Afspreken met ex
maandag 15 januari 2018 om 22:17
Mijn vriendinnen verschillen nogal van mening vandaar dat ik graag advies wil vragen aan de forummers hier.
Mijn vraag staat al een beetje in de titel, ik twijfel of ik nog een keer af moet spreken met mijn ex...
Het is al een tijdje voorbij tussen ons en we hebben beiden een nieuwe relatie. Ik ben erg happy met mijn nieuwe vriend en het gaat eigenlijk heel goed.
Met mijn ex heb ik zo nu en dan contact, we appen een paar keer jaar over de grote dingen in het leven (geboortes, ziektes, overlijden in familie, vrienden die gaan trouwen etc.). We hadden een vrij heftige relatie die nogal abrupt eindigde. Daarna heb ik hem nooit meer gezien.
Omdat we behoorlijk ver uit elkaar wonen is de kans dat ik hem ooit nog spontaan tegen kom dan ook heel erg klein. Nu had ik rond de jaarwisseling weer eens contact via de app met hem en hij stelde voor om eens een keer een kop koffie te drinken en bij te kletsen. Op zich een heel leuk idee maar ik twijfel. Zou het niet dom zijn om weer met hem af te spreken? Hij geeft aan dat hij gewoon hij wil kletsen en gelukkig is, maar hij geeft ook aan dat het niet allemaal goed gaat in zijn relatie en hij hoopt dat ik hem wat tips kan geven. Ik twijfel of ik hem geen valse hoop geef door af te spreken. Ik zou hem zelf erg graag nog eens zien maar wil geen problemen veroorzaken.
Wat zouden jullie doen?
Mijn vraag staat al een beetje in de titel, ik twijfel of ik nog een keer af moet spreken met mijn ex...
Het is al een tijdje voorbij tussen ons en we hebben beiden een nieuwe relatie. Ik ben erg happy met mijn nieuwe vriend en het gaat eigenlijk heel goed.
Met mijn ex heb ik zo nu en dan contact, we appen een paar keer jaar over de grote dingen in het leven (geboortes, ziektes, overlijden in familie, vrienden die gaan trouwen etc.). We hadden een vrij heftige relatie die nogal abrupt eindigde. Daarna heb ik hem nooit meer gezien.
Omdat we behoorlijk ver uit elkaar wonen is de kans dat ik hem ooit nog spontaan tegen kom dan ook heel erg klein. Nu had ik rond de jaarwisseling weer eens contact via de app met hem en hij stelde voor om eens een keer een kop koffie te drinken en bij te kletsen. Op zich een heel leuk idee maar ik twijfel. Zou het niet dom zijn om weer met hem af te spreken? Hij geeft aan dat hij gewoon hij wil kletsen en gelukkig is, maar hij geeft ook aan dat het niet allemaal goed gaat in zijn relatie en hij hoopt dat ik hem wat tips kan geven. Ik twijfel of ik hem geen valse hoop geef door af te spreken. Ik zou hem zelf erg graag nog eens zien maar wil geen problemen veroorzaken.
Wat zouden jullie doen?
maandag 15 januari 2018 om 22:20
"Hij geeft aan dat hij gewoon hij wil kletsen en gelukkig is, maar hij geeft ook aan dat het niet allemaal goed gaat in zijn relatie en hij hoopt dat ik hem wat tips kan geven. "
Hierbij zou ik dus mn twijfels trekken. Ik zou het niet doen als je relatie je lief is.
Hierbij zou ik dus mn twijfels trekken. Ik zou het niet doen als je relatie je lief is.
Van het concert des levens krijgt niemand een program.
maandag 15 januari 2018 om 22:27
En dan de problemen in jullie relatie met haar doorneemt zodat ze hem tips kan geven?Babette2017 schreef: ↑15-01-2018 22:25Waarom zou je daar behoefte aan hebben? En zou jij het leuk vinden als jouw vriend met zijn ex zou afspreken?
maandag 15 januari 2018 om 22:28
Om over jullie relatieproblemen te praten.Babette2017 schreef: ↑15-01-2018 22:25Waarom zou je daar behoefte aan hebben? En zou jij het leuk vinden als jouw vriend met zijn ex zou afspreken?
maandag 15 januari 2018 om 22:30
Mijn vriend spreekt nog geregeld af met zijn ex, gaat zelfs nog naar haar verjaardag. Ik voel me hier niet bedreigd door. Aan de andere kant wil zij ook geen relatieproblemen met hem bespreken. En hebben zij sinds het einde van hun relatie altijd contact gehouden (o.a. Door gezamenlijk huisdier).Babette2017 schreef: ↑15-01-2018 22:25Waarom zou je daar behoefte aan hebben? En zou jij het leuk vinden als jouw vriend met zijn ex zou afspreken?
Maar goede vraag waarom ik er behoefte aan heb. Vooral om te zien dat het echt goed met hem gaat denk ik. De laatste keer dat ik hem zag (toen de relatie werd verbroken) was hij overstuur. En dat is toch een beetje het beeld dat ik nog voor ogen heb. Aan de andere kant. Misschien kunnen we ook gewoon een keertje bellen en is dat ook genoeg.
maandag 15 januari 2018 om 22:43
Okéo dat vind ik wel een begrijpelijke reden, dus van jou kant vind ik het niet raar dat je met hem zou afspreken. Maar je ex wil zijn relatie met jou bespreken? En jullie hebben bijna nooit contact? Dat vind ik wel apart als ik eerlijk ben. Heeft hij niemand anders om dingen mee te delen? En waarom wil hij jou zien juist nu het niet lekker loopt met zijn vriendin. Ik vind het vaag, maar aan de andere kant, als jij hem graag wil zien en je eigen grenzen duidelijk hebt, waarom niet? Je kan desnoods nog via de app benadrukken dat je echt alleen maar gezellig wat wil drinken en meer niet. En ik zou me als ik jou was ook niet mengen in zijn relatie problemen en dat ook tegen hem zeggen.anoniem1234a schreef: ↑15-01-2018 22:30Mijn vriend spreekt nog geregeld af met zijn ex, gaat zelfs nog naar haar verjaardag. Ik voel me hier niet bedreigd door. Aan de andere kant wil zij ook geen relatieproblemen met hem bespreken. En hebben zij sinds het einde van hun relatie altijd contact gehouden (o.a. Door gezamenlijk huisdier).
Maar goede vraag waarom ik er behoefte aan heb. Vooral om te zien dat het echt goed met hem gaat denk ik. De laatste keer dat ik hem zag (toen de relatie werd verbroken) was hij overstuur. En dat is toch een beetje het beeld dat ik nog voor ogen heb. Aan de andere kant. Misschien kunnen we ook gewoon een keertje bellen en is dat ook genoeg.
maandag 15 januari 2018 om 22:49
maandag 15 januari 2018 om 23:01
Ik zou zeggen, een keer koffie in een café om dingen voor jezelf een plek te geven en af te sluiten; ja. Maar om zijn relatie problemen te bespreken; nee. Dat moet hij met haar doen. Niet met jou. En het zal ongetwijfeld dan ook weer gaan over jullie vroeger. Wil je dat?
Misschien wil hij proberen of er nog een weg terug is. Zou zomaar kunnen?
Misschien wil hij proberen of er nog een weg terug is. Zou zomaar kunnen?
maandag 15 januari 2018 om 23:12
niks mis met een ex, ik ben getuige geweest op mijn ex's 2de huwlijk nu jaren later (en inmiddels weer gescheiden) nog steeds af en toe kontakt is eigenlijk best wel leuk zo af en toe. je heb toch een gedeelde historie. (oja wij gingen zonder ruzie uit elkaar denk dat dit wel een vereiste is)
in deze vind ik het bespreken van zijn huidige relatie wel wat gevoeliger, ik zou oppassen
in deze vind ik het bespreken van zijn huidige relatie wel wat gevoeliger, ik zou oppassen
anoniem_360536 wijzigde dit bericht op 15-01-2018 23:14
Reden: aanvulling
Reden: aanvulling
13.66% gewijzigd
maandag 15 januari 2018 om 23:33
Met een ex afspreken is oké. Heb ik ook wel eens gedaan. Gewoon bij mij thuis trouwens, ik was samen gaan wonen met nu man, en hij was nieuwsgierig naar mijn nieuwe liefde en nieuwe woning, en wilde trots zijn nieuwe liefde komen showen. Gewoon met z'n vieren dus, en ja, dan kan het best oké zijn om een keer bij te kunnen praten en zo. Dus eerst neigde ik naar 'ja, waarom niet?' Tot het verhaal met dat hij gelukkig is, maar zijn relatie niet zo goed gaat en hij dat met jou wil bespreken. Ik zou me daar echt niet voor lenen, en dus ook totaal niet geloven dat hij gelukkig is en niets wil verder ...
maandag 15 januari 2018 om 23:33
Bedankt voor jullie reacties. Eigenlijk verwoorden jullie mijn gevoel wel. Ik vind het zelf ook raar dat hij af wil spreken nu zijn relatie wat minder gaat en dan al helemaal om relatieproblemen te bespreken. Ik had het er met vriendinnen over en zij zagen er allemaal geen kwaad in maar ik heb er toch een beetje een vreemd gevoel bij nu. Misschien dat we over een tijdje een keer kunnen bellen, dat lijkt me verstandiger. Voor nu ga ik me focussen op mijn eigen relatie en vakantieplannen
en ga hem even appen dat hij zijn relatieproblemen beter met een ander kan bespreken, dat ik hem er niet bij kan helpen.
maandag 15 januari 2018 om 23:36
Ongeacht of afspreken met een ex een goed idee is of niet, relatieproblemen met een ex bespreken zou ik dus nooit doen. Je hebt sowieso een emotionele band met elkaar gehad en die voed je op deze manier.
Als het nu was om gewoon vriendschappelijk bij te kletsen zoals jouw vriend blijkbaar ook doet, prima. Ik zie dit toch als een stap te ver.
Als het nu was om gewoon vriendschappelijk bij te kletsen zoals jouw vriend blijkbaar ook doet, prima. Ik zie dit toch als een stap te ver.
Wish you were beer
maandag 15 januari 2018 om 23:52
Verstandig TO!anoniem1234a schreef: ↑15-01-2018 23:33Bedankt voor jullie reacties. Eigenlijk verwoorden jullie mijn gevoel wel. Ik vind het zelf ook raar dat hij af wil spreken nu zijn relatie wat minder gaat en dan al helemaal om relatieproblemen te bespreken. Ik had het er met vriendinnen over en zij zagen er allemaal geen kwaad in maar ik heb er toch een beetje een vreemd gevoel bij nu. Misschien dat we over een tijdje een keer kunnen bellen, dat lijkt me verstandiger. Voor nu ga ik me focussen op mijn eigen relatie en vakantieplannenen ga hem even appen dat hij zijn relatieproblemen beter met een ander kan bespreken, dat ik hem er niet bij kan helpen.
dinsdag 16 januari 2018 om 01:54