Verplichte studie HBO ?
dinsdag 19 december 2017 om 19:57
Ik doe mijn werk al 15 jaar.
Nu wil mijn bedrijf dat ik een studie gaan doen om mijn werkveld te verbreden.
Dit vergt veel tijd en inzet.
Iets waar ik eigenlijk niet op zit te wachten.
Ik doe mijn werk graag, en ik doe het ook volgens mijn collega's en werkleider goed.
De studie zou half in tijd zijn van de baas en half in tijd van mezelf.
Ongeveer 6 uur per week
Mijn werk wordt tijdens de studie niet minder en komt daar nog eens bij op.
De studie duurt een jaar.
Ik ben het hier eigenlijk niet mee eens.
Zij willen dat ik mijn werkveld ga verbreden.
Ik hoef geen studie, eigenlijk niet eens als het helemaal in de tijd van de baas is.
Een cursus van een paar dagen zou ik wel prettig vinden,
maar een jaar 6 uur per week ?
Hoe kan ik op een vriendelijke manier bij mijn werkleider aangeven,
dat ik deze studie niet wil doen ?
Nu wil mijn bedrijf dat ik een studie gaan doen om mijn werkveld te verbreden.
Dit vergt veel tijd en inzet.
Iets waar ik eigenlijk niet op zit te wachten.
Ik doe mijn werk graag, en ik doe het ook volgens mijn collega's en werkleider goed.
De studie zou half in tijd zijn van de baas en half in tijd van mezelf.
Ongeveer 6 uur per week
Mijn werk wordt tijdens de studie niet minder en komt daar nog eens bij op.
De studie duurt een jaar.
Ik ben het hier eigenlijk niet mee eens.
Zij willen dat ik mijn werkveld ga verbreden.
Ik hoef geen studie, eigenlijk niet eens als het helemaal in de tijd van de baas is.
Een cursus van een paar dagen zou ik wel prettig vinden,
maar een jaar 6 uur per week ?
Hoe kan ik op een vriendelijke manier bij mijn werkleider aangeven,
dat ik deze studie niet wil doen ?
maandag 12 februari 2018 om 18:35
Ik wil niet lullig doen, maar in de meeste vakgebieden is zo'n oud diploma niet veel meer waard. Ga er ook maar vanuit dat die nieuwe studie ook zeker je niet je laatste is als je "employable" wilt blijven.SweetChilliSauce schreef: ↑19-12-2017 20:02Ja ik krijg wel een echt diploma. Maar ja, ik heb 15 jaar geleden al mijn HBO diploma behaald. Ik hoef er niet nog 1.
maandag 12 februari 2018 om 18:56
SweetChilliSauce schreef: ↑19-12-2017 21:16Klopt, maar ik moet ook nog het huis schoonmaken, boodschappen, koken, de was, hond uitlaten, cadeautjes voor verjaardagen van vriendjes, familie en feestdagen, tijd met mijn man, tijd met vriendinnen, tijd voor mezelf.
Dus je man doet... niets ?
maandag 12 februari 2018 om 20:53
Velen zullen er (bij wijze van spreken) een moord voor doen. Een werkgever die in de medewerkers investeert. Maar blijkbaar is het niet gauw goed.... Ik herken het overigens wel van veel collega's. Die dan vervolgens gaan klagen als anderen die wel graag trainingen volgen uiteindelijk de leukste jobs krijgen.
maandag 12 februari 2018 om 21:46
Yup.ieneminnie schreef: ↑19-12-2017 22:02Als je niet mee gaat met de veranderingen die gevraagd worden zou het kunnen betekenen dat jij minder waardevol wordt voor het bedrijf zeker als anderen wel continu willen ontwikkelen en meegaan met de veranderingen.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.