Zwanger! Uitgerekend juni 2018

10-10-2017 19:58 823 berichten
zwanger! uitgerekend in juni 2018

Voor alle meiden die lief en leed willen delen over hun zwangerschap.
Naam&leeftijdKindjeUitgerekendAfsprakenBijzonderheden
LittledreamerTweede14 juni1 december termijnecho :heart:
Madeleine89Eerste20 juni10 november echo
Kersje25Tweede13 juni1 november echo
MucaTweede17 juni17 november
Charlie591Eerste16 juni28 november termijnecho
Lientjelotje
Farah868 juni17 november termijnecho :heart:
BlauwebesEerste10 junieind oktober vk
Marie-louise7 november echo
FragolisaEerste5 juni goede termijn echo gehad! :heart:
BobbieEerste10 juni9 november echo :heart:
Anja34Derde18 juni3 november echo
Muisje1117Derde
JippjanEerstejuni 201823 oktober echo :heart:
momtobejuneEerste 25 juni30 november termijn echo
vlinderTweede 9november echo
misstiekTweede/derde22 juni 7 december termijnecho:heart: :heart:

:hug: Lente en kleine liefde :hug:
anoniem_288375 wijzigde dit bericht op 22-11-2017 21:02
92.10% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Na lange afwezigheid ben ik er ook weer bij :) Heb ook al berichtje gestuurd naar MissTiek voor dde fb groep (toch iets makkelijker met telefoon). Ik ben net als sommige anderen hier flink ziek geweest. Ik heb ook helemaal niet gewerkt de afgelopen 8(!!!!!) weken, maar begin me nu, met 14weken zwanger, langzaamaan weer een beetje normaal te voelen. Ik slik nog wel steeds 2-3 primperan per dag, maargoed, dat moet dan maar. Morgen ga ik voor t eerst weer even een uurtje naar mn werk, kijken hoe dat is :-|
Ik heb wel alles meegelezen en heb met jullie allemaal meegeleefd afgelopen weken. Hier gaat alles qua zwangerschap goed gelukkig. Ik heb er ook afgelopen weken aantal keer flink doorheen gezeten met een niet-begrijpende partner, me heel ziek voelen en nog een rondhobbelende dochter van bijna 2,5 die niet helemaal begrijpt wat er met mama is. Maar nu dus weer iets meer energie en iets minder ziek. We komen er wel!
Wat leuk dat jullie t geslacht al weten of binnenkort weten! Wij wachten "geduldig" af tot de 20 weken echo. Die staat wel al gepland gelukkig: 24 januari! Ik heb er nu al zin in :)
Ik kijk vnv of ten laatste morgenochtend om je toe te voegen!

Hier geen primperan. Te veel bijwerkingen... wat was dat hel! Dochter had ook periode dat ze meer naar papa trok omdat ik het niet kom opbrengen
heb net even tijd gevonden! zou normaal in je inbox moeten zitten
Woow jij bent dus ook flink ziek geweest zeg. Pff. Drama Hé!
Ik heb ook zovaak gehad dat ik er doorheen zat en het echt niet leuk vond en tegen mn man zei waarom moet ik nou zo ziek zijn. En baalde vooral dat ik ook moest stoppen met werken. Maar Ja nu wel bij neer gelegd. Is niet anders. Alleen ik geloof dat ze op werk weer denken dat ik volgend jaar weer volledig ga werken nou dat kunnen ze vergeten. Woensdag maar weer overleggen. Ik werk 2uurtjes en collega's zeggen ook na die 2uurtjes merken en zien we echt aan je dat het genoeg is.

Leuk groepje word steeds groter op fb!
Wij krijgen een jongetje! :cheer2:
Hij was weer enorm gegroeid, het is nu echt een baby'tje. Zo schattig :flirting:
Aaah wat leuk frago!
Jeeej leuk fragolisa! Gefeliciteerd. Nu stoere dingen shoppen haha.

Wij weten het morgen avond zo leuk. Dochtertje gaat mee.. hopen dat ze beetje vol kan houden en goed te pas is haha. Benieuwd of ze er aandacht voor heeft om te kijken..
Zo, sirithasiel, dat klinkt ook pittig, zo lang ziek! Hopelijk wordt het tweede semester beter voor je!

Pimpelmeesje, welkom en fijn, goede nipt-uitslag!
Hier ook vandaag goede nipt-uitslag gekregen. Andere bloedonderzoeken ook allemaal in orde.

Fragolisa, leuk, een jongen!

Najaar, veel plezier bij de geslachtsbepaling morgen!

Wij wachten ook de 20-weken-echo af. Ben erg benieuwd. We hebben al een dochter (net 2). Weer een meisje zou ik erg leuk vinden, maar een jongen ook. Heb echt geen enkel voorgevoel of voorkeur.
Hier geen voorkeur bij vorige wist ik het beide keren niet en denk dat ik nu ook voor de verrassing ga. Heb beide al dus wordt zowieso een dubbele ;-)
Ik had een aantal keren bloedverlies en de enige keer dat ik dat eerder heb gehad was bij een missed abortion die eindigde uiteindelijk na 4 weken in een spoedcurretage. Op echo 1 was onvoldoende te zien na 1,5 week terug in de stellig overtuiging dat het niet goed was en toen zat daar een knipperend stoplicht. en met bijna 10 weken zat hij/zij vrolijk te zwaaien :-)

Hier bij fysio geweest rug wilde niet echt gelukkig gaat het wat beter.
Hier helaas beginnende last van bekkenpijn.... baal enorm! :(

Nog meer mensen?
Geen bekkenpijn, wel de eerste schopjes gevoeld :heart:

Kun je de pijn een beetje opvangen met paracetamol?
Oh marie-louise93 ik herken het Helaas! Hier dus ookal last van. Bij de eerste ook al vrij vroeg maar niet zo vroeg als nu. Veel mensen vinden het vroeg en geloven me niet echt geloof Ik!!

Eeennnn wij hebben de echo gehad en we krijgen nu een jongetje!!! Oo zo leuk 😍. Begint steeds meer aan het idee te wennen en kan nu eindelijk leuk shoppen! Haha ik zag dus voor jongens allemaal leuke dingen dus ik ben helemaal gelukkig haha. Eerste meisje en tweede jongen zo Leuk!
Wat leuk, najaar!! Indd lekker gaan shoppen.

Ik slik geen paracetamol, dit omdat het niet goed is voor je baby. (Al zijn daar de meningen over verdeeld) ;) bij de vorige een dubbele hernia zonder pijnstillers overleefd, hopelijk lukt me dit nu ook weer. En zo vroeg bekkeninstabiliteit is heel goed mogelijk hoor;)
Zelf ook hypermobiel dus al snel
overal last van. Maar elke avond trouw oefeningen doen.
Hier enkel last aan schaambeen... bandenpijn denk ik of mss wat bekkenpij... had ik ook eerste keer vanaf deze periode...

Hopelijk wordt het niet erger marie-louise!
Marielousie, balen, dat je al last hebt van bekkenpijn. Wat doe je voor oefeningen ertegen?
Hier merk ik alleen bij lang zitten dat ik pijn aan mijn stuitje krijg. Had ik de vorige zwangerschap ook.

Najaar, superleuk, een jongetje!

Hier nog een paar dagen werken en dan lekker twee weken vakantie. Dochter is momenteel wat ziek, moe en dwars. Net 2 geworden en ineens aan het puberen...
Af en toe ook 's nachts aan het spoken, dus ik ben wel toe aan twee weken ontspanning. Man is gelukkig ook een week thuis.
Hier merk ik als ik veel gelopen heb en met tillen. Vinden jullie het ook zwaarder worden om je andere kinderen te tillen die er al een heb rondlopen? Hier wel. Ze is nu ruim 14 maanden en loopt gelukkig al wel maar ik moet haar natuurlijk nog veel tillen. Daaraan merk ik het ook wel. En als ik snachts op moet staan voor haar dan krijg ik me toch steken en pijn bij mn banden haha nu zegt manlief al vaak oh ik ga wel want voor ik op de been ben is hij toch al wakker🤣.

Ik raak steeds meer gewend aan het idee dat we een jongetje krijgen!! Kunnen niet wachten om het met iedereen te delen haha. Nog even...

Alfalfalfa oh ik ben 2 en zeg nee is het toch? Haha ik vind hier dochterlief soms al opstandig worden.. vervelend he zeker als je de nachten eruit moet. Ik heb 1.5 week vrij en manlief 2 weken. Heerlijk! Ik werk nov niet zoveel dus zie het ook als 2 weken vakantie.
welkom in de peuterpubertijd, haha, hier dochter van 19 maand die er ook wel goed mee overweg kan, met dat puberen... gelukkig niet aan het spoken snachts (misschien nog tandjes alpha?)
last om dochter te tillen is er niet... het is een pluimpje van 9 kilo :) , maar ik probeer er wel op te letten haar goed op te tillen, dus door de knieen ipv gewoon op arm en buikkracht...

nog 2dagen, en vanaf vrijdag vrij tot 2 januari :) daarna gaat dochter nog een weekje bij mn ouders logeren, dus zijn we eens vrij 's avonds :) :) :)

ik voel ze nu ook kriebelen in de buik, jippie :)
net nog mijn griepprik gekregen, mag pas vanaf 12 weken blijkbaar, dus hoop dat ik er niet te veel last van heb
Nee joh, griepprik mag gelijk. Ik heb m bij 6 weken gehad. Misschien dat het alleen in België anders gaat?
En niet vergeten kinkhoest vaccinatie tussen week 28 en 32, dan is het baby'tje beschermd tot aan de eerste eigen vaccinaties.
haha, grappig hé, ik dacht ook dat het geen probleem was, maar in belgie willen ze hem niet plaatsen in het 1ste trimester... geen idee waarom
edit: even opgezocht: Over de eerste 13 weken van de zwangerschap (eerste trimester) is nog niet voldoende bekend of het vaccin veilig is voor het ongeboren kind

en ja, kinkhoest kijken we ook nog zeker voor. en voor wie het eerste kindje is: man ook best laten vaccineren!
Vaak willen ze medische dingen afwachten tot na 13 weken, net zoals sommige tandartsen met verdoving. Kans op miskraam is dan gewoon hoger, zo kan je nooit hun de schuld geven. Althans dat is mij verteld.
Ja, dat weet ik, maar in Nederland ís de consensus dat influenza een reëler gevaar is voor de ongeboren baby dan de mogelijke bijwerkingen van het vaccin.
Ach ja, zo zijn er tussen landen wel vaker verschillen. In Amerika staan veel medicijnen op de veilig lijst waar ze in Nederland nog heel voorzichtig mee zijn.
Ze nemen in Nederland gewoon zo min mogelijk risico. Stel er gebeurd wel wat kun je hun dan niet de schuld geven. Op zich niet verkeerd toch!

Ik moet begin volgend jaar naar de bedrijfsarts. Nouja niet dat hij veel kan doen denk ik haha.
Ik ben echt dood moe. Beetje veel gedaan afgelopen dagen. Of nou ja veel voor mijn doen waf meer dan normaal en merk ik meteen! Ook kan ik bijna niet meer lopen nu. Last van bekken en banden pff zei al tegen mn man zit nog nieteens op de helft gaat lekker..
Morgen dagje rust zoveel mogelijk en avond feest van mn werk.
Ik wilde stofzuigen..... dat vind mijn rug dus echt niet leuk.... en dat met 15 weken.... vermoeidheid gaat wel beter misselijkheid ook...
af en toe voel ik de mini ook al is het nog niet superduidelijk.
Ik wordt gewoon verkouden.... neus en holtes dicht en dus tig keer wakker... geloof dat mijn weerstand op een redelijk dieptepunt zit.
Worden jullie ook 's nachts wakker van de honger?

Hele fijne kerstdagen allemaal!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven