TE lief zijn

04-01-2018 22:52 37 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Als ik wel is aan een vrouw vraag wat ze zoekt in een man dan zeggen de meesten altijd wel een man die lief is. Maar daarentegen hoor ik wel is van ervaringen van anderen dat sommige mannen TE lief zijn.

Wat bedoelen jullie daar precies mee? Wat vertoont een man dan voor gedrag wat voor jullie onaantrekkelijk is?
Gebrek aan ruggengraat, zelfvertrouwen of leiderschap.
Dat is een smoes om niet te hoeven zeggen dat we niet meer in je geïnteresseerd zijn.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Fragolisa schreef:
04-01-2018 22:56
Gebrek aan ruggengraat, zelfvertrouwen of leiderschap.
Precies dit!
Ik heb eens verkering gehad met een jongen die te lief was. Ik kreeg er de kriebels van. Hij deed alles voor me, verafgoodde me zo ongeveer. Hij gaf nooit tegengas, was het altijd met me eens.

Na een paar maanden vond ik het zo saai, omdat het leek alsof zijn persoonlijkheid alleen maar verder vervaagde. Hij deed alleen de dingen om bij mijn in de smaak te vallen, dus ik wist amper wie hij nu zelf was. In bed vond ik hem ook te soft, hij nam weinig initiatief om zelf aan zijn trekken te komen. Ook hier weer draaide het vooral om mij en hoe ideaal dit misschien ook klinkt, dit vond ik niet zo mannelijk en dus niet zo opwindend.

Dit alles was voor mij reden om het uit te maken.
Een man die nooit tegenspraak geeft, over zich heen laat lopen, alles leuk en goed vind wat je doet, je zo overlaat met lieve woorden en diensten dat het geen betekenis meer heeft. Vaak bedoelen vrouwen met te lieve mannen een stalkende man. Zou jij dit gedrag andersom van een vrouw fijn vinden TO?
Iemand die te volgzaam is, geen eigen mening heeft, doet alsof ik van suiker ben. Iemand die geen eigen vriendengroep of hobby's heeft maar alles samen wil doen. Brrrr.
Ik zelf ben gek op twee tegengestelde soorten mannen...
Hele lieve mannen, echt doetjes, maar ook hele stoer uitziende muscle man die letterlijk een rockbottom hebben heheh.

Maar met te lief is idd geen ruggengraat, nooit je mening kunnen geven, alles is maar "ja wat jij wilt prima" of "weet ik niet", soms willen we dat je samen of de man zelf ook eens met ideeën komt of mening geeft.

Een man kan best met sommige dingen onzeker zijn, mijn mening, maar niet met alles en niet steeds blijven zeuren over hun onzekerheden als je vriendin/vrouw zegt dat het wel goed zit... Dit geldt trouwens ook voor de vrouwen zelf hé :moon:

Ja wat is te lief verder... Ik vind lief wel leuk maar ik dwing die mannen wel om ook zelf na te denken.. dat dan weer wel, vind ik ook wel prima
Te lief= een deurmat. Zo eentje zo der eigen inbreng, zonder visie, zonder standvastigheid, alles om te pleasen in de hoop op een schouderklopje en aandacht.

Brrrrrrrrrrrrr
N00R85 schreef:
04-01-2018 22:59
Ik heb eens verkering gehad met een jongen die te lief was. Ik kreeg er de kriebels van. Hij deed alles voor me, verafgoodde me zo ongeveer. Hij gaf nooit tegengas, was het altijd met me eens.

Na een paar maanden vond ik het zo saai, omdat het leek alsof zijn persoonlijkheid alleen maar verder vervaagde. Hij deed alleen de dingen om bij mijn in de smaak te vallen, dus ik wist amper wie hij nu zelf was. In bed vond ik hem ook te soft, hij nam weinig initiatief om zelf aan zijn trekken te komen. Ook hier weer draaide het vooral om mij en hoe ideaal dit misschien ook klinkt, dit vond ik niet zo mannelijk en dus niet zo opwindend.

Dit alles was voor mij reden om het uit te maken.
Met dit soort mannen heb ik bijvoorbeeld weer geen problemen mee, maar ik dwing ze toch om ook zelf te leven. Ik probeer ze juist te stimuleren om wel een mening te hebben e.d. Tot nu toe is het me gelukt maar ik kan me voorstellen dat sommige mannen en vrouwen die zoals boven genoemd zijn echt niet voor zich zelf zullen gaan nadenken.

Overigens doe ik die dingen niet als het onderwerp schoonfamilie betreft... Als het een lulletje is die alles doet en denkt wat pa en moe willen dat gebeurt... Dan trek ik heel snel mijn handen er van af xD run forrest run :hihi:
Te lief is de man die concurrentie heeft.
We don't know the Devil's side of the story, because God wrote all the books. J.A. Konrath
Te lief is niet lief. Dat is synoniem voor eigen mening maar er niet daadwerkelijk en open voor uit te komen, achternaloopgedrag, persoonlijkheidsproblemen en uiteindelijk loopt dat altijd uit tot een scheve relatie. Ik maak het uit of zorg dat het uit gaat bij te lief. Onder te lief ligt problemen. Beter vermijden.
anoniem_311791 wijzigde dit bericht op 04-01-2018 23:19
9.90% gewijzigd
Ooit viel je voor te lief en ineens is het niet meer goed.
We don't know the Devil's side of the story, because God wrote all the books. J.A. Konrath
Bij te lief, ligt in mijn ervaring ook een hoop onderliggende agressie. Niet uitten wat je wil, maar dit wel opkroppen en nadien komt het ergens eruit. Zeer grote rode vlag.
Maar waarom vraag je dit TO?
te lief kan niet, ze bedoelen waarschijnlijk: een stuurloos kinderlijk type die met alle winden meewaait en geen eigen mening heeft
Conclusie: mensen die verliefd worden op te lief, daar is iets mee.
Ik had in mijn andere post ook geschreven voor geen eigen mening maar achteraf bezien denk ik dat juist het probleem is wel een mening te hebben maar die niet te durven geven. En dan daardoor coopinggedrag te laten zien door los te gaan en uiteindelijk op die mening een reactie teweeg te brengen of door te blijven te dralen in slachtoffergedrag zodat de ander medelijden krijgt. Te lief is vooral veel problemen omdat je de ander niet werkelijk te zien krijgt maar een schim van de gedachtengang van een ander over hoe het hoort met wat foutjes waarin het veronderstelde beeld verstoord wordt door de onderliggende problemen.

Kortom zeer veel problemen en gedoemd in de meeste gevallen wanneer er geen zelfreflectie aanwezig is.
anoniem_311791 wijzigde dit bericht op 04-01-2018 23:27
2.52% gewijzigd
OliebolmetKrenten schreef:
04-01-2018 23:00
Een man die nooit tegenspraak geeft, over zich heen laat lopen, alles leuk en goed vind wat je doet, je zo overlaat met lieve woorden en diensten dat het geen betekenis meer heeft. Vaak bedoelen vrouwen met te lieve mannen een stalkende man. Zou jij dit gedrag andersom van een vrouw fijn vinden TO?
Nee niet echt nee. Ik vind het aantrekkelijk als een vrouw weet wat ze wil, beetje pit heeft, en niet over zich heen laat lopen. Komt ook wel een beetje neer op zelfvertrouwen. Antwoorden als weet ik niet vind ik enorm irritant want daar kan ik niks mee. Als het een paar keer gebeurd a la maar als het te vaak zou gebeuren zou ik enorm moe van worden en geen hoogte krijgen van een vrouw. Maar als een vrouw tegengas geeft wil ik wel dat ze dit respectvol doet naar mij, maar ook naar anderen en dat het terrecht is. Als dat niet zo is vind ik dat juist weer onaantrekkelijk.

Bedankt voor jullie reacties. Begin het beter te snappen.
djengaz schreef:
04-01-2018 23:17
Maar waarom vraag je dit TO?
Uhm, ik voel mij namelijk een klein beetje aangesproken. Dan weet ik waar ik kan werken.
En waarin ben jij dan 'te lief'? Merk de tussenaanhalingstekens op.
Descow schreef:
04-01-2018 23:28
Uhm, ik voel mij namelijk een klein beetje aangesproken. Heb t gevoel dat ik een leuke vrouw daardoor verloren ben. Dan weet ik waar ik kan werken. T lijkt mij niet een slecht iets om aantrekkelijker te worden voor het andere geslacht. Heb je beide profijt van.
Herkenbaar! Ooit een kerel gedate die echt Te lief was. Wilde alles voor me doen, extreem complimenteus, wilde alles overleggen. Als ik voor mezelf spreek: een beetje tegengas is fijn. Gewoon eens een discussie kunnen voeren, een vent die beslissingen durft te nemen, zijn eigen hobbies en interesses heeft en af en toe steunpilaar kan zijn. Dat houdt het een beetje spannend.
Je bent te lief voor deze wereld. :rofl:
S-Meds schreef:
04-01-2018 23:18
te lief kan niet, ze bedoelen waarschijnlijk: een stuurloos kinderlijk type die met alle winden meewaait en geen eigen mening heeft
Precies ja. Doe mij maar een lieve en attente man hoor.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven