Waar gaat het mis?

23-01-2018 23:17 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi allemaal,

Kort voorstellen: Ik ben een man van 26 uit brabant. :-)

De situatie:

Ik ben ondertussen zo'n 7 jaar vrijgezel en de enige 'relatie' (voor zover je het zo kan noemen) die ik heb gehad is dus alweer van een tijdje terug. Ook dat was eigenlijk niks serieus, want minder dan een maand kun je in feite geen relatie noemen toch? Dat gezegd hebbende zou je dus eigenlijk kunnen stellen dat ik in mijn leven nog geen serieuze relatie heb gehad, en dus ook geen idee heb wat daar bij komt kijken en hoe dat 'in zijn werk gaat' om het maar even zo te noemen.

In al die jaren heb ik uiteraard wel scharrels gehad, af en toe mee afgesproken en natuurlijk ook gedate. Tot op heden is dat eigenlijk allemaal niks geworden. En dan vraag je mij waarschijnlijk 'Hoe kan het dat je in 7 jaar tijd niemand echt leuk tegen komt?'. Nou, dat weet ik dus zelf ook niet. Ik nam mezelf altijd maar voor dat het niet de 'ware' was en dat ik gewoon geduld moest hebben. Maar na bijna 27 jaar begin je toch wel enigszins aan jezelf te twijfelen, en te denken 'ben ik niks gewend of ben ik ergens bang voor?'

Sinds kort (lees 3 weken) heb ik iemand leren kennen waar ik nu dus een tijdje mee bezig ben. Appen, afgesproken, naar de film geweest, uit eten geweest en we zijn ook al verder gegaan dan schappelijke kusjes .. Zij heeft ook al mijn vader ontmoet, mijn moeder nog niet en ik moet haar moeder nog ontmoeten. Dit zou dus morgen gaan gebeuren. Het gaat voor mijn gevoel allemaal in een razend tempo, en ik begin nu weer af te glijden naar dat punt waar het de afgelopen jaren steeds mis gaat. Eerlijk gezegd is zij de eerste waarvan ik de ouders van zou gaan ontmoeten maar ik kamp met twijfels en lichte angsten. Ik hoef overigens niet verteld te worden dat 'twijfels' nooit een goed teken zijn, dat ben ik mij bewust.

Waar twijfel ik aan en/of ben ik bang voor? Of het ten eerste niet allemaal erg snel gaat, na 2/3 weken al. Haar familie is ontzettend gereformeerd en heeft niks met tattoo's, piercings en andere vormen van lichaamsversiering (ondanks het feit dat zij die ook heeft). Ik weet eigenlijk niet wat ik voor haar voel, ik krijg het in mijn hoofd niet op een rijtje, ondanks dat het wel een erg leuke en spontane meid is.

Ik ben momenteel druk bezig met een baan te zoeken om weer full-time aan de bak te gaan, zodat ik weer een eigen woonruimte kan gaan vinden, dus ik ben bang dat dergelijke dingen in de weg zitten en ik me niet volledig hierop kan concentreren. Is het verstandig om mij eerst te focussen op mijn leven en alles op de rit krijg voordat ik aan relaties ga beginnen? Is het bindingsangst en durf ik de stap niet te zetten? Ik weet het momenteel even niet en kan het niet plaatsen.

Herkent iemand dit? Zo ja, hoe ging jij daar mee om. Wat is wijsheid? Moet ik het gewoon proberen of even een de kant schuiven ..???

P.s: Kan zijn dat het verhaal misschien een beetje herhalend of door elkaar gaat, mijn gedachten zijn totaal ergens anders momenteel hahaha xD
Begrijp ik goed dat jullie alleen gezoend hebben en nu al elkaars familie gaan ontmoeten?
Doe eens even rustig aan joh. Ga samen leuke en ‘gewone’ dingen doen en leer elkaar een beetje kennen. Ga ondertussen voor door met je eigen leven.
SallySpectra schreef:
23-01-2018 23:21
Begrijp ik goed dat jullie alleen gezoend hebben en nu al elkaars familie gaan ontmoeten?
Doe eens even rustig aan joh. Ga samen leuke en ‘gewone’ dingen doen en leer elkaar een beetje kennen. Ga ondertussen voor door met je eigen leven.
Dat zeg ik, het gaat voor mijn gevoel allemaal veel te snel. En zoals ik ook al zei, ik heb nog nooit echt een serieuze relatie gehad dus ik weet ook niet wat ik er van moet denken/verwachten. Langs de ene kant wil je graag, maar langs de andere kant heb ik het idee dat dit allemaal veel te snel gaat ..
Ik denk dat het mis gaat, want dat is de vraag in de titel omdat het probleem bij jou ligt. De rest van de wereld is al heel lang zo en zal ook altijd zo blijven. Goeie tip: begin eerst eens eigenaar te worden van jouw leven en alle facetten daarin. Dat ben je in mijn ogen niet, dus niet geschikt relatiemateriaal voor nu.
Cpa93789 schreef:
23-01-2018 23:23
Dat zeg ik, het gaat voor mijn gevoel allemaal veel te snel. En zoals ik ook al zei, ik heb nog nooit echt een serieuze relatie gehad dus ik weet ook niet wat ik er van moet denken/verwachten. Langs de ene kant wil je graag, maar langs de andere kant heb ik het idee dat dit allemaal veel te snel gaat ..
Je moet niks verwachten en gewoon helder blijven. Je bent er zelf helemaal bij hoor. Je doet nu net of een hogere macht het overneemt en ‘het’ allemaal zo snel gaat, maar dat doe je zelf.
SallySpectra schreef:
23-01-2018 23:30
Je moet niks verwachten en gewoon helder blijven. Je bent er zelf helemaal bij hoor. Je doet nu net of een hogere macht het overneemt en ‘het’ allemaal zo snel gaat, maar dat doe je zelf.
Dat klopt, zal wellicht ook deels liggen aan het feit dat ik af en toe moeite heb met mensen teleur te stellen op dat gebied. Op elk ander gebied heb ik namelijk nooit echt moeite met recht door zee zijn en eerlijk te zijn.
Na twee/drie weken iemands ouders ontmoeten vind ik ook wel snel gaan. Ik zou het er benauwd van krijgen. Schijnbaar voel jij je daar ook niet zo fijn bij, dus zou je kunnen aankaarten dat je het rustig wil opbouwen?

Ik denk dat je naast het vinden van werk en een huis ook prima aan een relatie kan beginnen. Mijn vriend had namelijk ook dat hij wat grote veranderingen in zijn leven aan het maken was toen ik in beeld kwam. Het was af en toe wel lastig, maar ik vind het ook mooi dat ik die ontwikkeling heb mogen mee maken. Maar doe het dan wel rustig aan. Lekker daten, genieten en niet gelijk familie ontmoeten en vrienden etc. Naast die andere veranderingen in je leven lijkt me dat veel te vermoeiend en garantie op mislukking.
Ik vind het snel, maar ook weer niet. Vriendin van mij had ook goeie klik met een date. En die hadden al in 1 maand tijd al verliefde gevoelens en waren dol op elkaar. Belden ook meteen dagelijks enzo.
Nu paar maanden later zijn ze nog zo dol op elkaar!
Dus ja....

Denk ook gezond angst ergens.
Gewoon de ouders ontmoeten. Maar dit alleen doen wanneer je weet dat je verder met haar wil.
Als je twijfelt. Kun je beter eerst nog daten paar keer.
Je kunt het dan brengen als.
Goh ik wil eerst me focussen op ons i.p.v. familie en vrienden.

Wil jij eerst trouwen en dan seks? Als ze streng gelovig zijn?

Dit vind ik persoonlijk lastig. Want in bed moet het ook klikken.
Dat is nu het leuke van daten. Elkaar steeds beter leren kennen. En elkaar leuk genoeg vinden om weer af te spreken.

Jullie kennen elkaar nog maar net. Ga vooral niet door denken en invullen “hoe het hoort”.

Er is geen perfecte timing om te daten. Er wordt er niet anders van of dat je die baan wel of niet hebt, 20 kilo lichter of zwaarder bent etc.

Jullie vinden elkaar leuk genoeg om af te spreken. Geniet er gewoon van.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Is je vertrouwen beschaamd in het verleden?
Want dan snap ik heel goed waarom je nog steeds vrijgezel bent
Je vindt haar niet leuk genoeg.
Waarom daten jullie niet gewoon en doe je leuke dingen om elkaar te leren kennen. Naar elkaars ouders gaan kan over 3 of 6 maanden ook nog.
Je bent nog in de fase van elkaar leren kennen. Misschien kom je er over een paar weken wel achter dat je helemaal niet bij elkaar past.

Je hebt zelf ook invloed op deze relatie. Je kunt aangeven wat je wel en niet wil. Je kunt best aangeven dat je op termijn haar familie wil ontmoeten maar dat je nu elkaar leren kennen en samen een leuke tijd hebben belangrijker vindt.

Wanneer jij niet jezelf bent, jezelf niet laat zien en maar mee doet voor de lieve vrede dan wordt niets want een relatie waarin je niet jezelf bent gaat niet werken. Zo kom je ook niet de juiste persoon tegen die jou leuk vindt zoals je bent.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Je denkt te veel na. Ga op date, was het leuk? Spreek opnieuw af. Ga op date, was het leuk? Spreek opnieuw af. Ga op date, was het leuk? Spreek opnieuw af. Enzovoort.

Ouders ontmoet je als het toevallig zo uitkomt, anders wacht je daar nog even mee. Maak het niet zo officieel allemaal. Leef in dit moment, blijft het leuk, dan wordt het vanzelf wel meer. Hoef je echt niets over af te spreken. Blijft het niet leuk dan stop je ermee. Meer is het niet.
Ik zie het probleem niet: je kan alleen maar ergens van leren door het een tijd te proberen. Het is niet zo dat als je een verkering start dat je dan voor de rest van je leven vast zit. Dat zou gedeeltelijk wél zo kunnen zijn als er een kind komt dus laat je gebruikte condooms niet slingeren. Maar verder kan je als iets tegenvalt gewoon stoppen en een andere weg inslaan.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Het mooie is dat door een relatie te "oefenen", de kans op een geslaagde relatie later als je de vrouw van je dromen tegenkomt, veel groter wordt naarmate je al wat meer ervaring hebt. Natuurlijk is niemand blij als een relatie wordt verbroken want je verliest iemand waarvan je toch bent gaan houden, maar ook daardoor leert men zichzelf kennen. Niemand, ook jij niet, is onmisbaar.
Bij xD gaat het mis.
Zij heeft ook al mijn vader ontmoet

Waarom?
Wat maakt het uit dat je familieleden ontmoet? Wordt het daardoor opeens heel serieus? Dat lijkt mij dan weer raar. Kijk gewoon hoe het loopt. Volgens mij denk je er veel te veel over na. Je ziet vanzelf of dit een relatie wordt of niet.
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
Als je meisje nog maagd is en alleen met je naar bed wil als je eeuwig trouw hebt beloofd dan zou ik daar toch wel een tijd mee wachten uit respect voor haar opvattingen.
retrostar schreef:
24-01-2018 08:17
Ik zie het probleem niet: je kan alleen maar ergens van leren door het een tijd te proberen. Het is niet zo dat als je een verkering start dat je dan voor de rest van je leven vast zit. Dat zou gedeeltelijk wél zo kunnen zijn als er een kind komt dus laat je gebruikte condooms niet slingeren. Maar verder kan je als iets tegenvalt gewoon stoppen en een andere weg inslaan.
:rofl:
Corona67 schreef:
24-01-2018 08:31
Zij heeft ook al mijn vader ontmoet

Waarom?
Was puur toeval. Omdat die er ook was. Niet op de date, maar hij kwam ineens langs.

En ik denk dat mensen een paar misvattingen hebben. Haar familie is gelovig, zij zelf en haar moeder zijn daar uitgestapt, die gemeenschap en leven nu dus niet meer zoals ze voorheen deden.
Blondie222 schreef:
24-01-2018 04:36
Is je vertrouwen beschaamd in het verleden?
Ja, is zeker gebeurd. In hoeverre dat invloed heeft op het eventueel 'bang' zijn of 'voorzichtig' zijn is maar de vraag. Maar dat is wel gebeurd in het verleden ja. :)
Ten eerste; je gaat veel te snel!

Ten tweede; als zij zo gelovig opgevoed is, is het dan wel een match? want dat lijken mij levensinstelling die wel kunnen schuren op termijn?

Trap op de rem en kijk het rustig aan. Eerst elkaar rustig leren kennen en je op je gemak met iemand voelen voordat je er allemaal verwachtingen aan gaat koppelen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven