Luizen
zondag 17 december 2017 om 08:20
Mijn oudste dochter zit op de middelbare school (3e). Nu had ik gehoopt dat de luizen zouden minderen maar niets is minder waar. En op een middelbare school controleren ze niet dus je weet niet van wie het komt. Zij is er zo gevoelig voor. Jongste heeft ze nog nooit gehad en tot een jaar geleden sliepen ze altijd naast elkaar (raar). Maar sinds het nieuwe schooljaar heeft ze het al drie keer gehad. Ik doe er alles aan: kammen, kammen en kammen, alles wassen maar als de besmetting niet weg is. Is dat altijd zo nutteloos
.
Ik heb horen zeggen dat ze minder snel komen op gekleurd haar? Iemand ervaring mee?
Bedankt voor de reacties.
Ik heb horen zeggen dat ze minder snel komen op gekleurd haar? Iemand ervaring mee?
Bedankt voor de reacties.
maandag 18 december 2017 om 22:46
Wat volgens mij heel goed werkt is wassen met azijn. Wil je zeker weten dat ze echt allemaal dood/weg zijn ga zo lang mogelijk achterover met je hoofd in een bak azijnwater zitten, hoofdhuid en haar onder water houden, volgens mij overleeft geen enkele luis of neet dat (concentratie azijn zo hoog mogelijk maken). Tijdens het hoofdbad goed kammen. Tegelijkertijd kussensloop/jas/gedragen kleding in de was doen en schone gebruiken na het azijnbad.
Kijk, luister en geniet... want mooier dan dit wordt het niet!
maandag 18 december 2017 om 22:48
Fabel.Friction-90 schreef: ↑18-12-2017 22:46Wat volgens mij heel goed werkt is wassen met azijn. Wil je zeker weten dat ze echt allemaal dood/weg zijn ga zo lang mogelijk achterover met je hoofd in een bak azijnwater zitten, hoofdhuid en haar onder water houden, volgens mij overleeft geen enkele luis of neet dat (concentratie azijn zo hoog mogelijk maken). Tijdens het hoofdbad goed kammen. Tegelijkertijd kussensloop/jas/gedragen kleding in de was doen en schone gebruiken na het azijnbad.
Azijn is hooguit handig om de neten makkelijker los te maken.
dinsdag 19 december 2017 om 09:57
nou ik denk dat ze na n half uur onderdompelen in azijn echt wel dood zijn. Bij vlooien werkt het in ieder geval: https://www.youtube.com/watch?v=z6-bWfFsbFs
Kijk, luister en geniet... want mooier dan dit wordt het niet!
dinsdag 19 december 2017 om 14:38
Als ik u was zou ik een shampoo bestellen op basis van permetrine (via Viata te bestellen , heb ik ook laatst gedaan en dat werkt), en daar wekelijks mee wassen en toch alles op 60 graden wassen ook al zeggen ze dat dat niet nodig is.
En laat dit lang genoeg inwerken.
Ik denk dat als je blondering gebruikt de neten wel dood gaan maar bij haarverf niet maar je kunt het proberen maar was alles heet.
Een tijd geleden kon je loxazol cremespoeling kopen dat werkte 2 weken maar helaas niet meer te krijgen ook niet via internet.
Heeft haar jas een bont kraag? Dan zou ik deze eraf halen, ze kunnen zich alleen verplaatsen in haren.
Succes
En laat dit lang genoeg inwerken.
Ik denk dat als je blondering gebruikt de neten wel dood gaan maar bij haarverf niet maar je kunt het proberen maar was alles heet.
Een tijd geleden kon je loxazol cremespoeling kopen dat werkte 2 weken maar helaas niet meer te krijgen ook niet via internet.
Heeft haar jas een bont kraag? Dan zou ik deze eraf halen, ze kunnen zich alleen verplaatsen in haren.
Succes