Mode & Beauty alle pijlers

Is dit zwaar?

01-01-2018 16:09 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik hou van leren handtassen maar ik heb vaak dat ik dan een mooie handtas koop en dat hij alsnog zwaar blijkt te zijn (zonder spullen erin). Dan krijg ik last van m'n schouder.

Wat is nu eigenlijk zwaar en wat niet?

Is 1 kg zwaar voor een handtas van gemiddeld formaat?

De Cowboysbag The Bag (medium) vind ik bijvoorbeeld erg zwaar en daarom draag ik 'm bijna nooit, behalve als ik toch heel veel spullen mee moet nemen want dan maakt het niet meer uit.
De Cowboysbag staat bekend om die term ja.
Heb die tas zelf en vul hem zelf met vanalles. Dus minder er in stoppen zal vast ook schelen.

Waarom ga je het niet eens testen in een tassenzaak? Een goede tas is duur, dus die test vind ik het wel waard hoor.
Heb mijn hele tassenleven lopen etteren met allerlei tassen waar van alles mee was, maar waarvan ik blijkbaar dacht dat het zo hoorde. Schouderbanden die van mijn schouder afgleden, last van mijn slijmbeurs door het rondzeulen van tassen aan de hand, last van nek- en schouderspieren door die schoudertassen op z'n plek te laten hangen en nu ben ik wakker.
Ik heb ruim een jaar geleden een handzame kleine leren rugtas gekocht en het is een verademing, geen last mee van schouders of nek, mijn handen vrij en het ziet er mooi uit, dus mijn advies is kijk voor een mooie leren rugtas en laat voor de rest de boel en het gedoe aan anderen.
Net een satchel Cambridge bag aan badmeesteres kado gegeven. Heerlijk klein.
badmeester schreef:
01-01-2018 17:19
Net een satchel Cambridge bag aan badmeesteres kado gegeven. Heerlijk klein.
Niet mijn smaak.
Wat zwaar is hangt toch af van de persoon?
You can breathe, you can blink, you can cry. Hell, you’re all gonna be doing that.
Je moet gewoon niet zoveel met je meeslepen. Dan heb je aan een klein tasje genoeg.

Vaak genoeg ga ik op pad met mijn sleutels in de ene jaszak en mijn pinpas en telefoon in de andere.

Heb je helemaal geen tas meer nodig.
Bedankt voor de reacties :)

@violetskies: Dat zou best eens kunnen. Ik ben zelf klein en tenger, ben niet gespierd en heb ook weinig vet. Schouderbanden voelen al gauw vervelend aan bij mijn schouders. Ook weeg ik zelf maar heel weinig (42 kg), dus als mijn tas bijvoorbeeld 6 kg weegt in totaal dan sjouw ik me al een breuk. :frusty:

@sugarmiss: Ik gebruik mijn handtas ook voor mijn werk en studie en dan moet ik helaas wel wat meer meenemen. Ik neem geen multomappen of laptops mee maar wel een schrift, tablet, flesje water etc. Dan volstaat een heel klein tasje niet.
Ik koop altijd alleen jassen waar minstens vier zakken in zitten die afgesloten kunnen worden.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven