Uitgerekend oktober 2018
vrijdag 26 januari 2018 om 08:07
Dag dames,
Na zeven rondes had ik gisteren een positieve test in handen
Zo onwerkelijk, maar ben ook zo blij. Volgens de online berekeningen ben ik begin oktober uitgerekend.
Gisteravond eens zitten rondneuzen naar verloskundigen en echo's. Kon natuurlijk helemaaaaal niet slapen daarna
Lijkt me leuk om samen te schrijven over de kwaaltjes en bijzondere momenten.
Ik ben al een beetje misselijk, kan ook komen doordat ik afgelopen week griep had.
Na zeven rondes had ik gisteren een positieve test in handen
Gisteravond eens zitten rondneuzen naar verloskundigen en echo's. Kon natuurlijk helemaaaaal niet slapen daarna
Lijkt me leuk om samen te schrijven over de kwaaltjes en bijzondere momenten.
Ik ben al een beetje misselijk, kan ook komen doordat ik afgelopen week griep had.
vrijdag 26 januari 2018 om 11:03
maandag 29 januari 2018 om 09:05
maandag 29 januari 2018 om 09:27
Hallo dames! Ook ik heb zaterdag en vandaag positief getest na ongeveer 1,5 jaar! Ook voor mij en mijn vriend is het nog onwerkelijk allemaal en ben ook wel zenuwachtig totdat de echo is geweest denk ik! Ben zo bang dat er iets fout gaat in die tussentijd want naar mijn idee duurt het allemaal nog zo lang voordat je zekerheid hebt. Ik twijfel om een digitale test te doen want ik weet wel hoe ver ik ongeveer ben. Leuk om hier samen ervaringen te delen. Ik ben niet misselijk maar wel erg moe en heb wat krampen in mijn buik, een soort rommelende darmen.
maandag 29 januari 2018 om 09:46
Spannend Suzanne, gefeliciteerd!
Ik herken de onzekerheid wel. Het gaat bij ons van 'We krijgen een kindje!!!!' naar 'Oh help als het allemaal maar blijft zitten en goed gaat...' en weer terug.
Vooralsnog heb ik alleen pijnlijke borsten en een wat onbestemd gevoel in mijn maag, net te vaag om het misselijkheid te noemen maar ik vrees dat het wel die kant uitgaat.
Ik herken de onzekerheid wel. Het gaat bij ons van 'We krijgen een kindje!!!!' naar 'Oh help als het allemaal maar blijft zitten en goed gaat...' en weer terug.
Vooralsnog heb ik alleen pijnlijke borsten en een wat onbestemd gevoel in mijn maag, net te vaag om het misselijkheid te noemen maar ik vrees dat het wel die kant uitgaat.
maandag 29 januari 2018 om 21:25
Welkom Suzanne. Wat heb je lang moeten wachten, fijn dat het bij jullie gelukt is. Kan me je angst zo goed voorstellen, je hebt het gewoon (weer) niet in de hand.
Gie_Gie: hier ook pijnlijke borsten en een wat raar gevoel in mijn maag. Heb soms ook erge trek.
Vandaag gebeld met de verloskundige, zo leuk. Dan wordt het heel echt. Ik mag met 8 weken een echo laten maken en met 10 weken heb ik dan een intakegesprek (echo is bij een echocentrum, omdat de verloskundige dat zelf niet heeft).
Gie_Gie: hier ook pijnlijke borsten en een wat raar gevoel in mijn maag. Heb soms ook erge trek.
Vandaag gebeld met de verloskundige, zo leuk. Dan wordt het heel echt. Ik mag met 8 weken een echo laten maken en met 10 weken heb ik dan een intakegesprek (echo is bij een echocentrum, omdat de verloskundige dat zelf niet heeft).
maandag 29 januari 2018 om 21:34
Hoi meiden, ik ben nieuw hier, en heb zaterdag voor het eerst een positieve test gehad, na 27 rondes. Sinds november 2015 hebben wij al de wens voor een kindje. Al een tijd bij de gynaecoloog voor allerlei onderzoeken, maar niets gevonden van oorzaak. We zouden de volgende cyclus met iui gaan starten maar dat blijkt nu spontaan niet meer nodig. Volgens mijn berekeningen zou ik ook begin (5) oktoberongeveer uitgerekend zijn (29 december was start laatste menstruatie). Ik vind het allemaal super spannend! Is het voor jullie ook de eerste?
anoniem_363568 wijzigde dit bericht op 29-01-2018 21:47
0.37% gewijzigd
maandag 29 januari 2018 om 21:36
Gefeliciteerd meiden!!
Ik zou me hier ook graag melden. Na bijna een jaar, had ik vorige week een positieve test in handen. Super spannend weer!! Dit zou ons 2de kindje zijn als het goed blijft gaan.
Eerder ook al een positieve test gehad, maar dat ging helaas mis.
Gelukkig nog niet echt kwaaltjes, soms wat misselijk en moe, maar niet extreem.
Hier staat de eerste afspraak met de verloskundige al gepland. Nog 3 weken wachten, duurt lang!
Ik zou me hier ook graag melden. Na bijna een jaar, had ik vorige week een positieve test in handen. Super spannend weer!! Dit zou ons 2de kindje zijn als het goed blijft gaan.
Eerder ook al een positieve test gehad, maar dat ging helaas mis.
Gelukkig nog niet echt kwaaltjes, soms wat misselijk en moe, maar niet extreem.
Hier staat de eerste afspraak met de verloskundige al gepland. Nog 3 weken wachten, duurt lang!
maandag 29 januari 2018 om 21:38
Tot ik ging testen voelde ik niets aan mijn lijf. Dacht echt dat mijn menstruatie er weer aan zat te komen. Had de avond ervoor ook nog een drankje op....
Nu na 2 dagen voel ik wel dat ik erg veel moet plassen en ik heb de hele dag door een soort van buikpijn krampen, soms ebt het even weg en dan komt het weer. Nog niets anders gevoeld aan mijn borsten....
Vandaag de verloskundige gebeld en op 21 februari eerste afspraak voor een echo. Tot die tijd zal het nog spannend zijn.... Wij gaan het wel meteen al aan een aantal mensen vertellen, ook omdat veel ervan weten dat we met vruchtbaarheidsbehandelingen zouden starten. Vooral onze ouders zullen wel door het dolle heen zijn
Nu na 2 dagen voel ik wel dat ik erg veel moet plassen en ik heb de hele dag door een soort van buikpijn krampen, soms ebt het even weg en dan komt het weer. Nog niets anders gevoeld aan mijn borsten....
Vandaag de verloskundige gebeld en op 21 februari eerste afspraak voor een echo. Tot die tijd zal het nog spannend zijn.... Wij gaan het wel meteen al aan een aantal mensen vertellen, ook omdat veel ervan weten dat we met vruchtbaarheidsbehandelingen zouden starten. Vooral onze ouders zullen wel door het dolle heen zijn
maandag 29 januari 2018 om 21:42
Ging inderdaad al na een paar dagen mis toen. Nu liep de test mooi op dus veel beter gevoel erbij.sneeuwwitje1 schreef: ↑29-01-2018 21:38Welkom Ladymum. Spannend voor jullie, aangezien het de vorige keer mis is gegaan. Was dat toen al vroeg in de zwangerschap?
Maar goed eigenlijk zegt dat nog niet zo heel veel natuurlijk. Blijft spannend!
maandag 29 januari 2018 om 21:44
Ik zie net pas jouw post Skippy. Welkom. Wat hebben jullie lang moeten wachten zeg, kan me voorstellen dat dat heel moeilijk was (ik vond 7 maanden al erg lang...).Skippy86 schreef: ↑29-01-2018 21:38Tot ik ging testen voelde ik niets aan mijn lijf. Dacht echt dat mijn menstruatie er weer aan zat te komen. Had de avond ervoor ook nog een drankje op....
Vandaag de verloskundige gebeld en op 21 februari eerste afspraak voor een echo. Tot die tijd zal het nog spannend zijn.... Wij gaan het wel meteen al aan een aantal mensen vertellen, ook omdat veel ervan weten dat we met vruchtbaarheidsbehandelingen zouden starten. Vooral onze ouders zullen wel door het dolle heen zijn![]()
Hier ook veel plassen!
Fijn dat jullie het gaan vertellen.
Wij wachten nog, maar ik vind het heel moeilijk. Wil het wel van de daken schreeuwen
maandag 29 januari 2018 om 21:53
Ja deze week in elk geval ouders inlichten. En volgende week een paar beste vrienden die toevallig precies 1 jaar eerder allebei een kindje hebben gekregen. Lijkt me heel fijn dat het dan in elk geval niet meer alleen ons geheim is... Al is dat ook wel weer heel speciaal, dat je met zijn 2e iets weet dat niemand anders nog weet.
Wij zijn net begin deze maand verhuisd, hebben 3 weken geklust en de housewarming net achter de rug. Kunnen dus hopelijk binnenkort gaan nadenken over een babykamer.
Ik wordt wel onzeker van die buikpijntjes die ik af en toe voel. Net alsof ik menstrueer voelt het dan. Dan ga ik naar het toilet, maar gelukkig steeds loos alarm
Heb nu zaterdag, zondag en vanmorgen getest. De streep loopt op. Gisteren met een digitale van CB, 1-2 weken gaf hij aan. (mijn man wilde het de eerste dag nog niet zo goed geloven, lichte streep, en vooral gezien hoe lang en hoe vaak het al niet gelukt was....)
Wij zijn net begin deze maand verhuisd, hebben 3 weken geklust en de housewarming net achter de rug. Kunnen dus hopelijk binnenkort gaan nadenken over een babykamer.
Ik wordt wel onzeker van die buikpijntjes die ik af en toe voel. Net alsof ik menstrueer voelt het dan. Dan ga ik naar het toilet, maar gelukkig steeds loos alarm
Heb nu zaterdag, zondag en vanmorgen getest. De streep loopt op. Gisteren met een digitale van CB, 1-2 weken gaf hij aan. (mijn man wilde het de eerste dag nog niet zo goed geloven, lichte streep, en vooral gezien hoe lang en hoe vaak het al niet gelukt was....)
dinsdag 30 januari 2018 om 08:15
Welkom en gefeliciteerd nieuwe dames! Leuk om dit samen te delen 
Gek hoe het voor iedereen anders voelt. Ik heb echt totaal geen buikpijn, wat mij ook weer laat twijfelen af en toe (gebeurt er wel iets?!!!), maar de afgelopen dagen dan wel weer echt pijnlijke borsten. Ik heb daar normaal nooit last van gedurende mijn cyclus, maar nu moest ik echt een iets lossere bh aantrekken en hardlopen was ook geen pretje
.
Ik denk dat ik later deze week de huisarts bel en een afspraak maak met een verloskundige. Ik wil mijn huisarts even inlichten ivm schildklierproblemen, met een beetje pech ziet hij me heel vaak de komende maanden
Gek hoe het voor iedereen anders voelt. Ik heb echt totaal geen buikpijn, wat mij ook weer laat twijfelen af en toe (gebeurt er wel iets?!!!), maar de afgelopen dagen dan wel weer echt pijnlijke borsten. Ik heb daar normaal nooit last van gedurende mijn cyclus, maar nu moest ik echt een iets lossere bh aantrekken en hardlopen was ook geen pretje
Ik denk dat ik later deze week de huisarts bel en een afspraak maak met een verloskundige. Ik wil mijn huisarts even inlichten ivm schildklierproblemen, met een beetje pech ziet hij me heel vaak de komende maanden
dinsdag 30 januari 2018 om 14:43
Ik heb gisteren ook gebeld met de verloskundige. 8 februari de intake en pas op 13 maart de echo! Wachten duurt zo lang haha
Ik heb wel eigenlijk de hele dag last van krampen alsof ik ongesteld ga worden en ben erg moe maar heb in het telefoongesprek gevraagd of dat erg is. Gelukkig vertelde de verloskundige dat dit normaal is want er gebeurd nu eenmaal veel daarbinnen. Zolang ik geen hevige pijnen of enorme bloedingen krijg kon ik er vanuit gaan dat alles prima was! Echt een spannende tijd joh..
Ik heb wel eigenlijk de hele dag last van krampen alsof ik ongesteld ga worden en ben erg moe maar heb in het telefoongesprek gevraagd of dat erg is. Gelukkig vertelde de verloskundige dat dit normaal is want er gebeurd nu eenmaal veel daarbinnen. Zolang ik geen hevige pijnen of enorme bloedingen krijg kon ik er vanuit gaan dat alles prima was! Echt een spannende tijd joh..
dinsdag 30 januari 2018 om 14:48
dinsdag 30 januari 2018 om 18:40
Welkom Twingo!!
Skippy, behalve afwachten kun je nog niet veel. Je zou je vast kunnen oriënteren op kraamzorg, maar verder kun je niet echt wat.
Ik heb behoorlijk last van mijn darmen..heel vervelend want dus ook krampen en daar word ik dan weer beetje onrustig van.
Dadelijk mijn 9 maanden zwanger boek van de vorige zwangerschap er eens bij pakken om te kijken hoe ik me toen voelde die eerste weken.
Skippy, behalve afwachten kun je nog niet veel. Je zou je vast kunnen oriënteren op kraamzorg, maar verder kun je niet echt wat.
Ik heb behoorlijk last van mijn darmen..heel vervelend want dus ook krampen en daar word ik dan weer beetje onrustig van.
Dadelijk mijn 9 maanden zwanger boek van de vorige zwangerschap er eens bij pakken om te kijken hoe ik me toen voelde die eerste weken.
dinsdag 30 januari 2018 om 18:54
Jeetje, Suzanne, jij moet echt lang wachten op een echo. Ik heb ook af en toe last van krampen en rugpijn. Fijn dat je van de verloskundige de bevestiging hebt gehad dat het erbij hoort.
Welkom Twingo! Is er trouwens een reden dat je naar de gyn gaat ipv naar de verloskundige?
Skippy, wij hebben op dezelfde dag een echo!! Volgens mij kunnen we tot die tijd niet zoveel doen; aftelkalender maken
, rekening houden met eten, op tijd naar bed en lief voor jezelf zijn.
Ladymum: ik heb ook last van m'n darmen. Daardoor ook al een beetje een buikje...
Hebben jullie trouwens ook meer trek dan normaal? Ik heb soms zo'n honger. Heb ook heel erg zin in bepaald voedsel, vooral hartig. Terwijl ik normaal een zoetekauw ben
Voorstel trouwens: zullen we een algemeen account openen? Dan kunnen we daar een tabel in maken die iedereen kan bijhouden.
Welkom Twingo! Is er trouwens een reden dat je naar de gyn gaat ipv naar de verloskundige?
Skippy, wij hebben op dezelfde dag een echo!! Volgens mij kunnen we tot die tijd niet zoveel doen; aftelkalender maken
Ladymum: ik heb ook last van m'n darmen. Daardoor ook al een beetje een buikje...
Hebben jullie trouwens ook meer trek dan normaal? Ik heb soms zo'n honger. Heb ook heel erg zin in bepaald voedsel, vooral hartig. Terwijl ik normaal een zoetekauw ben
Voorstel trouwens: zullen we een algemeen account openen? Dan kunnen we daar een tabel in maken die iedereen kan bijhouden.