Viva la mama

04-02-2009 12:47 1602 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het verderleutertopic voor de eindelijk aan de slag mama's

naamAnanADLReginaRebelsJanneJessieLieveLieveBloemParelH5BiebMHRoosEllenDiamondReginaBloempjeKrissieMarielle (Miss W)AnAnADLElesMH

BiebRebelsJanne
Oh Janne, even een . Zoals je weet was ik tijdens de zwangerschap van Florian ook zo misselijk en had veel pijn. Kan me goed voorstellen dat je er doorheen zit! Probeer het gevoel los te laten dat er wat mis is met de zwangerschap/baby. Het is een goed teken dat je de baby regelmatig voelt!
Jannes, ik me tijdens de zwangerschap van Felix ook flink beroerd gevoeld. Soms ook qua emoties. Had soms ook het idee dat het allemaal fout zou lopen. Bang dat ie veels te vroeg geboren zou worden etc met de nodige gevolgen bovendien. En Felix liet zich nauwelijks voelen. Misschien dat het er wel gewoon bij hoort, bij een 2e zwangerschap en zeker als de 1e niet helemaal vlekkeloos verlopen is. Maar ik snap al je getwijfel/ gepieker als geen ander. Helaas niets aan te doen. Knuffel!

Ellen, wat een reis voor zon klein mannetje. Heeft ie het een beetje volgehouden?

Oh en wie had er nou van hier een Mirena? Ik denk er over om die te gaan nemen, zodra het kan. Ben wel benieuwd of het klopt met folder.

Krissie,

Ik las dat je niet wil zwemmen met bram vanwege het eczeem.

Er bestaan ook chloorvrije zwembaden, misschien is dat wat fijner voor zijn huidje?

Ik smeer sem iedere avond met een creme van La Roche Posé.

De lipikar baume.... werkt hier geweldig en mag ook gesmeerd worden bij kleine baby's.

Sem had ook altijd hormooncremes maar nu zweer ik bij deze creme.
Bieb, mooie profielfoto!
Parel, bedankt voor de tip, maar Bram heeft momenteel de nare gewoonte om te gaan krabben zo gauw zijn huidje bloot is. En er zit niet eens eczeem op die plekken! Zet zijn teennagels in zijn knieholtes en krabt met zijn vingertjes in no-time zijn gezicht en borst open....en dus heeft hij, zo gauw ik hem even niet in het oog heb, sokjes om voeten én handen ook in bad....zie het dus niet zo zitten om te gaan zwemmen op deze manier, want het is echt iedere keer een strijd! Zou hem bijna een koltrui aantrekken, maar dan broeit het weer zo....Verder heeft hij allerlei crèmes op doktersvoorschrift en is ook weer allergisch voor van alles, dus ik houd me maar even aan deze crèmes nu, maar ga de naam wel opschrijven, wie weet!
@Jannes; wat balen nou weer zeg.... Dan heb je de goede 20-weken-echo en dan geeft dat je een goed gevoel en dan verwacht je daar een tijd mee te kunnen doen. Maar nee hoor, er hoeft maar iets te gebeuren en je voelt je direct weer onzeker. Wat een rotgevoel zeg! De vorige miskraam en zwangerschap hebben duidelijk hun sporen achtergelaten bij je, net als bij Rebels. Zou iwllen dat ik wat angst van je kan wegnemen maar dat gaat helaas niet. Heb met je te doen want ik zou zo graag willen dat je lekker kunt genieten van het prille leven in je buik.....

@Eles; hoeist met je????

Ons lieve mannetje lijkt erg druk te zijn waardoor hij moeilijk in slaap valt. Daarom help ik hem daarbij overdag door hem lekker vaak vast te houden en te knuffelen. 's Nachts heb ik daar echter niet zo heel veel zin in, dan wil ik na het voeden lekker snel weer slapen. Daarom hebben we hem nu gewikkeld in een hydrofiel maar hij wordt steeds groter en sterker waardoor dat niet zo goed meer gaat.... Heeft er iemand daarom een bakerzak voor me te leen????? En hoe gaat dat als hij daar te groot voor wordt? Krijg je hem dan nog wel in slaap zonder????
pff ik ben net weer terug van de huisarts.

De ontsteking is weer weg, maar de cyste is weer terug, en nu zelfs nog groter.

Huisarts wil me terug naar het ziekenhuis. Mamopolie wil dat ik naar de Röntgen afdeling ga en die willen me doorsturen naar chirurgie. Die zegt weer dat de huisarts hem maar leeg moet halen. Huisarts zegt weer dat het dan netzo snel terug komt en dat het er door een chirurg eruit gesneden moet worden. Ik wordt hier zo moe van!! Ondertussen zeggen ze dat ik maar moet stoppen met de bv en dat wil ik helemaal niet. Dat gekke ding moet gewoon uit mn borst. Nu wotdt ik vanmiddag terug gebeld door de assistente van de ha.

Sorry hoor voor mn ego berichtje, maar ik kan niet eens meer stoppen met huilen. Kloten hormonen ook
Parel, de reis was dramatisch omdat ie zo lang duurde, normaal is het een uurtje of10-11 naar waar we heengingen....dus nu best lang...

Heenreis hebben we 's nachts gereden toen ging het redelijk met Tim maar terug was overdag, was iets moeilijker voor hem. Maar hij heeft zoch keurig gedragen! Een keer even een beetje gepiept maar een Bumba DVD doet dan wonderen. Is hij toch al snel weer een half uurtje zoet, waarna hij weer in slaap viel.

Zijn nichtje eigenlijk achterachter nichtje(waar hij op donderdag altijd is) was ook mee, en volgens mij is Timmie een tikkeltje verliefd hihi. Ze zijn de hele week samen geweest, en zijn eerste woordje is dan ook Ebba (lees Emma) als hij wakker werd was dat het eerste wat hij zei nu nog trouwens. Is haar steeds aan het roepen zo schattig. Zal snel een foto op de site zetten van het stelletje. Ze zoenen elkaar namelijk de hele dag! Hahahaha, Tim zijn eerste liefde!
@Eles; aai dat klinkt echt niet goed!!! Waarom willen ze trouwens dat je stopt met BV? Houdt de BV de cyste soms in stamd ofzo?

Ben benieuwd of ze op snelle termijn iets voor je kunnen betekenen! En natuurlijk dat je door kunt blijven gaan met zelf voeden, dit zo een klote tijd zijn om te stoppen......

@Ellen; welkom terug moppie!!!! Vakantie was wel heel erg geslaagd zeker? En wat lief dat Timmie helemaal verliefd is, hahaha!! Die Emma is ook echt een poppie om te zien dus ik geef hem groot gelijk!
quote:mostlyhappy schreef op 23 februari 2009 @ 13:44:

@Eles; aai dat klinkt echt niet goed!!! Waarom willen ze trouwens dat je stopt met BV? Houdt de BV de cyste soms in stamd ofzo?

Ben benieuwd of ze op snelle termijn iets voor je kunnen betekenen! En natuurlijk dat je door kunt blijven gaan met zelf voeden, dit zo een klote tijd zijn om te stoppen......

Tja de bv houdt de cyste in stand en door de cyste heb ik in die borst veel minder voeding, waardoor vriendje veel vaker komt.
Eles, bel even met een lactatiekundige, er is er meestal wel 1 bereikbaar via de kraamzorg. Misschien kan ze wat voor je betekenen, artsen kijken toch vooral medisch. En zo niet, dan heb je er iig alles aan gedaan (en dat voelt net iets minder kl*terig). Dikke knuffel meid, dit is zooooooo sneu, je wilt zo graag en dan gebeurt er dit *voelt met je mee*
Heb je misschien nog voeding in de vriezer zodat je de borst even wat meer rust kunt geven (maar nog wel af en toe kolft zodat de BV wel zachtjes in stand gehouden wordt)?
Eles, dikke knuffel voor je. Wat ontzettend rot is dit zeg. Is het niet mogelijk om maar met 1 borst bv te geven? Weet ik eigenlijk niet maar omdat vraag en aanbod op elkaar afgestemd wordt zou je haast zeggen dat het wel kan. Misschien idd handig om de lactatiekundige even te bellen. Sterkte!

Ellen, wat lief dat Tim al verliefd is. Hij is er vlot bij

Knap trouwens dat hij het zo goed heeft gedaan onderweg.
eles, wat ontzettend vervelend zeg! En nog irritanter dat je van het kastje naar de muur en terug wordt gestuurd. Als je moet stoppen en je wilt dat nog niet is het heel wrang dat ze daar op aan sturen. Misschien idd een lactatiedeskundige bellen. Volgens mij kan het ook met een borst BV geven, maar dat weet ik niet zeker. In ieder geval heel veel succes en sterkte! En huil maar lekker...

MH, Felix ligt nu ook in de bakerzak. Die van Nova, dus die kun je niet lenen. Maar hij lag ook net zoals zijn zus met zijn armen te zwaaien. Onder het dekentjes strak toestoppen werkte niet, binnen no time lag hij weer te maaien. Ik vond het ideaal. Hij kan zijn armpjes toch nog wel ioets bewegen en het gaat makkelijk aan. Dus geen gedoe met knopen oid en is te gebruiken zonder advies van het CB. Ze mogen het gebruiken totdat ze gaan omrollen. Bij Nova en nu ook bij Felix gebruiken we het zakje alleen 's avonds/ 's nachts. Overdag niet. Dan slaapt hij eigenlijk gewoon. Nova had geen moeite om er niet meer in te liggen. We hebben ook de opvolgmaat niet gekocht, wel een gewoon zakje. Daar slaapt ze nog steeds in. Ik ben er erg over te spreken. Wij hebben hem trouwens via MP gekocht. Veel goedkoper.

Voor Felix hebben we nu voeding voor hongerige baby's. 's Nacts komt hij binnen de 3 uur. Hij krijgt zo teveel eten. Dus benieuwd of dit aanslaat. Is echt een klein hongerlapje!

Oh Nova huilt, ga eens even kijken. Ligt op bed, want kon geen tukje doen omdat ze naar de fysio moest. Fysio was erg tevreden over haar! Ze hoeft pas terug als ze 4 jaar en 3 maanden is!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

@Bieb; las het goede nieuws van de fysio op je site, wat fijn joh!!!! Ook een leuk nieuwtje dat ze al zo onwijs goed loopt en eigenlijk voor is daarmee!

Ik zal eens kijken naar zo'n bakermat...

Ben je nu trouwens nog aan het kolven zodat je Felix straks weer zelf kan voeden?
Goed nieuws Bieb dat Nova niet meer naar de fysio hoeft. En Felix een klein hongerlapje dus... hij wil vast een grote stoere jongen worden.

Vanmorgen ongesteld geworden. Precies zoals ik al dacht. Straks even tellen en rekenen of mijn ei rond ons weekendje weg (moeten we nog regelen) valt. We hebben DE oplossing gevonden. Ik wilde graag dat meis mee ging maar dan komen we zelf helemaal niet aan skien toe. Mijn moeder was gister hier en was wat down dus ik dacht,... een weekendje weg zal haar goed doen. Ze gaat hoogst waarschijnlijk mee en zo kan zij bij meis blijven als wij aan het skien zijn (we skien toch geen uuuuuuuren). Zelf vond ze het helemaal geweldig. Mijn vader is slecht ter been en kan moeilijk de sneeuw in dus die blijft thuis.
Even een aanvulling op het vorige bericht:

als mijn eisprong rond het weekendje weg valt willen we deze maand geen iui doen. Anders voelt het niet fijn als hij net valt wanneer we er niet zijn. Nu beslissen we zelf, voelt fijner
Mh, ik heb anderhalve week alles gekolfd en weggegooid... Liters melk zo door het putje... (snik) Maar vanochtend mocht hij dan eindelijk aan de borst en meneer snapte het nog!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Hij heeft nu al 2 voedingen gehad met netjes 3 uur er tussen. Denk dat ik wel 's avonds blijf kolven (1x), want dan kan ons hongerlapje hongerige babyvoeding krijgen en dat kan mijn vriend ook geven... Dus ga nu eens even MP kijken voor een medela kolf.

ADL: bedankt voor je kaartje en cadeautje. Nova vond het erg mooi...

Zitah, vervelend dat je ongesteld bent geworden, maar je voelde het zelf al aan komen. Blijft natuurlijk vervelend, maar je had niet het idee dat het raak was. Nou ja ik hoop dat je het begrijpt wat ik probeer neer te zetten. En goed dat jullie nu zelf beslissen dat je een ronde overslaat, zodat het niet beslist wordt voor jullie.

En wat leuk dat je moeder meegaat. heel handig van die oma's. Wij gaan van de zomer 2 weken naar Duitsland naar een bungalowpark (ja, hoe burgerlijk wil je het hebben?) Maar de 1e week komen de ouders van vriend ook. Kan Vriend iets met hen doen, en dan kan ik lekker rutig aan doen en met schoonmoeder bijv zwemmen met de kinders. Lijkt me helemaal leuk en erg handig!
Ik begrijpt wat je bedoelt hoor Bieb.

Enne... ik schaam me diep!!!!! was net in huis wat aan het rommelen en opruimen, zie ik hier nog het kaartje liggen die ik voor je had gekocht Ik was in de veronderstelling dat ik hem al op de bus gedaan had. Spijt spijt spijt!!!

Wat goed dat Felix weer uit je borst drinkt! Knap hoor dat hij het nog weet. Heel erg fijn.

Idd handig ouders of schoonouders die bijspringen of mee gaan met vakantie. Zo heb je zelf ook even meer tijd voor elkaar.
Mh, wat een heerlijk meidje is kabouter. In ene ook zo groot. en laat zij haar staarten wel zitten? Nova dus echt niet. Trekt alles eruit en ziet er vervolgens als een vogelverschrikker uit.

Smurf is toch zo'n (nachtelijke) kreuner? Nou hier hebben we ook zo'n exemplaar. Na een nachtvoeding is hij zo 15 minuten bezig met kreunen, steunen en puffen. En dan in eens slaapt hij...

@Zitah; wat jammer dat het weer niet gelukt is.... Ook al was je zelf ervan overtuigd dat het niet gelukt zou zijn, heild ik toch nog een beetje hoop. Goed dat jullie de volgende keer even te laten schieten, straks zit je anders weer te stressen omdat hjet net niet het gode moment is en gooi je zo weer een poging weg.

Klinkt trouwens goed ei vakantie, jullie blij, kind blij en oma blij, wat wil je nog meer????

@Bieb; wauw wat een geweldig nieuws dat hij bij je heeft gedronken!!!!! Ik zou heel bang zijn geweest dat hij het flesje wel lekker makkelijk vond maar gelukkig vindt hij bij mama ook heel lekker. Ben echt blij voor je!!! Kan je nu net als ik lekker zelf voeden tewrijl het de vorige keer ook niet gelukt was.

Kabouter laat haar staarten wel zitten inderdaad..... Ze is sowieso niet van het dingen-doen-die-niet-mogen. Alleen als ze naar bed gaat trekt ze ze eruit, haha, en dat ziet er inderdaad uit als een vogelverschrikker....

Smurf kreunt trouwens de HELE dag.... Dat deed kabouter toen ook, het klinkt echt alsof er iets heel dwars zit, zelfs tijdens het slapen gaat het gewoon door.
Lekker hoor MH dat Kabouter niet van de stoute dingen is. Nova hier komt er nu achter dat er ook stoute dingen zijn. Gisteren voor het eerst een driftig kind in de supermarkt gehad. :-) Wat een lol!

Ik vind het trouwens wel grappig dat Smurf en Felix zo dicht op elkaar zitten. Schelen maar een weekje.

Trouwens pas is er gesproken over een meeting. Lijkt mij erg leuk. Ligt wel aan de datum, omdat ik nu nog niet met Felix de hort op ga en niet weet wanneer ik hem daar "geschikt" voor vind. en het ligt er aan waar.
Even ego-berichtje van mij:

Ben een beetje down bij de vk vandaan gekomen. Ze heeft mijn dossier erbij gezocht en de placenta ligt echt precies zoals de vorige keer (hadden ze in het zkh nog niet uitgezocht). Zij gaf me weinig hoop voor een ander scenario en vond het wel reëel dat ik bang was voor herhaling.

Al is het maar een mening, ik ben er echt even door uit het veld geslagen :'(

Had best weer wat hoop gekregen de afgelopen weken, maar nu ben ik voor mijn gevoel weer terug bij af...
Zitah, ik blijf me erover verbazen hoe goed jij je lijf kent! voor jou...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven