Groepsreis jongeren Azië

05-01-2018 23:46 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi!

Ik wil al lang graag naar Azië, en dan met name richting Thailand. Nu is mijn relatie net voorbij en heb ik niemand die mee wil/kan in mijn omgeving. Hierdoor kwam ik uit op de jongeren groepsreizen van Sawadee.

Zijn er mensen die dat ook gedaan hebben? En hoe is dat bevallen?

Ik wil dan of een reis van 22 dagen door alleen Thailand, of een reis van 23 dagen naar Singapore, Maleisië en dan eindigen in Thailand. In augustus of september waarschijnlijk. Ik ben 21 trouwens, tegen de tijd dat ik op reis ga bijna of net 22.
Met allemaal boefjes?...nee laat maar.....beter om je eigen plan te trekken....je komt vanzelf plezierig gezelschap tegen, die jij uitkiest....bij een vooropgezet plan zit je er aan vast....
^ Boefjes? :'')

Dan zit je er wel aan vast ja.. maar in mn eentje zo ver reizen vind ik toch wel heel eng.
Ik ben nooit met een speciale singlereis gegaan, altijd goed bevallen. Veel mensen hebben nog altijd het idee dat je op zo'n vakantie alleen maar met de groep achter een gids aanhobbelt. En voor de rest ook alles gezamenlijk doet.
Er zijn nog wel reizen die zo zijn, maar het merendeel is toch je wordt naar je hotel gebracht, er wordt wat uitleg gegeven over wat er te zien of te doen is, en waar je goed kunt eten. Soms wordt er iets gezamenlijk georganiseerd, maar daar ben je ook niet toe verplicht. Als je een safarireis of zoiets gaat doen, zal je wel meer samen doen, en soms bezoek je dingen onderweg, of is er van plaats A naar hotel B onderweg maar 1 behoorlijk restaurant, dus dan eet je allemaal daar.

Bedenk wat en hoe jij wil reizen, en zoek daar de organisatie bij. Ik persoonlijk wil dus geen groepen groter dan 20, en niet alle maaltijden inbegrepen
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Mijn eerste keer Azië was met een Engelstalige reisorganisatie: zelf ticket en transfer geboekt en me gemeld op de aangegeven plek. Ik heb een leuke reis gehad als enige Nederlander in een groep van 12 man (dat was de max van die organisatie), maar ik spreek sowieso bijna dagelijks Engels dus dat kostte geen moeite. Vond het voor mijn eerste reis wel makkelijk, maar sindsdien ga ik gewoon zelf in mijn eigen tempo.

Mocht je meer willen weten, stuur maar een berichtje dan hoef ik hier geen link te plaatsen.
nlies schreef:
06-01-2018 00:04
Ik ben nooit met een speciale singlereis gegaan, altijd goed bevallen. Veel mensen hebben nog altijd het idee dat je op zo'n vakantie alleen maar met de groep achter een gids aanhobbelt. En voor de rest ook alles gezamenlijk doet.
Er zijn nog wel reizen die zo zijn, maar het merendeel is toch je wordt naar je hotel gebracht, er wordt wat uitleg gegeven over wat er te zien of te doen is, en waar je goed kunt eten. Soms wordt er iets gezamenlijk georganiseerd, maar daar ben je ook niet toe verplicht. Als je een safarireis of zoiets gaat doen, zal je wel meer samen doen, en soms bezoek je dingen onderweg, of is er van plaats A naar hotel B onderweg maar 1 behoorlijk restaurant, dus dan eet je allemaal daar.

Bedenk wat en hoe jij wil reizen, en zoek daar de organisatie bij. Ik persoonlijk wil dus geen groepen groter dan 20, en niet alle maaltijden inbegrepen
Thanks voor de tips. De reis die ik op het oog heb is ook met maximaal 13 mensen, wel veel maaltijden erbij in geloof ik.

Iemand die ervaring heeft met de jongerenreizen van Sawadee?
Flaffy schreef:
06-01-2018 19:30
Thanks voor de tips. De reis die ik op het oog heb is ook met maximaal 13 mensen, wel veel maaltijden erbij in geloof ik.

Iemand die ervaring heeft met de jongerenreizen van Sawadee?
Als er veel dingen bij zijn zoals trekkings, dan kom je wel uit op veel samen eten, maar 13 is wel een mooi aantal
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Hee Flaffy,

ik zit te lezen en vraag me af of je er over eens bent om perse met een groepsreis mee te gaan,

Ik ben zelf net 22 en ook mijn relatie is stukgelopen na 4 jaar, Zelf wil ik ook graag richting Azie, China, Japan, als je het misschien iets vind kunnen we eens kijken of er een klik is en wie weet kunnen we dan met zijn 2e gaan, kan je ook je eigen plan trekken!

laat maar iets van je horen
Reiziger22 schreef:
14-01-2018 00:40
Hee Flaffy,

ik zit te lezen en vraag me af of je er over eens bent om perse met een groepsreis mee te gaan,

Ik ben zelf net 22 en ook mijn relatie is stukgelopen na 4 jaar, Zelf wil ik ook graag richting Azie, China, Japan, als je het misschien iets vind kunnen we eens kijken of er een klik is en wie weet kunnen we dan met zijn 2e gaan, kan je ook je eigen plan trekken!

He wat leuk! Verder heb ik geen bijdrage, buiten dan dat ik dit nooit georganiseerd zou doen in Azië.
konijn82 schreef:
14-01-2018 00:46
He wat leuk! Verder heb ik geen bijdrage, buiten dan dat ik dit nooit georganiseerd zou doen in Azië.
Waarom zou je het niet georganiseerd doen?
omdat het zo eenvoudig is om het daar zelf te regelen,
Reiziger22 schreef:
14-01-2018 00:40
Hee Flaffy,

Ik heb je als het goed is een berichtje gestuurd!
guppekop schreef:
24-01-2018 10:19
omdat het zo eenvoudig is om het daar zelf te regelen,
Ja dat is wel zo, maar dan moet ik dus alleen, en dat zie ik niet zo zitten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven