Napraattopic Deel 93
zondag 5 november 2017 om 19:08
Beste forummers,
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.
Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraat plezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod.team
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.
Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraat plezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod.team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
zondag 3 december 2017 om 23:12
Spiekbriefje op je bureau oid. Liefst ook fonetisch er achter. Of naambordjes laten maken.Oudblond schreef: ↑03-12-2017 23:10Ik begrijp dat ook niet. Maar blijkbaar 'is er een markt' voor'Morgen heb ik masterclass bij mij op kantoor (elke maandag, speciaal project) met een paar leerlingen die namen hebben waar ik echt op heb moeten oefenen. Zal jou niet vreemd zijn. Ik begeleid hen in stages en cv's en denk elke keer hoeveel makkelijker het voor hen zou zijn als ze een voornaam zouden hebben die iedereen in hun omgeving makkelijk kan uitspreken en schrijven. En dat hoeft echt niet Piet en Annemie te zijn. Maar Dtjeezalienaes.. tja dan moet ik tocht echt even vragen hoe ik dat uitspreek en duurt het even voor ik het goed schrijf.
En soms weet ik het ook gewoon even niet en is het ‘jij’.
zondag 3 december 2017 om 23:15
zondag 3 december 2017 om 23:15
Doe ik ook, maar ik begrijp die ouders niet. Hun kinderen komen niet alleen jou en mij tegen die voor zichzelf een oplossing zoeken om hun kind correct aan te kunnen spreken. Die kinderen lopen hun hele leven tegen de problemen die anderen met die naam hebben aan. Dat snap ik niet.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
zondag 3 december 2017 om 23:16
Tsja. Allemaal toch in hetzelfde circuit. Die kinderen weten niet beter.Oudblond schreef: ↑03-12-2017 23:15Doe ik ook, maar ik begrijp die ouders niet. Hun kinderen komen niet alleen jou en mij tegen die voor zichzelf een oplossing zoeken om hun kind correct aan te kunnen spreken. Die kinderen lopen hun hele leven tegen de problemen die anderen met die naam hebben aan. Dat snap ik niet.
zondag 3 december 2017 om 23:21
zondag 3 december 2017 om 23:22
Ik denk dat dat wel meevalt.
Ik doe mijn hele leven al mee met een buitenlandse naam, en voor Nederlanders erg raar. Echt nog nooit het idee gehad dat het belemmerend was.
Het ligt vooral aan je eigen instelling.
Ga je kansloos pieten lopen knijpen, Tsja.
zondag 3 december 2017 om 23:35
Dat kansloos lopen knijpen is de crux. En dat zie ik zoveel in Amsterdam Zuidoost en ik hoor de leerlingen 'argumenetren' dat zij alleen al door hun naam geen kans krijgen. Vind ik ook voor een groot gedeelte onzin en als ik hen mijn eigen naam vertel, die ik niet als roepnaam gebruik omdat geen NL'er die uitspreekt zodat ik daar op reageer, staan ze bol van de de 'iedereen moet je toch gewoon accepteren!' Ik heb voor mezelf besloten dat mijn doopnaam hier niet uit de strot te krijgen is. En ik heb dus een roepnaam die ik nu ook doorvoel. Niemand nog een probleem.
zondag 3 december 2017 om 23:41
Verkeerde topic. Lezen is moeilijk. Geeft niet.
zondag 3 december 2017 om 23:42
En dat is exact waar 'mijn' project over gaat. Met ROC'ers die verkort naar niveau 4 kunnen als ze... Niet wentelen. Maar doen.
maandag 4 december 2017 om 01:53
maandag 4 december 2017 om 02:03
maandag 4 december 2017 om 02:10
maandag 4 december 2017 om 02:16
Ja de supermaan scheen door de bomen vandaag!
Chocolade kun je best lang bewaren. Dus met de Pasen is het chocoladeletters en met Sinterklaas paashaasjes
.
Ik heb soms een logeerhond. En een prachtig natuurgebiedje aan mijn achtertuin. Daar wandel ik dan uren. Een eigen hond past niet in mijn leven. Heb je veel harige huisgenoten?
Chocolade kun je best lang bewaren. Dus met de Pasen is het chocoladeletters en met Sinterklaas paashaasjes
Ik heb soms een logeerhond. En een prachtig natuurgebiedje aan mijn achtertuin. Daar wandel ik dan uren. Een eigen hond past niet in mijn leven. Heb je veel harige huisgenoten?
Kia aka brandhout voor de hel, aangenaam.
maandag 4 december 2017 om 02:29
Nou nou, een billenkoek topic. Zat ik echt op te wachten.
Wat leuk, Kia! Elke keer dezelfde of heb je er meerdere? Lekker dat je dan zo met ze de natuur in kan. Heerlijk dat gevoel van ruimte, groen en vrijheid.
Fijn dat je dat met honden kunt delen wanneer je er zin in en tijd voor hebt.
Mijn harig huishouden bestaat uit twee
Wat leuk, Kia! Elke keer dezelfde of heb je er meerdere? Lekker dat je dan zo met ze de natuur in kan. Heerlijk dat gevoel van ruimte, groen en vrijheid.
Fijn dat je dat met honden kunt delen wanneer je er zin in en tijd voor hebt.
Mijn harig huishouden bestaat uit twee
maandag 4 december 2017 om 02:44