Wie blijft er bij de kat?

31-12-2017 16:31 89 berichten
Alle reacties Link kopieren
Eerlijk zeggen, wie blijft er vannacht thuis om 12 uur voor de kat(ten) die bang zijn voor vuurwerk?
Ik deze keer wel.
Ik, maar de kat is niet bang. Blijf thuis voor de puppy, die nog niet echt bang lijkt. Maar ik heb gewoon geen zin in bezoekjes dus het is een prima smoes. Thuis voor de pup.
Ik blijf ook thuis voor de kat. Mooi excuus dit jaar want we wilden toch al nergens heen.

Kat is heel bang. Is nu haat derde jaar en die paar knallen tot nu toe hebben haar al heel angstig gemaakt. Ze zit nu onder de bank en het knalt nauwelijks. Arm beesie.
Wij blijven ook thuis voor onze lieve lafbekjes.
DianaBerrigan schreef: ↑
31-12-2017 16:37
Ik! Het is de 1e oud en nieuw van de kat, dus ben heel benieuwd of hij het eng gaat vinden
Hier ook de eerste keer voor de broertjes. Het geknal doet hen tot nu toe niets. Benieuwd of ze nog zo relaxt zijn als het echt los gaat! Ik blijf meestal gewoon thuis met oudjaar, maar dit jaar heb ik alle uitnodigingen afgeslagen omwille van de katten en mijn rust :D
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Nee. Ik ben wel thuis maar niet voor de kat. Die is zo goed als doof ondertussen. Vroeger zette we de radio aan en mocht hij in de slaapkamer liggen in een speciale mand.
anoniem_194147 wijzigde dit bericht op 31-12-2017 17:15
0.29% gewijzigd
Ik ook! Ze ligt naast me op de bank, benieuwd hoe ze reageert wanneer het er heftiger aan toe gaat. Eerste oud en nieuw samen. Ik doe straks lekker mijn koptelefoon op, heb eigenlijk de neiging om die op haar hoofd te zetten want ze schrikt soms flink.
Absoluut. Nu ben ik een ochtendmens en geen stapper, dus heb toch al totaal geen behoefte om de deur uit te gaan, maar toch, de katten zijn bang en dus ben ik er voor ze.
Hond kruipt hier met regelmaat achterin in de trapkast. Ze is net wel heel dapper buiten een plasje gaan doen, maar wilde als de bliksem weer naar binnen. Vind het zo zielig.
Al die achterlijke knallers mogen van mij een paar vingers eraf blazen. Het slaat echt nergens op.
Ik niet. Maar ze mogen nu wel op de slaapkamer komen. Daar liggen ze dus nu al de hele dag.
Oudblond schreef: ↑
31-12-2017 17:15
Hier ook de eerste keer voor de broertjes. Het geknal doet hen tot nu toe niets. Benieuwd of ze nog zo relaxt zijn als het echt los gaat! Ik blijf meestal gewoon thuis met oudjaar, maar dit jaar heb ik alle uitnodigingen afgeslagen omwille van de katten en mijn rust :D
Tot nog toe bij mij ook alles zeer relaxed! Beestje ligt uitgebreid op de bank te slapen :flirting:
Wij vieren het altijd thuis dus bij de katten. Kat een ligt al uren onder het bed. Andere kat loopt de hele dag achter ons aan.
Ja wij blijven ook thuis. Hij is niet perse heel erg bang. Maar komt ook niet aan slapen toe en volgt mij de hele dag al overal. Het kattenluik zit dicht.

We zetten lekker de top2000 aan en negeren de knallen.

Kat krijgt later te eten zodat hij zich meer bezig gaat houden met eten krijgen dan met de knallen. Las het ergens als tip.
Ik blijf ook thuis, kat vind het af en toe eng en verstopt zich dan in de trapkast (met kattenluik i.v.m. de kattenbak die daar staat). Hond is compleet in de stress, kroop door het kattenluik de kattenbak in. In een afgedekte bench was ook geen succes, dus nu even boven in de slaapkamer met muziek aan. Voor vanavond heb ik een grote kluif bij de slager gehaald voor hem, ik hoop dat dat wat afleiding geeft.

Eerder was m'n hond nooit bang. Volgend jaar breng ik 'm denk ik naar het pension, dat ligt enorm afgelegen en daar wordt niet geknald.

Heeft iemand nog tips voor nu?
Geen kat maar bejaarde hond. Zijn eerste jaar zonder die Bach druppeltjes aangezien hij vrij doof is geworden en dit jaar nog niet 1x is aangeslagen op knallen. Ben wel benieuwd hoe de twee logeerhonden zullen reageren. Volgens mijn moeder negeren ze alles maar ze hebben nog nooit het geknal en geflits van een stad meegemaakt. Ze staan nu bij iedere knal te kijken aan het raam, alert maar niet bang.
Onze kat is een bange schijterd, maar van alle knallen van de afgelopen dagen kijkt hij niet op of om. Dus wij zijn gewoon weg en verwachten dat het vannacht gewoon goed zal gaan.
anoniem_636eb44e639c8 wijzigde dit bericht op 31-12-2017 17:38
16.99% gewijzigd
Ik.
Oudste kat vindt het niks. Maar vorig jaar zat ze alleen onder de bank.
Sinds 2 weken hebben we een katertje erbij. We hebben geen idee hoe hij gaat reageren
2 van mijn katten zijn erg bang, dus ik ben altijd thuis. Onder het bed maak ik een veilig holletje voor ze, gordijnen dicht en de kattenbakken staan al binnen. Ik moest gisteren onverwacht weg, maar zit nu in de trein en ben over een half uurtje thuis.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Ik. Katjes vinden het toch wel eng en dealen er het best mee als ze op/bij ons mogen liggen. Heel schattig, ik heb ze met z'n tweeën opgehaald van beneden (lig boven ziek op bed en ze durfden niet naar boven) en nu liggen ze heerlijk bij mij te tukken :heart:
Wij hebben de tijd van de oudjaar-visite verplaatst naar 16:00-18:30 ipv tot ‘s nachts, zoals mijn schoonmoeder graag zou willen. Nu staat de radio aan, gordijnen dicht en kelderdeur open. En straks kunnen de twee monsters lekker op schoot of zich ergens anders verstoppen.

Wij blij, de katten iets blijer/minder bang en we kunnen alle twee een borrel nemen zonder een gevaar op de weg te zijn straks: win-win-win!
Adem in, adem uit, en herhaal indien nodig ;)
Konijntje999 schreef: ↑
31-12-2017 17:46
Ik. Katjes vinden het toch wel eng en dealen er het best mee als ze op/bij ons mogen liggen. Heel schattig, ik heb ze met z'n tweeën opgehaald van beneden (lig boven ziek op bed en ze durfden niet naar boven) en nu liggen ze heerlijk bij mij te tukken :heart:

Schattig!
Ik blijf bij ze hoewel vorig jaar kat nr 1, toen een half jaar oud, gewoon best relaxed met zijn enorme knuffelbeest in de mand lag te kroelen. Nu is er nog eentje bij, nu 8 maanden. Op zich is hij heel stoer maar goed.. je weet het niet.
Vooralsnog ligt meneer nr 1 op mijn bed, mag hij niet, ik weet dat hij dat weet maar vanavond ok en de andere ligt in de badkamer as usual :flirting:
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
DianaBerrigan schreef: ↑
31-12-2017 17:21
Tot nog toe bij mij ook alles zeer relaxed! Beestje ligt uitgebreid op de bank te slapen :flirting:
Hier ligt Witje midden in de woonkamer op de krabton te ronken en Grijsje ligt in de reismand te spinnen terwijl hij zijn speelgoedmuisje wast/knuffelt :thumbsup:
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Ik blijf thuis voor de konijntjes.
De kat is niet bang voor vuurwerk en nu helemaal niet meer want zij is doof
Ik blijf thuis. Een van mijn katten vindt vuurwerk eng. De andere twee zijn voor het eerst met oud en nieuw hier en ik heb geen idee hoe ze gaan reageren. Ze liggen vooralsnog te relaxen op schoot maar het is hier nog heel rustig met vuurwerk.
Wij blijven ook thuis bij ze. Ze doen het hardstikke goed. We hebben toen we de oudste alleen nog hadden hem een keer alleen gelaten omdat hij elk jaar lekker doorsliep. Dat was eens en nooit weer. Vond hem 1:30 trillend onder de bank en het heeft uren geduurd voordat hij weer rustiger werd. Wat had ik daar spijt van. Jaar daarna was er weer niets aan de hand lag hij lekker te slapen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven