Vrouwelijke man

10-02-2018 09:18 121 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Meestal lees ik alleen mee. Ik heb een dilemma. Mijn vriend is (naar mijn idee) te vrouwelijk en ik kan daar niet mee overweg. Tuurlijk, een verzorgde man is fijn,maar overdrijven kan volgens mij ook en ik weet niet wat ik ermee moet.
Hij laat zn nagels lakken (handen en tenen), hij epileert zn wenkbrauwen, verft zn wenkbrauwen, heeft zijn wimpers laten liften, scheert al zn lichaamshaar weg (zelfs op zn billen), gebruikt soms foundation of blush, gebruikt mascara en krult zijn wimpers. Hij draagt ringen en vrouwelijke armbanden.En soms vind hij het leuk om een dagje als vrouw rond te lopen( daar ben ik een jaar geleden achter gekomen).
Ik weet dat iedereen zichzelf moet kunnen zijn,maar wat als je daar als partner niets mee kan? Ik was op zoek naar een man man, maar voor mijn gevoel is dit een man vrouw. Anderzijds doet hij superveel voor me,maar ik vind dat ik iemand ook echt aantrekkelijk moet vinden.Ik vind dit totaal niet sexy. Hij staat vaak lang voor de spiegel of zoekt op internet naar de perfecte wenkbrauw.. Uitmaken is als laatste redmiddel een optie,maar liever hoor ik tips, herkenning of ervaringen. Ik ben bang dat hij over een aantal jaar met de mededeling komt dat hij voor altijd vrouw wil zijn. Volgens hem is dat geen optie en vind hij,zoals het nu gaat, prima.
En soms vind hij het leuk om een dagje als vrouw rond te lopen( daar ben ik een jaar geleden achter gekomen).

En toen kreeg/had je dat gevoel wat je nu hebt niet en besloten jullie voor een kindje te gaan?
Maar wat zegt hij dan als je je twijfel uit?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Ik snap het wel in zoverre : als mijn man na enkele jaren relatie opeens langer met de make-up doos bezig is dan ik, zou ik dat niet leuk vinden. Ieder het zijne, helemaal prima, maar ik val er niet op.

Wat ik dan weer niet begrijp, is dat dit nu een jaar aan de gang is, jij twijfelt hierdoor, maar desondanks ben je wel zwanger! Dat verandert de zaak nogal. Waarom heb je dat niet gemeld in de OP?
Je kunt in mijn ogen dus nu niet zomaar zeggen 'ja, die make up.....doeiiii!'
Jufjoke schreef:
10-02-2018 09:39
Ik snap het wel in zoverre : als mijn man na enkele jaren relatie opeens langer met de make-up doos bezig is dan ik, zou ik dat niet leuk vinden. Ieder het zijne, helemaal prima, maar ik val er niet op.

Wat ik dan weer niet begrijp, is dat dit nu een jaar aan de gang is, jij twijfelt hierdoor, maar desondanks ben je wel zwanger! Dat verandert de zaak nogal. Waarom heb je dat niet gemeld in de OP?
Je kunt in mijn ogen dus nu niet zomaar zeggen 'ja, die make up.....doeiiii!'
Ik ben niet zwanger!!
sneeuwvrouw schreef:
10-02-2018 09:24
Hij zegt geen homo te zijn, krijgt wel veel aandacht van mannen. Hij noemt zichzelf een crossdresser...
Hier hoef je dus inderdaad geen homo of transgender voor te zijn.
Er zijn ook man-mannen die het juist fijn vinden om zich af en toe als vrouw te verkleden en gedragen. Maar dat jij het apart vindt, begrijp ik...

Ik zou toch goed luisteren naar wat je zelf wilt en zoekt, als ik in jouw schoenen stond.... En wees eerlijk. Als dit een afknapper voor je is, mag dat en moet je er niet mee doorgaan. Hij gaat niet veranderen en dat hoort ook niet.

Persoonlijk vind ik het heel gaaf als iemand helemaal zichzelf durft te zijn, maar of ik daar de rest van mijn leven wil delen....?
Only dead fish go with the flow
Klote van je zwangerschap zeg. Maar in dat geval zou ik er in ieder geval zeker voor zorgen dat je niet opnieuw zwanger raakt. Als jij je vriend niet meer aantrekkelijk vindt, dan is er weinig wat je nog kunt doen. Je kan van hem niet verwachten dat hij zich anders voor doet dan hij is. Dus je zal echt voor jezelf moeten beslissen of jij op deze manier met hem kunt leven. Als het je echt ontzettend tegen staat, zou ik de relatie toch echt verbreken, zodat jullie beide kans hebben op een toekoms met een partner die wel bij je past.
Nouschi schreef:
10-02-2018 09:32
Hoezo? Hij is veranderd tijdens de relatie. Dit is niet de man waar je verliefd op bent geworden. Ik zou ook zeiken.
Lekken nuttig.... wat is de oplossing van zeiken.
Je bent toch geen 6 meer.... verantwoordelijkheid nemen is echt niet zo moeilijk als je
een volwassen vrouw bent en je gaat er ook niet dood van.
anoniem_20949 wijzigde dit bericht op 10-02-2018 09:48
4.34% gewijzigd
Of je bent nog gek op je man of niet. Dus je stopt met de relatie als hij zo veranderd is en jij vind het niks.

Wat wil je er aan doen dan? Hem dwingen om anders te zijn dan hij is/wil zijn? Hem mannelijk laten voordoen ook al is het nep?

Dus of je accepteert het .. maar dat kan je niet. Dus dan moet je de relatie stoppen en verder gaan zonder hem.
sneeuwvrouw schreef:
10-02-2018 09:35
De zwangerschap is helaas misgegaan. we zijn nu bijna 8 jaar samen en dit was niet toen ik hem leerde kennen. Dat hij nu zo is is sinds een jaar ongeveer. Voor die tijd was hij er totaal niet mee bezig..

Bedankt alvast voor alle reacties.
Sorry, dit las ik pas na mijn reactie. Heel rot voor je.
Nu kun je wel je echt gaan bezinnen op wat je met deze relatie wil. Dat maakt de pijn van een miskraam niet goed, dat bedoel ik uiteraard niet. Maar een kind op de wereld zetten in een relatie waar je over twijfelt is gewoon niet slim.
Mijn relatie zou het niet meer zijn. Zonde van die 8 jaar.
Lucifermiauww schreef:
10-02-2018 09:42
Of je bent nog gek op je man of niet. Dus je stopt met de relatie als hij zo veranderd is en jij vind het niks.

Wat wil je er aan doen dan? Hem dwingen om anders te zijn dan hij is/wil zijn? Hem mannelijk laten voordoen ook al is het nep?

Dus of je accepteert het .. maar dat kan je niet. Dus dan moet je de relatie stoppen en verder gaan zonder hem.
:worship: dit dus.
Occams scheermes theorie...
Gate_Keeper schreef:
10-02-2018 09:45
Mijn relatie zou het niet meer zijn. Zonde van die 8 jaar.
Hoezo dat nou weer? Ze heeft toch 7 mooie jaren gehad? Ik snap dit soort opmerkingen echt niet.

Maar verder, het zou mijn ding ook niet zijn. Heb je het wel uitgesproken naar hem To? Dat je er moeite mee hebt? Wat zegt hij dan?
Ik kan opmaken dat het een travestiet is uit je verhaal?
Hier een "ervaringsdeskundige". Getrouwd met een heel mannelijke man, stoer beroep, stoere hobby. Geen klus in en om het huis was teveel. Na17 jaar huwelijk merkte ik op dat hij ook wel erg lang voor de spiegel bleef staan, ook werden wenkbrauwen geëpileerd en de haren groeiden steeds langer. In de kledingkast vond ik een raar T-shirtje. Zo was er nog wel meer (zoals dat veel geld verdween) maar voor alles was een reden en ik te naïef. Het is al 15 jaar geleden en toen was dit nog vrij onbekend. Pas nadat zijn moeder was overleden - hij wilde het haar niet aandoen - kwam de bekentenis. Ik heb het nog 4 jaar volgehouden en heb in die periode veel moeten accepteren. Ik ben 11 jaar geleden gescheiden maar heb er nog steeds verdriet van. Vooral van de leugen want hij zei dat hij het al ver voor ons huwelijk wist. Van de stiekeme verstopplaatsen in huis waar ik onwetend van was. Van de bizarre aankopen (daar ging het geld dus heen). Ik kan er wel een boek over schrijven!
:hug: Sneeuwvrouw
Hortense schreef:
10-02-2018 09:53
Hier een "ervaringsdeskundige". Getrouwd met een heel mannelijke man, stoer beroep, stoere hobby. Geen klus in en om het huis was teveel. Na17 jaar huwelijk merkte ik op dat hij ook wel erg lang voor de spiegel bleef staan, ook werden wenkbrauwen geëpileerd en de haren groeiden steeds langer. In de kledingkast vond ik een raar T-shirtje. Zo was er nog wel meer (zoals dat veel geld verdween) maar voor alles was een reden en ik te naïef. Het is al 15 jaar geleden en toen was dit nog vrij onbekend. Pas nadat zijn moeder was overleden - hij wilde het haar niet aandoen - kwam de bekentenis. Ik heb het nog 4 jaar volgehouden en heb in die periode veel moeten accepteren. Ik ben 11 jaar geleden gescheiden maar heb er nog steeds verdriet van. Vooral van de leugen want hij zei dat hij het al ver voor ons huwelijk wist. Van de stiekeme verstopplaatsen in huis waar ik onwetend van was. Van de bizarre aankopen (daar ging het geld dus heen). Ik kan er wel een boek over schrijven!
:hug: Sneeuwvrouw
Jeetje Hortense, en wat bleek hij te zijn? Een crossdresser? Of wilde hij liever vrouw zijn?
sneeuwvrouw wijzigde dit bericht op 10-02-2018 10:01
0.56% gewijzigd
Wat wist hij Hortense?
Hatsjikideee...
Wauw heftig hortense. Ik vind dat sommigen wel makkelijk reageren met als je houdt van hem, dan..

Ik zou het ook heel erg heftig vinden. Mijn vriend mag zijn wie hij is. In relatievorm moet dat wel matchen. En ik val eenmaal op mannen en niet op vrouwen. Als hij vrouw zou willen zijn, zou ik dat echt heel erg moeilijk vinden. De aantrekkingskracht zal ook afnemen,ondanks houden van.
Al wordt hij dikker, kaal, oud is dat anders voor mij. Dat vind ik erbij horen. Maar hele transformatie.. Nee daar zou ik veel moeite mee hebben.
Er zijn mensen die mbt gender niet aan de stereotype voldoen en die misschien zelfs wel fluctueren tussen het ene en het andere. Ik denk niet dat hij gaat voldoen aan wat jij wil.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Hij is ijdel en doet veel aan lichaamsverzorging. Jij noemt dat vrouwelijk. Terwijl er natuurlijk zat vrouwen zijn die nooit hun nagels lakken, wimpers krullen of wenkbrauwen epileren. Ik heb dat bijvoorbeeld nog nooit gedaan.

En jij wilt een man-man. Wat is dat? Iemand die boert, scheten laat, voetbalt en je trouwdag vergeet?
Mijn man was voor ons huwelijk eerder getrouwd geweest. Ook toen had hij die gevoelens al vertelde hij mij. Ik was erg boos daarover: had het mij verteld dan had ik een eerlijke afweging kunnen maken.
Mijn man is uiteindelijk fysiek vrouw geworden. Ik stond naast hem, bracht hem naar het ziekenhuis, ging op bezoek en verzorgde hem. Maar zijn aandacht lag toen al ergens anders. Hij is nu opnieuw getrouwd. Met een vrouw.
nononono schreef:
10-02-2018 10:12
Hij is ijdel en doet veel aan lichaamsverzorging. Jij noemt dat vrouwelijk. Terwijl er natuurlijk zat vrouwen zijn die nooit hun nagels lakken, wimpers krullen of wenkbrauwen epileren. Ik heb dat bijvoorbeeld nog nooit gedaan.

En jij wilt een man-man. Wat is dat? Iemand die boert, scheten laat, voetbalt en je trouwdag vergeet?
Nou dit gaat volgens mij net wat verder dan wat in het algemeen onder lichaamsverzorging wordt verstaan.
Ik kan me heel goed voorstellen dat TO zich bedrogen voelt omdat hij jaren verstoppertje heeft gespeeld.

Dan denk je dat je iemand kent en blijkt dat niet helemaal zo te zijn.
Maar goed. De man-man die ze wil gaat ze niet krijgen. Dus aan haar de keus hoe hier mee om te gaan.
Heftig Hortense, er zou zoveel leed bespaard worden als men eerlijk zou kunnen zijn.

Nononono, de aandacht die vriend van sneeuwvrouw aan uiterlijk geeft is doorgaans toch niet wat je voor ogen hebt bij een man man? Wimpers krullen? pffff

Trek je conclusie TO, dit is het niet meer voor jou. Denk dat je jezelf een hoop ellende bespaard om dat in te zien.
Hatsjikideee...
nononono schreef:
10-02-2018 10:12

:rofl: :applause:
Blijkbaar... en TO wil blijkbaar kunnen zeiken over een man dus dan kan ze daar een topic over openen.. :cencored:

TO: even serieus nu, als jij hier moeite mee hebt dan is dat blijkbaar zo.
Echter je hebt nou eenmaal niet op alles en iedereen controle, ook niet op je vriend.
Het enige waar je wel controle over hebt is jouw reactie hierop. Als jij niet kan leven met deze eigenschap van je vriend moet jij daarop anticiperen ipv van een ander verwachten even te veranderen wanneer jij dat wil.
Zo werkt het namelijk niet, het spijt me...
anoniem_20949 wijzigde dit bericht op 10-02-2018 10:34
28.22% gewijzigd
Hortense schreef:
10-02-2018 10:16
Mijn man was voor ons huwelijk eerder getrouwd geweest. Ook toen had hij die gevoelens al vertelde hij mij. Ik was erg boos daarover: had het mij verteld dan had ik een eerlijke afweging kunnen maken.
Mijn man is uiteindelijk fysiek vrouw geworden. Ik stond naast hem, bracht hem naar het ziekenhuis, ging op bezoek en verzorgde hem. Maar zijn aandacht lag toen al ergens anders. Hij is nu opnieuw getrouwd. Met een vrouw.
Wat ongelofelijk zwaar moet dat voor jou geweest zijn!!. En dan weer trouwen met een andere vrouw...
Je weet dit nu een jaar. Het lijkt me dat je zo langzamerhand wel de balans op kan maken. Je hebt geprobeerd ermee om te gaan en kan nu eerlijk beslissen of jullie relatie voor jou nog werkt. Dat kan niemand anders voor je doen.

Sterkte :hug:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven