Geslaagde goede voornemens
donderdag 28 december 2017 om 15:59
Het is weer de tijd van het jaar voor goede voornemens! Helaas zie je tegenwoordig bijna overal artikels verschijnen over hoe weinig mensen hun goede voornemens ook echt waarmaken, alsof het bijna geen zin heeft om er ook maar aan te beginnen.
Dat vind ik spijtig! Want ik ben zeker dat er toch ook mensen zijn die hun goede voornemens, hoe klein of groot ze ook zijn, wél gewoon halen?
Zijn er hier toevallig mensen met een feel good-verhaal over hun goede voornemens?
Zelf had ik me voorgenomen om meer te gaan bewegen en heb dat heel concreet ingevuld door mij een stappenteller te kopen en een doel van 8.000 stappen per dag in te stellen. Ik haal ze bijna elke dag! Niet alleen beweeg ik meer doordat ik veel vaker ergens te voet naartoe ga, ik krijg ook meer buitenlucht, heb elke dag zeker een uurtje waarin ik mijn hoofd even kan vrijmaken, vertrek voortaan altijd mooi op tijd... Dus ja, ben wel trots!
Jullie?
Dat vind ik spijtig! Want ik ben zeker dat er toch ook mensen zijn die hun goede voornemens, hoe klein of groot ze ook zijn, wél gewoon halen?
Zijn er hier toevallig mensen met een feel good-verhaal over hun goede voornemens?
Zelf had ik me voorgenomen om meer te gaan bewegen en heb dat heel concreet ingevuld door mij een stappenteller te kopen en een doel van 8.000 stappen per dag in te stellen. Ik haal ze bijna elke dag! Niet alleen beweeg ik meer doordat ik veel vaker ergens te voet naartoe ga, ik krijg ook meer buitenlucht, heb elke dag zeker een uurtje waarin ik mijn hoofd even kan vrijmaken, vertrek voortaan altijd mooi op tijd... Dus ja, ben wel trots!
Jullie?

donderdag 28 december 2017 om 16:19
Hm... ik wilde een halve marathon lopen en dat is gelukt. Eigenlijk had dat de opmaat moeten zijn naar een hele, maar dat stel ik nog een jaar uit.
Verder 2 mooie reizen gemaakt, hoop dit volgend jaar weer te kunnen doen.
Verder 2 mooie reizen gemaakt, hoop dit volgend jaar weer te kunnen doen.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
donderdag 28 december 2017 om 17:19
Door een lekkage in de zomer van 2016 hebben wij heel 2016 en een deel van 2017 doorgebracht in hotels en daarna in een tussenwoning.
Toen hadden wij een droom/voornemen om voor 2018 terug te zijn in ons eigenhuis, en als het niet te veel was gevraagd ook het hele huis ingericht te kunnen hebben.
Die wens is uiteindelijk ook uitgekomen, ik kan met trots zeggen dat het hele huis ingericht is.
Toen hadden wij een droom/voornemen om voor 2018 terug te zijn in ons eigenhuis, en als het niet te veel was gevraagd ook het hele huis ingericht te kunnen hebben.
Die wens is uiteindelijk ook uitgekomen, ik kan met trots zeggen dat het hele huis ingericht is.

donderdag 28 december 2017 om 18:47

vrijdag 29 december 2017 om 11:14
Hetzelfde hier (maar dan niet per 1 januari, maar gewoon ergens gedurende het jaar), maar dat was echt lang wennen

zaterdag 30 december 2017 om 08:49
Ja, dit inderdaad! Dus mijn enige goede voornemen is om daarmee door te gaan. En ik denk dat dat wel gaat lukken

Winter is coming...