Geld & Recht alle pijlers

Stormschade

27-01-2018 12:30 22 berichten
Wij hebben schade aan ons huis door de storm vorige week. Deze schade hebben we via verschillende kanalen gemeld. We kunnen nog wonen dus geen prioriteit. Snappen we ook nog. Inhoudelijk heeft niemand ons nog te woord gestaan, we hebben alleen gehoord dat er binnen 10 dagen contact wordt opgenomen door een medewerker. Ondertussen willen we wel eens starten met het opruimen van de zooi. Dat het herbouwen tijd kost is 1 ding, maar op de vraag wat we al mogen doen krijgen we geen reactie. Ik erger me suf. Hoe verloopt de afhandeling bij andere schades die voortkomen uit de storm vorige week? Welke verzekeraar lukt het wel om te communiceren? Graag tips want wij willen hierna overstappen naar een andere verzekeraar.
Wat wil je weten? Of je dekking hebt voor stormschade? Staat in je polisvoorwaarden. Als je dekking hebt dan kan je gewoon beginnen aan de opruimwerkzaamheden en de nota indienen. Als het bedrag boven hun expertisegrens komt zullen ze de nota waarschijnlijk laten controleren door een expert.
Je hebt dus degene die jouw claim behandeld nog niet telefonisch gesproken? Waarom niet, heb je wel zelf gebeld en naar diegene gevraagd?
Met zoveel schade is het niet raar dat je nog ergens in die grote stapel claims ligt, maar als je belt zou je verteld moeten kunnen worden wat jij nu kunt/mag/moet doen.
En waar hebben we het over? Dakpannen eraf? Schutting/carport o.i.d. omgewaaid? Boom op huis gewaaid? Foto's opmaken, opruimen en alvast opvragen wat repareren kost.
Maar als ik jouw OP lees gaat het blijkbaar om iets groters?
anoniem_275457 wijzigde dit bericht op 27-01-2018 12:59
2.20% gewijzigd
Ik weet van familie van mij die werkt voor een grote verzekering dat ze allemaal moeten overwerken, alle verloven zijn ingetrokken en ze doen wat ze kunnen.
Er liggen nog iets van 800 terugbelverzoeken en meer dan hard werken kunnen ze niet.

Echt geen onwil. Er is gewoon niet genoeg capaciteit.
De verzekeraar wil iemand langstdurende om de schade vast te stellen denk je?
We mogen doen wat nodig is om de schade te beperken. Dat is niets, de schade blijft zoals deze is. We hebben geen eigen afhandelaar oid en krijgen alleen het calamiteitenteam die inhoudelijk niets mag aan de telefoon.

We hebben dekking maar hebben goedkeuring nodig voor we kosten maken. Dat is hun beleid. Die goedkeuring krijgen we dus maar niet. Bovendien wil ik die kosten niet moeten voorschieten, dat is ook hun beleid normaal. Ik wil bovendien niets doen waarvoor vergoeding straks lager uitkomt oid en dan zelf bijbetalen.
positivodo schreef:
27-01-2018 13:04
We mogen doen wat nodig is om de schade te beperken. Dat is niets, de schade blijft zoals deze is. We hebben geen eigen afhandelaar oid en krijgen alleen het calamiteitenteam die inhoudelijk niets mag aan de telefoon.

We hebben dekking maar hebben goedkeuring nodig voor we kosten maken. Dat is hun beleid. Die goedkeuring krijgen we dus maar niet. Bovendien wil ik die kosten niet moeten voorschieten, dat is ook hun beleid normaal. Ik wil bovendien niets doen waarvoor vergoeding straks lager uitkomt oid en dan zelf bijbetalen.
Dat is mooi kut dan.
Onze omgewaaide schutting heb ik gemeld bij de verzekering en daar idd ook nog niets op gehoord. Ik maak me daar niet zo druk om, laat ze eerst maar de mensen met echte vervelende schade helpen.

Waar gaat het bij jullie om TO dat foto’s maken en alvast wat opruimen geen optie is?
Alle reacties Link kopieren
Wij mochten idd ook alleen de schade beperken. Er zijn foto’s gemaakt door de tussenpersoon voor bij de claim, we moesten zelf een offerte voor goede reparatie op laten stellen door een aannemer en meesturen met de claim, en nu is het afwachten of de verzekering wel of geen expert langs wil sturen. Ik zit dus ongeveer in hetzelfde schuitje als jij, denk ik.

Onze tussenpersoon vertelde dat de meeste maatschappijen vaak bij schades vanaf 1000 euro een expert langsturen, en dat die grens in situaties zoals deze (met landelijk veel schade) meestal iets hoger ligt (zo rond de 1500 euro). En inderdaad, het is bij alle verzekeraars bal momenteel, dus meer dan een nummertje trekken en afwachten kun je niet doen.
Alvast beginnen met opruimen en repareren is ons ten zeerste afgeraden, want dat kan een reden zijn voor afwijzing, en wederom, juist in situaties als deze worden afwijzingsgronden gretig gebruikt.
Je hebt dus geen lekkage of andere calamiteiten? Wat is er dan mis met geduldig afwachten? Het komt echt wel en het is niet zo dat je al maanden zit te wachten.
Nummer*Zoveel schreef:
27-01-2018 13:12
Wij mochten idd ook alleen de schade beperken. Er zijn foto’s gemaakt door de tussenpersoon voor bij de claim, we moesten zelf een offerte voor goede reparatie op laten stellen door een aannemer en meesturen met de claim, en nu is het afwachten of de verzekering wel of geen expert langs wil sturen. Ik zit dus ongeveer in hetzelfde schuitje als jij, denk ik.

Onze tussenpersoon vertelde dat de meeste maatschappijen vaak bij schades vanaf 1000 euro een expert langsturen, en dat die grens in situaties zoals deze (met landelijk veel schade) meestal iets hoger ligt (zo rond de 1500 euro). En inderdaad, het is bij alle verzekeraars bal momenteel, dus meer dan een nummertje trekken en afwachten kun je niet doen.
Alvast beginnen met opruimen en repareren is ons ten zeerste afgeraden, want dat kan een reden zijn voor afwijzing, en wederom, juist in situaties als deze worden afwijzingsgronden gretig gebruikt.

Dit. En natuurlijk snap ik dat het druk is. En hebben mensen zonder dak voorrang. Maar ik baal er wel van en hoor ook dat het anders kan, ook met deze stormdrukte. Daarom ben ik benieuwd wie er nog meer schade heeft en hoe het hen vergaat.
Gewoon wachten, ze hebben t megadruk.
positivodo schreef:
27-01-2018 13:20
Dit. En natuurlijk snap ik dat het druk is. En hebben mensen zonder dak voorrang. Maar ik baal er wel van en hoor ook dat het anders kan, ook met deze stormdrukte. Daarom ben ik benieuwd wie er nog meer schade heeft en hoe het hen vergaat.
Bij ons gaat het dus om een stuk van het dak, en evengoed nog altijd wachtende.
Nummer*Zoveel schreef:
27-01-2018 13:41
Bij ons gaat het dus om een stuk van het dak, en evengoed nog altijd wachtende.
Dat is rot. Hoop dat je gauw wat hoort.
Scratte schreef:
27-01-2018 12:59
Ik weet van familie van mij die werkt voor een grote verzekering dat ze allemaal moeten overwerken, alle verloven zijn ingetrokken en ze doen wat ze kunnen.
Er liggen nog iets van 800 terugbelverzoeken en meer dan hard werken kunnen ze niet.

Echt geen onwil. Er is gewoon niet genoeg capaciteit.
Dit. Ik werk zelf bij zo'n grote verzekeraar (niet bij de afdeling die schademeldingen behandelt, maar ik ken die mensen daar natuurlijk wel) en het is flink aanpoten. Je zegt dat je nog wel gewoon kunt wonen. Ik kan je vertellen dat er aardig wat mensen zijn die dat nu even niet kunnen (omdat hun hele dak op straat kwam te liggen, of omdat de schoorsteen is weggewaaid en mensen daardoor hun cv niet kunnen gebruiken). Dus even geduld hebben, jij bent nu gewoon geen prioriteit (en dat zal bij een andere verzekeraar niet anders zijn).
Winter is coming...
Onze schuur/garage is volledig verwoest en ook nog steeds geen reactie. Ik snap best dat ze het stervensdruk hebben, maar zet dan wat meer op de site over drukte en reactietermijnen, over wat je zelf wel/niet al kunt doen, etc. Daar staat nog steeds dat er binnen twee dagen na melding een schade-expert komt kijken en dat vind ik inmiddels gruwelijk irritant.

Wij hebben wel een hoop gedaan om verdere schade te beperken maar ik ben heel bang dat dat juist grond is om de hele kwestie af te wijzen. De schuur was ingestort en alle spullen erin (o.a. veel elektronische apparatuur) stond dus open en bloot in de regen. We hebben de boel z.s.m. opgeruimd, een legertje sterke collega's opgetrommeld om te helpen de schuurdelen weg te slepen, en alle spullen binnen in huis gezet. Daarmee hebben we de schade aan de inboedel tot een minimum kunnen beperken maar ik ben bang dat ze het bij de schade aan de opstal/schuur tegen ons gaan gebruiken. Heb wel veel foto's gemaakt van hoe het erbij lag.

We hebben de eerste vijf dagen na de storm proberen te bellen maar hebben geen contact gekregen. Dus alleen een digitale melding kunnen doen, waar je dan dus als reactie op krijgt dat er binnen twee dagen iemand komt kijken.
winterqueen schreef:
27-01-2018 18:51
Dit. Ik werk zelf bij zo'n grote verzekeraar (niet bij de afdeling die schademeldingen behandelt, maar ik ken die mensen daar natuurlijk wel) en het is flink aanpoten. Je zegt dat je nog wel gewoon kunt wonen. Ik kan je vertellen dat er aardig wat mensen zijn die dat nu even niet kunnen (omdat hun hele dak op straat kwam te liggen, of omdat de schoorsteen is weggewaaid en mensen daardoor hun cv niet kunnen gebruiken). Dus even geduld hebben, jij bent nu gewoon geen prioriteit (en dat zal bij een andere verzekeraar niet anders zijn).
Ik heb volledig begrip voor de drukte bij de verzekeraars op dit moment en de prioriteit voor de zware gevallen, maar begrijp niet dat er dan niet naar alle andere melders even een mailtje uitgaat waarin de situatie wordt toegelicht etc. Het is nu gewoon volstrekte stilte. Je hoort niks, krijgt zelfs geen bevestiging van je digitale melding, helemaal niks.
Ik heb eerlijk gezegd liever dat ze hun capaciteit gewoon blijven inzetten op het zo snel mogelijk afhandelen van alle claims, i.p.v. deze tijd te investeren in communicatie over iets waar we allemaal al lang van op de hoogte zijn, namelijk dat ze het extreem druk hebben door de enorme omvang van alle stormschade en dat de afhandeling van claims daardoor langer duurt.
Och, zoveel tijd kan het niet kosten om integraal aan alle openstaande meldingen een standaard mailtje te sturen. Zoiets wordt waarschijnlijk ook nog eens door een totaal andere afdeling gedaan dan de daadwerkelijke schade-afhandeling.

Een simpel berichtje met de actuele stand van zaken / verwachting van de reactietermijn komt toch net iets anders over dan je standaard bericht aan laten staan dat er binnen 2 dagen een schade-expert op de stoep staat terwijl je na een dag of 10 nog steeds niks gehoord hebt en ze nog steeds telefonisch niet bereikbaar zijn en de digitale omgeving er ook elke tien tellen uit klapt...
Dat dus. Ik vind ook dat communicatie cruciaal is. Ik hoor ook dat sommige schadeverzekeraars het wel snel kunnen oplossen ook wanneer het nog minder erg is dan bij ons. Waarom zulke verschillen? Dat zegt ook wat over de kwaliteit en klantvriendelijkheid wat mij betreft. Het gebrek aan communicatie stoort me en ik wil gewoon van al dat puin om mijn huis af. Daarom ben ik ook goed verzekerd, voor best wat geld op jaarbasis.
Nummer*Zoveel schreef:
28-01-2018 09:45
Ik heb eerlijk gezegd liever dat ze hun capaciteit gewoon blijven inzetten op het zo snel mogelijk afhandelen van alle claims, i.p.v. deze tijd te investeren in communicatie over iets waar we allemaal al lang van op de hoogte zijn, namelijk dat ze het extreem druk hebben door de enorme omvang van alle stormschade en dat de afhandeling van claims daardoor langer duurt.
En dit.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven