Gezondheid alle pijlers

Plaquenil

12-01-2018 18:17 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik vroeg me af of hier ervaringen zijn met Plaquenil? Natuurlijk weet ik dat iedereen anders reageert op medicatie. Ik heb van mijn arts het advies gekregen om te starten met Plaquenil. Ik vind het alleen erg spannend, omdat ik bang ben meer last te hebben van bijwerkingen dan van de kwaal.
Ik heb er geen last van gehad, overigens niet langdurig gebruikt.
Ik lees even snel dat de bijwerkingen bij 1 op de 100 mensen of minder voorkomen. Ik zou me dus niet te druk maken en gewoon de pillen slikken.
Ik heb het geslikt zonder bijwerkingen.
Ja klopt. De reumatoloog zei inderdaad dat de meeste mensen geen bijwerkingen hebben. Dat het een beetje een zwart/wit middel is wat dat betreft: of veel bijwerkingen waardoor het snel wordt gestopt of bijna niets.

Ik ben denk ik ook meer van slag van het feit dat de aandoening nu actief is waardoor dan van de medicatie. Ik heb in het verleden wel middelen gehad waar ik erg heftig op reageerde vandaar een beetje de onderzekerheid

Roffa hoe lang duurde het voordat je er iets van effect van merkte? Ik hoorde dat dat toch wel een paar maanden kan duren.

Ik heb ook de hoop dat ik het na een tijdje weer kan stoppen
Ik heb het geslikt als cystebreker (lyme), een maand. Wat lichte hoofdpijn gehad en sindsdien ook veel spierschokjes (pijnloos) maar ik denk dat dat geen bijwerking is van het middel maar een uiting van lyme die loskwam.
Ik heb het 4 maanden geslikt maar gestopt omdat het niks deed.
Ik had heel snel een positief effect, maar mocht al snel weer stoppen omdat dat effect net zo snel weer weg was. Ze zeggen dat je gemiddeld toch wel 3-6 maanden moet slikken voor je conclusies kan trekken.
Als het gebruik langdurig lijkt te gaan worden, is het verstandig om jaarlijks je ogen te laten controleren.
Ik heb een paar dagen flinke jeuk gehad, dat was even doorbijten. Nu veel minder last van en middel is verder goed aangeslagen. Ik slik het nu dik een jaar.
Ik heb het geslikt, en waarschijnlijk, in combinatie met de anticonceptiepil, een zwangerschapsmasker gekregen. Ik weet niet meer hoe lang ik het geslikt heb, is meer dan 10 jaar geleden.

En achteraf ook nog voor niks omdat de diagnose Jessner-Kanov nog onjuist was ook....
@sweetchili ik kreeg ook zo’n masker! Dacht dat het de anticonceptie was, of te veel zonlicht... kon dus ook de plaquenil zijn geweest! Heb het nu niet meer.
Ik heb het in het verleden geslikt (ruim 5 jaar geleden) nergens last van. Nu 6mnd geleden weer gestart... ik weer gestopt hoofdpijn hoofdpijn en nog eens hoofdpijn werd er na 5 weken zo gek van.... dan maar zere gewrichten dan kan ik iig wel nog nadenken :)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven