Iemand in de supermarkt.

06-12-2017 13:18 742 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi Viva-forummers!

Na lang wikken en wegen toch maar een account aangemaakt om advies te vragen. Eerst wil ik wat over mijzelf kwijt, zodat jullie weten hoe ik een beetje als persoon ben. Ik ben namelijk erg onzeker en vind het moeilijk om dingen te ondernemen.

Mijn verhaal gaat over een jongen in de supermarkt, hij werkt daar. Ik merk dat ik sinds iets langer dan een maand toch wel interesse heb maar ik durf gewoonweg niks te doen. We begroeten elkaar 9 vd 10 keer (hij begint) en soms vraag ik wat aan hem met betrekking tot of iets nog op voorraad is of besteld kan worden. Zo ook de vorige keer, hij ging kijken of het besteld kon worden aangezien het niet in het assortiment zit. Ik moest hierbij mijn voor- en achternaam en mijn 06 geven dan zou hij contact opnemen als er meer informatie is. Begin deze week moest ik wat vragen en hij was (gelukkig voor mij) de enige die op dat moment rondliep in de winkel, dus vroeg ik meteen naar het product van de vorige keer waarvoor ik mijn naam en 06 moest geven. Hij verontschuldigde zich 2x dat ie niet had gebeld omdat ie dacht dat ie wel had gebeld en ik merkte dat hij wel een beetje rood werd, dit kan ook uit schaamte komen maar ook van de zenuwen? Enige tijd geleden was ik ook bij hem aan de kassa en ik merkte dat ie bij mij wat klungelig begon te doen en bij de klant voor mij was er volgens mij niks aan de hand. Al kan ik mij dit ook allemaal inbeelden natuurlijk. Ik zou graag in contact komen met hem maar ik durf niet zo goed, ik durf niet meer dan simpelweg iets vragen waar iets staat/of het nog voorradig is. Enige tijd geleden ben ik hem gaan opzoeken op Facebook want ik was nieuwsgierig, maar om nou out of the blue een berichtje op Facebook te sturen.. en wat als ie daarover iets zegt in het echt? Of nog erger, mij afwijst.. ik wil nog wel mijn boodschappen kunnen doen zonder dat het ongemakkelijk gaat worden.

Hebben jullie tips/advies?
Baloe,

Goed bericht! Trots op je!
En of hij je berichtje ziet, dat hangt volgens mij af van zijn instellingen. Volgens mij krijg je in Messenger wel een melding dat iemand je een bericht heeft gestuurd. Bij mij wel tenminste

Vriendschapsverzoek ziet hij in ieder geval.

En wat de reactie ook is. You did it!!!!
Je moet het leven niet te serieus nemen. Je overleeft het toch niet!
Ik ben helemaal niet nieuwsgierig hoor ;-) , maar heeft hij je al geaccepteerd of een berichtje terug gestuurd.

Wat superknap dat je het toch maar gedaan hebt!
Hij heeft mijn vriendschapsverzoek nog niet geaccepteerd en mijn berichtje is nog niet aangekomen.. om eerlijk te zijn had ik al wel iets verwacht maar goed..
In ieder geval top gedaan!
Goed bezig!
Hij werkt er nog wel.. hij begroette mij net. Maar hij zei niks over mijn actie. Dus ik denk dat ie het niet heeft gezien? Of hij doet er niks op uit..
Misschien kan je een kerstkaart geven met eventueel daarop je telefoonnummer of emailadres? Dan weet je in ieder geval zeker dat hij het gehad heeft.
Dina80 schreef:
17-12-2017 16:47
Misschien kan je een kerstkaart geven met eventueel daarop je telefoonnummer of emailadres? Dan weet je in ieder geval zeker dat hij het gehad heeft.
Is dat niet opdringerig? Omdat ik al iets heb gedaan?
BaloeBeer schreef:
17-12-2017 16:48
Is dat niet opdringerig? Omdat ik al iets heb gedaan?
Enorm opdringerig.
Wacht gewoon even dat van Facebook af. En soms is geen bericht ook een bericht
Leafs schreef:
17-12-2017 16:50
Enorm opdringerig.
Wacht gewoon even dat van Facebook af. En soms is geen bericht ook een bericht
Dat dacht ik dus ook..
Maar ik hoop wel dat ie reageert, ook als het negatief is..
Ja, jullie hebben eigenlijk wel gelijk. Maar omdat ze bij geen reactie misschien niet wist of hij het wel had gezien, kwam de optie in me op.
Achteraf gezien zou misschien alleen een kaart en niet Facebook wellicht beter zijn geweest.
Ik heb voor Facebook gekozen omdat ik hem een paar dagen niet had gezien, als ik wist dat ie vandaag zou werken dan had ik hem een briefje gegeven met mijn nummer.. maar goed, dat kan nu niet meer..

Ik vind het ook moeilijk om te wachten nu..
Fijn dat hij je gedag zegt. Hij heeft het of nog niet gezien, of hij heeft geen interesse. Of hij denkt er over na.
Echt niets meer doen hoor!! Je hebt het goed gedaan.Wachten en zo laten.
Een week wachten en dan weer verder zien.
BaloeBeer schreef:
17-12-2017 17:02
Ik heb voor Facebook gekozen omdat ik hem een paar dagen niet had gezien, als ik wist dat ie vandaag zou werken dan had ik hem een briefje gegeven met mijn nummer.. maar goed, dat kan nu niet meer..

Ik vind het ook moeilijk om te wachten nu..
Dan had je toch hetzelfde probleem? Dan moet je toch ook wachten of hij wel of niet iets laat horen.
Ja, dat vind ik lastig, om te wachten ha-ha. Heb ik eindelijk iets ondernomen en dan moet ik wachten.. ik ben daar slecht in maar ik weet ook dat ik mijzelf niet wil opdringen. Arghh.
Ahw Baloe 't komt helemaal goed!
Hij heeft het waarschijnlijk gewoon nog niet gelezen.
Dat hij je begroette is positief, toch? Hij herkent je nog en is je dus niet vergeten!
Vivo per lei
Een bericht via facebook sturen zou ik niet doen, dat komt een beetje 'stalkerig' over, bekijk gewoon eens een keer of je een gesprek buiten het onderwerp 'supermarkt' kan beginnen aan de kassa.
DuploPanda schreef:
17-12-2017 17:13
Ahw Baloe 't komt helemaal goed!
Hij heeft het waarschijnlijk gewoon nog niet gelezen.
Dat hij je begroette is positief, toch? Hij herkent je nog en is je dus niet vergeten!
Ik hoop het.. hij lachtte wel net zo leuk zoals altijd.. :love:
Komt vast goed Baloe, zoals al eerder gezegd niet iedereen is dagelijks met social media bezig.
Heb je wel foto's zodat hij ziet dat jij het bent?
Niet lullig bedoelt maar het is toch deel van z'n werk om mensen gedag te zeggen..
Een bericht via fb sturen was een heel goed idee en absoluut niet stalkerig.
Als je een messenger bericht krijgt van iemand waar je niet bevriend mee bent krijg je daar sinds kort wel een melding van. Vroeger niet.
Heb het al verschillende keren gemerkt.
Gewoon afwachten dus.
knopper schreef:
17-12-2017 17:19
Komt vast goed Baloe, zoals al eerder gezegd niet iedereen is dagelijks met social media bezig.
Heb je wel foto's zodat hij ziet dat jij het bent?
Ja, ik heb gisteren toevallig nog een nieuwe profielfoto geplaatst..
Jammer dat je nog niks hebt gehoord, maar misschien is hij wel iemand die niet zo vaak op Facebook zit, of is hij gewoon heel druk of heeft hij even andere dingen aan zijn hoofd?
We wachten in spanning af.
Ik krijg altijd en melding als ik een verzoek of bericht heb, mega irritant ik kan me zo voorstellen dat hij dat heeft uitgezet. Dan krijgt hijhet pas door als hij op fb gaat. Dat hij je wel begroette is een goed teken. Als hij je bewust niet op fb heeft geaccepteerd, z.s.m. hij je zeker niet groeten

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven