Gezondheid alle pijlers

HAP bellen, of even aankijken?

13-01-2018 12:22 55 berichten
Hoi allemaal,

Ben net door de trainer van zoon gebeld dat hij een flinke smak heeft gemaakt. Voor zover ik begrepen heb is hij op zijn hoofd gevallen waarbij zijn rug dubbel is geklapt. (Gelukkig wel op een zachte mat). Hij heeft geen knak gevoeld of gehoord.

Zoon kan gewoon lopen, en lijkt op zich wel oké. Hij zegt zelf dat hij pijn heeft laag in zijn rug, bij zijn ruggenwervel. Bukken doet pijn en reiken naar iets ook (bv de autodeur openen).

Zouden jullie hiervoor de HAP bellen, of toch even aankijken?Misschien dat het morgen alweer een stuk beter gaat.
Pluisi schreef:
13-01-2018 12:52
Dat plassen is natuurlijk om uit te sluiten of zn nieren niet beschadigd zijn.
Goed dat je even gebeld hebt hoor! Het gaat hier niet om een zere vinger.
Ja dat denk ik. Als zijn urine er niet goed uit zag dan moest ik meteen terug bellen.
Alle reacties Link kopieren
Solomio schreef:
13-01-2018 12:41
Ja, en de situaties die Meds omschrijft gebeuren ook. Zelden gelukkig.
Maar om daar dan iedereen maar extra voor te gaan onderzoeken......
Zo wordt de gezondheidszorg dus onbetaalbaar.
Maar een flinke val op je hoofd waarbij je rug dubbel is geklapt lijkt me nu juist wél een concrete situatie waarvoor je naar de huisarts gaat ter controle. Ik zou bellen voor advies.
"You are not entitled to your opinion. You are entitled to your informed opinion. No one is entitled to be ignorant."
Goed dat je gebeld hebt! Hoop dat er bij de HAP niets vervelends meer achterweg komt.
Solomio schreef:
13-01-2018 12:41
Ja, en de situaties die Meds omschrijft gebeuren ook. Zelden gelukkig.
Maar om daar dan iedereen maar extra voor te gaan onderzoeken......
Zo wordt de gezondheidszorg dus onbetaalbaar.
[...] Mijn God, die trainer belt toch niet voor niets mag ik hopen?
Verstandig TO dat je de huisarts even gebeld hebt. Hopelijk valt het allemaal mee. Beterschap!
moderatorviva wijzigde dit bericht op 13-01-2018 19:45
Reden: Verwijderd ivm op de man
8.27% gewijzigd
Bij hoog energetisch letsel of een vermoeden erop, altijd even laten kijken.
Goed dat je gebeld hebt. Door hier een topic te openen geef je al aan dat je toch een beetje ongerust bent. Iemand van de hap die ik eens aan de telefoon had zei tegen me dat ze moeders altijd serieus nemen omdat zij vaak een onderbuikgevoel hebben waarmee ze het vaak bij het rechte eind hebben. Er hoeft niets te zijn maar dan heb je dat wel uitgesloten. Sterkte en beterschap voor je zoon!
Absoluut de huisartsenpost bellen. Na een flinke klapper maakt je lichaam adrenaline aan, waardoor je jezelf in veiligheid kunt brengen (automatisch mechanisme, instinct). Zo kan iemand na een auto ongeluk zichzelf in veiligheid brengen, en later blijken dat deze een gebroken been heeft of zo.

Kortom: bellen, want er kan meer aan de hand zijn waar hij nu niets van merkt.

Edit: laat maar :proud:

Afbeelding
Don't waste your time or time will waste you.
Goed dat je gebeld hebt, de potentiële impact van dit soort ongelukken is te groot om risico’s mee te nemen. Dat blijkt ook wel uit het advies van de HAP om toch even langs te komen.
Kip80 schreef:
13-01-2018 13:04
Door mensen die meerdere kinderen met rugzakjes op de wereld zetten ook. Mijn God, die trainer belt toch niet voor niets mag ik hopen?
Verstandig TO dat je de huisarts even gebeld hebt. Hopelijk valt het allemaal mee. Beterschap!
Onnodig op de man.
Natte tosti..
Kip80 schreef:
Door mensen die meerdere kinderen met rugzakjes op de wereld zetten ook. Mijn God, die trainer belt toch niet voor niets mag ik hopen?
En dit moest je even melden? Het is dat ik niet staf...
Life is short. Eat dessert first.
Kip80 schreef:
Door mensen die meerdere kinderen met rugzakjes op de wereld zetten ook.
Wat een lage opmerking. Onder de gordel, bah.
himalaya schreef:
13-01-2018 12:46
Door de HAP te bellen en te overleggen wordt de gezondheidszorg echt niet onbetaalbaar hoor.
Nee maar via de telefoon kan iemand zo weinig dat de HAP bijna niet anders kan dan 'even wat dingen uitsluiten'.
Daarom vind ik dat veel mensen veel meer hun gezonde verstand moeten gebruiken en wat meer terughoudend kunnen zijn met bellen.

Ik heb het nu trouwens niet over dit specifieke geval.
Lady*Voldemort schreef:
13-01-2018 14:21
Idd laag. En niet nodig.
Iemand een blokje kaas bij de mosterd?
Zebra123 schreef:
13-01-2018 14:24
Nee maar via de telefoon kan iemand zo weinig dat de HAP bijna niet anders kan dan 'even wat dingen uitsluiten'.
Daarom vind ik dat veel mensen veel meer hun gezonde verstand moeten gebruiken en wat meer terughoudend kunnen zijn met bellen.

Ik heb het nu trouwens niet over dit specifieke geval.
Je hebt zeker een punt. Sommige mensen rennen al naar de HAP voor een paracetamolletje. In dit geval, kind op hoofd gevallen en rug dubbel geklapt, vind ik het toch wel even anders liggen om te zeggen dat naar de HAP bellen wel heel voorbarig is en een nodeloze kostenpost voor de gezondheidszorg.
marsmellowwww schreef:
13-01-2018 15:06
Je hebt zeker een punt. Sommige mensen rennen al naar de HAP voor een paracetamolletje. In dit geval, kind op hoofd gevallen en rug dubbel geklapt, vind ik het toch wel even anders liggen om te zeggen dat naar de HAP bellen wel heel voorbarig is en een nodeloze kostenpost voor de gezondheidszorg.
Klopt hoor ik snap zeker dat TO de HAP heeft gebeld.
Ik werk op een SEH en dan zie je de gekste dingen. Jonge mensen komen met klachten zoals: zweten, warm, koud, misselijk.
Uhm ja, dat noem je nou een griepje. Maar eenmaal in het ziekenhuis moet je eventuele andere ernstige zaken uitsluiten, zo werkt het gewoon.
Maargoed ik ga nu te veel off topic!
Al bij de HAP geweest TO?
Zebra123 schreef:
13-01-2018 15:44
Klopt hoor ik snap zeker dat TO de HAP heeft gebeld.
Ik werk op een SEH en dan zie je de gekste dingen. Jonge mensen komen met klachten zoals: zweten, warm, koud, misselijk.
Uhm ja, dat noem je nou een griepje. Maar eenmaal in het ziekenhuis moet je eventuele andere ernstige zaken uitsluiten, zo werkt het gewoon.
Maargoed ik ga nu te veel off topic!
Al bij de HAP geweest TO?
Nog niet. Het is blijkbaar erg druk dus ze belden net of we een uurtje later konden komen. Liever een uur thuis op de bank dan daar een uur moeten wachten.
Ik ben niet zo naar de arts 'hollerig' maar juist bij dit soort zaken zou ik nou wel bellen.

Oh, ik zie dat je het al gedaan hebt, verstandig.
Lady*Voldemort schreef:
13-01-2018 14:21
Nou, zeg dat.
Hopelijk gaat het snel beter met je zoon.
Ik zou de hap bellen en grote kans dat je langs moet komen.

edit , dat zeiden ze dus idd. Dat plassen is idd of er bloedingen zijn.
Kip80 schreef:

Wat een walgelijke post en totaal overbodig ook nog.
Eng mens.
Zijn ruggenwervel is in orde. De spier naast de ruggenwervel heeft de klap opgevangen. Dus na 3 dagen zou het een heel stuk beter moeten gaan. Volgens de huisarts is het maar goed dat hij zo’n goed ontwikkelde spieren heeft, en dat ook de buikspieren mee hebben geholpen met de klap opvangen.

Dat is dan weer een voordeel van zo veel trainen :lol:
Wat een opluchting TO!
Fijn TO, is toch goed om te weten.
Iemand een blokje kaas bij de mosterd?
Fijn nieuws TO. Turners zijn bikkels 😉
Ah, dat is goed nieuws TO.

Ik hol zelf ook niet om het minste of geringste naar de HAP maar mogelijk rugletsel vind ik toch wel iets om even naar te laten kijken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven