Al slechter tegen alcohol
maandag 18 december 2017 om 19:29
Ben nog een jong iemand van 24 en lust wel een drankje. Maar sinds ong 1 a 2 jaar gaat m dat vrij slecht meer worden. Nu ben ik nog van de generatie van 16 en dan mogen drinken en ik heb nooit er goed tegen gekunt. 1.65 en 58 kg. Op mijn 16e had ik met 2 max 4 biertjes een heel goedkope en gezellige avond...
Nu een paar jaar verder is de gezelligheid denk ik ook het probleem. Oke ongemerkt gaat er toch te snel iets meer dan dat in. Maar soms is dat niet eens de oorzaak. Afgelopen zaterdag heb ik rond de 5 biertjes gedronken en evenzoveel sinas en evenzoveel wc bezoeken... Toen ik naar huis ging was ik nauwelijks aangeschoten. Echt niet. Want een bodem om u te zeggen gelegd. Toch weer helemaal mis. Dsn begint de dag met, ha daar kom ik goed mee weg! Maar hoe later op de dag hoe brakker. Misselijk, moe, hondsberoerd. En vandaag daar ook nog last van.
Wie herkent dit? 24 is een beetje jong om nu al er niet meer tegen te kunnen of niet? Ik slik de combinatiepil, ik vond daar op internet ook wat over, zou het daar misschien aan kunnen liggen?
Zoveel jaar slik ik deze namelijk nog niet...
Nu een paar jaar verder is de gezelligheid denk ik ook het probleem. Oke ongemerkt gaat er toch te snel iets meer dan dat in. Maar soms is dat niet eens de oorzaak. Afgelopen zaterdag heb ik rond de 5 biertjes gedronken en evenzoveel sinas en evenzoveel wc bezoeken... Toen ik naar huis ging was ik nauwelijks aangeschoten. Echt niet. Want een bodem om u te zeggen gelegd. Toch weer helemaal mis. Dsn begint de dag met, ha daar kom ik goed mee weg! Maar hoe later op de dag hoe brakker. Misselijk, moe, hondsberoerd. En vandaag daar ook nog last van.
Wie herkent dit? 24 is een beetje jong om nu al er niet meer tegen te kunnen of niet? Ik slik de combinatiepil, ik vond daar op internet ook wat over, zou het daar misschien aan kunnen liggen?
Zoveel jaar slik ik deze namelijk nog niet...
maandag 18 december 2017 om 19:52
Ik ben 30 maar sinds ik zwanger ben geweest kan ik er niet meer tegen. Denk dat ik het verleerd ben na 9 maanden niet drinken ofzo. Vermoeidheid zal ook een rol spelen. Ik merk het wel direct dezelfde avond nog pijn in mijn maag enzo.
Maar hier ga je toch alleen reacties krijgen van dan drink je toch sinas..
Maar hier ga je toch alleen reacties krijgen van dan drink je toch sinas..
maandag 18 december 2017 om 19:59
maandag 18 december 2017 om 20:04
Ja ik herken het. Tot een paar maanden terug heb ik nog nooit een kater gehad en nu laatst ineens een kater van een volledige dag. Had wel veel gedronken de avond van te voren, maar had de kater niet verwacht omdat ik die eerder na een zelfde hoeveelheid drank niet kreeg.
Ben zelf ook 24, maar ik had al maanden niet meer (of niet meer dan twee glazen op een avond) gedronken. Dus dacht zelf dat het daar aan kon liggen, hoewel dat ook gek is want ik heb vaak zat dat ik maanden niks drink en dan een keer goed uitga.
Of het aan de pil kan liggen, geen idee, ik slik al jaren dezelfde standaard pil.
Ben zelf ook 24, maar ik had al maanden niet meer (of niet meer dan twee glazen op een avond) gedronken. Dus dacht zelf dat het daar aan kon liggen, hoewel dat ook gek is want ik heb vaak zat dat ik maanden niks drink en dan een keer goed uitga.
Of het aan de pil kan liggen, geen idee, ik slik al jaren dezelfde standaard pil.
maandag 18 december 2017 om 20:14
Na een jaar lang leuke feestjesherinneringen met gratis kater, heb je helemaal gelijk...
Misschien is het gewoon een vrouwenprobleem...
En ja ik ga er na een jaar wel van leren.
Vroeger haalde alcohol bij mij net de handrem er af. Niet dat ik helemaal los ging maar gewoon een fijn gevoel, net dat zetje om wel met mensen te durven praten. + ik uit een regio kom waar tijdens feestjes makkelijker is rondjes te geven zonder te vragen dan te vragen. Het is een soort van stukje cultuur. Het is gezellig, en voor je het weet krijg je alweer in handen gedrukt. Ja daar moet ik nu dan toch maar eens wat aan veranderen... Of een dag ziek zijn erbij nemen...
Maar fijn dat meer dit wel herkennen!
maandag 18 december 2017 om 20:19
Ik heb het niet maar misschien kun je wel niet specifiek tegen bier?
Ik kan bij voorbeeld niet heel goed tegen wijn, ik kan er best wel wat van drinken trouwens maar ik word daar sneller ziek van en ook op een ander manier onder invloed dan met sterke drank. Daar heb ik zelden tot nooit een kater van gehad en raakt mijn maag ook niet van slag van. Bier drink ik niet dus daar kan ik niets van zeggen.
Ik kan bij voorbeeld niet heel goed tegen wijn, ik kan er best wel wat van drinken trouwens maar ik word daar sneller ziek van en ook op een ander manier onder invloed dan met sterke drank. Daar heb ik zelden tot nooit een kater van gehad en raakt mijn maag ook niet van slag van. Bier drink ik niet dus daar kan ik niets van zeggen.
maandag 18 december 2017 om 20:45
Ik kon er na mijn 25e niet meer goed tegen. Ik word er duf van en voel me na een aantal uren of de volgende ochtend niet lekker. En dus doe ik het gewoon niet meer, veel drinken. Ik drink sowieso al bijna nooit meer, maar als ik het doe houd ik het bij 2 wijntjes. Waarom zou het meer moeten zijn? Gewoon niet meer doen.
dinsdag 19 december 2017 om 06:37
Gewoon lekker niet drinken, dat het 'erbij hoort' is onzin. Alsof je alleen maar leuk bent als je drinkt.Knuffeltjeeee schreef: ↑18-12-2017 20:14Vroeger haalde alcohol bij mij net de handrem er af. Niet dat ik helemaal los ging maar gewoon een fijn gevoel, net dat zetje om wel met mensen te durven praten. + ik uit een regio kom waar tijdens feestjes makkelijker is rondjes te geven zonder te vragen dan te vragen. Het is een soort van stukje cultuur. Het is gezellig, en voor je het weet krijg je alweer in handen gedrukt. Ja daar moet ik nu dan toch maar eens wat aan veranderen... Of een dag ziek zijn erbij nemen...
Maar fijn dat meer dit wel herkennen!
En ik hoop echt dat je een grapje maakt dat je dat dagje ziek dan lekker in je eigen tijd doet en je niet ziek meldt op je werk.
Valhalla! Where the brave may live Forever!
dinsdag 19 december 2017 om 06:44
Dit dus. Als je niet goed tegen drank kan dan drink je het toch niet?
Ja daar ga je waarschijnlijk zeker opmerkingen over krijgen maar daar zou ik lekker schijt aan hebben.
Ik drink al meer dan 2 jaar geen druppel meer (maar ik heb ook een alcoholprobleem), eerst omdat het niet 'mocht', nu omdat ik het gewoon niet meer wil.
Er is gewoon geen meerwaarde om te drinken, en ik ben ook vrij klein en kan er ook niet goed tegen. (Nu helemaal niet meer want mn lichaam is het niet meer gewend)
Niet zo moeilijk doen, lekker frisdrank drinken, scheelt je een hoop, geloof me.
(Of je drinkt er eentje, als je maat kan houden. Ik kon dat, uiteraard, niet)
dinsdag 19 december 2017 om 22:28
Ik had dit ook al vanaf 22 ongeveer, als ik meer dan 3 glazen drink op een avond heb ik de dag erna knallende koppijn. Bij nog meer lig ik de hele volgende dag overgevend in bed.
Zit bij ons een beetje in de familie, maar heeft ook met gewenning te maken. Als je op twee drankjes nog een leuke avond hebt, drink je toch gewoon twee drankjes? Het is ook gewoon niet gezond om veel alcohol te drinken, maar goed dat is weer een ander verhaal.
Zit bij ons een beetje in de familie, maar heeft ook met gewenning te maken. Als je op twee drankjes nog een leuke avond hebt, drink je toch gewoon twee drankjes? Het is ook gewoon niet gezond om veel alcohol te drinken, maar goed dat is weer een ander verhaal.
dinsdag 19 december 2017 om 23:49
Alicemorgan3 schreef: ↑19-12-2017 14:08![]()
Alcoholisme is een ziekte en chronisch dus ik ben officieel ook chronisch ziek..![]()
Ook aan de jip en janneke met o&n!
"Even if I knew that tomorrow the world would go to pieces, I would still plant my apple tree."