Gelderland, welke stad?
donderdag 8 februari 2018 om 16:29
Mijn vriend en ik gaan elke maand een paar dagen naar een andere provincie. Zeeland, Middelburg hebben we al gehad en nu trokken we dus het lootje met Gelderland erop. We willen graag naar een stad, maar ik weet niet zoveel van Gelderland. Dus graag jullie mening! Welke stad raden jullie ons aan
? Alvast bedankt!!
donderdag 8 februari 2018 om 17:00
Wil je echt in stadse dingen doen, of wil je juist de omgeving bekijken? En is het voor komend weekend (carnaval in Nijmegen?) of ga je pas in bijv juni?
Arnhem is de leukste stad als je echt een stad wilt. Kleinere plaatsen als Zutphen, Winterswijk, Harderwijk kunnen verrassend leuk zijn. Wil je meer de omgeving in dan kun je ook denken aan dorpjes als bijv Vierhouten of Otterloo voor de Veluwe, of monumentaal Bronkhorst.
Arnhem is de leukste stad als je echt een stad wilt. Kleinere plaatsen als Zutphen, Winterswijk, Harderwijk kunnen verrassend leuk zijn. Wil je meer de omgeving in dan kun je ook denken aan dorpjes als bijv Vierhouten of Otterloo voor de Veluwe, of monumentaal Bronkhorst.
donderdag 8 februari 2018 om 17:00
Ja, dit is zeker een mooie stad, mooier dan Arnhem vind ik, gezelliger ook. Stuk kleiner dan Arnhem, maar ligt een beetje aan wat je wensen zijn. Als je uitgebreid wilt winkelen, zou ik naar Arnhem gaan. Natuur opzoeken kan vanuit beide steden heel goed.gizzmo-returns schreef: ↑08-02-2018 16:43Zutphen kan je ook nog overwegen, een mooie oude Hanzestad.
donderdag 8 februari 2018 om 17:37
Absoluut Nijmegen! Arnhem is leuk om te shoppen, maar dat is het dan ook. Nijmegen is echt een hele leuke en sfeervolle stad om een paar dagen door te brengen.
Apeldoorn zou ik inderdaad ook absoluut niet doen (sfeerloos) en ook Zutphen zou mijn keus niet zijn want daar heb je het na 1 dag echt wel gezien.
Apeldoorn zou ik inderdaad ook absoluut niet doen (sfeerloos) en ook Zutphen zou mijn keus niet zijn want daar heb je het na 1 dag echt wel gezien.
donderdag 8 februari 2018 om 18:14
Jazeker want ik woon er...
Ook leuk in mijn lieve Arnhempje: Zypendael en Sonsbeek, als je van parken en natuur houdt.
Ik persoonlijk vind de binnenstad niet het hoogtepunt, behalve de 7 straatjes (achter Primark) zijn wel leuk, de Steenstraat is leuk, divers en echt Arnhems, het modekwartier (Klarendal), en op zaterdag is er markt op De Markt
Oww en naar de Burgers Zoo of Openlucht museum is ook leuk.
Zat te doen dacht ik zo!
(En anders kom je maar bij mij een bakkie doen
donderdag 8 februari 2018 om 18:17
Objection!
Je moet vooral de leuke plekjes weten, en die zijn er echt. (Ik woon sinds een jaar echt in zo'n kneuterig Charles Dickens straatje)
Dat komt door de oorlog... daar kunnen wij niks aan doen dat die gasten vrijwel de hele mooie binnenstad platgebombardeerd hebben bij de Market Garden
(Zijn ook nog musea's over trouwens, als TO dat leuk vindt)
Als je toch twee dagen blijft kun je ook Arnhem en Nijmegen doen, is vlakbij mekaar en allebei geen mega grote steden.
Ik denk dat 2 dagen voor 1 stad misschien wat veel is.
donderdag 8 februari 2018 om 18:52
https://www.viva.nl/samenwerking/specia ... -nijmegen/
She used to say, All those good people
Down on Jubilee Street
They ought to practice what they preach
Down on Jubilee Street
They ought to practice what they preach