Geld & Recht alle pijlers

Esprit geeft geld niet terug

27-01-2009 21:29 41 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,



In november heb ik bij Esprit een bestelling geplaatst en netjes betaald. Maar het bleek dat het product (kandelaar waar geen kaars op blijft staan) niet voldeed, dus heb ik het teruggezonden. Helaas ben ik nu al vanaf november bezig om mijn geld terug te krijgen. Ik heb diverse keren gebeld, gemaild, dit zelfs in het Duits, aangezien het hoofdkantoor en de boekhouding in Duitsland zit. Ik krijg telkens als antwoord dat ik het binnen 6-8 dagen overgemaakt krijg. Toen dit niet hielp heb ik een officiële klacht ingediend. Hierop kwam een reactie dat het geld overgemaakt was, maar helaas dit was niet het geval.



Mijn vraag is waar kan ik heen met mijn klacht? Bij Esprit kom ik niet verder. En het gaat maar om 38,- euro, maar toch....En om dan nou maar iets anders te gaan bestellen, gaat tegen mijn principes in. Dit is ook niet waar zij mee komen hoor.



Alvast bedankt
Alle reacties Link kopieren
Oke, dat wist ik niet. Heb je in Frankrijk ook de mogelijkheid om per overschrijving te betalen?

Dat is dan een stuk veiliger. Betaal je alleen wat je houdt.
Alle reacties Link kopieren
Wat vervelend zeg. Ik heb een keer zoiets gehad bij een ander bedrijf. Dat ging om 400 euro. Misschien niet netjes, maar na eindeloos veel e-mails en telefoontjes heb ik gezegd dat ik naar Kassa of de krant zou stappen: in ieder geval de pers in zou schakelen. Twee dagen later stond het op mijn rekening.
Alle reacties Link kopieren
quote:extrahalo schreef op 29 januari 2009 @ 01:34:

Ik hoor de laatste tijd alleen maar slechte verhalen over de service van de esprit site hier..... gaat lekker daar!Idd!
Alle reacties Link kopieren
Groot gelijk JC, dat wil dan wel eens helpen.

Negatieve publiciteit hebben ze liever niet.
Alle reacties Link kopieren
Nog steeds heb ik mijn geld niet terug. Inmiddels gaat Esprit zelfs onze mailcorrespondentie nummeren! Er staat steeds hetzelfde in, dat ik binnen 6-8 dagen mijn geld krijg, Wat dus niet zo is...



Moedeloos word ik ervan.....



Wel hebben ze voor het ongemak een kortingscode van 10,- euro aangeboden, die ik wel even binnen 6 dagen moest besteden! Dit heb ik ook gedaan en heb iets besteld voor 12 euro. Helaas moest je voor minimaal 24 euro bestellen, dus heb nog iets besteld wat ik dan maar gratis terugstuur. Principekwestie.



Maarja...nog steeds mijn geld niet. En ik heb het zware vermoeden dat dat ook helemaal niet gaat gebeuren ook.
quote:Madiken schreef op 29 januari 2009 @ 13:37:

[...]





Oeh, dat is wel heel erg veel geld. Dan zit je wel even in de piepzak denk ik.

Raar dat je er de laatste tijd zoveel negatiefs over hoort. Ze hebben wereldwijd natuurlijk klanten genoeg, dus ze hoeven niet op eentje meer of minder te kijken, is misschien de gedachte. Wel heel slecht zeg.Misschien verkeren ze wel in financiele problemen, weet jij veel. Ik bestel er in ieder geval niets meer. Ik koop alleen nog online als ik het achteraf kan betalen. Bol.com, H&M, Wehkamp....
Alle reacties Link kopieren
aangetekende brief met een ultimatum met vooruitzicht op juridische stappen.



heb ik laatst ook gedaan, was maar voor 15 euro, maar toch , het zijn mijn 15 euro , ik had betaald en niks gekregen, na de aangetekende brief was ineens mijn product in huis.
Alle reacties Link kopieren
Update:

Inmiddels heb ik een aangetekende brief gestuurd.

Tevens heb ik bericht van consuwijzer. Hier volgt een deel van het antwoord:



U hebt hiermee een signaal afgegeven aan de toezichthouders achter ConsuWijzer: de Nederlandse Mededingingsautoriteit (NMa), de Onafhankelijke Post en Telecommunicatie Autoriteit (OPTA) en de Consumentenautoriteit. Deze toezichthouders hebben wettelijke middelen om in te grijpen als bedrijven zich niet aan de regels houden.

Wat doet een toezichthouder met mijn melding bij ConsuWijzer?



Eén of meerdere meldingen kunnen er voor zorgen dat een toezichthouder:

- een bepaalde sector extra gaat controleren

- een onderzoek start naar een bedrijf

- op basis van een onderzoek besluit om een boete op te leggen aan een bedrijf

- een bedrijf dwingt om met een structurele oplossing te komen voor problemen die consumenten ervaren

- via ConsuWijzer extra voorlichting geeft over een bepaald onderwerp



Dus meiden, mochten jullie je klachten over Esprit kwijt willen, graag melden aan www.consuwijzer.nl



Consumentenbond doet overigens niets, als je geen lid bent!!!
Alle reacties Link kopieren
quote:sarah2ndlife schreef op 05 februari 2009 @ 09:09:

aangetekende brief met een ultimatum met vooruitzicht op juridische stappen.



heb ik laatst ook gedaan, was maar voor 15 euro, maar toch , het zijn mijn 15 euro , ik had betaald en niks gekregen, na de aangetekende brief was ineens mijn product in huis.



maar iets aangetekend sturen kost toch ook weer 7 euro?

bijna de helft van je product.
Alle reacties Link kopieren
Wel vreemd dat Esprit het geld niet teruggeeft !

Dit is zeker niet oké, lijkt me ook slechte reclame voor ze. Want ik zal nu ook niet zo snel meer iets bij ze bestellen....



en een vraagje: Wie heeft er ervaring met terugsturen van schoenen bij Omada ?

Gaat het daar wel goed met het terugbetalen van je geld ?



dat hoop ik, want ik heb een bestelling gedaan, en na betaling te horen gekregen dat een deel al uitverkocht is...

en dus terugbetaald gaat worden.
Alle reacties Link kopieren
quote:summerbreeze21 schreef op 27 januari 2009 @ 23:56:

Juistem

Faxen geeft telefoonkosten he? Even niet aan gedacht.



Tegenwoordig kun je toch via internet faxen. Ik weet alleen niet of je de fax honderd keer kan verzenden



Wat vervelend. ik ga ook niet meer bij ze bestellen. Als ze zo moeilijk doen. Vroeger kon je met acceptgiro betalen
Alle reacties Link kopieren
quote:izalinia schreef op 13 februari 2009 @ 21:47:

[...]

Vroeger kon je met acceptgiro betalen



Je kan nog steeds met acceptgiro betalen, maar alleen tot een bepaald bedrag (300 euro dacht ik).

Zelf heb ik alleen maar positieve ervaringen met Esprit, maar als ik dit allemaal zo lees begin ik toch te twijfelen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nog steeds geen geld terug ontvangen.

Maar ook heb ik niets vernomen op mijn aangetekende brief!



Ik vind het jammer dat ik nergens terecht kan en dat bedrijven dit zomaar kunnen maken. Als je als particulier niet binnen 30 dagen betaald, heb je al een aanmaning aan je broek. Mijn 'zaak' met Esprit loopt al vanaf eind november! Op elk mailtje wat ik stuur, krijg ik hetzelfde antwoord dat ik binnen 6-8 dagen mijn geld krijg.



Ik denk dat er niets anders op zit dan nog iets te bestellen voor dat bedrag, want het beroerde is dat ze wel weten en toegeven dat ze mij nog geld schuldig zijn.
Alle reacties Link kopieren
Wat een waardeloos gedoe zeg! Misschien kun je de Belbus van Kassa inschakelen?
Alle reacties Link kopieren
Ik doe dit soort dingen altijd per creditcard. Als er dan iets niet geleverd wordt, of ik het geld niet terugkrijg, dient ik een klacht in bij de creditcardmaatschappij en stuur je de bewijzen mee. Dan zorgen zij ervoor dat het geld terug komt.
Alle reacties Link kopieren
waardeloos dit zeg. Minpunt voor Esprit.

Ik bestel er ook wel eens maar betaal alleen wat ik zeker wil houden.



Het is ook dat het bedrag niet hoog genoeg is om ze te laten dagvaarden he, want dat kost ook weer geld. Maar dan zouden ze zeker schrikken en snel dokken denk ik.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven