Iemand in de supermarkt.

06-12-2017 13:18 742 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi Viva-forummers!

Na lang wikken en wegen toch maar een account aangemaakt om advies te vragen. Eerst wil ik wat over mijzelf kwijt, zodat jullie weten hoe ik een beetje als persoon ben. Ik ben namelijk erg onzeker en vind het moeilijk om dingen te ondernemen.

Mijn verhaal gaat over een jongen in de supermarkt, hij werkt daar. Ik merk dat ik sinds iets langer dan een maand toch wel interesse heb maar ik durf gewoonweg niks te doen. We begroeten elkaar 9 vd 10 keer (hij begint) en soms vraag ik wat aan hem met betrekking tot of iets nog op voorraad is of besteld kan worden. Zo ook de vorige keer, hij ging kijken of het besteld kon worden aangezien het niet in het assortiment zit. Ik moest hierbij mijn voor- en achternaam en mijn 06 geven dan zou hij contact opnemen als er meer informatie is. Begin deze week moest ik wat vragen en hij was (gelukkig voor mij) de enige die op dat moment rondliep in de winkel, dus vroeg ik meteen naar het product van de vorige keer waarvoor ik mijn naam en 06 moest geven. Hij verontschuldigde zich 2x dat ie niet had gebeld omdat ie dacht dat ie wel had gebeld en ik merkte dat hij wel een beetje rood werd, dit kan ook uit schaamte komen maar ook van de zenuwen? Enige tijd geleden was ik ook bij hem aan de kassa en ik merkte dat ie bij mij wat klungelig begon te doen en bij de klant voor mij was er volgens mij niks aan de hand. Al kan ik mij dit ook allemaal inbeelden natuurlijk. Ik zou graag in contact komen met hem maar ik durf niet zo goed, ik durf niet meer dan simpelweg iets vragen waar iets staat/of het nog voorradig is. Enige tijd geleden ben ik hem gaan opzoeken op Facebook want ik was nieuwsgierig, maar om nou out of the blue een berichtje op Facebook te sturen.. en wat als ie daarover iets zegt in het echt? Of nog erger, mij afwijst.. ik wil nog wel mijn boodschappen kunnen doen zonder dat het ongemakkelijk gaat worden.

Hebben jullie tips/advies?
BaloeBeer schreef:
16-12-2017 15:11
Handschoenen is wel een idee ja, want dat hoor je niet dus dat heb je ook niet in de gaten. En het aanspreken durf ik niet, tenzij er echt een aanleiding voor is..
Ik vind dit echt een kwelling. Dit kan toch niet leuk meer zijn?
Een relatie moet een aanvulling zijn op je leven, niet een invulling, onderhand een obsessie.
lindaatje1900 wijzigde dit bericht op 16-12-2017 16:01
0.62% gewijzigd
dubbel
lindaatje1900 schreef:
16-12-2017 15:59
Een relatie moet een aanvulling zijn op je leven, niet een invulling, onderhand een obsessie.
Het is geen obsessie en invullen, wees maar niet bang....
Oké, hij is er weer niet..
lindaatje1900 schreef:
16-12-2017 15:59
Niet zozeer een relatie in het algemeen, maar specifiek een relatie met deze supermarkt medewerker is een obsessie. Dat heet verliefd zijn. Dan ben je obsessief.
BaloeBeer schreef:
16-12-2017 16:12
Oké, hij is er weer niet..
Werkt ie er nog wel?
lucky82 schreef:
16-12-2017 15:13
Sleutels laten vallen, echt? Hoe ongemakkelijk zou het zijn als hij daar niks mee doet. Wat ga je dan doen?
:HA:
Volgens mij klinkt dat ook hartstikke hard (galmend) op zo'n winkelvloer.
zakdoek laten vallen. Zoek de symboliek maar eens op...

Maar hij was er dus niet. Facebook-route!
Je moet het leven niet te serieus nemen. Je overleeft het toch niet!
Laatst kwam iemand mij mijn sjaal nabrengen die ik had laten vallen, maar dat was dus wel echt per ongeluk en dat voel en hoor je dus inderdaad niet.
Ik heb weleens eerder mijn sleutels laten vallen, dit was geheel per ongeluk maar het klonk zachter dan je denkt.

Ik neem aan dat ie er nog wel werkt..
Toch kan je denk ik beter iets laten vallen waarvan het niet erg is als je het niet terugkrijgt, want stel hij reageert er niet op, dan kan jij het niet direct terug gaan pakken omdat je het zogenaamd niet gemerkt hebt.
Lieve Baloe Beer, wat doe je mij ontzettend denken aan mijzelf, toen ik 16 jaar was. Je komt jonger over dan je leeftijd. Je hebt nog nooit een relatie gehad, hoe ging het dan eerder als je iemand leuk vond? In stilte verliefd blijven?
Misschien helpt dit je: bedenk wat het allerergste is wat je zou kunnen gebeuren in dit geval. Waarschijnlijk is dat: hij wijst je af, heeft geen interesse, jij voelt je ongemakkelijk. En dan? Dan gaat het leven door, jij weet waar je aan toe bent, misschien de eerste paar keer dat je boodschappen gaat doen voel je je ongemakkelijk, maar ook dat gaat over. Echt.
Ga er gewoon vanuit dat hij inmiddels best een vermoeden heeft van jouw interesse in hem en dat hij zelf niets gaat ondernemen. You can win, you can loose.
Dit is voor jou iets moeilijks, contact leggen. Je kunt het erbij laten en elke keer als je hem ziet je hart een sprongetje laten maken. Dat kan nog maanden zo doorgaan.
Je kunt ook proberen om contact te leggen en ervan uit gaan dat hij er niet zo in staat als jij. En heel misschien ook wel.
Je leert alleen door dit soort dingen te doen. En misschien past het gewoon niet bij jou om zelf op iemand af te stappen. Ik weet inmiddels ( door ervaring en ik ben bijna twee keer zo oud als jij) dat het verschillende kanten uit kan gaan en je zal zeker ook teleurstellingen meemaken. Daarvan kun je alleen maar leren wat wel en niet past bij jou. Het is misschien sowieso verstandig om wat hulp te vragen bij het sociale contacten leggen, via een psycholoog oid. En misschien heb jij het gewoon nodig dat iemand wat meer moeite doet voor jou.
En kom je die persoon ook heus ergens een keer tegen. Of durf je het dan ineens wel.
anoniem_356413 wijzigde dit bericht op 16-12-2017 16:35
0.09% gewijzigd
[quote=BaloeBeer post_id=27905111 time=1513407826 user_id=360167]
Ben je helderziend? Ik dacht hier ook aan vanochtend tijdens mijn werk.. maar zoals wat? Mijn sleutels laten vallen, in de hoop dat hij ze opraapt? Of? En wat zou jij dan zeggen, aangezien je zegt ‘kun je misschien iets zeggen van..’
[/quote

Nou ik heb in ieder geval vertrouwen in jou. Dat speelt de grootste rol denk ik, dat je vertrouwen hebt en krijgt van anderen.
Dan is er een regel: Als het verlangen groter is dan de angst doe je het en dat geldt denk ik ook voor jouw object of affection.
Nu lijkt het alsof jouw angst groter is dan jouw verlangen. Dan zal je niet in oplossingen moeten denken, maar je angsten onderzoeken.
Op het moment dat hij wel heel erg laat blijken jou te willen, heb je nog niks, want jouw angst houd je dan tegen.

Ooit heb ik een date gehad, die is ontstaan naar aanleiding van een gesprek in de kroeg over soep. Zij vond het nodig om mij een blik soep te komen brengen bij mij thuis .......
20062016 schreef:
16-12-2017 16:33
+1

En het zou zo maar kunnen dat wat jij ziet als je angst, voor hem heel aantrekkelijk is.

Kan je niet hier schrijven welke supermarkt het is en waar? Dan is er vast wel iemand van het forum die die jongen even een hint geeft en hem aanspoort jou te benaderen :). (grapje natuurlijk)...
Je moet het leven niet te serieus nemen. Je overleeft het toch niet!
BaloeBeer schreef:
16-12-2017 16:28
Ik heb weleens eerder mijn sleutels laten vallen, dit was geheel per ongeluk maar het klonk zachter dan je denkt.

Ik neem aan dat ie er nog wel werkt..
Kom op zeg. Je gaat dit toch niet écht doen of wel? Ga je dan voor hem staan en met je meest verleidelijke lachje 'oeps' zeggen? Ik zie nu zo'n filmscene voor mij waarin een zeer verleidelijke vrouw met minirokje zo'n actie doet.

Spreek hem rechtstreeks aan, of benader hem via FB. Doe het nu maar, als je niet schiet, kun je ook niet scoren. Achteraf ben je trots op je zelf. Sommige dingen moet je gewoon doen.
Ik ben nu ook op het punt om het dan toch maar via Facebook te doen, aangezien ik 'm al een paar dagen niet heb gezien. Ik had wel een briefje gemaakt met zijn naam erop en die had ik dan op zijn kar willen leggen maar dat is vast kinderachtig? Dit was alleen voor als ie er zou zijn, maar hij was er dus niet.
BaloeBeer schreef:
16-12-2017 17:46
Ik ben nu ook op het punt om het dan toch maar via Facebook te doen, aangezien ik 'm al een paar dagen niet heb gezien. Ik had wel een briefje gemaakt met zijn naam erop en die had ik dan op zijn kar willen leggen maar dat is vast kinderachtig? Dit was alleen voor als ie er zou zijn, maar hij was er dus niet.
Als je dan een Facebook bericht wil sturen dan nu, denk ik.
Hij is er al een aantal dagen niet. Dat kan best zeggen dat hij ergens anders werkt.
Wat zou ik in het berichtje kunnen zetten? :)
Of is alleen een vriendschapsverzoek ook voldoende? Dan ga ik dat meteen doen :D
BaloeBeer schreef:
16-12-2017 18:01
Of is alleen een vriendschapsverzoek ook voldoende? Dan ga ik dat meteen doen :D
Vriendschapsverzoek sturen en eerst maar eens zien of hij die accepteert. Dan berichtje! Gewoon doen, go for it! Niet nadenken, druk op de knop :)
BaloeBeer schreef:
16-12-2017 18:01
Beide dan, hè.
Anders loop je kans dat jouw naam hem niks zegt en het weg klikt.
Hey * naam*
Ik ben Baloe en klant van de supermarkt waar jij werkt. Je kom je weleens wat vragen over producten enzo :)
Heb je een paar dagen niet gezien en dacht: 'zal eens vragen of alles goed met is je. :) :).
groetjes Baloe
Dat berichtje is wel heel leuk maar voor mijn gevoel 'opdringerig' alsof ik elke dag in de gaten houd of hij aan het werk is.. ha-ha.
DOE HET NU!

:popcorn: :flirting:
BaloeBeer schreef:
16-12-2017 18:12
Dat berichtje is wel heel leuk maar voor mijn gevoel 'opdringerig' alsof ik elke dag in de gaten houd of hij aan het werk is.. ha-ha.
Daarom de smiley.
Tja, jij wil met de billen bloot en via Facebook contact maken.
Dat betekent dat je ook een bericht moet sturen. Anders weet hij toch niet wie jij bent?
Pffff, wat een geneuzel, al 13 pagina's lang. Je maakt het veel te groot allemaal. Kan niet anders dan een anti-climax worden.
Winter is coming...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven