Lijf & Lijn alle pijlers

Een kilo per week afvallen

30-01-2018 16:04 9 berichten
Zijn er mensen met +20-30 aan overgewicht, die het voor elkaar krijgen om iedere week ruim een kilo af te vallen, met ongeveer 1500 calorieën aan voeding te eten en 3-4 keer in de week aan sport te doen.

Ik weet van mezelf dat ik niet zo snel af val, ondanks al het harde werk die ik lever. Ik eet per dag vaak nog niet eens meer dan 1500 calorieën. Af en toe wel iets meer en ik sport MINSTENS 4 keer in de week. Vaak nog wel meer.

Ik vraag me af hoe dit bij anderen zit?
Alle reacties Link kopieren
Enkel de eerste maand, daarna niet meer. Nu gaat het met een kilo tot anderhalve kilo per maand.

Hier ongeveer 15 kilo overgewicht. Nu 12 eraf maar ben ik sinds augustus bezig. Hoe langzamer hoe beter.
Een kilo per week is niet gezond, beklijft meestal niet en wordt enkel geadviseerd als een situatie fysiek echt gevaarlijk wordt. Streef daar alsjeblieft niet naar.
Het lijkt alsof je veel meer calorieën verbrandt dan je binnenkrijgt. Je zou dan zeker moeten afvallen (mits je gezond bent). Echter factoren als (genoeg) slaap en stress spelen ook een zeer grote rol.
Als je veel sport bouw je tegelijk ook spieren op en verlies je vet. Zou meer naar de cm kijken dan naar de kgs.
Eén kilo per week is erg ambitieus.
Hoeveel val je wél af?
Met intermittent fasting (tussen 12.00 en 20.00 eten, daarbuiten niets behalve suikerloze thee/koffie en water) viel ik drie kilo per twee weken af. Theorie met IF is dat je lichaam na +- twaalf uur eigen reserves (vetopslag, o.a.) op beginnen te maken. Weet niet of dit het geval is, maar hoe dan ook hielp het wel in mijn geval. En het was niet alleen water, want het bleef er bij mij ook af.

Sporten hielp wel, maar zoals sommige coaches zeggen is 80% toch voeding. Vond het vooral fijn om te trainen, heb het niet per se gedaan om af te vallen.

Maar TO, veel afvallen is vaak verkeerde reserves afbreken. Vocht, bijvoorbeeld, zoals bij crashdiëten vaak gebeurt. Het voedingscentrum geeft als richtlijn geloof ik een halve tot één kilo per week.
Ieder lichaam reageert anders.

Je verliest eerst het meest overtollige vocht , wat je vast houdt in je lichaam.
Daarna komt pas de vet verbranding.

Het ligt ook aan de combinatie van voeding, hoeveel je afvalt.
Hoe is je gestel. Heb je altijd al overgewicht gehad, of kwam dit pas in de pubertijd.
Zit het in de familie ? telt allemaal. mee. Je kunt niet naar een ander kijken.

Geen super suiker bevattende voeding/drankjes meer drinken/eten.
Minder zout eten ( houdt vocht vast en is niet best voor je nieren).

Laat 2x per week aardappelen/rijst/pasta ,vlees/vis weg.
Neem geen sausjes!!.
Bak en braad in olijfolie.
Overdrijf niet met sport. Sporten is goed voor je lichaam maar niet per definitie iets om van af te vallen.
1 kilo per week is erg veel !! Als je lichaam dit doet, heb je na tig kilo afvallen een zeer slappe huid!!.

Het kan beter langzaam en gestadig gaan.

Meng bv. je groente met UI, knoflook, paprika en bleekselderij.
Heb je trek, neem 2x per dag 1 fruit (zit al genoeg suiker in).
Drink zoveel mogelijk water of cristal clear.
Kijk goed op etiketten , als je iets koopt. koolhydraten waarvan suikers , niet meer dan 4%. (zal schrikken zijn).

Verminder je kaas gebruik ( is vaak vetter, dan bv sommige vleeswaren.)
Koop geen snoep of snacks meer, kan je ook niet in de verleiding komen.

Leer voedsel te combineren.

Eet je bv een speklapje met bruine bonen en aardappelen Ja dan krijg je te veel van het goede binnen.
Neem je een speklapje met salade, kan dit weer wel.

Succes.
Ik val juist af door meer te eten dan 1500 kcal als ik veel sport. Te weinig eten kan ook, en dat lijkt me met jouw 1500 kcal en 4x sporten het geval.

GA niet voor snel
GA voor gezond en blijvend.
GA voor een levensstijl, dat je 10 jaar vol kunt houden, zodat je niet terugvalt en weer aankomt, wanneer je op streefgewicht bent.
Later is nu

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven