Werk & Studie alle pijlers

Loonheffing invaller basisschool

23-02-2018 11:18 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi!

Zijn hier toevallig ook meiden die inval leerkracht zijn op verschillende basisscholen?
Ik werk via een invalpool en werk steeds een dagje hier en dan weer twee dagen daar.
Nu kun je vanwege de verschillende contracten die je steeds krijgt geen loonheffingskorting toepassen.

Ik heb nu mijn eerste loonspecificatie ontvangen en dit viel nogal tegen.
Dit komt neem ik aan vanwege de loonheffingskorting die niet toegepast is.

Nu vroeg ik mij af of je hier een deel van terug krijgt tijdens je jaarlijkse belastingaangifte.
Ik ben heel benieuwd wat jullie ervaringen zijn.

Thanks!
Mijn partner heeft ook een tijd als invaller gewerkt. Je kan toch bij een van die pools de loonheffing wel aanzetten? Want je hebt een contract met je pool en niet met de school toch (tenzij dat nu verandert is). Als je zeker weet dat je niet over een bepaald bedrag gaat komen, zou ik gewoon bij alle kleine contracten (als dat zo werkt) wel je loonheffing aanzetten.

Overigens krijg je het anders wel terug ja, maar pas als je je belastingaangifte over 2018 in 2019 gaat doen, duurt dus nog even.
Wat voor werk je doet en bij hoeveel werkgevers maakt voor de Inkomstenbelasting uiteindelijk niet uit. Na het einde van het jaar gaat er een streep onder. Dan wordt bepaald wat je in totaal hebt verdiend en wat je al aan belastig betaald/afgedragen hebt. Als je te veel hebt betaald krijg je dit terug, en bij te weinig moet je bijbetalen.
Als je nu kunt leven van wat er wel gestort is, maakt het verder dus niet uit. Uiteindelijk krijg je precies even veel.
Invalleerkracht.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Je schrijft trouwens: 'dat komt neem ik aan door ...'
Maar of dat ligt aan de loonheffing kun je toch gewoon op je loonstrook zien?
Gewoon bij eentje waar je gemiddeld het meest wordt opgeroepen de LHK aanzetten. En anders loop je ook niets mis, dan krijg je na de jaaraangifte een leuk bedrag terug.
Ik heb geen contract bij de invalpool. Ik krijg losse contracten via de school zelf.
Ik heb nu bijvoorbeeld in een maand tijd al 4 verschillende contracten gekregen. Vandaar dat ik nergens loonheffingskorting aan kan zetten.

Maar thanks, zo te lezen krijg je het dus gewoon terug bij de jaaraangifte.
Invaller schreef:
23-02-2018 11:48
Ik heb geen contract bij de invalpool. Ik krijg losse contracten via de school zelf.
Ik heb nu bijvoorbeeld in een maand tijd al 4 verschillende contracten gekregen. Vandaar dat ik nergens loonheffingskorting aan kan zetten.

Hoezo niet? Die contracten lopen toch na elkaar en niet naast elkaar? Als ik van baan X naar baan Y switch kan ik bij beide banen gewoon loonheffing aanzetten?
Je kunt hem ook overal wél aanzetten toch?
Dat doe je dan bv. tot je bruto 20000 euro hebt verdiend (over dat inkomen krijg je de korting sowieso) en de rest van het jaar laat je hem overal uit.
Voordeel: je krijgt nu een wat hoger inkomen, nadelen: later in het jaar krijg je per uur minder uitbetaald, en het kan zijn dat je net scheef uitkomt en toch wat belasting terug moet betalen. Voor beide kun je echter nu al wat geld apart zetten.
Invaller schreef:
23-02-2018 11:48

Ja hoor, geen zorgen daarover! In verhouding betaal je nu teveel, wat je zeker na de aangifte terugkrijgt. Dan heb je een leuk spaarpotje tegoed.
Suikerwafel schreef:
23-02-2018 11:49
Hoezo niet? Die contracten lopen toch na elkaar en niet naast elkaar? Als ik van baan X naar baan Y switch kan ik bij beide banen gewoon loonheffing aanzetten?

Met mijn 51 lentes ben ik williswaar geen meid meer maar ik neem toch even vrijheid te reageren.

Die contacten lopen wel naast elkaar. Je werkt vandaag bij A, morgen bij B, volgende week bij C, dan weer bij A, dan bij De, dan weer bij C. Etc, etc.

Zodra je dus weer, bij een eerdere werkgever aan de slag gaat, gaat men dit op het oude contact en de oude gegevens.

Vorig schooljaar ook zo gewerkt, en voorjaarvakantie 2017 al het teveel betaalde terug gekregen, was echt een heel leuke meevaller.
anoniem_65b93a10517d3 wijzigde dit bericht op 23-02-2018 13:08
7.23% gewijzigd
Lariba schreef:
23-02-2018 11:59
Je kunt hem ook overal wél aanzetten toch?
Dat doe je dan bv. tot je bruto 20000 euro hebt verdiend (over dat inkomen krijg je de korting sowieso) en de rest van het jaar laat je hem overal uit.
Voordeel: je krijgt nu een wat hoger inkomen, nadelen: later in het jaar krijg je per uur minder uitbetaald, en het kan zijn dat je net scheef uitkomt en toch wat belasting terug moet betalen. Voor beide kun je echter nu al wat geld apart zetten.
Terugbetalen vind ik altijd minder leuk dan terugvorderen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven