Geld & Recht alle pijlers

Gekke huizenmarkt

17-11-2017 19:08 62 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben ons huis te koop staan en deze was in een poep en een scheet verkocht.

We dachten een paar duizend winst te maken, maar het is een paar tienduizend geworden!!!

En dan hebben we de beste bieders niet eens gedaan omdat die de hypotheek waarschijnlijk niet rond konden krijgen.

Ik woon in de randstad, dat zal schelen, maar het is echt een bizar goede tijd gebleken.

Heeft een van jullie ook ooit zijn/haar huis zo ruim kunnen verkopen?
die ik wilde bestaat al...
Ja wij hebben net ons appartement verkocht in Utrecht (stad). Voor 50.000 euro meer dan waar ze hier 2 jaar geleden voor weggingen.

Onze was binnen 4 dagen verkocht.

Wij gaan de komende jaren eerst huren (in een zuidelijkere stad).
Ik vrees dat het over een paar jaar weer helemaal fout gaat lopen.

Huizen worden momenteel voor idiote bedragen gekocht en verkocht, voornamelijk door de lage rente.

Dat loopt straks allemaal weer vast.
Hier geen randstad, maar stad in het Oosten des lands. Net zo veel gekte hoor.

Huizen gaan zeker in mijn wijk binnen 2 weken en voor (ruim) boven de vraagprijs.

Ik zou zelf ook dik veel winst kunnen pakken met verkopen nu. Ik vind het een lastige hoor.... Heb het in 2005 gekocht voor 198. Hypotheek bij de bank is nu 165 (plus nog wel schuld bij ouders, maar die hoeft niet direct afbetaald te worden) en ik zou er zeker wel 250 voor kunnen krijgen. Dus zo'n 85 aan overwaarde momenteel. Maar ja....waar ga ik dan wonen? Ik heb een laag inkomen en nu een huisgenoot nodig om het rond te krijgen. Wel net de hypotheek overgesloten dus kom straks 200 euro lager uit per maand. Dan kan ik het misschien zonder huisgenoot... Lastig lastig. In de private huursector kom ik nergens aan. Ik sta niet ingeschreven voor sociale huur. En ik heb echt een mooi oud huis waar ik al veel geld ook in gestoken heb. De locatie is fantastisch. Je kunt niet veel beter zitten hier. Als ik iets goedkopers terugkoop, zit ik veel minder goed en minder mooi. Bovendien heb je bij een flat bijv weer hoge VvE kosten.

Heb ook jaren gedacht dat het niet meer goed ging komen. Juist omdat ik vóór de crisis kocht. De buren (met hetzelfde huis maar dan wat praktischer ingedeeld) zijn in die tijd in vraagprijs gezakt van 290 naar 200 uiteindelijk (over een aantal jaren heen). Nu staan de buren verderop weer te koop voor 290.... En gaat waarschijnlijk ook wel weg voor dat. Dus wat is wijsheid....

De prijzen zullen weer zakken. Dan woon ik nog steeds goed en behoorlijk goedkoop.
Ja, randstad: startersappartement tegen vraagprijs verkocht. Was in 2003/4 niet verkoopbaar.
Nieuwe woning ook tegen vraagprijs aan gekocht.
(regio Rotterdam)
Mijn appartement staat bijna 8 jaar te koop. Af en toe eens een kijker en in die jaren 2 keer in een bod gehad. Nu opeens in 1 week 4 kijkers en er staat nog een bezichtiging gepland voor morgen. De eerste hebben nu een hartstikke goed bod neergelegd en daarmee zijn we akkoord gegaan. Al krijg ik net de specificaties van Funda en is het appartement in een week tijd 300 keer bekeken. En dat terwijl het normaal rond de 100 keer was.

Afgelopen zaterdag stonden er zelfs mensen voor de deur. Zij zochten een woning voor hun zoon. Ik heb ze buiten even laten zien, als ze de rest willen zien kan dat via de makelaar.

Ik wist dat het nu een gekkenhuis is, had alleen niet verwacht dat het ook hier zo zou worden.
Er staan steeds minder huizen te koop en het lijkt erop dat dat nog wel even zo doorgaat. Volgens mij gaan huizenprijzen daarom alleen nog maar verder omhoog.
Over een jaar of vijf heb ik genoeg woonduur opgebouwd om te gaan huren. Dan wil ik verkopen. Iets groter kopen kan ik niet. Iets groters huren wel.

Vraag is niet of de huisprijzen weer instorten, alleen wanneer. Echt belachelijke bedragen worden er neergeteld
broodtrommel schreef:
20-11-2017 17:51
Over een jaar of vijf heb ik genoeg woonduur opgebouwd om te gaan huren. Dan wil ik verkopen. Iets groter kopen kan ik niet. Iets groters huren wel.

Vraag is niet of de huisprijzen weer instorten, alleen wanneer. Echt belachelijke bedragen worden er neergeteld
Hoe krijg je dat voor elkaar? Woonlasten zijn een stuk lager als je koopt dan huurt! En helemaal als je al wat aflossing van je huidige hypotheek mee kunt nemen.
Mijn huis heeft lang onder water gestaan. Van de zomer hoopte ik dat het inmiddels niet meer onder water stond. Ik had een nieuwe woning op het oog maar dat ging niks worden als ik restschuld had. Ik liet dus 3 makelaars komen voor een waardebepaling van mijn huis. Viel van mijn stoel. Tienduizenden euro's overwaarde bleek erop te zitten. Belachelijk. Het was in een paar weken verkocht en ik hou er leuk aan over. Ik ben er blij mee!
attribuutje schreef:
18-11-2017 16:51
Alles bij elkaar wordt het toch echt goedkoper hoor stampertje, maandlasten e.d., we kunnen betalen verbouwen wat we mooi vinden....ben er blij mee.
Ja dat die maandlasten lager worden is logisch: je hebt een groot deel van je hypotheek afgelost en de rente op het restant is veel en veel lager. Dus dan gaan je maandlasten flink omlaag. Maar dat was ook zo geweest als je in je oude huis bleef wonen.
broodtrommel schreef:
20-11-2017 17:51

Dat laatste valt wel mee. Het is wel eens hoger geweest. Alleen in de grote steden zitten er rare uitschieters tussen (maar dan eigenlijk alleen in Amsterdam en Utrecht, in de andere steden valt het wel mee). Vergeleken met andere stedelijke regio's valt het hier allemaal wel mee. Probeer eens in Duitse of Engelse steden iets vergelijkbaars te vinden.
MiniMe3 schreef:
19-11-2017 22:16
Hier geen randstad, maar stad in het Oosten des lands. Net zo veel gekte hoor.

Huizen gaan zeker in mijn wijk binnen 2 weken en voor (ruim) boven de vraagprijs.

Ik zou zelf ook dik veel winst kunnen pakken met verkopen nu. Ik vind het een lastige hoor.... Heb het in 2005 gekocht voor 198. Hypotheek bij de bank is nu 165 (plus nog wel schuld bij ouders, maar die hoeft niet direct afbetaald te worden) en ik zou er zeker wel 250 voor kunnen krijgen. Dus zo'n 85 aan overwaarde momenteel. Maar ja....waar ga ik dan wonen? Ik heb een laag inkomen en nu een huisgenoot nodig om het rond te krijgen. Wel net de hypotheek overgesloten dus kom straks 200 euro lager uit per maand. Dan kan ik het misschien zonder huisgenoot... Lastig lastig. In de private huursector kom ik nergens aan. Ik sta niet ingeschreven voor sociale huur. En ik heb echt een mooi oud huis waar ik al veel geld ook in gestoken heb. De locatie is fantastisch. Je kunt niet veel beter zitten hier. Als ik iets goedkopers terugkoop, zit ik veel minder goed en minder mooi. Bovendien heb je bij een flat bijv weer hoge VvE kosten.

Heb ook jaren gedacht dat het niet meer goed ging komen. Juist omdat ik vóór de crisis kocht. De buren (met hetzelfde huis maar dan wat praktischer ingedeeld) zijn in die tijd in vraagprijs gezakt van 290 naar 200 uiteindelijk (over een aantal jaren heen). Nu staan de buren verderop weer te koop voor 290.... En gaat waarschijnlijk ook wel weg voor dat. Dus wat is wijsheid....

De prijzen zullen weer zakken. Dan woon ik nog steeds goed en behoorlijk goedkoop.
lekker blijven zitten waar je zit! Ik heb vijf jaar geleden gekocht in de Randstad en nu al 50.000 meer waard. Maar dit is mijn topstekkie, ik wil hier niet weg :flirting:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven