Onverwachts zwanger

24-01-2018 15:57 41 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedendag dames
Ik zal mn vraag zo duidelijk en kort maken 😉
Ik ben vandaag achtergekomen dat ik (ALWEER) onverwachts zwanger ben...
Mijn dochtertje is net 1 jaar geworden en ze was ook niet gepland (wel zeer gewenst hoor)
Ik slik netjes mn pil en na de vorige keer dat de pil dus zn werk niet deed (toen had ik een minipil) heb ik een sterkere pil gekregen.
Iets meer dan een week geleden had ik dus tussenweek waar ik ongesteld zou worden..nou dat werd ik dus niet dus vandaag maar een test gedaan en ja ik ben dus zwanger.
Nou paar maanden geleden besloten we dat we geen tweede kindje willen (toen onze dochter geboren was wilden we wel tweede) omdat ik al druk genoeg ben met onze dochtertje en eigenlijk het prima vind met 1 kindje thuis...
Mn man was er ook mee eens en hij wilde dus ook geen kinderen meer...
En dat zal nu wel heel kinderachtig klinken maar ik wil hem vanavond zodra ie thuiskomt vertellen dat ik weer zwanger ben maar ik ben ook bang van zn reactie (om een of andere reden voel ik me schuldig dat ik zwanger ben geraakt 🙈)
Mn vraag is dus hoe kan ik deze "nieuws" het beste vertellen?

P.s. ik zit zeker niet te wachten op nare commentaar hoor...t liefst alleen antwoord op mn vraag 😉
"zeg schat, ik ben zwanger"
lilalinda schreef:
24-01-2018 15:59
"zeg schat, ik ben zwanger"
Lijkt me een goed begin ;) .

Ik kan me voorstellen dat het je nogal overrompelt. Hopelijk kunnen jullie er goed over praten. En baby's kosten heel veel tijd en inspanning het eerste jaar. Dat wordt echt minder!
Je voelt je schuldig? Je man was er toch ook bij?
Klopt
En toch word ik heel zenuwachtig en heb ik soort van een schuldgevoel 🙈
Misschien omdat het al tweede keer is dat mn anticonceptie onbetrouwbaar blijkt te zijn
Wel een hele goede reden om 1 van 2 te laten steriliseren. Dit soort dingen zijn echt niet grappig.
Volgende keer maar spiraal of steriliseren... Maar zo te horen is het geen ramp om opnieuw zwanger te zijn in jullie situatie, wel erg onverwachts uiteraard. Of overweeg je wel een abortus?
Vivián schreef:
24-01-2018 16:04
Klopt
Misschien omdat het al tweede keer is dat mn anticonceptie onbetrouwbaar blijkt te zijn
Maar hij gebruikte géén ac, dus dan zou hij zich juist schuldig moeten voelen (volgens jouw logica, want jullie waren er allebei bij).

Het komt wel goed, een goed gesprek doet wonderen :rose:
Vivián schreef:
24-01-2018 16:04
Klopt
en dat mogelijk wat ongeloofwaardig overkomt, zeker nu jullie besproken hadden te wachten?

Tja, dat ligt in de lijn der verwachting. Gewoon vertellen en overleggen.
Nee het is zeker geen ramp hoor
We hebben 1 kind, groot huis, goeie baan...op zich perfecte situatie om 2 kind te kunnen nemen...daar gaat het dus niet om 😉
Ik ben tegen abortus... er is er dus geen sprake van abortus..
guppekop schreef:
24-01-2018 16:10
en dat mogelijk wat ongeloofwaardig overkomt, zeker nu jullie besproken hadden te wachten?

Tja, dat ligt in de lijn der verwachting. Gewoon vertellen en overleggen.
Nou niet "wachten" maar gewoon niet aan 2de kind beginnen 🙈
En het "ergste" misschien is dat ik kwam met dat "idee"/gesprek...
dat lijkt me dan bijna nog het minst ergste: erger was het als het voornamelijk zijn wens was!
guppekop schreef:
24-01-2018 16:21
dat lijkt me dan bijna nog het minst ergste: erger was het als het voornamelijk zijn wens was!
Nou ja hij was toen wel met me mee eens...
Het gewoon vertellen als hij thuiskomt.
Je schuldig voelen gaat niks oplossen.
Plus jij hebt ook niet voor deze situatie gekozen.
Het overkomt jou dus net zo hard als hem.

Naar toekomst toe vrees ik wel dat sterilisatie van één van twee nodig gaat zijn.
Of andere opties die je best met de arts bespreekt.
Sommige koppels zijn nu eenmaal super vruchtbaar.
Gezin waar we vlakbij woonden, hebben 5 zoontjes gekregen en laatste drie waren ongepland (één door pil heen, één door spiraal heen en één vlak voor sterilisatie van man toen condoom scheurde).

Andere kennis (zat ik bij in de klas) is nu voor de zesde keer zwanger.
De eerste twee waren ook ongepland en door pil heen en laatste twee terug door pil heen. Gelukkig stonden die open voor een groot gezin. Arts heeft nu gezegd dat pil voor hen gewoon geen optie is. Dus ze gaan zich nu alle twee laten steriliseren om toekomstige zwangerschappen te voorkomen.
Gewoon, met woorden. Persoonlijk.
I wanna live my life with the volume full!
Olifantje89 schreef:
24-01-2018 16:27
Het gewoon vertellen als hij thuiskomt.
Je schuldig voelen gaat niks oplossen.
Plus jij hebt ook niet voor deze situatie gekozen.
Het overkomt jou dus net zo hard als hem.

Naar toekomst toe vrees ik wel dat sterilisatie van één van twee nodig gaat zijn.
Of andere opties die je best met de arts bespreekt.
Sommige koppels zijn nu eenmaal super vruchtbaar.
Gezin waar we vlakbij woonden, hebben 5 zoontjes gekregen en laatste drie waren ongepland (één door pil heen, één door spiraal heen en één vlak voor sterilisatie van man toen condoom scheurde).

Andere kennis (zat ik bij in de klas) is nu voor de zesde keer zwanger.
De eerste twee waren ook ongepland en door pil heen en laatste twee terug door pil heen. Gelukkig stonden die open voor een groot gezin. Arts heeft nu gezegd dat pil voor hen gewoon geen optie is. Dus ze gaan zich nu alle twee laten steriliseren om toekomstige zwangerschappen te voorkomen.
Ja daar zit ik ook aan te denken aangezien dat ik van spiraal veel last had en pil niet zo goed werkt in mn geval 🙈
Ik zal me dan waarschijnlijk willen laten steriliseren
Gefeliciteerd met je zwangerschap en voortaan mag hij ook voor anticonceptie zorgen, want blijkbaar werkt dit op de een of andere manier niet bij jullie....

En schuldig voelen, waarom?
Jullie weten beide wat er van seks kan komen.
Hij neemt z'n maatregelen niet....
Mis ik iets?
Gefeliciteerd! Hier was de 2e ook niet gepland, wel gewenst. Hij is nu 14 mnd en kan me geen leven meer zonder hem bedenken. Hij is oprecht ons cadeautje :heart:

Gelukkig krijg je 9 maanden om aan het idee te wennen.
UPDATE
Ik heb het dus "verteld"
Of eigenlijk legde ik de zwangerschaptest voor zn neus 😂
Het blijkt dus dat mn man nog wel 2de kind wou...maar omdat ik de vorige keer zei dat ik geen 2de wil zei ie dat t idd goed zo is.
Hij is er dus hartstikke blij mee...
Wat fijn! Geniet van je zwangerschap :redrose:
Vivián schreef:
24-01-2018 20:43
UPDATE
Ik heb het dus "verteld"
Of eigenlijk legde ik de zwangerschaptest voor zn neus 😂
Het blijkt dus dat mn man nog wel 2de kind wou...maar omdat ik de vorige keer zei dat ik geen 2de wil zei ie dat t idd goed zo is.
Hij is er dus hartstikke blij mee...

Altijd leuk om een update te krijgen. En wat een fijne reactie.
Gefeliciteerd met je zwangerschap!
tsja.....
Oh dat is in elk geval fijn! Hopelijk ben je snel aan het idee gewend.

Gefeliciteerd! :jump:
Hoera! Hartstikke leuke update, gefeliciteerd! :cheer:
Fijne update! Hopelijk heb je een voorspoedige zwangerschap :cheer2:
Lach hard, duik diep, kom terug..
Bedankt voor de felicitaties en ook alle advies en steun vandaag 😘😘😘

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven