Werk & Studie alle pijlers

Moddergooien

14-02-2018 16:22 46 berichten
Hallo viva-dames,

disclaimer: ik vraag niet om juridisch advies en kan niet op te veel details in gaan, maar ik wil héél graag even stoom afblazen....

Een aantal dagen geleden ben ik uit het niets ontslagen door werkgever. Ik ben hier tegen in verweer gegaan (niet zelf maar via een mediator). Werkgever krijgt nu de kriebels en stuurt een ontzettend ondermaatse reactie waarin ze zich ontzettend laten kennen. Dingen die in vertrouwen zijn verteld, en verder absoluut 0 correlatie hebben met hun reden voor mijn ontslag, worden nu aangehaald. Zeg maar, alsof ik ze heb verteld dat ik ziek ben en ze me daarom willen ontslaan.

Het liefst had ik, voordat ik deze brief ontving, nog aan willen blijven maar ik ben écht furieus over deze laag-bij-de-grond'se manier van doen.

Ik ben blij dat er iemand tussen zit, want ik was nú naar ze toe gereden om wat koeienstront voor de voordeur te leggen. En ja - ik zal me netjes houden, maar pfoeh wat een klote situatie. En gewoon met de staart tussen de benen weggaan is zeker geen optie, ik zal die fuckers een poepie laten ruiken!

Einde van de rant, bedankt voor het lezen. Tips en steunbetuigingen mogen <3
Alle reacties Link kopieren
Waarom ben je ontslagen dan?

Zet hem op!
Om echt een goed advies te geven heb ik meer details nodig. Welke reden geeft je werkgever voor het ontslag?
Nou ja wat raar dat je zomaar ontslagen bent.. Kwam dat echt helemaal uit het niets? Geen negatieve beoordelingen gehad? Geen gesprekken? Ik kan me voorstellen dat je gefrustreerd en woest bent over deze gang van zaken.
Go get them!
Pfff wat shit voor je zeg!! Ik heb er geen verstand van dus ik kan je verder niet helpen. Heb je een rechtsbijstand verzekering?
Iekx schreef:
14-02-2018 16:25
Waarom ben je ontslagen dan?

Zet hem op!
Thanks! :heart:

Omdat ik (volgens hun) niet leverde wat ze eisten. Maar dat is a) niet waar en b) er is nooit een functioneringsgesprek geweest. Laatste wat ik heb is een positieve beoordeling en een salarisverhoging. Maar er zijn wat veranderingen in het management en ik denk dat ze liever andere mensen willen omdat ik soms nogal kritisch kan zijn :lightbulb:

Anyway, het wordt ze heet onder de voeten en nu gaan ze deze laffe acties uitvoeren. Walgelijk.

:vechten:
anoniem_6559ef626f039 wijzigde dit bericht op 14-02-2018 16:40
1.55% gewijzigd
Sterkte!
Ik heb ooit zo'n werkgever gehad. Eerst lijdzaam moeten toezien hoe ze een collega dit kunstje flikten.
Alleen collega kende een advocaat, die heeft voor zijn plezier hen het vel over de oren getrokken.
Ze ging weg met een riante vergoeding, getuigschrift, nog een tijdje salarisuitbetaling.
Werkgever heeft daarna al het personeel bij elkaar geroepen en gezegd dat ze crimineel gedrag had vertoond, en ze uit medelijden haar zonder vervolging hadden laten gaan.
Toen ze aanstalten maakten richting mij (dit soort types heeft elk jaar een ander drama in het bedrijf) ben ik gelijk vertrokken.
Maar man wat heb ik genoten van het verhaal van oud-collega, hoe zij het gesprek beschreef.
Helaas zijn dat soort mensen er ook en het klinkt alsof je het goed aanpakt.
Go get them!
Frankdeman schreef:
14-02-2018 16:27
Om echt een goed advies te geven heb ik meer details nodig. Welke reden geeft je werkgever voor het ontslag?
Ik heb een mediator in de arm genomen, betaal het zelf voor nu, heb als het goed is ook nog wel ergens een rechtsbijstandverzekering maar ik kan het me gelukkig veroorloven.

Hoef dan ook geen advies, alhoewel lief dat jullie meedenken hoor! Maar ik kom alleen om te klagen over de gang van zaken & steunbetuigingen in ontvangst te nemen :sun:
Het-groepje schreef:
14-02-2018 16:30
Sterkte!
Ik heb ooit zo'n werkgever gehad. Eerst lijdzaam moeten toezien hoe ze een collega dit kunstje flikten.
Alleen collega kende een advocaat, die heeft voor zijn plezier hen het vel over de oren getrokken.
Ze ging weg met een riante vergoeding, getuigschrift, nog een tijdje salarisuitbetaling.
Werkgever heeft daarna al het personeel bij elkaar geroepen en gezegd dat ze crimineel gedrag had vertoond, en ze uit medelijden haar zonder vervolging hadden laten gaan.
Toen ze aanstalten maakten richting mij (dit soort types heeft elk jaar een ander drama in het bedrijf) ben ik gelijk vertrokken.
Maar man wat heb ik genoten van het verhaal van oud-collega, hoe zij het gesprek beschreef.
Helaas zijn dat soort mensen er ook en het klinkt alsof je het goed aanpakt.
Go get them!
Ja dit zijn lekkere verhalen, dankjewel! Wat erg zeg voor die collega van je. En wat laf van die werkgever. Het ergste is, ik werk in een sociale sector. En dan wel zó met je personeel omgaan :mad:

Overigens ben ik niet de eerste die ze er op deze manier uit willen gooien, maar wel de eerste die er werk van maakt. Jammer dat ik wel voor hetere vuren heb gestaan B)
Ze zorgen er nu voor dat de arbeidsverhouding dusdanig verstoord is dat terugkeren geen optie meer is. Meid ik zou zeggen zorg ervoor dat je er heel voordelig uitkomt en laat ze de rambam krijgen.
Je bent ontslagen omdat je niet leverde, zeg je zelf? Dan ben je gewoon terecht ontslagen. Niet zeiken dus en gewoon een nieuwe baan zoeken. Jij gedraagt je als een verwende prinses. Doe ff normaal.
Gate_Keeper schreef:
14-02-2018 16:35
Ze zorgen er nu voor dat de arbeidsverhouding dusdanig verstoord is dat terugkeren geen optie meer is. Meid ik zou zeggen zorg ervoor dat je er heel voordelig uitkomt en laat ze de rambam krijgen.
:worship: danku danku

Net even een kopje thee gezet, zo nog maar even de deur uit. Echt, ik houd helemaal niet van ruzie. Maar ik laat ook niet op deze manier over me heen lopen.

Maar het ergste vind ik misschien nog wel dat ze echt mijn vertrouwen hebben beschadigd. Als je van me af wil, ok, doe een goed voorstel. Maar een beetje persoonlijke dingen als argument gaan gebruiken, man man man wat ben je dan slap. Goed, het wordt nu wel makkelijk om de eer aan mezelf te houden :yum:
Frankdeman schreef:
14-02-2018 16:37
Je bent ontslagen omdat je niet leverde, zeg je zelf? Dan ben je gewoon terecht ontslagen. Niet zeiken dus en gewoon een nieuwe baan zoeken. Jij gedraagt je als een verwende prinses. Doe ff normaal.
Hey werkgever, jij hier? :bye:

:popcorn:
anoniem_6559ef626f039 wijzigde dit bericht op 14-02-2018 16:40
5.61% gewijzigd
Frankdeman schreef:
14-02-2018 16:37
Nou zeg! Doe jij ff normaal :facepalm:
hertje89 schreef:
14-02-2018 16:40
Nou zeg! Doe jij ff normaal :facepalm:
Wat is nou het probleem. Ze is ontslagen omdat ze haar werk niet goed doet. Dat zegt ze zelf. En dan gaat ze zeiken als ze wordt ontslagen. Dit is een goed vb van wat er mis in in NL. Iedereen denkt dat ze een prinses/prins is en gaat huilen als het blijkt niet zo te zijn.
Wat verwacht je zo ongeveer van de mediator, en van de mediation?
KyloRen schreef:
14-02-2018 16:44
Of je leest even wat ze typt. Ze zegt zelf dat ze juist wel leverde.
Dit dus.
Ha lieverds, blij dat jullie het voor me opnemen. Zullen we Frankdeman gewoon even negeren?

@kyloren: anders pakken we hem even aan met je lightsabor :whip:
Cherry_Blossom schreef:
14-02-2018 16:38
:worship: danku danku

Net even een kopje thee gezet, zo nog maar even de deur uit. Echt, ik houd helemaal niet van ruzie. Maar ik laat ook niet op deze manier over me heen lopen.

Maar het ergste vind ik misschien nog wel dat ze echt mijn vertrouwen hebben beschadigd. Als je van me af wil, ok, doe een goed voorstel. Maar een beetje persoonlijke dingen als argument gaan gebruiken, man man man wat ben je dan slap. Goed, het wordt nu wel makkelijk om de eer aan mezelf te houden :yum:
Les voor de volgende keer. Niet meer het achterste van je tong laten zien.
Fluithaas schreef:
14-02-2018 16:45
Wat verwacht je zo ongeveer van de mediator, en van de mediation?
Dat is wel een goede vraag. Ergens wil ik ze een 'lesje leren' - ze doen absoluut niet aan goed werkgeverschap en overtreden met wat ze nu doen eigenlijk gewoon de wet. Ik vind dat je als ondernemer en werkgever een verantwoordelijkheid hebt naar je personeel, zoals je personeel dat heeft naar jou. Zeker op mijn werk heeft iedereen hart voor de zaak en als ik ook maar het minste vermoeden had gehad dat ze ontevreden waren, had ik graag met ze in gesprek gegaan om te zien hoe we de boel hadden kunnen verbeteren. Maar die kans hebben ze me niet gegeven.

Overigens ben ik dus niet de eerste die dit overkomt, en ik heb zo'n vermoeden dat tenzij ze het deksel op hun neus krijgen, ze deze aanpak niet gaan veranderen.

Maar natuurlijk komt het ook aan op ordinair een vergoeding. Mijn contract loopt nog een hele tijd en ik was er vanuit gegaan (logisch) dat ik tot die tijd inkomen had. Dat ontnemen ze me nu dus ik verwacht een compensatie.
KyloRen schreef:
14-02-2018 16:44
Of je leest even wat ze typt. Ze zegt zelf dat ze juist wel leverde.
En dat geloof jij? Dan zou ze toch niet ontslagen zijn!
hertje89 schreef:
14-02-2018 16:45
Dit dus.
Dus ze is ontslagen omdat ze leverde? Tuurlijk, klinkt heel logisch. Geloof je het zelf?
Cherry_Blossom schreef:
14-02-2018 16:46
Ha lieverds, blij dat jullie het voor me opnemen. Zullen we Frankdeman gewoon even negeren?

@kyloren: anders pakken we hem even aan met je lightsabor :whip:
Ik heb gewoon gelijk en dat weet je. Ga nou maar een nieuwe baan zoeken. Dat gaat je veel energie schelen.
Gate_Keeper schreef:
14-02-2018 16:48
Les voor de volgende keer. Niet meer het achterste van je tong laten zien.
Daar heb je helemaal gelijk in. Overigens ben ik hardleers wat dat betreft, maar misschien dringt het nu echt een keer tot me door dat de wereld een rotten place kan zijn.

Heb meermaals de deksel op mijn neus gehad omdat ik gewoon te aardig was, of te veel geloofde in het goede in de mens. Maar zodra er geld bij komt kijken lijkt men wel van alle ethiek en sympathie berooid. Vandaar dat ik graag in een socialere sector wilde werken. Toch jammer dat dat blijkbaar niet zoveel uitmaakt :rolling:
Frankdeman schreef:
14-02-2018 16:51
En dat geloof jij? Dan zou ze toch niet ontslagen zijn!
En jij gelooft weer niet dat er genoeg werkgevers zijn die vuile spelletjes spelen, uit eigen belang?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven