Geld & Recht alle pijlers

Wehkamp BKR

26-01-2018 15:28 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Ik heb een balansrekening bij de Wehkamp lopen en dat betaal ik elke maand netjes af.
Nu had ik een overzicht opgevraagd bij BKR. Normaliter zou Wehkamp er tussen moeten staan omdat je aankopen doet op afbetaling. Maar tot mijn verbazing stond Wehkamp niet in het overzicht.

Zou het kunnen zijn dat ze het niet hebben gemeld bij het BKR?
anoniem_363351 wijzigde dit bericht op 26-01-2018 15:30
4.47% gewijzigd
Ik zou Wehkamp bellen en dit vragen.
Wat is de hoogte van deze lening? En staat deze ook weleens op 0?
STICHTING BUREAU KREDIETREGISTRATIE (BKR)
Indien uw saldo meer dan € 500,- bedraagt of u heef
t een betalingsachterstand van langer dan 2 maanden
dan
registreert Wehkamp Finance bv uw openstaande saldo
bij het BKR te Tiel

https://www.wehkamp.nl/pdf/Informatie_o ... etalen.pdf
Het openstaande bedrag is hoger dan € 500,-
Persoonlijk zou ik me meer zorgen maken om het feit dat mijn financiële situatie dusdanig slecht is dat ik op afbetaling dingen moet kopen, dan of dit wel of niet bij de BKR geregistreerd staat....
Dan heb je geluk gehad. Dat het niet in het overzicht staat. Waarom heb je een overzicht opgevraagd?
Waarom heb je in godsnaam een balansrekening bij de Wehkamp??!
Als je jong bent doe je wel eens dingen waarvan je de consequenties niet helemaal goed weet. Achteraf heel stom maar het wordt netjes elke maand afbetaald.
ddaa11dv schreef:
26-01-2018 15:59
Als je jong bent doe je wel eens dingen waarvan je de consequenties niet helemaal goed weet. Achteraf heel stom maar het wordt netjes elke maand afbetaald.
alleen de rente of ook een stuk aflossing? Anders kom je er nooit vanaf.
Allebei helaas. Ben op de goede weg met afbetalen. Heb voor de rest een goed inkomen en mijn financiële situatie is niet dusdanig slecht dat ik spullen moet kopen op afbetaling. Gelukkig leer je ook van de foute die je in het verleden hebt gemaakt.
Als de limiet hoger is dan EUR 500,00 moet het aangemeld worden bij BKR. Wellicht gaat er administratiefs iets mis bij Wehkamp, of mist er een koppeling bij het BKR.
Kun je niet beter bij de bank een lening afsluiten? Wehkamp rekent 16% rente.
ddaa11dv schreef:

Jeetje, (veel?) meer dan 500,- is echt wel heel veel en heeft een nare rente. Kun je niet meer aflossen per maand? Ik zou zoveel mogelijk opzij zetten om die lening zo snel mogelijk af te betalen.
Jeez. Wat heeft to nou aan die opmerkingen over hoe dom het is. Weet ze zelf ook wel. Ze betaalt netjes. Klaar toch ? Ik zou zelf zoveel mogelijk aflossen ipv minimale termijn
Fauna69 schreef:
26-01-2018 16:55
Kun je niet beter bij de bank een lening afsluiten? Wehkamp rekent 16% rente.
Dit, kan je veel geld schelen! en je bent waarschijnlijk sneller klaar met aflossen...
Don't cry, buy a bag and move on.
jo12345 schreef:
26-01-2018 15:45
Persoonlijk zou ik me meer zorgen maken om het feit dat mijn financiële situatie dusdanig slecht is dat ik op afbetaling dingen moet kopen, dan of dit wel of niet bij de BKR geregistreerd staat....
+1
jo12345 schreef:
26-01-2018 15:45
We doen allemaal weleens stomme dingen he.
ddaa11dv schreef:
Heel goed dat je tot dit besef bent gekomen. De lening zo snel mogelijk afbetalen. En nooit meer doen.
Ben ik de enige die net geen slapende honden zou wakker maken bij Wehkamp?

De boel netjes - en liefst zo snel mogelijk - afbetalen en zwijgen over 't feit dat zij een fout maken met het niet doorgeven.

Ik zou geen zin hebben om hierop negatief beoordeeld te worden als ik bijvoorbeeld over een paar jaar een huis wil kopen.
Wat zijn sommige mensen toch belerend. Uitspraken als;

De lening zo snel mogelijk afbetalen. En nooit meer doen.

Ik zie er al een foei foei vingertje bij.
Dus je BKR uittreksel klopt niet, misschien verkeerd doorgegeven soor wehkamp of het komt nog. Ik zou het over een paar maanden weer eens checken en ondertussen het gewoon verder afbetalen. Dat het er niet opstaat, is toch best gunstig voor je, dus ik zou er zelf niet extra achteraan gaan.
Foodb schreef:
26-01-2018 19:02
Dus je BKR uittreksel klopt niet, misschien verkeerd doorgegeven soor wehkamp of het komt nog. Ik zou het over een paar maanden weer eens checken en ondertussen het gewoon verder afbetalen. Dat het er niet opstaat, is toch best gunstig voor je, dus ik zou er zelf niet extra achteraan gaan.
Dit. Met als toevoeging toch ook een vingertje die wijst: ik weet niet waarvoor je de gegevens hebt opgevraagd, maar zolang je zelf je financiele situatie goed in kaart hebt en daar verantwoordelijk naar handelt zou ik idd over een paar maanden nog eens checken en je er voor nu niet druk om maken.
Whoever said "Out of sight, out of mind" never had a spider disappear in their bedroom.
ddaa11dv schreef:
26-01-2018 15:33
Het openstaande bedrag is hoger dan € 500,-
Maar je hebt toch geen betalingsachterstand? Als in - je betaalt het af volgens afspraak?
Hello, can you hear me?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven