Radeloos
dinsdag 30 januari 2018 om 10:52
Dit jaar zouden we 20 jaar getrouwd zijn. Echter een maand geleden wil mijn vrouw scheiden. Ga even de situatie schetsen: ik ben 43 jaar, mijn vrouw 40, we hebben één zoon van 16jaar. Ons intieme leven stond sinds de bevalling op een laag pitje. Ze had een postnatale depressie. Na verloop van tijd was dit wel overgegaan. Ze voelde zich niet goed in haar vel (overgewicht). Ze vond het erg voor mij dat ze moeite had met intimiteit. Maar ze heeft dit niet echt nodig in onze relatie. Ik vond haar nog steeds aantrekkelijk en liet dit ook merken. Ikzelf ben een echte knuffelaar en ben heel romantisch ingesteld. Volgens haar zelfs iets te...Op alle andere vlakken was het tussen ons super. We hebben een gemeenschappelijke hobby en zijn veel samen. We hadden het ook niet nodig om iets appart te doen want we voelen ons goed samen. Ik miste wel de knuffels en het intieme gedeelte. Niet dat er nooit iets was want ze deed haar best hiervoor. Maar ben het ondertussen gewend geraakt. Een 5 jaar geleden heeft ze een burn out gehad die overging in een zware depressie. Ongeveer een jaar aan een stuk ging ze 3 dagen per week naar een dagkliniek voor haar depressie aan te pakken. Stilletjes aan ging het beter met haar. Ze kon wel niet meer gaan werken maar ze gooide haar werkleven helemaal om. Ze startte 3 jaar geleden een hondenkapsalon, honden zijn haar en onze passie. Ze voelde zich beter en beter buiten haar gewicht dan. 2 jaar geleden liet ze een maagoperatie uitvoeren. Dit is allemaal perfect verlopen en ze heeft haar lijntje van vroeger terug en we zijn daar beide super tevreden over. Echter de intimiteit kwam toch niet terug bij haar. We vonden het niet zo erg en gingen gewoon verder met ons leven. Ze ging nog wel maandelijks naar de psycholoog om zekerder te worden en haar eigen ik te ontdekken. Sinds haar jeugdjaren geen gezonde relatie met haar ma en al verschillende keren met gebroken. In novermber 2016 stierf haar vader na de ziekte MS. Dit zorgde voor veel verdriet.Een jaar geleden werd dan bij haar borstkanker vastgesteld. Begin juni 2017 volgde de operatie. Volledige amputatie en reconstructie met eigen weefsel. Alles super verlopen en geen chemo of bestraling nodig. Ze voelde zich terug optimaal in haar vel. Echter in september voelde ze zich niet goed meer bij me en kwam het woord scheiding ter sprake.Dit werd wel erg gevoed door haar moeder.We hebben toen ontzettend veel gepraat en in therapie gegaan. Door dit praten groeiden we snel weer naar elkaar. Zelfs de knuffels en intimiteit was super. We hadden dit al in geen 10jaar meer meegemaakt. Contact met haar moeder is vanaf toen verbroken. Begin november kreeg ze problemen aan haar hart door een stressituatie op de hondenschool. Dit had terug een geweldige impact op haar en terug naar af. Een maand geleden vertelde ze me dat ze zich niet door mij aangetrokken voelde en ze wil scheiden. Ook kwam stilletjes aan het licht dat ze verliefd op iemand anders was. Het was liefde op het eerste gezicht. Ze heeft die persoon zelfs niet gesproken maar had dit nog nooit meegemaakt in haar leven. Die gevoelens zijn ondertussen verdwenen. De therapeut vertelde haar van geen overhaaste beslissing te nemen en dat doet ze ook niet. Ze wil nu meer vrijheid, eens iets gaan drinken met vriendinnen, naar de fitness,...Ze is wel heel eerlijk tegen me en verteld me wel dat ze bang is om dan opnieuw een verliefd gevoel te krijgen en dat ze er misschien dan wel voor open staat. Ze zegt nu dat ze me nooit niet zal bedriegen. Ik geef haar die vrijheid nu maar heb heel veel angst. Een week geleden vertelde ze me dat ze romantiek, passie en vlinders zoekt. De vlinders in de buik kan ik haar na 20 jaar huwelijk niet meer geven maar romantiek en passie zeker wel. Maar ze blokkeert bij me vertelde ze. Ze denkt dat ze dit wel met iemand anders kan beleven. Ik zie haar nog doodgraag en zie het niet zitten dat we een open relatie zouden hebben. Weet ook niet of zij dit zou willen. Voel me echt gekwetst en hou dit niet lang meer vol. Ze heeft nooit geen zin gehad in romantiek en passie en nu opeens wel. Ze ziet er nu wel terug heel aantrekkelijk uit. Herkent iemand zich in dit verhaal of heeft er iemand raad? Denk dat het voor haar helemaal over is. Toch heb ik nog een sprankeltje hoop want we praten nog veel en doen nog vele dingen samen....voel me heel verdrietig en gekwetst.
dinsdag 30 januari 2018 om 11:01
dinsdag 30 januari 2018 om 11:08
Ik lees een heel toegewijde echtgenoot die zijn eigen grenzen heeft laten varen in de hoop dat het vanzelf goed zou komen. Je vrouw heeft ontzettend veel meegemaakt, en is er gelukkig ook mee aan de slag gegaan om aan zichzelf te werken.
Er zijn open relaties die prima werken, maar daarbij is het wel heel erg van belang dat de basis heel sterk is. De gunfactor moet aan beide zijden heel hoog zijn, anders kan het snel heel ingewikkeld worden. Ik ken veel stellen bij wie het is uitgemond in een scheiding.
Dat je je eigen grenzen niet hebt bewaakt, is heel jammer. Tenslotte hebben jullie samen een huwelijk en hoef je niet alsmaar toe te geven aan wat zij wil. Een relatie kun je niet in je eentje onderhouden. Dat jullie nog veel praten en samen dingen ondernemen is niet voldoende basis als zij zich fysiek niet tot je aangetrokken voelt.
Sla eens met je vuist op tafel en zeg: tot hier en niet verder. Met de waarschijnlijke consequentie dat zij de stekker eruit trekt. Maar zo doormodderen lijkt me ook niks.
Er zijn open relaties die prima werken, maar daarbij is het wel heel erg van belang dat de basis heel sterk is. De gunfactor moet aan beide zijden heel hoog zijn, anders kan het snel heel ingewikkeld worden. Ik ken veel stellen bij wie het is uitgemond in een scheiding.
Dat je je eigen grenzen niet hebt bewaakt, is heel jammer. Tenslotte hebben jullie samen een huwelijk en hoef je niet alsmaar toe te geven aan wat zij wil. Een relatie kun je niet in je eentje onderhouden. Dat jullie nog veel praten en samen dingen ondernemen is niet voldoende basis als zij zich fysiek niet tot je aangetrokken voelt.
Sla eens met je vuist op tafel en zeg: tot hier en niet verder. Met de waarschijnlijke consequentie dat zij de stekker eruit trekt. Maar zo doormodderen lijkt me ook niks.
dinsdag 30 januari 2018 om 11:14
Jeetjemina, lekker is dat na alle jaren van steun en begrip, waar jij jezelf vaak genoeg op de tweede plek hebt gezet, en dan krijg je dit. Stank voor dank zeg!!
Laat haar dan maar lekker romantiek en passie gaan beleven met iemand anders, dan krijg jij die kans tenminste ook weer eens. Kans op een leuke vrouw die je wel kan bieden wat je vrouw je op dit moment gewoon niet WIL bieden.
Laat haar dan maar lekker romantiek en passie gaan beleven met iemand anders, dan krijg jij die kans tenminste ook weer eens. Kans op een leuke vrouw die je wel kan bieden wat je vrouw je op dit moment gewoon niet WIL bieden.
dinsdag 30 januari 2018 om 11:39
Hebben we een half jaar geleden al gedaan en nu zijn we hier terug mee bezig.
dinsdag 30 januari 2018 om 11:55
Ben je weleens boos geworden en aangegeven dat je grens nu wel een keer bereikt is? Volgensmij neemt je vrouw echt alle ruimte in die ze maar kan krijgen, en dat is veel bij jou. Jammer dat sommige mensen zo in elkaar zitten, dat ze gewoon alles pakken wat ze pakken kunnen.
Met haar gaat het nu weer goed en doei lieve echtgenoot, zoek het maar uit, want ik wil wel passie, maar niet met jou.
Echt, wat een egoist.
Wat maakt dat jij met haar verder wil? Wat heeft zij jou te bieden dan? In welke vorm is dit nog een liefdesrelatie? Geen sex, geen passie en romantiek, geen steun en begrip voor jou.
Een hobby delen en iets leuks doen kun je ook met zoveel andere mensen.
Met haar gaat het nu weer goed en doei lieve echtgenoot, zoek het maar uit, want ik wil wel passie, maar niet met jou.
Echt, wat een egoist.
Wat maakt dat jij met haar verder wil? Wat heeft zij jou te bieden dan? In welke vorm is dit nog een liefdesrelatie? Geen sex, geen passie en romantiek, geen steun en begrip voor jou.
Een hobby delen en iets leuks doen kun je ook met zoveel andere mensen.
dinsdag 30 januari 2018 om 12:21
dinsdag 30 januari 2018 om 15:37
Het klinkt alsof jullie praktisch alles al hebben geprobeerd, maar dat de liefde niet langer van 2 kanten komt. Als ze nog echt van je had gehouden dan zou ze niet zo makkelijk "verliefd" kunnen worden op iemand die ze niet eens heeft gesproken lijkt mij.
Wellicht kunnen jullie een pauze inlassen en even afstand nemen van elkaar om alles op een rijtje te zetten. Als ze dan niet beseft wat ze kan kwijtraken en je niet gaat missen, dan weet je genoeg.
Veel sterkte
Wellicht kunnen jullie een pauze inlassen en even afstand nemen van elkaar om alles op een rijtje te zetten. Als ze dan niet beseft wat ze kan kwijtraken en je niet gaat missen, dan weet je genoeg.
Veel sterkte
maandag 5 maart 2018 om 23:37
Ergens begin februari hebben we de knoop doorgehakt en hebben we de scheiding ingezet. Alles is bij de notaris al geregeld. Ging eigenlijk allemaal vlot. Half april moeten we nog voor de rechtbank verschijnen. Het is zoals Scarlett066 zei: Jullie houden elkaar nu in een soort van "gijzeling".
Beiden ongelukkig en vastgelopen.
Nu er nog geen ander in het spel is, is een redelijk goed verlopende echtscheiding nog mogelijk.
Koester de mooie herinneringen maar laat elkaar gaan.
Vriendschappelijk komen we nog altijd goed overeen. We wonen nog steeds samen. Onze woning staat momenteel te koop en hopelijk vinden we snel een koper. In juli kan ik naar mijn eigen stekje. Best spannend allemaal. Bedankt voor jullie reacties.
Beiden ongelukkig en vastgelopen.
Nu er nog geen ander in het spel is, is een redelijk goed verlopende echtscheiding nog mogelijk.
Koester de mooie herinneringen maar laat elkaar gaan.
Vriendschappelijk komen we nog altijd goed overeen. We wonen nog steeds samen. Onze woning staat momenteel te koop en hopelijk vinden we snel een koper. In juli kan ik naar mijn eigen stekje. Best spannend allemaal. Bedankt voor jullie reacties.