Geslaagde goede voornemens

28-12-2017 15:59 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het is weer de tijd van het jaar voor goede voornemens! Helaas zie je tegenwoordig bijna overal artikels verschijnen over hoe weinig mensen hun goede voornemens ook echt waarmaken, alsof het bijna geen zin heeft om er ook maar aan te beginnen.

Dat vind ik spijtig! Want ik ben zeker dat er toch ook mensen zijn die hun goede voornemens, hoe klein of groot ze ook zijn, wél gewoon halen?

Zijn er hier toevallig mensen met een feel good-verhaal over hun goede voornemens?

Zelf had ik me voorgenomen om meer te gaan bewegen en heb dat heel concreet ingevuld door mij een stappenteller te kopen en een doel van 8.000 stappen per dag in te stellen. Ik haal ze bijna elke dag! Niet alleen beweeg ik meer doordat ik veel vaker ergens te voet naartoe ga, ik krijg ook meer buitenlucht, heb elke dag zeker een uurtje waarin ik mijn hoofd even kan vrijmaken, vertrek voortaan altijd mooi op tijd... Dus ja, ben wel trots!

Jullie?
Dan zal ik je wel heel diep teleurstellen. Ik doe nooit aan goede voornemens, al jaren niet. Daardoor haal ik altijd mijn doel wel. :proud:
Ik heb me ooit lang geleden eens voorgenomen om geen goede voornemens te hebben en dat bevalt prima.
Nope, geen voornemens omdat er een nieuw jaar begint. Nooit.
There is always something happening, and it's usually right now
Ik hou me al 40+ jaar aan het voornemen om ook het komende jaar niet te beginnen met roken.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Hm... ik wilde een halve marathon lopen en dat is gelukt. Eigenlijk had dat de opmaat moeten zijn naar een hele, maar dat stel ik nog een jaar uit.
Verder 2 mooie reizen gemaakt, hoop dit volgend jaar weer te kunnen doen.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Nee, ik ben al perfekt.
Meestal als je er zelf met motivatie aan begint, lukt het wel en niet enkel onder de motto 'nieuw jaar, nieuwe start';
Door een lekkage in de zomer van 2016 hebben wij heel 2016 en een deel van 2017 doorgebracht in hotels en daarna in een tussenwoning.

Toen hadden wij een droom/voornemen om voor 2018 terug te zijn in ons eigenhuis, en als het niet te veel was gevraagd ook het hele huis ingericht te kunnen hebben.

Die wens is uiteindelijk ook uitgekomen, ik kan met trots zeggen dat het hele huis ingericht is.
Ik neem me elk jaar voor om geen enkele oliebol van de schaal weg te gooien. En dat lukt ook elk jaar weer.
Mijn goede voornemen voor 2017 was om elke maand iets leuks te doen en dat is gelukt. Hoera!
Mijn goede voornemens zijn ook elk jaar geslaagd, geen goede voornemens :-D
Niemand is onmisbaar
Ik doe niet aan goede voornemens
Nee ik heb ze eigenlijk nooit. De dingen die ik nodig vond te doen deed ik meteen wanneer ze in me opkwamen en dan kon ik eigenlijk niet wachten. :)

Ik denk wel dat ik langzamerhand uit ga kijken naar een nieuw kapsel.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Ja, een aantal van mijn goede voornemens zijn wel succesvol gegaan. Ik ben bijna 10 kilo afgevallen, sport vaker en drink al sinds 1 januari geen melk en suiker meer in mijn koffie dus het kan wel.

Voor volgend jaar is het vooral doorgaan zoals nu. :cheer:
hamaika schreef:
29-12-2017 11:07
Ja, een aantal van mijn goede voornemens zijn wel succesvol gegaan. Ik ben bijna 10 kilo afgevallen, sport vaker en drink al sinds 1 januari geen melk en suiker meer in mijn koffie dus het kan wel.

Voor volgend jaar is het vooral doorgaan zoals nu. :cheer:
Hetzelfde hier (maar dan niet per 1 januari, maar gewoon ergens gedurende het jaar), maar dat was echt lang wennen
Corona67 schreef:
29-12-2017 11:14
Hetzelfde hier (maar dan niet per 1 januari, maar gewoon ergens gedurende het jaar), maar dat was echt lang wennen
Ja hier ook heel lang wennen hahahahahaha. Heeeeeeeeeeeeeeeeel lang :koffie:
retrostar schreef:
28-12-2017 18:47
Nee ik heb ze eigenlijk nooit. De dingen die ik nodig vond te doen deed ik meteen wanneer ze in me opkwamen en dan kon ik eigenlijk niet wachten. :)

Ik denk wel dat ik langzamerhand uit ga kijken naar een nieuw kapsel.
Ja, dit inderdaad! Dus mijn enige goede voornemen is om daarmee door te gaan. En ik denk dat dat wel gaat lukken ;-)
Winter is coming...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven