Lijf & Lijn alle pijlers

Doorbraakbloeding/spotting

23-02-2018 09:17 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dames de laatste paar maanden heb ik last van tussentijds bloedverlies en uitgerekend als ik nog een paar pillen moet van mijn strip dus 3de week.

Vorige maand was er niets aan de hand. Geen druppel verlies tussentijds gespot maar vanochtend had ik een buikpijn van jewelste en na een toilet bezoek rood bloed verlies. 2de keer idem dito alleen was het bloed donkerder en zag ik zelfs kleine stolsels. Daarna eigenlijk niet meer. Ik slik de pil ethinylestradiol/levonorgestrel teva 0.02 mg/01 mg en eigenlijk heb ik hier nooit echt problemen qua bloedverlies voor stopweek mee gehad. Ik slik m netjes elke dag en op tijd en las gewoon een stopweek in dus.

Ook kan het geen zwangerschap zijn. Vorige maand netjes me ontrekkingsbloed (laatste sex was ook 6 weken geleden) en 2 dagen ivm aanhoudende misselijkheid toch een test gedaan die negatief was.

Iemand enig idee? Buiten dit heb ik vorig jaar zomer een uitstrijkje gehad die goed was.
Jemig wat een nick.
Je lichaam is geen atoomklok, maar als je je zorgen maakt dan ga je naar de huisarts. Wij hebben geen glazen bol.
Het is een lichte pil. Hoe lang slik je de pil al? Net begonnen? Je lijf moet er ook aan wennen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
montblanc schreef:
23-02-2018 09:19
Jemig wat een nick.
Je lichaam is geen atoomklok, maar als je je zorgen maakt dan ga je naar de huisarts. Wij hebben geen glazen bol.
Ok dank je wel
viva-amber schreef:
23-02-2018 09:29
Het is een lichte pil. Hoe lang slik je de pil al? Net begonnen? Je lijf moet er ook aan wennen.
Hoi viva Amber nou toch eigenlijk wel een jaar bijna. Dus me lichaam zou toch wel gewend moeten zijn.
Ik heb dit al meer dan een jaar, rond dag 17 van mijn kunstmatige cyclus. Ik slik al jaren Trigynon, naar alle tevredenheid. Houd het een tijdje bij wanneer het gebeurt. Als je de klok er op gelijk kunt zetten dan hoef je je niet druk te maken, volgens mij.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Snoesje het gebeurt me wel altijd in de derde week.. heb het allemaal bijgehouden en tis tot nu toe 2 keer voorgekomen.. 2maanden geleden en deze keer weer dus.
Overleg met je huisarts. Het is een lichte pil.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Nou ik heb net besloten dat ik helemaal ga stoppen met dat rot ding. Buiten die dbb is mijn libido extreem laag (nou 6 weken geleden voor het laatst sex gehad dus dat bedoel ik maar) stemmingswisselingen en ontzettend moe en aangekomen. Ben bang als ik voor een zwaardere ga hefterige hormonen dus binnen zal krijgen. Op naar de condooms.
OK, je weet dat je dan wel meer kans hebt op een zwangerschap?
Angstigmuisje schreef:
23-02-2018 10:17
Nou ik heb net besloten dat ik helemaal ga stoppen met dat rot ding. Buiten die dbb is mijn libido extreem laag (nou 6 weken geleden voor het laatst sex gehad dus dat bedoel ik maar) stemmingswisselingen en ontzettend moe en aangekomen. Ben bang als ik voor een zwaardere ga hefterige hormonen dus binnen zal krijgen. Op naar de condooms.
Waarom overleg je niet gewoon met je huisarts?
Er zijn natuurlijk meer vormen van anticonceptie dan de pil...
Ik begrijp ook niet zo goed waarom je dit niet gewoon met je huisarts overlegd.
viva-amber schreef:
23-02-2018 10:20
OK, je weet dat je dan wel meer kans hebt op een zwangerschap?
Klopt, maar een pil geeft nou eenmaal ook niet 100 procent zekerheid. 2 gevallen in mijn omgeving die er vet doorheen zwanger zijn geraakt. Wil gewoon echt af van die hormonen. Na de bevalling had ik m vrijwel direct ingenomen na 6 weken. En mijn hemel was helemaal opgefokt (en was al neerslachtig en depri) na een half jaar was ik ermee gestopt en voelde me echt beter. De reden dat ik nu weer sinds een kleine jaar aan de pil ben is omdat ik ontzettende onregelmatige menstruaties had en de huisarts toen adviseerde aan de pil te gaan om die regelmaat te krijgen. Heb ook echt nooit last gehad van deze pil voor zwangerschap en de tijd erna voordat ik weer stopte. Alleen eerlijk is eerlijk de gedachte ermee te stoppen was al langer bij mij opgekomen en nu met die doorbraakbloedingen ben ik alleen maar meer overtuigd ermee te stoppen. Buiten dit ben ik ook echt benieuwd hoe mijn natuurlijke cyclus ervoor staat :)
angstigmuisje wijzigde dit bericht op 23-02-2018 11:27
2.81% gewijzigd
Je huisarts adviseerde je een anticonceptiepil om je menstruatie regelmatiger te krijgen. Je natuurlijke menstruatie was dus onregelmatig.
En nu ben je benieuwd hoe je natuurlijke cyclus ervoor staat?
Je verwacht dat dat nu anders is?
lise1985 schreef:
23-02-2018 11:26
Je huisarts adviseerde je een anticonceptiepil om je menstruatie regelmatiger te krijgen. Je natuurlijke menstruatie was dus onregelmatig.
En nu ben je benieuwd hoe je natuurlijke cyclus ervoor staat?
Je verwacht dat dat nu anders is?
Lets hope so.
Angstigmuisje schreef:
23-02-2018 11:28
Lets hope so.
Zucht.

Je hebt de pil niet voor niets gekregen. Ga naar je huisarts en overleg voor een andere pil of een hele andere vorm van anticonceptie. Er is genoeg keuze.
lise1985 schreef:
23-02-2018 11:29
Zucht.

Je hebt de pil niet voor niets gekregen. Ga naar je huisarts en overleg voor een andere pil of een hele andere vorm van anticonceptie. Er is genoeg keuze.
Misschien ook handig om erbij te vermelden dat mijn menstruatie juist altijd voor de bevalling regelmatig was. Zelfs na het stoppen met dezelfde pil had ik meteen een regelmatige cyclus waar je de klok op kon zetten netjes 28 dagen.. Het is pas NA de bevalling "mis" gegaan met mijn cyclus. Na 6 weken dus vrijwel meteen na eerste ongesteldheids na de bevalling ben ik begonnen met anticonceptie. Was regelmatig maar na het stoppen was het flink onregelmatig. Was pilhormoon vrij maar gedachte dat ik af en toe een cyclus had van 46 dagen was natuurlijk niet prettig.

Tja andere anticonceptie is een idee maar dan krijg je weer die troep in je lijf :( wil het nu echt zonder doen. Lang leve mister condoom en tja mocht er iets gebeuren waardoor ik zwanger zou raken (gescheurde condoom of toch een opwelling zonder) dan is een zusje of broertje voor onze kleine dondersteen altijd welkom :)
Hoezo troep in je lijf? En er zijn zelfs hormoonvrije alternatieven.
Dames die hier bekend mee zijn slikken jullie de laatste pillen alsnog door of lassen jullie meteen een stopweek in?
Die begrijp ik niet?

Ik heb een driefasenpil. Drie verschillende concentraties hormonen. De laatste kan ik maximaal tien dagen extra doorslikken. Daarna een stopweek.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Snoesje666 schreef:
23-02-2018 21:50
Die begrijp ik niet?

Ik heb een driefasenpil. Drie verschillende concentraties hormonen. De laatste kan ik maximaal tien dagen extra doorslikken. Daarna een stopweek.
Wat begrijp je niet?

Ik slik deze pil ethinylestradiol/levonorgestrel teva 0 02 mg/0 1 mg. Deze moet ik dus 21 dagen slikken en 7 dagen stoppen dus een stopweek. Ik blijf al de hele dag bloeden weliswaar nier helderrood maar heb echt dezelfde symptomen als bij een normale menstruatie. Lage rugpijn en buikpijn. Ik weet alleen niet of ik nu ook jan stoppen met de pil slikken om de menstruatie gewoon echt door te laten komen
Jan=kan

Overgings ook de huisarts gebeld en die zei dat de pil hoogstwaarschijnlijk te licht is. Kan langs komen voor een ander variant.
Ik heb zelf precies hetzelfde, ben overgestapt van de microgynon naar deze. Regelmatig doorbraak bloedingen. Was juist deze geadviseerd omdat ik het idee had dat ik van de microgynon wat last had van bijwerkingen. Heb het ook een paar maanden zonder pil geprobeerd maar voelde me niet per se beter of slechter toen. Bovendien niet handig als je al 10 jaar een relatie hebt, dan zijn condooms vaak al een tijd niet meer in gebruik
PiltyIggy schreef:
23-02-2018 23:31
Ik heb zelf precies hetzelfde, ben overgestapt van de microgynon naar deze. Regelmatig doorbraak bloedingen. Was juist deze geadviseerd omdat ik het idee had dat ik van de microgynon wat last had van bijwerkingen. Heb het ook een paar maanden zonder pil geprobeerd maar voelde me niet per se beter of slechter toen. Bovendien niet handig als je al 10 jaar een relatie hebt, dan zijn condooms vaak al een tijd niet meer in gebruik

Nou ik ging gisteren dus googlen naar de pil die ik dus nu slik en de recensies zijn echt slecht over deze pil. Ik kwam er ook meteen achter dat er iets niet klopt want voor mijn zwangerschap slikte ik altijd Sandoz en dan die hele naam voor maar daar kreeg ik echter nooit last van, van doorbraakbloedingen. En nu slik ik teva en de eerste maanden gingen goed maar de laatste paar maanden waren echt drama. Ook veel afscheiding werd er gek van en sex? Wat is sex? Echt een hele vreemde pil en het is me dus pas allemaal gisteren opgevallen. Nu wil ik even alle hormonen uit de lijf en overgaan op condooms. Even geen pil meer en aankijken hoe het dan gaat. Vanochtend zag ik duidelijk dat ik bloedverlies had en heb meteen alles erbij misselijkheid, lage rugpijn. Dus ik neem de laatste pillen maar niet en laat het allemaal maar op gang komen.
Wel aan de pil, niet aan de pil. Dat is niet goed voor je lichaam he.

Bovendien zijn er meer opties dan alleen de pil. Ga niet zelf zo met je lijf rommelen maar overleg gewoon met je huisarts.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven