Lastige BH-maat
dinsdag 2 januari 2018 om 02:32
Beste dames,
Na lang genoegen te hebben genomen met niet-passende BH’s ben ik op zoek naar iemand die hetzelfde probleem heeft als ik. Ik heb namelijk cupmaat 65D. Bij een doorsnee lingeriewinkel nou niet zo makkelijk te vinden..
Ik vind het heel lastig om een goede BH te vinden. C is me te klein en 70D is weer te wijd.
Als ik op Google ‘BH 65D’ intyp, krijg ik al snel websites waar ik voor één BH €70,- mag neerleggen.
Is er toevallig iemand die hetzelfde probleem heeft, en een goede webshop/winkel weet waar ze deze maat voor een ietswat lagere prijs verkopen? Dan hoor ik het graag!
Na lang genoegen te hebben genomen met niet-passende BH’s ben ik op zoek naar iemand die hetzelfde probleem heeft als ik. Ik heb namelijk cupmaat 65D. Bij een doorsnee lingeriewinkel nou niet zo makkelijk te vinden..
Ik vind het heel lastig om een goede BH te vinden. C is me te klein en 70D is weer te wijd.
Als ik op Google ‘BH 65D’ intyp, krijg ik al snel websites waar ik voor één BH €70,- mag neerleggen.
Is er toevallig iemand die hetzelfde probleem heeft, en een goede webshop/winkel weet waar ze deze maat voor een ietswat lagere prijs verkopen? Dan hoor ik het graag!
dinsdag 2 januari 2018 om 02:53
Heeeel herkenbaar!! Ik heb niet dezelfde maat maar ben laatst opgemeten bij een speciaal zaak waar ik op 60FF uitkwam. Meestal draag ik 70e of 75d omdat dit de enige maten zijn in goedkope winkels die ik kan vinden. Maar die speciaal zaak die ik bedoelde heet ' superbra' het is een redelijk nieuwe winkel in Rotterdam waar ze echt verstand hebben van die maten en de tijd nemen om je goed te helpen. En qua prijs valt het erg mee! Is duurder dan h&m maar dat is best logisch. Ze houden het bewust op een redelijk betaalbare prijs !
dinsdag 2 januari 2018 om 05:28
Toen ik 65 als omvang had, kocht ik bh’s van Calvin Klein. Zaten heerlijk en de prijs ligt tussen de €40 en €50 (bij de outlet vast nog lager maar zou je eerst even kunnen bellen over de maat). Verder zie ik op de website vd Bijenkorf meerdere bh’s van verschillende merken in jouw maat maar de prijzen gaan niet lager dan €40 helaas. Hoop dat je er wat aan hebt!
dinsdag 2 januari 2018 om 07:45
Helaas zijn de 2 winkels in Nederland gesloten, maar de webshop van Marks & Spencer bezorgt nog: http://www.marksandspencer.com/nl/l/lin ... e:D|page:1
anoniem_323373 wijzigde dit bericht op 02-01-2018 11:14
13.67% gewijzigd
dinsdag 2 januari 2018 om 08:45
Vind het persoonlijk een beetje zonde. Een goedkope bh in je eigen maat kost misschien een 10tje meer. Ben zelf altijd heel blij als het mooi en lekker zit
dinsdag 2 januari 2018 om 09:10
dinsdag 2 januari 2018 om 09:13
Het verschil is vaak meer dan een 10tje.
Maar je moet het wel iemand laten dien die echt een beetje kan naaien. Zodat het ook echt goed zit en je het niet ziet.
Misschien de kleermaker.
dinsdag 2 januari 2018 om 09:34
Lucifermiauww schreef: ↑02-01-2018 09:12Dat is helaas met de meeste maten die niet gemiddeld zijn zo. Ik vind 70 euro voor een BH normaal. Helaas.
Is ook net wat je perceptie is denk ik. Ik vind 70€ voor een Bh goedkoop
Heb eigenlijk maar 1 merk dat echt lekker zit en die bh’s zitten rond de 90-100€ per stuk. Ja dat is duur maar ik vind echt dat een Bh comfortabel moet zitten dus dan betaal ik graag wat meer.
dinsdag 2 januari 2018 om 09:56
Ik betaal nog wel meer. Kleine maten is kut maar een grotere maat helemaal, dan is er naast comfortable ook best gewenst dat ze echt goed steun geven. Niets lelijkers dan een grote cup die geplet word of gewoon al hangt in een bh.sparoodislekker schreef: ↑02-01-2018 09:34Is ook net wat je perceptie is denk ik. Ik vind 70€ voor een Bh goedkoop
Heb eigenlijk maar 1 merk dat echt lekker zit en die bh’s zitten rond de 90-100€ per stuk. Ja dat is duur maar ik vind echt dat een Bh comfortabel moet zitten dus dan betaal ik graag wat meer.
Er is gewoon niks in mijn maat voor onder dat bedrag inderdaad. Dus een echt goed zittende stevige BH en die ook nog soort van lekker zit kost meestal boven de 100 euro. Mooi is dan nog veel duurder.
Wat natuurlijk belachelijk is eigenlijk. Maar helaas is dat zo bij kleine maten of nog erge bij hele grote.
dinsdag 2 januari 2018 om 10:30
Duurdere bh’s zitten meestal veel fijner. Ik heb er een van Esprit of zo, 25 euro, maar die draag ik nooit omdat het stiksel prikt en wel van plastic lijkt te zijn. Ik koop mijn bh’s bij lingeriewinkel waar nog wel wat te kiezen valt in 70E. Eigenlijk heb ik 65F maar dat heb ik opgegeven. 70E op het middelste haakje lukt ook.
dinsdag 2 januari 2018 om 10:53
hoe groter de maar hoe duurder helaas maar ik leg graag wat meer neer voor een goeie BH
ik heb 85E/F en kocht mijn BH's altijd bij Sapph die zijn wel redelijk betaalbaar en met de uitverkoop ik kijk ik wel is bij Primadonna of Aubade
Tip:mocht je een keer naar Engeland of Schotland gaan kijk bij Mark & Spencer daar kosten ze bijna niks heb 2 jaar terug in Glasgow 3 BH's gekocht voor nog geen 40 pond.
hunkemöller kom ik al jaren niet meer, die weten echt niet wat opmeten, hadden me ooit een BH aangesmeerd met de verkeerde maat zeiden ze doodleuk ja maar dit is je echte maat
ik heb 85E/F en kocht mijn BH's altijd bij Sapph die zijn wel redelijk betaalbaar en met de uitverkoop ik kijk ik wel is bij Primadonna of Aubade
Tip:mocht je een keer naar Engeland of Schotland gaan kijk bij Mark & Spencer daar kosten ze bijna niks heb 2 jaar terug in Glasgow 3 BH's gekocht voor nog geen 40 pond.
hunkemöller kom ik al jaren niet meer, die weten echt niet wat opmeten, hadden me ooit een BH aangesmeerd met de verkeerde maat zeiden ze doodleuk ja maar dit is je echte maat
Relax we're all crazy, it's not a competition
dinsdag 2 januari 2018 om 11:00
MinkeDeWit schreef: ↑02-01-2018 10:30Duurdere bh’s zitten meestal veel fijner. Ik heb er een van Esprit of zo, 25 euro, maar die draag ik nooit omdat het stiksel prikt en wel van plastic lijkt te zijn. Ik koop mijn bh’s bij lingeriewinkel waar nog wel wat te kiezen valt in 70E. Eigenlijk heb ik 65F maar dat heb ik opgegeven. 70E op het middelste haakje lukt ook.
Middelste haakje is dan toch veel te wijd? Bij 65 moet je eerste van de 70e hebben en die is eigenlijk dan al te wijd.
dinsdag 2 januari 2018 om 13:34
Dit. TO, je kunt terecht bij speciaalzaken Naron (Breda) en Betty's Boops (Amsterdam).Lucifermiauww schreef: ↑02-01-2018 09:12Dat is helaas met de meeste maten die niet gemiddeld zijn zo. Ik vind 70 euro voor een BH normaal. Helaas.
dinsdag 2 januari 2018 om 13:37
65F kun je ook vinden. Zoek eens op de merken Freya, Fantasie of Elomi. Panache valt klein, dat kun je ook nog proberen.MinkeDeWit schreef: ↑02-01-2018 10:30Duurdere bh’s zitten meestal veel fijner. Ik heb er een van Esprit of zo, 25 euro, maar die draag ik nooit omdat het stiksel prikt en wel van plastic lijkt te zijn. Ik koop mijn bh’s bij lingeriewinkel waar nog wel wat te kiezen valt in 70E. Eigenlijk heb ik 65F maar dat heb ik opgegeven. 70E op het middelste haakje lukt ook.