Alweer griep
vrijdag 26 januari 2018 om 15:34
Dit is de derde keer al deze winter..
8 dagen geleden dat ik het de derde keer kreeg.
Zit ik vanmiddag in de tandartstoel zegt de assistente: je voelt een beetje klammig aan, volgens mij heb je nog verhoging ..
Wat moet een mens doen om van die griep af te komen?!!
Griepspuit heb ik al gehad, schijnt dit jaar niet te werken .Ook dat nog.
8 dagen geleden dat ik het de derde keer kreeg.
Zit ik vanmiddag in de tandartstoel zegt de assistente: je voelt een beetje klammig aan, volgens mij heb je nog verhoging ..
anoniem_180388 wijzigde dit bericht op 26-01-2018 18:05
2.07% gewijzigd
vrijdag 26 januari 2018 om 16:10
Een griepprik dekt een groot deel van de griepvirussen af maar niet alle. Dat betekent niet dat hij niet werkt. Tegen de virussen die in de cocktail zitten werkt hij prima.miedo schreef: ↑26-01-2018 15:34Dit is de derde keer al deze winter..
8 dagen geleden dat ik het kreeg.
Zit ik vanmiddag in de tandartstoel zegt de assistente: je voelt een beetje klammig aan, volgens mij heb je nog verhoging ..![]()
Als je echte griep hebt vent je trouwens wel meerdere weken zoet vaak. Dan is 8 dagen nog niks bijzonders en verhoging nog normaal. Ziek lekker uit en als je je weer beroerder gaat voelen bel je de huisarts.
vrijdag 26 januari 2018 om 16:21
Ik heb het ook 8 dagen geleden gekregen en ik lig nog voor Pampus. Het idee dat ik de deur uit moet?..... Hoe ben je in vredesnaam bij die tandarts gekomen?
Drie weken duurt het voordat je op niveau bent. En deze griep zat helaas niet in de vaccinatie. Ik heb me ivm m'n beroepsgroep laten inenten (zorg) maar helaas...
Drie weken duurt het voordat je op niveau bent. En deze griep zat helaas niet in de vaccinatie. Ik heb me ivm m'n beroepsgroep laten inenten (zorg) maar helaas...
vrijdag 26 januari 2018 om 17:04
vrijdag 26 januari 2018 om 17:15
Je bent verkouden, als je griep hebt ga je echt niet naar de tandarts, dan is een kopje thee zetten al een hele opgave. Mocht je het 3x achter elkaar krijgen (wat onmogelijk is als je in dec. je eerste keer 'griep' had; griep duurt min. 3 weken + nog een paar weken herstellen) had je nu in het ziekenhuis gelegen.
Veel water drinken, neusspray, paracetamol en vroeg naar bed. En gezond eten het hele jaar door.
Eet je wel voldoende verse groenten en fruit elke dag? Drink je genoeg water? Allemaal zaken die je weerstand flink verhogen zodat je minder vaak verkouden zult zijn. Beterschap!
Veel water drinken, neusspray, paracetamol en vroeg naar bed. En gezond eten het hele jaar door.
Eet je wel voldoende verse groenten en fruit elke dag? Drink je genoeg water? Allemaal zaken die je weerstand flink verhogen zodat je minder vaak verkouden zult zijn. Beterschap!
vrijdag 26 januari 2018 om 18:58
vrijdag 26 januari 2018 om 19:07
Dat kan jij helemaal niet weten, dr. Wijsneus :no:Lenn12345 schreef: ↑26-01-2018 17:15Je bent verkouden, als je griep hebt ga je echt niet naar de tandarts, dan is een kopje thee zetten al een hele opgave. Mocht je het 3x achter elkaar krijgen (wat onmogelijk is als je in dec. je eerste keer 'griep' had; griep duurt min. 3 weken + nog een paar weken herstellen) had je nu in het ziekenhuis gelegen.
vrijdag 26 januari 2018 om 21:27
De griep die momenteel heerst schijnt niet in de cocktail van de griepinjectie te hebben gezeten.
Ik hoorde vanmorgen dat een griepinjectie voor 48% bescherming biedt tegen influenza. En tegen verkoudheden helpt hij niet.
Vanmiddag zat er ook een hevig snotterend persoon naast me. Meestal als ik een infectie heb opgelopen dan word ik dezelfde avond nog ziek. Maar ik merk gelukkig nog niets.
Ik hoorde vanmorgen dat een griepinjectie voor 48% bescherming biedt tegen influenza. En tegen verkoudheden helpt hij niet.
Vanmiddag zat er ook een hevig snotterend persoon naast me. Meestal als ik een infectie heb opgelopen dan word ik dezelfde avond nog ziek. Maar ik merk gelukkig nog niets.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
vrijdag 26 januari 2018 om 21:36
Je kan verslaafd raken aan de neusspray. Vraag me niet hoe dat kan maar je moet ervan afkicken.
Ik zou dus alleen maar zout water in een flesje met een tuutje doen en daarmee druppelen. Op het internet staat wel een recept.
Neus spoelen met zoutoplossing bij verkoudheid en allergie - Dokterdokter
Ik zou dus alleen maar zout water in een flesje met een tuutje doen en daarmee druppelen. Op het internet staat wel een recept.
Neus spoelen met zoutoplossing bij verkoudheid en allergie - Dokterdokter
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
vrijdag 26 januari 2018 om 21:56
Ik geloof dat het onmogelijk is om meerdere keren groep te krijgen in 1 seizoen, maar het is wel behoorlijk onwaarschijnlijk, tenzij je een probleem hebt met je afweersysteem. Het is dus waarschijnlijker dat je dus ook andere ziektes hebt gehad. Dat maakt het niet minder vervelend natuurlijk, want het is heel vervelend om zo vaak ziek te zijn.
Mijn man is deze winter ook een aantal keer ziek geweest en ik heb het idee dat hij zijn weerstand wel wat kan verbeteren door meer buiten te zijn en voldoende te sporten. Heb jij zelf een idee waarom je weerstand niet optimaal is?
Mijn man is deze winter ook een aantal keer ziek geweest en ik heb het idee dat hij zijn weerstand wel wat kan verbeteren door meer buiten te zijn en voldoende te sporten. Heb jij zelf een idee waarom je weerstand niet optimaal is?