Geld & Recht alle pijlers

Eigen zaak?

12-01-2018 13:57 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik vroeg me af hoe het zit als je een eigen zaak hebt.

Dit is de situatie: Er zit een fietsenzaak onder mijn woning die 6 dagen in de week open is, zijn fietsen voor zijn deur zet en aangeeft dat hij open is. Nu is het vandaag zo dat hij wel bezig is in z'n zaak met het repareren, maar niet OPEN is. Mag dit zomaar?
Zijn klanten rekenen erop dat hij open is en hij maakt dit ook niet kenbaar.
Nu heb ik sowieso een hekel aan die vent, maar dat terzijde. Hij doet wel meer dingen waarvan ik denk, mag dit.
Biijv: op sommige avonden doorgaan tot 9 of 10 uur met het repareren van fietsen
Heb je er last van dan?
Ja, waarom niet? Als je een winkel hebt, heb je geen verplichting om open te zijn. En repareren tot 10.00 uur 's avonds vind ik ook niet raar. Als ondernemer werk je nu eenmaal niet van 9.00 tot 17.00 uur.
Het is ZIJN zaak, hij mag ermee doen wat hij wil.
Wat wil je dan anders, de politie bellen dat hij zijn winkel moet openen?
ik neem aan, dat hij bij het repareren niet de wettelijke geluidsnormen overschrijdt, dat is enige wat niet mag
Niemand kan hem verplichten zijn winkel te openen.
Dan nog, niet echt netjes naar je klanten toe. hang dan een briefje op ofzo
Waar woon je? Boven winkelcentrum Paddepoel?

www.dvhn.nl/groningen/Paddepoel-Fietsen ... 90862.html

Woon je daar niet? Aangifte doen bij de politie, en wel onmiddellijk!
deepspace schreef:
12-01-2018 14:16

Woon je daar niet? Aangifte doen bij de politie, en wel onmiddellijk!
aangifte van??
lilalinda schreef:
12-01-2018 14:17
aangifte van??
Ik heb geen idee, maar het zit TO nogal hoog blijkbaar.
Wat voor last heb jij van teleurgestelde klanten dan?
Of vindt je t gewoon lekker om te zieken?
Om antwoord te geven op je vraag, ja dat mag allemaal, kan je helemaal niks aan veranderen nsb-er
Ik snap niet waar je je druk om maakt, hoe heb jij hier last van?
May the force be ever in your favor, Mr. Potter - Gandalf (The Chronicles of Narnia)
Ingevd93 schreef:
12-01-2018 14:12
Dan nog, niet echt netjes naar je klanten toe. hang dan een briefje op ofzo
Echt, waar maak je je druk over.

A;s ik je loep lees ik dat je last van hem hebt. Waarom maak je je in vredesnaam hier druk over. Echt zonde van je energie. Laat het los.
Ga verhuizen, je klaagt ook al over je bovenbuurvrouw.
Je enige doel lijkt wel om die man t leven zuur te maken. Boeit het jou of zijn klanten teleurgesteld zijn?
Waar heb je last van dan? Als je 's avonds last heb van geluidsoverlast door de reparaties (al kan ik me dat niet voorstellen, maar goed), kan je het beste als eerste bij je buurman langsgaan om er wat van te zeggen. Luistert hij niet, kan je altijd nog de politie bellen als het na een bepaalt uur is

En of de zaak open of dicht is, gaat jou toch niks aan? Of heb je zeurende klanten op je stoep ?

Ik kan me trouwens goed voorstellen dat hij de zaak dicht heeft als hij in z'n eentje is en in z'n werkplaats fietsen aan het repareren is. Anders is zijn zaak zonder toezicht en kunnen mensen makkelijk spullen jatten.
het voordeel van een zelfstandige is dat je zelf voor een groot deel kan bepalen of en wanneer je wilt werken. Zolang de vereniging van winkeliers geen onderlinge afspraken hebben dat je open/dicht moet zijn of dat jij je niet houdt aan de verordeningen van de gemeente. Kan deze man zelf bepalen of dat hij zijn winkel open doet of niet.

Het zou toch raar zijn dat je als kleine zelfstandige niet op vakantie kan gaan, ziek zijn, gaat trouwen of bij de geboorte van je kind zijn.

Heel veel zelfstandige die repareren, denk aan horloge makers, kleding reparateurs etc werken 's avonds door. en nog erger een bakker kan 's morgens om 2 uur beginnen in zijn winkel om brood te bakken.

Je hebt kennelijk geen idee hoe een zelfstandige werkt. En zeker de kleine zelfstandige met een winkel hoeveel uur je in de week moet werken om voldoende geld te verdienen.
hamerhaai wijzigde dit bericht op 12-01-2018 14:31
28.17% gewijzigd
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Waar maak je je druk om?! :HA:
Volgens mij moet jij snel verhuizen!
zo, ff geloept. Je bent nogal; gevoelig voor geluiden begrijp ik, denk dat je daar zelf eens iets mee moet doen. (verhuizen naar een hutje op de hei ofzo)
Ah ik heb even geloept,verklaard een hoop.

TO ik vind echt dat je een oplossing voor je hoorgevoeligheid moet zoeken in het isoleren van je huis of lichamelijk ipv je druk te maken om woon en leefgeluiden van je buren.
May the force be ever in your favor, Mr. Potter - Gandalf (The Chronicles of Narnia)
Hij betaalt zijn huur toch, dus waarom mag hij daar ‘s avonds dan niet aanwezig zijn?
Zoek een hobby
Dahlia74 schreef:
12-01-2018 13:59
Ja, waarom niet? Als je een winkel hebt, heb je geen verplichting om open te zijn. En repareren tot 10.00 uur 's avonds vind ik ook niet raar. Als ondernemer werk je nu eenmaal niet van 9.00 tot 17.00 uur.
Nou, niet helemaal waar.

Ik kan me een bericht herinneren van een winkelier die niet op zondag open wilde, maar dit moest van de VVE. Is een rechtszaak over geweest.
ElizabethThatcher schreef:
12-01-2018 14:38
Nou, niet helemaal waar.

Ik kan me een bericht herinneren van een winkelier die niet op zondag open wilde, maar dit moest van de VVE. Is een rechtszaak over geweest.
Dat is geloof ik afhankelijk van de plek waar je je vestigt. Op een boulevard doen ze moeilijker dan op een plekje achteraf
ElizabethThatcher schreef:
12-01-2018 14:38
Nou, niet helemaal waar.

Dat was een voorwaarde voor het lidmaatschap van de winkeliersvereniging. Daar hield hij zich dus niet aan.

Als hij niet lid was geweest had hij kunnen doen wat hij wilde.
Ik lees dat je nogal veel last hebt van leefgeluiden uit je omgeving. Graag wil ik je erop wijzen dat je deze geluidsimpact sterk kunt verminderen door je huis op een bepaalde manier te stofferen. Tapijt, kamerhoge gordijnen en stoffen bekleding op je meubels dempen echt heel erg veel geluid. Ik denk dat je veel sneller resultaat boekt door deze dingen aan te pakken dan te wachten tot de overlastgevers hun gewoonten veranderen.
Ik hoop dat je wat hebt aan mijn tips. :lips: :gift:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven