Angst / stress voor het weer

14-01-2018 14:11 42 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goeie middag allemaal,

Ik ben nieuw hier dus weet ook niet goed of ik mijn bericht hier op de juiste plek post.

Ik heb momenteel erg veel last van spanningen omtrent aankomend weer. Ze geven niet al te best weer op wat voor mij innerlijk nog al wat spanning oplevert. Dit uit zich in onrust in mijn lichaam en slechter slapen.

Herkent iemand van jullie dit? Zoja heb je tips om dit wat te verminderen?

Alvast bedankt.
Zoek afleiding! Tot je in therapie kunt lijkt dat me handig. Ga kleuren, haken, borduren. Zet de tv aan, dan hoor je de wind niet zo.
Ik weet niet of het ook bij jouw angst helpt, maar bij mij helpt CBD-olie heel erg bij m'n hypochondrie. Daardoor kan ik weer rationeel nadenken en de irrationele angsten "wegduwen".
Dank voor de tips.
Fijn dat er meer mensen het herkennen. Nouja fijn, natuurlijk is het niet fijn als je het herkent en hebt maar wel fijn om ervaringen te delen.

Psycholoog adviseerde me om niet met oordopjes in te gaan zitten maar wel te zien wat er gebeurd.
Wellicht is muziek met de radio aan ook al ontspannend. Heb vanochtend van iemand meditatie cd's gekregen. Eens kijken of dat ook rust geeft.
wat is dat voor olie?
^
Hennepolie, kan je kopen bij bv. de Tuinen!
Werkt ontspannend.

(Wel oppassen als je nog andere medicatie slikt, trouwens. Kon niet samen met mijn antidepressiva bijvoorbeeld.)
kohaku wijzigde dit bericht op 14-01-2018 16:27
47.11% gewijzigd
"When you come out of the storm, you won’t be the same person who walked in. That’s what this storm’s all about.”
Wat vervelend voor jullie!
Ik vind het altijd heerlijk onder de deken naar de storm luisteren, dan geniet ik nog meer van mijn bed.
helaas zal ik dat in combinatie met mijn zwangerschap niet mogen gebruiken.
Niet raar hoor, Ik raak ook enigszins in paniek als ik hoor dat er een hittegolf aankomt.

Ik probeer dan zo min mogelijk de deur uit te moeten en hou me rustig tot het voorbij is.
en me vriend die wilt ook nog wat zegge
Dan misschien wat lavendelolie of een lavendelzakje bij je kussen leggen, wellicht helpt dat om je een beetje te laten ontspannen, in ieder geval tijdens het slapen.
Het weerbericht niet meer volgen? En juist toch naar buiten gaan als het waait? Jezelf uitdagen?
Heb je hier eerder een topic over geopend? Een tijd geleden was er namelijk precies zo'n topic.

De beste behandeling voor angst is exposure, dus het aankomende weer kan je goed helpen. Het is heel eng, maar door het te doorstaan kan je angst minder worden. Je moet misschien niet willen dat je rustig wordt tijdens harde wind, dat zou ook gek zijn, want je bent niet rustig, je bent bang! Maar ook als je bang bent zul je er doorheen komen. En juist door te ervaren dat de wind hard kan waaien en er geen rampen gebeuren en dat keer op keer op keer kan je angst minder worden. Die rust komt dan wel, ga dat niet forceren, je bent bang en hebt steun nodig om de angst te doorstaan en verdragen (niet iemand die het wegmaakt).
Ga breien of weet ik wat lichamelijks. Desnoods sop je de keukenkastjes eens extra uit. Maar ga iets dóen zodat je niet enkel aan het weer kunt denken.
beste tip die ik kreeg bij angsten/onrustig zijn /malen: ga iets actiefs doen. Kan ook binnen. Zet leuk muziekje op en ga dansen , of afwassen, of een kast opruimen , of iets anders. Als je maar met je handen bezig bent. Dat schijnt kalmerend te werken op je hersenen.
Erizon schreef:
14-01-2018 20:41
Ga breien of weet ik wat lichamelijks. Desnoods sop je de keukenkastjes eens extra uit. Maar ga iets dóen zodat je niet enkel aan het weer kunt denken.
Dit vind ik inderdaad een goede tip. Laatst vertelde iemand dat hij gaat schilderen op nummer als hij zich niet goed/angstig voelt. Niet omdat hij die schilderijen zo mooi vindt maar omdat het rustgevend werkt. Daarbij kan je de radio inderdaad aanzetten. Persoonlijk zou ik dat alleen dan niet te hard doen, misschien is het juist goed om het geluid van de wind te horen. Dat kan je voor jezelf natuurlijk het beste bepalen.
En zou het misschien een idee zijn om niet te vaak de weersvoorspellingen te bekijken? Ik kan me voorstellen dat het een beetje lastig is als je het nieuws kijkt maar misschien om het niet op te zoeken op internet. Ik merk bij mezelf dat ik angstiger word als ik ergens te veel mee bezig ben. Of werkt dit juist averechts omdat je dan schrikt als het wel hard waait?

In ieder geval: succes en sterkte! :rose:
Dat is dan toeval want dat was ik niet.

Ik denk dat de tip om het aan te gaan ook zeker weten goed is. Juist te ervaren dat er eigenlijk niks gebeurt. Wellicht is het niet kijken wat het weer gaat doen ook beter voor mij en moet ik het maar op me af laten komen.

De tips voor afleiding zijn ook zeker weten de moeite waard. Fijn dat jullie mee denken.
Ik las net dat de zware storm die voor donderdag was voorspeld, hoogstwaarschijnlijk minder erg zal uitpakken. Misschien ter geruststelling...
Hey TO, hoe gaat het nu met je angst voor wind nu de herfst weer is aangebroken? Ik ben zelf ook heel bang voor de wind, niet voor onweer, hagel, etc, maar echt voor harde wind/storm. Er staan hier veel bomen in directe omgeving, dus dat draagt er vast ook aan bij.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven