Afvallen en buik na keizersnedes
woensdag 10 januari 2018 om 22:17
Bij mijn beide bevallingen heb ik een (ongeplande) keizersnede gehad. Na beide zwangerschappen ben ik ook best veel aangekomen.
Nu ben ik al een tijdje bezig met afvallen en ben inmiddels al 13 kilo kwijt. Ik wil er nu nog graag 11 af. Mocht het daarna nog lukken om meer af te vallen dan is dat mooi maar geen must meer.
Nu heb ik echt een lap huid over het litteken van de keizersnedes. en ondanks het afvallen wordt dit niet echt beter. Iemand hier die hier ervaring mee heeft en weet of dit toch nog goed komt als de laatste 10 kilo er af zijn? Of blijft mijn buik zo?
Nu ben ik al een tijdje bezig met afvallen en ben inmiddels al 13 kilo kwijt. Ik wil er nu nog graag 11 af. Mocht het daarna nog lukken om meer af te vallen dan is dat mooi maar geen must meer.
Nu heb ik echt een lap huid over het litteken van de keizersnedes. en ondanks het afvallen wordt dit niet echt beter. Iemand hier die hier ervaring mee heeft en weet of dit toch nog goed komt als de laatste 10 kilo er af zijn? Of blijft mijn buik zo?

woensdag 10 januari 2018 om 22:22
Helaas is bij mij na twee ongeplande keizersnede ook een lap huid over het litteken gaan hangen. En die wordt kleiner als je slanker bent maar weggaan zal hij niet meer. Aldus mijn gynaecoloog. Of ik moet plastische chirurgie gaan doen. Ondertussen ben ik er aan gewend, maar blij ben ik er niet mee.
woensdag 10 januari 2018 om 22:38
woensdag 10 januari 2018 om 23:54
Ik vrees dat het niet weg gaat... Overtollig huid wordt misschien iets minder wanneer er geen spanning op staat... maar dan gaat het een beetje meer rimpelen.
Heb je nog wel goede buikspieren, geen diastase? Ik ben daar zelf aan geopereerd (buikwandcorrectie) en toen is dat vel meteen ook ingekort. Die combinatie wordt vaak gedaan.
Heb je nog wel goede buikspieren, geen diastase? Ik ben daar zelf aan geopereerd (buikwandcorrectie) en toen is dat vel meteen ook ingekort. Die combinatie wordt vaak gedaan.