Kosten koper
maandag 29 januari 2018 om 14:18
Hoeveel kosten koper heb je gemiddeld bij een huis van rond de €275.000? Ik hoor zo veel verschillende bedragen...
Wat zijn jullie ervaringen? Begreep ook dat je diverse posten kunt aftrekken van box 1, maar het gaat vooral om het bedrag dat je in eerste instantie moet betalen (en dus in mijn geval op mijn spaarrekening moet hebben).
Dank alvast!
Wat zijn jullie ervaringen? Begreep ook dat je diverse posten kunt aftrekken van box 1, maar het gaat vooral om het bedrag dat je in eerste instantie moet betalen (en dus in mijn geval op mijn spaarrekening moet hebben).
Dank alvast!
maandag 29 januari 2018 om 14:29
Overdrachtsbelasting is 2%. De notariskosten verschillen behoorlijk. Kijk op goedkoopstenotaris.nl voor prijzen bij jou in de buurt. De afstand naar de notaris moet voor de verkoper en makelaar wel te doen zijn.
Verder heb je misschien een bouwkunndige nodig om het huis te checken. Ook daar kan je in jouw buurt de prijzen op internet vinden.
Je hebt ook kosten voor de hypotheekadviseur. Daar zitten ook wel verschillen in. Je kan er 3 bij jou in de buurt uitkiezen en een prijs opvragen. Soms kan je de prijs ook op de site van de adviseur vinden.
Wil je/eist je hypotheekverstrekker een overlijden risicoverzekering dan kan je dat bij de hypotheekverstrekker afsluiten of ergens anders. Ook daar kan je op internet veel prijzen van vinden.
Verder heb je misschien een bouwkunndige nodig om het huis te checken. Ook daar kan je in jouw buurt de prijzen op internet vinden.
Je hebt ook kosten voor de hypotheekadviseur. Daar zitten ook wel verschillen in. Je kan er 3 bij jou in de buurt uitkiezen en een prijs opvragen. Soms kan je de prijs ook op de site van de adviseur vinden.
Wil je/eist je hypotheekverstrekker een overlijden risicoverzekering dan kan je dat bij de hypotheekverstrekker afsluiten of ergens anders. Ook daar kan je op internet veel prijzen van vinden.
maandag 29 januari 2018 om 14:53
maandag 29 januari 2018 om 14:58
Dat is toch echt wat anders dan de eerder genoemde €16.500. Mag ik vragen wie jullie hypotheek adviseur is?lentezon2013 schreef: ↑29-01-2018 14:53Onze hypotheekadviseur heeft ons het volgende voorgerekend:
Overdrachtsbelasting € 5500
Notaris € 1000
Taxatie € 450
Hypotheekadvies € 2100
Afsluitkosten overlijdensverzekering € 125
Bankgarantie € 225
(Bij sommige banken) afsluitkosten € 300
Totaal: € 9700
maandag 29 januari 2018 om 15:16
Als je in de achterhoek woont
http://www.basisnotarissenachterhoek.nl/
goedkoopste die er is en stukken goedkoper dan de bedragen die al eerder gegeven zijn.
goedkoopste die er is en stukken goedkoper dan de bedragen die al eerder gegeven zijn.
maandag 29 januari 2018 om 15:23
De overdrachtsbelasting is 2% van de koopsom he?! Pluisi heeft waarschijnlijk gewoon een hogere koopsom betaald en heeft dus ook hogere kosten koper...Babette2017 schreef: ↑29-01-2018 14:58Dat is toch echt wat anders dan de eerder genoemde €16.500. Mag ik vragen wie jullie hypotheek adviseur is?
De 6% die zij aangeeft is een veilige marge, daar kom je meestal wel min of meer op uit.
Zullen we proberen het een beetje gezellig te houden?!
maandag 29 januari 2018 om 15:23
Mwah....Habbekratz schreef: ↑29-01-2018 15:16Als je in de achterhoek woont
Zullen we proberen het een beetje gezellig te houden?!
maandag 29 januari 2018 om 15:40
maandag 29 januari 2018 om 17:29
als de hypotheek behoorlijk lager is dan de aankoopwaarde en de WOZ waarde, moet je niet akkoord gaan met leveren van taxatie rapport, scheelt weer kosten.
Ze wilden bij mij ook taxatie rapport hebben, met een hypotheek van rond 50% van aankoopwaarde. Toen ik zei dat ik naar andere bank zou gaan kon het ook zonder taxatierapport
Ze wilden bij mij ook taxatie rapport hebben, met een hypotheek van rond 50% van aankoopwaarde. Toen ik zei dat ik naar andere bank zou gaan kon het ook zonder taxatierapport
Alcohol lost je problemen niet op, maar dat doen melk en water ook niet.
maandag 29 januari 2018 om 17:45
Lopervanhiernaardaar schreef: ↑29-01-2018 17:29als de hypotheek behoorlijk lager is dan de aankoopwaarde en de WOZ waarde, moet je niet akkoord gaan met leveren van taxatie rapport, scheelt weer kosten.
Maar als je rentekorting wilt omdat je hypotheek minder dan 70% van de waarde is, is een taxatierapport wel nodig neem ik aan? Of geloofden ze jou zo, en kreeg je zo de rentekorting?
maandag 29 januari 2018 om 18:32
Die kreeg ik ook, op basis van de WOZ waarde.
Alcohol lost je problemen niet op, maar dat doen melk en water ook niet.
maandag 29 januari 2018 om 19:44
Qua notaris : 010 notarissen.Babette2017 schreef: ↑29-01-2018 15:30Omgeving Rotterdam... mocht iemand nog een goede hypotheekadviseur kennen in deze stad dan hoor ik het graag![]()
maandag 29 januari 2018 om 20:26