Gezondheid alle pijlers

Al slechter tegen alcohol

18-12-2017 19:29 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ben nog een jong iemand van 24 en lust wel een drankje. Maar sinds ong 1 a 2 jaar gaat m dat vrij slecht meer worden. Nu ben ik nog van de generatie van 16 en dan mogen drinken en ik heb nooit er goed tegen gekunt. 1.65 en 58 kg. Op mijn 16e had ik met 2 max 4 biertjes een heel goedkope en gezellige avond...
Nu een paar jaar verder is de gezelligheid denk ik ook het probleem. Oke ongemerkt gaat er toch te snel iets meer dan dat in. Maar soms is dat niet eens de oorzaak. Afgelopen zaterdag heb ik rond de 5 biertjes gedronken en evenzoveel sinas en evenzoveel wc bezoeken... Toen ik naar huis ging was ik nauwelijks aangeschoten. Echt niet. Want een bodem om u te zeggen gelegd. Toch weer helemaal mis. Dsn begint de dag met, ha daar kom ik goed mee weg! Maar hoe later op de dag hoe brakker. Misselijk, moe, hondsberoerd. En vandaag daar ook nog last van.
Wie herkent dit? 24 is een beetje jong om nu al er niet meer tegen te kunnen of niet? Ik slik de combinatiepil, ik vond daar op internet ook wat over, zou het daar misschien aan kunnen liggen?
Zoveel jaar slik ik deze namelijk nog niet...
Ik ben 30 en na 3/4 wijn zo lam als een aap.. tja
Internagelaktisch
Dan drink je toch gewoon fris? Wat is nu eigenlijk het probleem?
Vijf is teveel. Advies voor vrouwen is maximaal 1 glas per dag, en twee dagen per week niet.
Ik merk vanaf mijn 40e dat ik er minder goed tegen kan. Meer dan twee glazen wijn moet ik gewoon niet meer doen.
Ik snap het probleem ook niet zo.
Drink gewoon fris of blijven oefenen.
Hier nog een die het probleem niet ziet.

Ik heb er ook heel snel last van en drink dan ook niet veel. Maximaal 1 of twee glazen op een avond als ik al alcohol neem
Drink je toch niet? Het is geen moeten he?
Ik ben 30 maar sinds ik zwanger ben geweest kan ik er niet meer tegen. Denk dat ik het verleerd ben na 9 maanden niet drinken ofzo. Vermoeidheid zal ook een rol spelen. Ik merk het wel direct dezelfde avond nog pijn in mijn maag enzo.
Maar hier ga je toch alleen reacties krijgen van dan drink je toch sinas..
Goed moment om te stoppen.
31 en chronisch ziek. Kan nog geen slok drinken of ik ga over mijn nek.
Dat was toen ik 16 was wel anders.
Dus voor mij kinderchampagne met oud&nieuw! :yes: :cheer:
"Even if I knew that tomorrow the world would go to pieces, I would still plant my apple tree."
Ja ik herken het. Tot een paar maanden terug heb ik nog nooit een kater gehad en nu laatst ineens een kater van een volledige dag. Had wel veel gedronken de avond van te voren, maar had de kater niet verwacht omdat ik die eerder na een zelfde hoeveelheid drank niet kreeg.
Ben zelf ook 24, maar ik had al maanden niet meer (of niet meer dan twee glazen op een avond) gedronken. Dus dacht zelf dat het daar aan kon liggen, hoewel dat ook gek is want ik heb vaak zat dat ik maanden niks drink en dan een keer goed uitga.

Of het aan de pil kan liggen, geen idee, ik slik al jaren dezelfde standaard pil.
N00R85 schreef:
18-12-2017 19:55
Goed moment om te stoppen.
Na een jaar lang leuke feestjesherinneringen met gratis kater, heb je helemaal gelijk...

Misschien is het gewoon een vrouwenprobleem...
En ja ik ga er na een jaar wel van leren.

Vroeger haalde alcohol bij mij net de handrem er af. Niet dat ik helemaal los ging maar gewoon een fijn gevoel, net dat zetje om wel met mensen te durven praten. + ik uit een regio kom waar tijdens feestjes makkelijker is rondjes te geven zonder te vragen dan te vragen. Het is een soort van stukje cultuur. Het is gezellig, en voor je het weet krijg je alweer in handen gedrukt. Ja daar moet ik nu dan toch maar eens wat aan veranderen... Of een dag ziek zijn erbij nemen...
Maar fijn dat meer dit wel herkennen!
Ik heb het niet maar misschien kun je wel niet specifiek tegen bier?

Ik kan bij voorbeeld niet heel goed tegen wijn, ik kan er best wel wat van drinken trouwens maar ik word daar sneller ziek van en ook op een ander manier onder invloed dan met sterke drank. Daar heb ik zelden tot nooit een kater van gehad en raakt mijn maag ook niet van slag van. Bier drink ik niet dus daar kan ik niets van zeggen.
Ik snap het probleem ook niet, dan drink je na het derde (of vierde) alcoholische drankje toch wat anders?
Ik herken in jouw verhaal het verhaal van iemand uit mijn omgeving. Diagnoses stellen mag hier niet dus is mijn advies: HUISARTS.

Die persoon dronk twee of drie glazen, was echt niet eens aangeschoten maar juist de volgende dag echt heel erg ziek.
Ik kon er na mijn 25e niet meer goed tegen. Ik word er duf van en voel me na een aantal uren of de volgende ochtend niet lekker. En dus doe ik het gewoon niet meer, veel drinken. Ik drink sowieso al bijna nooit meer, maar als ik het doe houd ik het bij 2 wijntjes. Waarom zou het meer moeten zijn? Gewoon niet meer doen.
Knuffeltjeeee schreef:
18-12-2017 20:14
Vroeger haalde alcohol bij mij net de handrem er af. Niet dat ik helemaal los ging maar gewoon een fijn gevoel, net dat zetje om wel met mensen te durven praten. + ik uit een regio kom waar tijdens feestjes makkelijker is rondjes te geven zonder te vragen dan te vragen. Het is een soort van stukje cultuur. Het is gezellig, en voor je het weet krijg je alweer in handen gedrukt. Ja daar moet ik nu dan toch maar eens wat aan veranderen... Of een dag ziek zijn erbij nemen...
Maar fijn dat meer dit wel herkennen!
Gewoon lekker niet drinken, dat het 'erbij hoort' is onzin. Alsof je alleen maar leuk bent als je drinkt.
En ik hoop echt dat je een grapje maakt dat je dat dagje ziek dan lekker in je eigen tijd doet en je niet ziek meldt op je werk.
Valhalla! Where the brave may live Forever!
pearle schreef:
18-12-2017 19:34
Dan drink je toch gewoon fris? Wat is nu eigenlijk het probleem?
Dit dus. Als je niet goed tegen drank kan dan drink je het toch niet?
Ja daar ga je waarschijnlijk zeker opmerkingen over krijgen maar daar zou ik lekker schijt aan hebben.
Ik drink al meer dan 2 jaar geen druppel meer (maar ik heb ook een alcoholprobleem), eerst omdat het niet 'mocht', nu omdat ik het gewoon niet meer wil.
Er is gewoon geen meerwaarde om te drinken, en ik ben ook vrij klein en kan er ook niet goed tegen. (Nu helemaal niet meer want mn lichaam is het niet meer gewend)

Niet zo moeilijk doen, lekker frisdrank drinken, scheelt je een hoop, geloof me.
(Of je drinkt er eentje, als je maat kan houden. Ik kon dat, uiteraard, niet)
Ik zie het probleem ook niet, dan drink je toch na 2 biertjes een lekker watertje of fris? Je hoeft geen alcohol te drinken :lightbulb:
wiezel schreef:
18-12-2017 19:59
31 en chronisch ziek. Kan nog geen slok drinken of ik ga over mijn nek.
Dat was toen ik 16 was wel anders.
Dus voor mij kinderchampagne met oud&nieuw! :yes: :cheer:
:high5:
Alcoholisme is een ziekte en chronisch dus ik ben officieel ook chronisch ziek.. :proud:
Ik zou toch even langs de huisarts gaan als je zo ziek wordt van 4 a 5 pilsjes.
Ik ben na twee wijn al aangeschoten en krijg daar een fikse kater van. Van cola met rum ben ik niet zo snel aangeschoten en ook geen erge kater. Maar de katers zijn erger dan vroeger idd, en komen ook later op de dag opzetten..
Is het niet vermoeidheid? Ik heb altijd een fikse kater na een nachtje stappen. Wel of niet gedronken maakt niet uit voor de kater. Wel voor de duur daarvan.. met drank is een week helemaal verrot, zonder een dag of twee
Ik had dit ook al vanaf 22 ongeveer, als ik meer dan 3 glazen drink op een avond heb ik de dag erna knallende koppijn. Bij nog meer lig ik de hele volgende dag overgevend in bed.

Zit bij ons een beetje in de familie, maar heeft ook met gewenning te maken. Als je op twee drankjes nog een leuke avond hebt, drink je toch gewoon twee drankjes? Het is ook gewoon niet gezond om veel alcohol te drinken, maar goed dat is weer een ander verhaal.
Alicemorgan3 schreef:
19-12-2017 14:08
:high5:
Alcoholisme is een ziekte en chronisch dus ik ben officieel ook chronisch ziek.. :proud:
:yes: :high5:
Ook aan de jip en janneke met o&n!
"Even if I knew that tomorrow the world would go to pieces, I would still plant my apple tree."

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven