Gezondheid alle pijlers

Ontstoken tandvlees

08-02-2018 10:14 29 berichten
Het is weer eens zover, heb ontstoken tandvlees.
Vroeger ook erg last van gehad. Nu zijn het vaak kleine plekjes. Dus niet zo als eerst.
Nu vraag ik mij af welke tandpasta goed helpt bij ontstoken tandvlees.
En is het ook goed om soms mondwater te gebruiken?
Heb ooit eens parodontax gebruik, kon niet wennen aan de vieze smaak. Dus hoop dat er nog andere tandpasta's zijn.
Alle reacties Link kopieren
Bel je tandarts even, die kunnen je vast vertellen wat je het beste kunt gebruiken. Of ga bij de apotheek langs, die weten het waarschijnlijk ook.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Perio-aid (mondwater), koop je bij de apotheek
enige wat echt werkt, raar dat je tandarts het je niet verteld heeft
lilalinda schreef:
08-02-2018 10:19
Perio-aid (mondwater), koop je bij de apotheek
enige wat echt werkt, raar dat je tandarts het je niet verteld heeft
pittig spul wat je maar bepaalde periode mag gebruiken, niet handig om op eigen houtje mee te rommelen.

Paradontax moet je echt de tijd geven, week of twee minimaal.

Ik heb het nu ook en heb er maar een bezoekje aan de tandarts aan gewaagd, gelukkig want het bleek al veel erger dan ik dacht. Heb binnen 1 week twee afspraken bij de mondhygiëniste en mogelijk dat er ook nog een paradontoloog aan te pas gaat komen.
guppekop schreef:
08-02-2018 10:24
pittig spul wat je maar bepaalde periode mag gebruiken, niet handig om op eigen houtje mee te rommelen.

als je wil, kan de apotheek het je prima uitleggen. Het is gewoon zonder recept te koop
Maak een afspraak bij de mondhygiënist. Zij kunnen het gebit helemaal schoonmaken en daarna uitleggen hoe je gebit te verzorgen om te voorkomen dat het weer gaat ontsteken. Niet zelf allerlei dingen gaan doen. Waarschijnlijk heb je te veel tandsteen en dat kan alleen de mondhygiënist weghalen.
Meridol heb ik goede ervaringen mee en smaakt niet zout.
Ik heb hier dus vaker last van. Vaak is het een klein plekje.
Mijn mondhygiëniste weet er ook van.
Zij vind dat het veel beter is.
Ben er drie weken geleden nog geweest.
Zij zegt alleen goed stoken. Wat ik ook doe.
Regelmatig en grondig tanden poetsen, tanden flossen, mondwater gebruiken, paracetamol gebruiken.

Als de klachten te lang duren, erger worden of vaak terugkomen grondiger laten bekijken.

Wat mensen vaak doen is vanwege pijn het poetsen overslaan of niet grondig genoeg doen. Juist wel goed en grondig poetsen, het gaat bloeden echter dan is het ook echt schoon van pus, en daarna spoelen met antibacterieel mondwater is een goede start wanneer je het over de boeg van zelfzorg gooit. Echter nogmaals.......altijd verder onderzoek laten doen wanneer het vaak voorkomt of erger gaat worden.
Misschien is het goed om toch aan die paradontax te wennen. Voor mij heeft t echt geholpen. Er zijn ook andere smaken van t zelfde merk. Misschien is dat een optie?
Troeteltje schreef:
08-02-2018 10:59
Regelmatig en grondig tanden poetsen, tanden flossen, mondwater gebruiken, paracetamol gebruiken.

Als de klachten te lang duren, erger worden of vaak terugkomen grondiger laten bekijken.

Wat mensen vaak doen is vanwege pijn het poetsen overslaan of niet grondig genoeg doen. Juist wel goed en grondig poetsen, het gaat bloeden echter dan is het ook echt schoon van pus, en daarna spoelen met antibacterieel mondwater is een goede start wanneer je het over de boeg van zelfzorg gooit. Echter nogmaals.......altijd verder onderzoek laten doen wanneer het vaak voorkomt of erger gaat worden.
Als het ontstoken is, blijf ik normaal poetsen. Anders gaat het niet goed over
Ik ben zelf dol op parodontax, maar dat is persoonlijk. Je krijg er zo’n frisse smaak van!

Het enige dat bij mij helpt is structureel ’s ochtends en ‘s avonds stokeren en flossen. En met die rubberen ragertjes. Ja, een bloedbad in het begin, maar al na een week is het veel minder en nu ik dit volhoud heb ik al jaren geen last meer.

Af en toe spoel ik met zout water.
Ik gebruik Sensodyne, heeft bij wel een positief effect. Niet extra gaan poetsen bij ontstoken tandvlees. Beter kun je dan 1 tot 2x per dag stokeren met rubberen ragertjes. Dat heeft vaak snel effect.
LizBakker schreef:
08-02-2018 11:27
Ik ben zelf dol op parodontax, maar dat is persoonlijk. Je krijg er zo’n frisse smaak van!
ik ook, als je eenmaal gewend bent, is alle andere tandpasta vies. Veel te muf en zoetig.
Bij mij gaf de tandarts me (toen hij vermoedde dat ik erg last had van ontstoken tandvlees) Sensodyne Proglasur mee. Knetter dure tandpasta, maargoed.

Sinds ik dat gebruik heb ik eigenlijk nooit meer ontstoken tandvlees, heb ik minder last van koud en warm en zijn mijn tanden gewoon minder gevoelig.

Verder gaf de mondhygiëniste ook aan dat je nooit whitening tandpasta moest gebruiken, omdat dit eigenlijk een soort schuurpapier voor je tanden is.
Dahlia74 schreef:
08-02-2018 12:42
Ik gebruik Sensodyne, heeft bij wel een positief effect. Niet extra gaan poetsen bij ontstoken tandvlees. Beter kun je dan 1 tot 2x per dag stokeren met rubberen ragertjes. Dat heeft vaak snel effect.
Ik gebruik ook Sensodyne.
Gebruik ook gum stokers.
Blijkbaar is dit toch niet de goede tandpasta voor mij
lilalinda schreef:
08-02-2018 12:45
ik ook, als je eenmaal gewend bent, is alle andere tandpasta vies. Veel te muf en zoetig.
Vonden jullie deze tandpasta gelijk lekker? Of moesten jullie hier aan wennen ?
-Janny- schreef:
08-02-2018 13:04
Ik heb er best lang aan moeten wennen, maar wil nu het niets anders meer. Mijn tanden voelen schoner en gladder en heb geen last van ontstoken tandvlees meer. ik gebruik het ook soms op van die gumstiks om goed tussen mijn kiezen schoon te maken.
ik moest er zeker een dag of 10 aan wennen
Paradontax heb ik jaren met veel plezier gebruikt. Gestopt omdat ik tandvleesklachten kreeg en ook aften. Nu met Sensodyne gaat het beter. Was wel even wennen.
-Janny- schreef:
08-02-2018 13:04
Ik ben ongeveer opgegroeid met parodontax, mijn ouders gebruiken niet anders, dus ik weet bijna niet beter.
Heb net toch maar parodontax gekocht. Hopelijk gaat het dan sneller over. Hopelijk kan ik wennen aan de smaak...
mick87 schreef:
08-02-2018 10:41
Maak een afspraak bij de mondhygiënist. Zij kunnen het gebit helemaal schoonmaken en daarna uitleggen hoe je gebit te verzorgen om te voorkomen dat het weer gaat ontsteken. Niet zelf allerlei dingen gaan doen. Waarschijnlijk heb je te veel tandsteen en dat kan alleen de mondhygiënist weghalen.
klopt, is ook mijn ervaring
miedo schreef:
10-02-2018 11:48
klopt, is ook mijn ervaring
Maar tandsteen kun je zelf wel voorkomen.
Ik denk dat je eens bij een andere mondhygienist langs moet gaan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven