Foundation crisis !!
zondag 18 februari 2018 om 21:32
Ik denk na 50 verschillende soorten en merken foundation geprobeerd te hebben, heb ik nog steeds geen foundation gevonden die goed bij mijn huid past. Het blijft vlekkerig en niet egaal.
Toch heb ik het idee dat ik al alles geprobeerd hebt.
Dagcrème ✔
Primer ✔
Kwastje/siliconen dingetje/spons ✔
Heel veel verschillende soorten ✔
En nog werkt niks...
Misschien iemand die de goude tip voor mij heeft? Zodat ik zonder vlekken door het leven kan...
Thanxxxx
Toch heb ik het idee dat ik al alles geprobeerd hebt.
Dagcrème ✔
Primer ✔
Kwastje/siliconen dingetje/spons ✔
Heel veel verschillende soorten ✔
En nog werkt niks...
Misschien iemand die de goude tip voor mij heeft? Zodat ik zonder vlekken door het leven kan...
Thanxxxx
zondag 18 februari 2018 om 22:17
Mijn dochter ook, die heeft eigenlijk gewoon een witte foundation nodigSchaapje25 schreef: ↑18-02-2018 22:08Ik heb best een lichte huidskleur dus als ik dan een lichtere foundation gebruik geef ik nog meer licht![]()
Heb indd al veel kleuren gebruikt maar het blijft vlekken geven. Blijkbaar doe ik toch iets fout
L´ancome heeft eentje die licht genoeg is, en urban decay ook. Zijn ook de enigen die bij haar niet vlekken, alle andere zijn te donker en dan zie je duidelijk een ´masker´. Wel, helaas, nogal aan de prijs. Maar goed, als ik het lijstje van anderen zo bekijk (primer, foundation, diverse poeders), dan ben je ook een hoop geld kwijt.
Maar ik denk dus dat jouw foundations te donker zijn.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
zondag 18 februari 2018 om 22:25
Ik heb een vette huid en hier glijdt ook alles eraf zonder goede primer. Ik begin meestal met matte primer van etos, daarna rode plekjes wegwerken met een groene corrector, daarna Mac of Maybelline fit me foundation met een vochtige beauty blender, beetje losse poeder eroverheen en een bronzer om mijn witte velletje wat extra's te geven
zondag 18 februari 2018 om 22:31
zondag 18 februari 2018 om 22:32
Het is belangrijk dat de basis de dagcrème die eronder zit goed is .Zelf dacht t ik ook eens goedkoop uit te zijn met creme van de kruidvat eigen merk.Maar gelijk de dag erna kreeg mijn huid vlekken en dit was nog wel een creme voor de gevoelige huid.
En de foundation kleur aanbrengen op de kaaklijn om te zien of het de juiste kleur is.
En de foundation kleur aanbrengen op de kaaklijn om te zien of het de juiste kleur is.
zondag 18 februari 2018 om 23:28
Schaapje25 schreef: ↑18-02-2018 22:08Ik heb best een lichte huidskleur dus als ik dan een lichtere foundation gebruik geef ik nog meer licht![]()
Heb indd al veel kleuren gebruikt maar het blijft vlekken geven. Blijkbaar doe ik toch iets fout
Ik kan ook niet bij alle merken terecht. De lichtste kleur van vichy gebruik ik (in de winter) en die moet vaak besteld worden. Donkerder zorgt geheid voor vlekken/masker.
En ik gebruik als tegenhanger aqualia creme ook van vichy. Die savonds en na t douchen. De bb creme overdag.
maandag 19 februari 2018 om 06:06
Probeer anders eens om een concealer te gebruiken op de plekken die echt nodig zijn en de rest van je gezicht met en foundation poeder te poederen. (Ik heb persoonlijk die van Kiko, niet belachelijk duur en erg goed) Wat fixing spray er overheen na aanbrengen en het ziet er niet poederig uit. Het klinkt mij alsof je huid droog is en je misschien een matterende foundation wil gebruiken (dus verkeerde foundation voor je huidtype)
Internagelaktisch
maandag 19 februari 2018 om 07:06
maandag 19 februari 2018 om 07:19
Ik heb de bb Cream van L’Oréal en deze dekt echt goed maar geeft geen dikke plakkaat.Schaapje25 schreef: ↑18-02-2018 22:11Bb cream is toch dagcrème met een kleurtje? Dacht altijd dat zoiets niet egt dekkend is. Maar kan het proberen
Zelfs in tijden dat in heftige acne had was dit in combi met poeder het beste om de Boel te camoufleren.
maandag 19 februari 2018 om 07:25
Als je huid wisselende droge en vette plekjes heeft,zal het met extra lagen erover niet lang mooi blijven. Zelf heb ik de laatste tijd makkelijk droge plekjes op mijn wangen, om het weer glad te maken smeer ik er kokosvet, 8h creme en of vaseline op, in ieder geval iets heel vettigs, voordat ik ga slapen. Dan is de volgende ochtend mijn huid een stuk gladder en pakt make up beter. Zelf wissel ik vaak afhankelijk van hoe droog of hoe het mijn huid is van dagcrème. Soms draag ik alleen vrij droge zonnefluide van biodermal, soms dagcreme van biodermal, soms huidolie van kruidvat en ik mix het ook regelmatig. Maar overdag is het meer mijn schone basis en in de nacht hydrateer en voeg ik vettigheid toe met verzorging.
maandag 19 februari 2018 om 07:32
Ik heb een lichte, droge en oneffen huid. Ik heb ook zo'n beetje alles geprobeerd qua foundations, maar ik ben helemaal fan geworden van de BBcream van Etos.
Dat breng ik op met zo'n roze eivormig sponsje die ik eerst nat maak met warm water.
Met een droge huid moet je niet helemaal willen camoufleren en matteren. Daarmee gaat de huid nog droger lijken en krijg je die vlekken. Helemaal egaal gaat het niet woren, maar met die Etos BBcream krijg ik toch een mooi en fris resultaat.
Dat breng ik op met zo'n roze eivormig sponsje die ik eerst nat maak met warm water.
Met een droge huid moet je niet helemaal willen camoufleren en matteren. Daarmee gaat de huid nog droger lijken en krijg je die vlekken. Helemaal egaal gaat het niet woren, maar met die Etos BBcream krijg ik toch een mooi en fris resultaat.
maandag 19 februari 2018 om 07:36
Dat wilde ik ook zeggen; het is duur spul maar het blijft echt goed zitten - ik gebruik het om de donkere kringen onder mijn ogen weg te werken en ik ben zelf heel wit dus die kringen vallen anders heel erg op en ik krijg ze ook helemaal weggetoverd.
Zullen we proberen het een beetje gezellig te houden?!
maandag 19 februari 2018 om 08:41
Hier ligt denk ik het probleemSchaapje25 schreef: ↑18-02-2018 22:08Ik heb best een lichte huidskleur dus als ik dan een lichtere foundation gebruik geef ik nog meer licht![]()
Je zou foundation van creative cosmetics kunnen proberen, dit is een minerale poederfoundation die versmelt met je eigen huidskleur. Deze foundation is ook nog eens goed voor je huid door alle mineralen die erin zitten. Mijn huid is er gladder door geworden, ik wil nooit meer anders.
Op hun facebookpagina staan filmpjes waarin je goed het resultaat kunt zien. Online kun je proefsetjes bestellen om de juiste kleur te vinden, maar je kunt ook (vaak gratis) bij een schoonheidssalon in je buurt langs voor make up advies, ze helpen je dan aan de juiste kleur en je kunt alles testen.
maandag 19 februari 2018 om 11:17
Bb cream van Garnier, en dan de variant voor de vette huid, dekt ook goed. De 'classic' valt wat tegen qua dekking vind ik.Frietmetmayo schreef: ↑19-02-2018 07:19Ik heb de bb Cream van L’Oréal en deze dekt echt goed maar geeft geen dikke plakkaat.
Zelfs in tijden dat in heftige acne had was dit in combi met poeder het beste om de Boel te camoufleren.
Heb net als jij allerlei foundations geprobeerd, maar vind de bb cream toch echt het allermooiste en vooral meest natuurlijke resultaat geven.
maandag 19 februari 2018 om 14:10
Dat de foundation niet blijft 'plakken' heb ik ook. Dat komt omdat mijn huid op de T-zone mega vet is. Van youtube de tip: settingspray. En dan niet 1 x maar meerdere keren. De eerste keer na je dagcreme, tweede keer na je foundation en de derde keer na het afpoederen (en dan poeder ik daarna nog een keer want die settingspray laat ook een glansje achter en dat vind ik niet mooi).
Blijft het alsnog niet de hele dag vlekkeloos zitten maar het duurt aanzienlijk langer.
Blijft het alsnog niet de hele dag vlekkeloos zitten maar het duurt aanzienlijk langer.
Creativity is intelligence having fun
maandag 19 februari 2018 om 14:20
Deze dekt idd nog meer dan die van L’Oréal.JeMappelle schreef: ↑19-02-2018 11:17Bb cream van Garnier, en dan de variant voor de vette huid, dekt ook goed. De 'classic' valt wat tegen qua dekking vind ik.
Heb net als jij allerlei foundations geprobeerd, maar vind de bb cream toch echt het allermooiste en vooral meest natuurlijke resultaat geven.
dinsdag 20 februari 2018 om 08:47
Ik denk dat je een te donkere kleur neemt.Schaapje25 schreef: ↑18-02-2018 22:08Ik heb best een lichte huidskleur dus als ik dan een lichtere foundation gebruik geef ik nog meer licht![]()
Foundation die dicht tegen je huidskleur ligt kiezen en een beetje bronspoeder als blush gebruiken om wat tint te geven.
dinsdag 20 februari 2018 om 11:43
Oh, haha, daar krijg je wel een beetje een vreemd hoofd van ja!
Zullen we proberen het een beetje gezellig te houden?!