Geld & Recht alle pijlers

Abonnementskosten UPC

20-02-2009 15:46 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een gewaarschuwd mens telt voor 2:



Telefonisch werden wij benaderd door UPC.

99% van dit soort telefoontjes wordt door ons afgekapt. Ditmaal niet omdat we er zelf al over dachten om over te stappen.

Alles goed doorgesproken en ook alle prijzen van verschillende abonnementen op een rijtje gezet. We besloten om over te stappen.

Inmiddels hebben we een factuur ontvangen. Wat bleek: er kwam nog BTW bij! Daar hadden wij even niet bij stil gestaan. Maar als je in een winkel prijzen ziet dan is het ook incl. BTW. Als er een bon in de VIVA staat met een prijs voor een jaarabonnement is dat toch ook incl. BTW.

Misschien een beetje stom van ons maar toch vind ik het niet netjes.
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij moeten de prijzen die getoond of genoemd worden altijd inclusief BTW zijn (in Nederland).
Alle reacties Link kopieren
*
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij is dat niet verplicht hoor. bij heel veel groothandels maken ze ook reclame voor prijzen excl BTW (bij de Makro bv, maar daar staat het er wel bij). Maar je denkt daar als klant niet altijd aan en trapt er zo in, zeker als het telefonisch is.



Op zich geen slimme zet vind ik, want je zou het als bedrijf bij mij op die manier direct verprutst hebben als je zo probeert te verkopen en ik zou gelijk weer opzeggen per eerstvolgende mogelijkheid plus een hele slechte mond-op-mond-reclame zijn.



Nou scheelt het dat UPC hier de tent toch al niet meer in komt... .

Ben benieuwd of ze nog gaan bellen dan bij ons. Wij zijn net verhuisd en kregen gister een envelop 'aan de bewoners van' met info over hun abonnementen.
Alle reacties Link kopieren
In het zakelijk verkeer is het gebruikelijk om ex BTW te offreren. Bij de Makro is het ook logisch omdat het eigenlijk ook zakelijk verkeer is.

Maar zoiets als abonnementen waarvoor hoofdzakelijk met particulieren gewerkt wordt vind ik het toch anders.

Op de bevestiging die we later kregen stond ook helemaal niet vermeld of in in- of ex BTW is!
UPC beloofde ons drie maanden gratis abonnement op digitale tv. Nou vergeet het maar, nooit gehad. Pure oplichting.
Alle reacties Link kopieren
Het is ook van belang om na te gaan wat de prijzen zijn. Op de website van Upc staat er in de, weliswaar, kleine lettertjes, maar het staat er wel, dat de prijzen incl. Btw zijn.



Jezelf goed voorlichten is ook van belang.



Ben zelf Upc-klant,en dit al 17 jaar. En heb tot op de dag nooit problemen ergens mee gehad.
Alle reacties Link kopieren
quote:Cotton schreef op 22 februari 2009 @ 14:14:



Jezelf goed voorlichten is ook van belang.







Helemaal waar. En daarom probeer ik hier ook voor te waarschuwen.

Vreemd dat op de website wél gesproken wordt over incl. BTW.

Overigens hadden wij al e.e.a. lopen bij UPC en ook nooit problemen gehad.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben ook al zo veel gezeik gehad met UPC. Ik wil er nooit meer iets mee te maken hebben.
Alle reacties Link kopieren
@ Growing:



Het spijt ons te lezen dat er onduidelijkheid is ontstaan over het tarief. Uit je posting kan ik niet opmaken om welke diensten het gaat en welke prijs er is genoemd, echter de prijzen die wij communiceren zijn altijd inclusief btw.



Bij verkoop op afstand ontvang je een schriftelijke bevestiging waarin het geldende tarief wordt bevestigd, uiteraard inclusief btw. Mocht je je om wat voor reden ook bedenken dan kan de overeenkomst binnen 7 dagen weer ongedaan worden gemaakt.
Alle reacties Link kopieren
Goh, ik wist wel dat veel bedrijven meelezen op fora, maar ik heb nog niet eerder gezien dat er zo rechtstreeks gereageerd wordt. Dat vind ik wel positief - laat ik dat dan ook maar even hardop zeggen, na mijn posting van gisteren.
Alle reacties Link kopieren
UPC heeft op internet zijn prijzen ook exclusief btw. Hadden wij ook ,verder beviel het prima er kwam alleen 5 euro per maand bij.
Alle reacties Link kopieren
quote:Flashy schreef op 24 februari 2009 @ 13:21:

UPC heeft op internet zijn prijzen ook exclusief btw. Hadden wij ook ,verder beviel het prima er kwam alleen 5 euro per maand bij.Zoals we hierboven aangeven zou dat niet het geval moeten zijn. Kun je aangeven waar (link)? Dan kunnen we dit aan laten passen.
Alle reacties Link kopieren
[quote]UPC_Webcare schreef op 24 februari 2009 @ 12:07:

@ Growing:



Geef ook eens door dat ze mij niet meer bellen met de mededeling dat er achterstand is in betaling.Alles is betaald krijg ik een telefoontje van KPN met een sms-je van UPC , u moet betalen anders word u afgesloten.

Heel vervelend dit soort grappen van UPC.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven