Ontstoken tandvlees
donderdag 8 februari 2018 om 10:14
Het is weer eens zover, heb ontstoken tandvlees.
Vroeger ook erg last van gehad. Nu zijn het vaak kleine plekjes. Dus niet zo als eerst.
Nu vraag ik mij af welke tandpasta goed helpt bij ontstoken tandvlees.
En is het ook goed om soms mondwater te gebruiken?
Heb ooit eens parodontax gebruik, kon niet wennen aan de vieze smaak. Dus hoop dat er nog andere tandpasta's zijn.
Vroeger ook erg last van gehad. Nu zijn het vaak kleine plekjes. Dus niet zo als eerst.
Nu vraag ik mij af welke tandpasta goed helpt bij ontstoken tandvlees.
En is het ook goed om soms mondwater te gebruiken?
Heb ooit eens parodontax gebruik, kon niet wennen aan de vieze smaak. Dus hoop dat er nog andere tandpasta's zijn.
donderdag 8 februari 2018 om 10:19
donderdag 8 februari 2018 om 10:24
pittig spul wat je maar bepaalde periode mag gebruiken, niet handig om op eigen houtje mee te rommelen.
Paradontax moet je echt de tijd geven, week of twee minimaal.
Ik heb het nu ook en heb er maar een bezoekje aan de tandarts aan gewaagd, gelukkig want het bleek al veel erger dan ik dacht. Heb binnen 1 week twee afspraken bij de mondhygiëniste en mogelijk dat er ook nog een paradontoloog aan te pas gaat komen.
donderdag 8 februari 2018 om 10:41
donderdag 8 februari 2018 om 10:59
Regelmatig en grondig tanden poetsen, tanden flossen, mondwater gebruiken, paracetamol gebruiken.
Als de klachten te lang duren, erger worden of vaak terugkomen grondiger laten bekijken.
Wat mensen vaak doen is vanwege pijn het poetsen overslaan of niet grondig genoeg doen. Juist wel goed en grondig poetsen, het gaat bloeden echter dan is het ook echt schoon van pus, en daarna spoelen met antibacterieel mondwater is een goede start wanneer je het over de boeg van zelfzorg gooit. Echter nogmaals.......altijd verder onderzoek laten doen wanneer het vaak voorkomt of erger gaat worden.
Als de klachten te lang duren, erger worden of vaak terugkomen grondiger laten bekijken.
Wat mensen vaak doen is vanwege pijn het poetsen overslaan of niet grondig genoeg doen. Juist wel goed en grondig poetsen, het gaat bloeden echter dan is het ook echt schoon van pus, en daarna spoelen met antibacterieel mondwater is een goede start wanneer je het over de boeg van zelfzorg gooit. Echter nogmaals.......altijd verder onderzoek laten doen wanneer het vaak voorkomt of erger gaat worden.
donderdag 8 februari 2018 om 11:18
Als het ontstoken is, blijf ik normaal poetsen. Anders gaat het niet goed overTroeteltje schreef: ↑08-02-2018 10:59Regelmatig en grondig tanden poetsen, tanden flossen, mondwater gebruiken, paracetamol gebruiken.
donderdag 8 februari 2018 om 11:27
Ik ben zelf dol op parodontax, maar dat is persoonlijk. Je krijg er zo’n frisse smaak van!
Het enige dat bij mij helpt is structureel ’s ochtends en ‘s avonds stokeren en flossen. En met die rubberen ragertjes. Ja, een bloedbad in het begin, maar al na een week is het veel minder en nu ik dit volhoud heb ik al jaren geen last meer.
Af en toe spoel ik met zout water.
Het enige dat bij mij helpt is structureel ’s ochtends en ‘s avonds stokeren en flossen. En met die rubberen ragertjes. Ja, een bloedbad in het begin, maar al na een week is het veel minder en nu ik dit volhoud heb ik al jaren geen last meer.
Af en toe spoel ik met zout water.
donderdag 8 februari 2018 om 12:58
Bij mij gaf de tandarts me (toen hij vermoedde dat ik erg last had van ontstoken tandvlees) Sensodyne Proglasur mee. Knetter dure tandpasta, maargoed.
Sinds ik dat gebruik heb ik eigenlijk nooit meer ontstoken tandvlees, heb ik minder last van koud en warm en zijn mijn tanden gewoon minder gevoelig.
Verder gaf de mondhygiëniste ook aan dat je nooit whitening tandpasta moest gebruiken, omdat dit eigenlijk een soort schuurpapier voor je tanden is.
Sinds ik dat gebruik heb ik eigenlijk nooit meer ontstoken tandvlees, heb ik minder last van koud en warm en zijn mijn tanden gewoon minder gevoelig.
Verder gaf de mondhygiëniste ook aan dat je nooit whitening tandpasta moest gebruiken, omdat dit eigenlijk een soort schuurpapier voor je tanden is.
donderdag 8 februari 2018 om 13:00
Ik gebruik ook Sensodyne.
Gebruik ook gum stokers.
Blijkbaar is dit toch niet de goede tandpasta voor mij
donderdag 8 februari 2018 om 13:48
Ik heb er best lang aan moeten wennen, maar wil nu het niets anders meer. Mijn tanden voelen schoner en gladder en heb geen last van ontstoken tandvlees meer. ik gebruik het ook soms op van die gumstiks om goed tussen mijn kiezen schoon te maken.
zaterdag 10 februari 2018 om 11:48
klopt, is ook mijn ervaringmick87 schreef: ↑08-02-2018 10:41Maak een afspraak bij de mondhygiënist. Zij kunnen het gebit helemaal schoonmaken en daarna uitleggen hoe je gebit te verzorgen om te voorkomen dat het weer gaat ontsteken. Niet zelf allerlei dingen gaan doen. Waarschijnlijk heb je te veel tandsteen en dat kan alleen de mondhygiënist weghalen.