Noise-canceling koptelefoon

16-01-2018 15:15 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heeft er iemand ervaring met een noise-canceling koptelefoon of earphones? Ik wil er graag één kopen maar zie door de bomen het bos niet meer. Een echte koptelefoon of gewoon oortjes en welk merk? Ik vraag me af of een koptelefoon (over je oren) beter werkt voor het blocken van het omgevingsgeluid, dat is voor mij namelijk de belangrijkste reden om zo'n ding te kopen. Maar oortjes lijkt me dan weer fijn omdat het minder opvalt als je ze in hebt. Ik werk in een kantoortuin en wil graag iets waarmee ik het gepraat e.d. kan buitensluiten zodat ik me lekker kan concentreren tijdens mijn werk. En als ik thuis werk heb ik ook last van lawaai omdat er een compleet nieuwe woonwijk uit de grond gestampt wordt voor mijn huis. Hij mag duur zijn (max €300). Tips zijn welkom!
Een kennis van mij heeft een noise canceling koptelefoon van sennheiser. Vraag me niet het type of model. Hij is er niks anders dan lovend over. Hij is daarnaast ook een echte muziekliefhebber en is ook erg te spreken over het geluid. Volgens mij ook draadloos, via bluetooth ofzo met zijn telefoon.

Noise canceling zou zo goed zijn dat hij schrok toen een auto hem inhaalde toen hij op de fiets zat en die dus niet hoorde aankomen.
anoniem_64c6c4c645fab wijzigde dit bericht op 16-01-2018 16:30
1.17% gewijzigd
Lavendel_12 schreef:
16-01-2018 15:43
Noise canceling zou zo goed zijn dat hij schrok toen een auto hem inhaalde toen hij op de fiets zat en die dus niet hoorde aankomen.

Het getuigt dan ook van nogal wat stommiteit als je de NC aanzet in het verkeer :bonk: .
Ik heb de Bose QC20i. Pluspunten vind ik dat je geen groot ding op je hoofd hebt, en de noise cancelling werkt prima. Nadeel is dat ze niet zo heel goed in mijn oren blijven zitten (ze hebben nog wel speciale rubber dingetjes die zorgen dat het beter is dan de meeste oordopjes. Maar ik heb dit probleem met alle oordopjes, dus ik heb blijkbaar gewoon rare oren, ofzo).

Ik merk wel dat de noise cancelling heel goed werkt voor constante ruis (bijvoorbeeld geroezemoes, stofzuigergeluid of vliegtuiglawaai), maar als iemand gewoon hard aan het praten is dan kun je dat nog steeds prima verstaan.

Ik heb ook wel eens zo'n grote DJ-koptelefoon opgehad, met enorme oorschelpen. Die dempt gewoon alles, en dat is best effectief. Nadeel is dat het er niet uit ziet, en als je er mee wilt liggen of ergens tegenaan leunen met je hoofd (in een vliegtuig of trein ofzo) is dat lastig. Als je hem alleen voor werk wilt gebruiken maakt dat denk ik niet zoveel uit.
S-Groot schreef:
16-01-2018 15:51
Het getuigt dan ook van nogal wat stommiteit als je de NC aanzet in het verkeer :bonk: .

Hahahaha ja dit.
Veritas vos liberabit
Ik lees even mee, want ik wil ook graag zo'n ding hebben. Ik heb bedacht om gewoon komende zaterdagmiddag (als het lekker druk is) even naar de mediamarkt te gaan en een paar van die dingen te testen ;)
Ik heb de Bose CQ35 II, draadloos ding.
Werkt perfect.

Ik ben er heel blij mee.
Ik had er laatst eentje op bij de Mediamarkt en was echt verbaasd over het dempende effect. Het was gewoon "stil". Zelfs m'n eigen stem klonk helemaal gedempt. (En ja, het was wel heel erg rustig bij de Mediamarkt op dat moment :) )
Schrok wel een beetje van de prijs >€300,-
S-Groot schreef:
16-01-2018 15:51
Tsja dat moet ie lekker zelf weten! Zijn wel meer mensen die stomme dingen in het verkeer doen ;-)
Hoofd
Lavendel_12 schreef:
16-01-2018 16:18
Tsja dat moet ie lekker zelf weten! Zijn wel meer mensen die stomme dingen in het verkeer doen ;-)
Je kan ook anderen in gevaar brengen, erg dom.

TO, Bose heeft in ieder geval goede!
pamelacourson schreef:
16-01-2018 16:36
Je kan ook anderen in gevaar brengen, erg dom.
Ja en al die mensen die toch achter het stuur bellen en appen ook.

Maar goed TO hoop dat je wat aan de info hebt.
Lavendel_12 schreef:
16-01-2018 15:43

Je hebt voor de fiets van die speciale bordjes die je op het achterspatbord zet: SH (Slecht Horend). Is dat niets voor hem?
Ik heb een on-ear model (AKG N60). Ben er erg tevreden mee. Let wel dat de ANC (active noise cancelling) niet al het geluid wegfiltert, maar het wel naar de achtergrond doet verdwijnen. En zoals iemand hiervoor al reageerde: het werkt beter bij lage dan bij hoge geluiden.

Een paar tips:
- probeer ze eerst uit in de winkel. Ik heb bijvoorbeeld een klein hoofd :( en de Bose is te groot voor mij
- over ear geeft al door de 'overkoepeling' van zichzelf een lichte NC, dat voordeel zou je met in ear oordopjes niet hebben.
- met mijn on ear krijg ik wel pijnlijke oren na zo'n anderhalf uur dragen
- sommige mensen kunnen niet goed tegen de ANC techniek; ik geloof dat ze er hoofdpijn van kunnen krijgen.
inktlijn wijzigde dit bericht op 16-01-2018 17:23
1.78% gewijzigd
Ik heb er vorige maand eentje gekocht, heerlijk! Ik zou voor een koptelefoon gaan, dat maakt duidelijk voor andere personen dat ze je niet hoeven te storen voor onnodige dingen en ze zitten vaak lekkerder.

Ik heb er een paar getest in de mediamarkt. Je kunt ze daar ook aansluiten op je eigen telefoon en eigen muziek afspelen.

Voordeel van koptelefoon is dat je 'm terug kunt brengen als je hem toch niet fijn vindt, bij oortjes mag dat niet.

Ik heb deze voor 150 euro: https://www.mediamarkt.nl/nl/product/_s ... 97893.html

En je bent wel een beetje gek als je 'm in het verkeer op doet...
Hier ook eentje van Bose, werkt perfect!
Ik heb deze https://www.bose.nl/nl_nl/products/head ... roid_black

Ben er heel blij mee. Hij filtert echt goed het omgevingsgeluid weg.
Bedankt voor de tips! Ik ga ze uitproberen bij de Mediamarkt, dat is een goed idee.
Ik heb een Samsung Level-on, deze is niet zo heel duur (ongeveer €60) maar wel goed. Het enige "probleem" is (volgens mijn man, ik merk het niet) dat de bas wat te licht is. Hij is draadloos en via bluetooth met elk apparaat te verbinden. Als hij leeg is kun je hem gewoon met een kabeltje gebruiken.
"Nee" is ook een antwoord.
Ik heb de Bose QuietControl 30 wireless gekocht voor €265, dat is een in-ear koptelefoontje. Ik wilde de on-ear wireless van Bose ook wel graag hebben (hij zat heel lekker toen ik 'm probeerde in de Mediamarkt), maar die was me te duur (Bose QuietComfort 35 II wireless: €379). Vandaag wordt hij bezorgd en ik ben heel benieuwd! Ik mag 'm trouwens 30 dagen uitproberen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven