volgende week een project rondom de Franse revolutie. Ik zet de ene helft van de klas tussen de taartjes op lekkere zachte banken en laat de andere helft hongerlijden in het bezemhok. En dan roepen we de revolutie uit.
Gebruik techniek voor het maken van een guillotine. Zijn ze er ook zuiniger op. Wel goed laten oliën ivm vlekken!

Ik ga volgende week een nieuw tijdvak starten. Ik dacht WOII, maar dat is best groot en red ik niet voor de kerst. Heb jij nog een tip.
Of de TO mss hier?
Haha, Jagersma en Moiren. Als jullie ooit een kolledgetoer voor Viva organiseren kom ik graag een keer als publiek, heur.
Oakes schreef:
16-11-2017 21:45
Haha, Jagersma en Moiren. Als jullie ooit een kolledgetoer voor Viva organiseren kom ik graag een keer als publiek, heur.
Geloof me, wij zij beter dan al die amateurs op tv!
Serieus trouwens.
MoirenPhae schreef:
16-11-2017 21:46
Geloof me, wij zij beter dan al die amateurs op tv!
Serieus trouwens.
Afgaande op wat ik hier lees geloof ik jullie!
Topideeën lees ik hier. Meteen ook de oplossing voor overvolle klassen en hoge werkdruk.
En TO? Kan je er wat mee?
MoirenPhae schreef:
16-11-2017 22:42
En TO? Kan je er wat mee?

Die slaapt al, moest naar bed van haar ouders. :lightbulb:
Een werkstuk over trollen en dan met name internettrollen. Materiaal genoeg hier.
Wat is het geworden TO?
Professionele vraag, dus ... wat schuift het?
Ik ga helemaal stuk hier... :rofl: Waarschuw me even als jullie alle beelden in kerken gaan stukslaan, daar ben ik graag bij.
Winter is coming...
winterqueen schreef:
17-11-2017 22:21
Ik ga helemaal stuk hier... :rofl: Waarschuw me even als jullie alle beelden in kerken gaan stukslaan, daar ben ik graag bij.
Dat is echt te zonde.
MoirenPhae schreef:
16-11-2017 21:36
Gebruik techniek voor het maken van een guillotine. Zijn ze er ook zuiniger op. Wel goed laten oliën ivm vlekken!

Ik ga volgende week een nieuw tijdvak starten. Ik dacht WOII, maar dat is best groot en red ik niet voor de kerst. Heb jij nog een tip.
Of de TO mss hier?
Je kan altijd The Wave naspelen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven