Meld hier alle forum-bugs!

23-02-2009 11:31 3102 berichten
Alle reacties Link kopieren
Haai allemaal,

Komen jullie rare forumdingen tegen? Werken functies niet (meer) zoals ze zouden moeten? Meld ze hier! Om de probleemoplossing aan de kant van techniek te versnellen is het altijd handig om te vermelden welke browser (incl versienummer) en welk besturingssysteem je gebruikt.

grtjs, Naomi
Trager dan traag,ik vertrek maar weer,tijd voor een goed boek ofzo
Ik kreeg net 'n raar scherm met allemaal rode blokken met codes in beeld. Ook was ik spontaan uitgelogd.
Ik heb mijn avater veranderd. In het profiel is de verandering doorgekomen, in mijn berichten is dit niet te zien. Of zit er een tijdsslot op?
quote:matamata schreef op 24 februari 2009 @ 22:50:

Ik heb mijn avater veranderd. In het profiel is de verandering doorgekomen, in mijn berichten is dit niet te zien. Of zit er een tijdsslot op?F5 is de wondertoets!
Haha, hup, hup, barbatruc! :-)
Ik heb nu een paar Viva vriendinnen. Dus daar wil ik ook wat mee. Wanneer kan ik daar wat mee?
I`ve learned so much from my mistakes.. I`m thinking of making a few more.
Bij F5, van alléén dit forum,word ik uit IE gegooid, moet 't worden afgesloten.
Hoi allemaal,

De problemen met het verversen van het forum, laatste 10/berichten die niet getoond worden etcetera heb ik doorgegeven aan techniek! Sorry, ik hoop dat ze dit snel kunnen oplossen.

Elninjoo, jouw wensen zet ik op mijn 'wensenlijstje'. Dat betekent niet dat ze ook daadwerkelijk doorgevoerd kunnen worden, maar ik neem ze in elk geval mee bij de plannen voor de eerstvolgende vernieuwing van forum & site.

Miffy, ik geef jouw probleem door. Overigens komt er op heel korte termijn een mobiele versie van de site

Meds en Hemera, dat de 's nachts tussen 1 en half 2 geposte berichten in een zwart gat verdwijnen is nieuw voor me.... Geef ik door aan techniek!

Yas en Sterretjee en Mormeltje en Kjong, de problemen met stack overflow bij verversen en traagheid zouden aan het eind van deze week opgelost moeten zijn. Ik probeer vandaag een statusupdate te krijgen.

Meds, op de banners heb ik zelf geen invloed, en twee jaar geleden was ik er nog niet, dus ik moet even navragen hoe 't daarmee zit.

grtjs, Naomi
Nu word ik er steeds afgegooid. Krijg een melding en weg is alles. Gister op mijn werk ging het als een speer. Niet ingelogd daar. Heel rap opende zelfs overige als ik thuis overig open ga ik koffie zetten. Thuis heb ik i.e. 7 en op het werk Vista.
Ik deed net per ongeluk f5, Vivaforum en alle andere dingen die ik had openstaan op internet gooide hij eraf. (IE6.0 en XP)
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Zo, dat scheelt veel ergenis als ik niet ingelogd blijf op de site. Het gaat veel sneller. Alleen heb ik dan dat getob met laatste berichten lezen. Dat is een heleboel geklik dan Viva ook niet echt lezersvriendelijk.
Heb even F5'en getest op mijn werk in IE6 en ja hoor, hij flikkert er telkens uit. IE sluit dus vanzelf helemaal af. In ander browsers heb ik geen last. In IE zie ik bijvoorbeeld ook niet de laatste reactie van Isabelle, ook niet als ik op het topic zelf klik. Het forum en IE hebben elkaar nog nooit gelegen, hoeveel problemen dat uiteindelijk oplevert is nu wel merkbaar.
En mag ik dat op zijn minst gezegd beláchelijk vinden? Dat het uitgerekend in de meest gebruikte browser niet doet? Al TIJDEN niet!!!
Zo, weer een probleem erbij; klik ik, niet ingelogd overigens want dan is de boel iets sneller, op een onderwerp sluit ie weer af. Schijn ik een conflict te hebben met Adobe flash player. Alleen op de Viva site en nergens anders. Ik stop ermee vandaag.
Misschien erg specifiek, maar het Viva-forum vertraagt de performance als ik het gebruik met Firefox 3.0.5 onder Windows Server 2008 (schoolnetwerk, tijdens de pauze).
World of Warcraft: Legion
Eerst knikkerde de viva site me er alleen af wanneer ik f5 indrukte nu is het bij vrijwel alles wat ik doe en dan voornamelijk het openen van een topic.

Idd. internet explorer geeft dan een foutmelding sluit zichzelf af en dan kan ik weer opnieuw beginnen.

Het is dat ik nogal hardleers was en les heb gehad van Minny anders zou ik haast denken dat het persoonlijk was en er even mee kappen met al dat geforum.
Ze bestaan, het is moeilijk te verstaan. Je wilt het niet horen, toch ben je samen met een geest geboren. In je zit een geest die leeft, die je soms moeilijkheden geeft. Eigenlijk is een geest heel fijn, anders zou je toch nooit geboren zijn?
quote:misschicken schreef op 25 februari 2009 @ 09:05:

En mag ik dat op zijn minst gezegd beláchelijk vinden? Dat het uitgerekend in de meest gebruikte browser niet doet? Al TIJDEN niet!!!Dat mag hoor. Je kunt natuurlijk ook overstappen op een browser die dateert van ná de millenniumwisseling.
Ik heb het elder al gezegd: ik vindt het belachelijk dat je een andere browser moet gaan gebruiken omdat er 1 site is die daar niet goed op draait.

Ik heb verder geen problemen met internet explorer en zie ik echt niet in waarom ik dat zou veranderen.

Ik zie je smiley achter je bericht hoor wankelevenwicht, maar het idee is al vaker gegeven en ik vindt dat zo makkelijk gezegd. Op die manier hoeft viva zijn zaakjes niet in orde te maken, lekker makkelijk.
Ze bestaan, het is moeilijk te verstaan. Je wilt het niet horen, toch ben je samen met een geest geboren. In je zit een geest die leeft, die je soms moeilijkheden geeft. Eigenlijk is een geest heel fijn, anders zou je toch nooit geboren zijn?
quote:ikbenikhetisnietanders schreef op 25 februari 2009 @ 18:23:

Ik zie je smiley achter je bericht hoor wankelevenwicht, maar het idee is al vaker gegeven en ik vindt dat zo makkelijk gezegd. Op die manier hoeft viva zijn zaakjes niet in orde te maken, lekker makkelijk.Ben het niet helemaal met je eens. IE6 is een notoir slechte browser, die bovendien zeer verouderd is. Een webbrowser hoort niet vast te lopen bij het weergeven van een website, net zoals een tekstverwerker niet hoort vast te lopen bij het weergeven van een document. Als dit wel gebeurt, dan is dit niet alleen te wijten aan de site of het document, maar voor de helft ook aan het programma.

Het is eigenlijk ironisch dat een uitgeverij zoveel moeite moet doen om een site aan te passen aan een achterhaald programma dat is ontwikkeld door het meest vermogende softwarebedrijf op deze aarde.
In IE7 heb ik het probleem niet (Vista). Dus het is inderdaad de IE6 versie die niet met het forum overweg kan. Ik was overigens al van IE afgestapt voor de verandering van het forum want het is inderdaad een slechte, en zeer onveilige, browser. En dat geldt helaas zeer zeker voor de IE6 versie. Snap ook niet dat ze die bij mij op het werk nog steeds gebruiken.
helaas ik heb dus ook vista en wordt er de hele avond al uitgeknikkerd.

druk niet op f5 omdat ik dan die stomme stackoverflow kreeg, maar volgde keurig de tip van de angel op.

klik op: viva > forum > overige> en dan bv het ruiltopic als ik daarin zit, die tekst wat dus helemaal bovenaan je pagina staat.

die moeite kan ik mij dus ook besparen, want lig er elke keer uit. mopper mopper mopper.

ga nu steeds terug naar > terug naar discussielijst, maar zelfs dan gebeurt het af en toe.
Wanneer wordt er eens aan de Zoekfunctie gewerkt?
Ja het zwarte gat is weer actief
Ook nog steeds problemen met de laatste 10.

Maar dat is het enige met FF gelukkig.
Elke nacht na 1 uur slaat de hele zooi ouderwets op tilt .
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven