Zwanger! Uitgerekend juni 2018

10-10-2017 19:58 823 berichten
zwanger! uitgerekend in juni 2018

Voor alle meiden die lief en leed willen delen over hun zwangerschap.
Naam&leeftijdKindjeUitgerekendAfsprakenBijzonderheden
LittledreamerTweede14 juni1 december termijnecho :heart:
Madeleine89Eerste20 juni10 november echo
Kersje25Tweede13 juni1 november echo
MucaTweede17 juni17 november
Charlie591Eerste16 juni28 november termijnecho
Lientjelotje
Farah868 juni17 november termijnecho :heart:
BlauwebesEerste10 junieind oktober vk
Marie-louise7 november echo
FragolisaEerste5 juni goede termijn echo gehad! :heart:
BobbieEerste10 juni9 november echo :heart:
Anja34Derde18 juni3 november echo
Muisje1117Derde
JippjanEerstejuni 201823 oktober echo :heart:
momtobejuneEerste 25 juni30 november termijn echo
vlinderTweede 9november echo
misstiekTweede/derde22 juni 7 december termijnecho:heart: :heart:

:hug: Lente en kleine liefde :hug:
anoniem_288375 wijzigde dit bericht op 22-11-2017 21:02
92.10% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Fragolisa: nee ik word niet wakker van de honger. Moet er wel vaak uit om te plassen en kan daarna niet meteen slapen.

Fijne dagen dames!!
Fragolisa haha hier word ik al vanaf begin wakker door de honger. Ik weet niet anders. Ik eet heel de dag kleine beetjes door dus voor ik ga slapen dan eet ik nogneen broodje en snachts soms ook nog.

Allemaal hele fijne kerstdagen.
Ga lekker genieten!!
Hier ook een tijdje gehad, soms gewoon niet kunnen slapen van de trek. Manlief die gaat altijd elke ochtend vroeg naar de toilet waardoor ik ook wakker wordt en gelijk moet en meestal daarna ook nog die extreme honger.

Iedereen fijne feestdagen! 🥂

Hier gaan we het morgen dan eindelijk de schoonfamilie vertellen....

Gister was ik nog met me schoonzusje in de stad, en had expres een hele dikke trui aan die al een wijd model heeft. Maar wou dus een heel leuk jurkje passen, kon dus niet..... was veel te bang dat mijn buik er uit zou springen.
Haha Marie-louise93 echt zo knap dat je nog niks verteld heb hoor. Ik zou dat echt niet kunnen.
Gelukkig maak je iedereen morgen heeel gelukkig haha en word het wel een speciale kerst.

Wij hebben gisteravond schoonouders verteld dat we een jongetje krijgen. Helemaal blij haha. Ze hadden ook een leuk jasje gekocht en vond ik toch meer voor een jongen haha dus geluk!
Morgen mijn ouders en zusje vertellen!
29 dec komen vrienden en 31 dec gaan we manlief zn zussen en kids vertellen! Zo maken we de feestdagen toch wel beetje speciaal!

Allemaal hele fijne feestdagen! Geniet van elkaar.
Fijne feestdagen allemaal! Wat leuk dat sommige van jullie het zo lang verborgen hebben weten te houden! Dat is me echt niet gelukt. Wij weten inmiddels dat we een meisje erbij krijgen, erg leuk!
Gisteravond feestje met vrienden en hoewel ik het niet verborgen heb gehouden, heb ik het ook niet op Facebook gezet of iets dergelijks, dus sommigen wisten het nog niet. Ik trok mijn jas uit en de zus van een vriendin zei ' oooo', en toen 'wat een leuke jurk!' Toen zei ik 'dacht dat je wilde zeggen, wat een dikke buik!', dat wilde ze ook zeggen, maar ze wist het nog niet en dacht shit, zometeen is het niet zo... maar wel hele leuke reacties de hele avond.
Iedereen veel succes met de kerstdrukte, hoop dat de misselijkheid bij degenen die er last van hadden inmiddels over is, zodat we lekker de buikjes vol kunnen eten 😊
Familieperikelen... Mijn moeder vertelde tijdens het kerstdiner dat zij niet wil oppassen, ook niet af en toe een nachtje logeren. Ze wil haar kleinkinderen wel zien, maar alleen op haar voorwaarden. Ik heb geen contact met mijn vader, mijn schoonvader is terminaal ziek en mijn schoonmoeder woont in het buitenland. Ik vind het best een naar idee dat ons kindje geen netwerk krijgt buiten ons. Hoe zouden we dit op kunnen lossen?
Jeetje fragolisa. Had je gehoopt dat ze vaste dagen op zou passen? Hier zei mn moeder ook altijd nou wil geen vaste dagen alleen voor nood (ze werkt nog veel) maar eigenlijk past ze nog best vaak op haha en als ik haar niet vraag heeft ze zoiets hey ik wil wel oppassen hoor haha. Heeft zelfs eventjes vaste dag paar uurtjes opgepast! Nu niet meer nodig. Andere opa en oma passen elke week op.
Maar vind je het gewoon leuk als ze de kleine meer zien? Of ook om praktische reden? Want ja geef toe het is wel heel handig als opa en oma af en toe op kunnen passen🙈. Maar anders gewoon afspreken dat je paar keer in de maand erheen gaat? Of 1x in de 2 weken in het weekend. Dat de kleine oma wel regelmatig ziet. Misschien is het voor haar ook wennen en als ze de kleine ziet dat ze er geen genoeg van kan krijgen haha. Wij doen trouwens ook vaak beeldbellen. Gewoon eventjes kunnen ze oma en opa of oom en tante zien. Gratis op Whatsapp en vind ze heel leuk. In het begin natuurlijk geen nut maar als ze 1jaar zijn geweest vinden ze het al heel leuk!
Nee, absoluut geen vaste dagen, ik wist wel dat ze dat sowieso niet zou willen (ze noemt zichzelf "weigeroma"). Ik had het over een nachtje tot rust komen, mocht het ons allemaal veel zwaar vallen. Het antwoord daarop was heel duidelijk nee. Ze wil kunnen doorslapen en uitslapen. En ze wil alleen oma zijn voor de gezelligheid, zonder verantwoordelijkheid.Mijn moeder woont op ruim een uur rijden, dus zo vaak langs gaan is ook niet echt een optie.

Vrienden met kinderen wonen allemaal op twee uur afstand, mijn vriendinnen die wel in de buurt wonen zijn allemaal nog lang niet aan kinderen toe. Als er iets met ons gebeurt hebben we dus een probleem.

Ik hoop dat we over een paar jaar kunnen verhuizen naar het midden van het land.
Jeetje is ze er zo duidelijk in? Lijk me idd niet leuk om te horen! En broers en zussen? Of hebben jullie die niet? Wij hebben echt een groot vangnet om ons heen. Kleine is nu 15 maanden maar 1x blijven slapen bij opa en oma maar meer omdat ik het zelf niet wil haha. Ze zeggen vaak zat oh ze mag wel blijven slapen.

Een idee om een oppasmeisje te zoeken? Oké is anders dan familie maar wij hebben hier echt getroffen met een heel lief meisje. Ze liep stage bij de gastouder. Ze komt regelmatig mee eten, gewoon spelen met de kleine en ook oppassen. Zo hoeven we de avond niet altijd familie te vragen! We noemen haar al ons 3e kind haha. Ze is hier helemaal thuis! En kijkt zich uit naar de 2e want dan kan ze shoppen haha. Misschien kunnen jullie ook zo iemand zoeken en dat jullie daar op terug kunnen vallen..

Ik hoop voor je dat ze nog van gedachte veranderd als ze de kleine eenmaal ontmoet heeft.
Hoi Allemaal,

Bedankt voor jullie reactie, leuk om mee te schrijven. Ik hoop dat jullie allemaal een fijne kerst hebben gehad.

Inmiddels ben ik ruim 15 weken en heb ik ook al het geslacht ontdekt, ik krijg een jongen! Prachtig nieuws. Mijn buik begint al een heel klein beetje te groeien, zo leuk om nu te kunnen gaan zien dat de kleine man aan het groeien is.

Fragolisa, dat lijkt me inderdaad lastig. Ken je de reden van je moeder haar stellige mening? Heb je hier al eens persoonlijk met haar over gesproken? Ik kan me je zorgen voorstellen, ik herken het heel erg.... Hoewel mijn moeder ontzettend blij is alleen woont ze erg ver weg en is ze niet heel erg mobiel. Ik heb ook niet echt iemand in de buurt bij wie ik 'even snel' terecht kan als er echt wat is. Alleen weet je, ik probeer het allemaal los te laten. Komt tijd komt raad en met vertrouwen in jezelf en in je kindje straks en natuurlijk je man, zal alles vanzelf een plekje vinden. Het netwerk bouw je vanzelf op zodra je ook in contact komt met andere moeders (misschien via zwangerschapsgym?) op de creche of gewoon tijdens een wandeling in het park. Je kindje maakt straks vriendjes en gaat zijn eigen netwerkje bouwen. Natuurlijk is dat anders dan een oma die dichtbij staat... maar wat niet is is er niet....

Dit is in ieder geval wat ik probeer te bedenken op momenten dat het me even te veel wordt (en die komen regelmatig voor hoor)...
Ik schreef eerder al dat ik het alleen ga doen. De vader was wel in beeld maar eigenlijk heb ik gisteren besloten het contact voor de komende tijd te verbreken.

Farah86, Hij is vooral erg met zichzelf bezig, er gebeurt ook nogal wat om hem heen dus dat neem ik hem niet eens kwalijk, maar het zorgt bij mij voor onnodige stress en verdriet. Ik heb gemerkt dat wanneer ik niet op hem reken en me richt op mezelf en de zwangerschap en alle lieve mensen die achter me staan ik me veel sterker voel.
MarieLouise93, ik woon niet heel dichtbij mijn ouders maar volgend jaar komt een hele goede vriendin op 30 min afstand wonen (die heeft al drie kids) en ook hier is iedereen van collega's tot kennissen heel lief en steunend. Met het netwerk komt het dus denk ik wel goed. Ik denk ook dat ik een oppas ga nemen mocht ik er eens uit willen, even kijken of dat betaalbaar is natuurlijk...

Contact onderhouden met de vader maakt me onzeker en geeft me het gevoel alsof ik hem nodig heb terwijl dit echt niet zo is, zoveel 'brengt' hij namelijk niet en bovendien kiest hij niet voor dit kindje. Dit wordt zijn zesde kind... als ik zie hoe hij met zijn andere kinderen omgaat dan heeft hij vooral een praktische rol (boodschappen brengen enz) daar heb ik hem niet voor nodig, dat kan ik zelf ook wel. Ik wil graag een man naast me die mij steunt en die er echt is, dat gaat hij niet zijn dus maak ik me er los van en vertrouw ik op de toekomst en wie weet komt er dan nog eens een man voorbij die echt samen met mij wil zijn.

En het is zo fijn als mensen zeggen dat het wel goed komt, ook om dat hier terug te lezen. Het geeft me vertrouwen en inderdaad,
Najaar2016, dan had het zo moeten zijn. Dit kindje is zo welkom :-)
VanillaGrey: het komt sowieso goed! Hopelijk kan de vader ooit voldoende voor je kindje betekenen, zodat je kindje er geen last van heeft.
Hier ook geen oppassende opa's en oma's wil dat zelf ook niet ze wonen ook niet helemaal on de hoek. Wel af en toe dat ze oppassen en logeren zonder ons hebben ze pas 1 x gedaan.
Hier echt het gevoel dat ik een ballon heb opgegeten denk toch echt mijn banden ook want als ik zit heb ik weinig last... ben alleen niet zo goed in rustig aan doen op werk. Ook slechte nacht gehad dat helpt ook niet...
Hier net zo! Hele dag harde buik, ik zie er nu ineens ook heel erg zwanger uit. De rand van m'n baarmoeder komt nu al tot m'n navel, vorige week nog 3-4 cm eronder. Dat wordt nog wat...

Wij zijn vandaag gaan kijken naar babybedjes en commodes. Weten nog niet hoe we het gaan indelen, alleen dat de kleine het eerste jaar bij ons op de kamer komt (stadsappartement). Man wil alleen niets kopen tot na de 20 weken echo (15 januari). Nog twee weekjes wachten dus.

VanillaGrey, knap hoor dat je het in je eentje gaat doen. Ik neem aan dat je juist als alleenstaande moeder wel veel hulp aangeboden krijgt van vriendinnen en familie, toch?
Wat is het stil hier... Jullie zijn allemaal over op fb hè? Zo ging dat ook met de zomer 2018 groep, jammer.

Laatste update: ik heb nu al een bruine streep op mijn buik, volgens man sinds eergisteren (17+4). :nooo:
Vanilla ik voeg je binnenkort ook toe op fb... nog geen tijd gevonden...
Wij krijgen 2 jongetjes. Wel extra controles nu ivm tweeling transfusiesyndroom... Voorlopig alles ok, maar ingreep wordt mss nodig
Jaa klopt fragolisa, ik zit zelf normaal ook niet meer echt op fb. Maar vond het wel wat leuker/persoonlijker via fb. Dan kan je ook echt foto's delen etc:)

Maar ik probeer ook nog op dit forum mee te kletsen.

Maar wat snel van die bruine streep, weet eigenlijk niet eens wanneer ik hem kreeg bij de eerste.

Heb 2 februari de 20 weken echo, en voel sinds precies 15 weken dus nu 3 dagen de baby bewegen.

En zelf al beweging gevoeld? En al de echo gepland?
Oeps ik scroll even naar boven en lees dat je 15 januari de echo heb, spannend!
gefeliciteerd miss tiek! heb je ook gepbt
Hier over kleine 3 weken echo eens kijken of placenta weer gedeeltelijk aan voorzijde zit ik voel namelijk wel wat beweging maar mis nog veel meer.
laatste week gaat het wel beter met misselijkheid dus das wel heel fijn... ik leef ook weer een beetje op brood ipv wat avondeten en 4 crackers als maaltijden.
De beste wensen allemaal! Nieuwjaarsdag zonder kater is ook wel fijn haha.

Fragolisa, Facebook is een stuk drukker inderdaad, merk ook dat ik het makkelijker vind om daar te reageren, per onderwerp en per persoon. Heb of wil je geen Facebook? Anders kun je misschien een speciaal account aanmaken dat een beetje anoniem is?
Vervelend dat je moeder zo stellig is dat ze helemaal niet wil oppassen. Snap ook eerlijk gezegd niet dat ze gewoon ook nee zegt als je vraagt als het gaat om een soort van noodgeval, zoals echt een nachtje bijkomen.. misschien draait ze wat bij als de baby er is.

Vanilla grey, gefeliciteerd! Hoop dat je veel steun uit je omgeving krijgt. Goed dat je voor jezelf en je kind kiest.

Fijn dat je weer kunt eten pimpelmees!

Voel hier nog niks met 15+5, placenta ligt voor, zal het wel weer zijn..
Bruine streep komt geloof ik ook al licht. Heb ook al een kleurtje van mezelf. Vorige keer heel duidelijk en tepels werden ook donkerbruin, dat vond ik wel minder, maar alles werd na de zwangerschap weer normaal.
Fijn om te horen dat het weer normaliseert, muca. Ik ben ook een mixje, dus pigment komt bij mij ook snel op (inderdaad bruinere tepels en donkerder down under). Mijn zusje had ook een donkere streep over haar buik met twee chocoladeschotels erboven, dus ik weet wel ongeveer wat ik kan verwachten :-?
Ik ben ook een mixje. Tot nu nog geen streep, had er eerlijk gezegd nog niet over nagedacht!
hahaha, fragolisa! die 2 chocoladeschotels :rofl:
nu krijg ik gelijk zin in chocolade

nu 15+4, gisteren controle, vruchtwaterverschil loopt op. morgen terug & evt donderdag al ingreep.

@pimpelmees: zie mailbox voor FB
@momtobe: jouw uitnodiging staat er ook nog steeds
@vanillagrey: jij hebt normaal ook een mailtje ontvangen.

laten jullie weten of ik het opnieuw moet sturen? soms komt het niet van de eerste keer toe!
Ach jeetje Misstiek, wat spannend. Ik hoop dat beide kindjes het goed blijven doen... Is het een eeneiige tweeling met één placenta? Gaan ze de placenta laseren zodat het er als het ware twee worden? Ik ben blij dat ze het goed in de gaten houden. Hou je taai!
Hoi,

Ik lees hier al een tijdje mee om te vergelijken met mezelf e.d. Ik ben zelf ook in juni uitgerekend. Ik heb nog nooit gereageerd, om dat ik weet dat ik hier heel slecht in ben. Inloggen en bijhouden op wie ik nog moet reageren is niet mijn sterkste kant. Maar de Facebook groep lijkt me wel erg leuk, aangezien je daar makkelijker op mensen persoonlijk kunt reageren. Dus als het mogelijk is zou ik het leuk vinden om toegevoegd te worden!

28 juni is trouwens mijn uitgerekende datum...
Fragolisa schreef:
02-01-2018 22:08
Ach jeetje Misstiek, wat spannend. Ik hoop dat beide kindjes het goed blijven doen... Is het een eeneiige tweeling met één placenta? Gaan ze de placenta laseren zodat het er als het ware twee worden? Ik ben blij dat ze het goed in de gaten houden. Hou je taai!
ja, idd, ééneiig, 1 placenta & 2 vruchtzakjes. ze gaan idd de placenta laseren. vanmiddag opnieuw op controle, en ik neem alvast een tasje met kledij mee mocht ik moeten blijven...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven