Werk & Studie alle pijlers

opleiding door de war

26-02-2018 21:04 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo forum lezers,

Ik ben inmiddels al 23 jaar oud en ik heb geen idee wat ik eigenlijk nou moet kiezen.

Vanaf 2015 heb ik een opleiding afgerond medewerker ICT. Ik heb heel veel intresses in ICT en vond de opleiding ook leuk.

(zelf was ik een persoon die veel games speelde en altijd intresses had in computers en zelf videos begon te maken over de spellen die ik speelde puur alleen om omdat het een hobby was voor mij om te werken met Camtasia programma (videobewerkingsprogramma).
Later op de tijd zit ik niet echt veel meer op de computer en ben ik meer buiten naturen bekennen vaak rondreizen.
Maar mijn intresses kwa werk blijft met computers maar niet de hardware part was niks voor mij en de netwerk part was niks voor mij.)

Nadat ik de opleiding had afgerond ben ik in 2017 september begonnen met applicatie en mediaontwikkelaar. Ik dacht dat ik dit leuk vond coderen maar het bleek echt heel moeilijk te zijn om het in mijn hoofd te stampen terwijl ik al bijna 1 jaar heb afgerond bij deze opleiding.

Wordpress,HTML,CSS,javascript ging allemaal goed en had ik geen problemen mee.

Ook zijn mijn punten van alle vakken boven de 7 behalve nederlands is een 5 en PHP is iets minder.

Maar mijn mentor probeert me een beetje te pushen en zegt dat ik te weinig kennis heb in PHP. Ik probeerde er veel aan te doen om het toch te leren bij hulp te vragen van een vriend van me die PHP kennis had. Hij had mij het uitgelegd maar ik heb het probleem ik kan PHP niet starten met een lege pagina.

De code begrijp ik wel maar om het zelf te schrijven gaat gewoon niet teminsten tot nu toe probeer ik het en ik wil niet opgeven maar het werkt een beetje tegen al de hele studie.

Ik besef me ook hoe de leraar met me doet om me aan te spreken en geloofd niet wat ik zeg (hij denkt dat de code helemaal door iemand anders is gemaakt) en dat trekt het mijn motivatie heel erg na beneden. Ook met de andere keren hij mij aantal keer aansprak of ik mijn opdrachten wel zelf maakte alleen omdat ik het niet kon uitleggen of goed kon verwoorden. Ik probeerde hem het uit te leggen maar hoe ik het deed hij lachte. Ik had veteld dat ik me uncomfortable voelde tegen hem.

Maar in iedergeval ik denk dat de school mijn niet genoeg motiveert over hoe mijn mentor mij behandeld met PHP.

Ik begin ook nu PHP een beetje minder te vinden, maar als ik het eenmaal wist dan was ik er zo trots op.

Binnenkort heb ik stage bij een leerbedrijf met PHP die ik zelf moet gaan zoeken. maar ik ben er bang voor dat ik straks daar ben en ik helemaal niks kan in PHP.

Ook had ik er over nagedacht en ik had een opleiding gevonden Mediavormgever. En als ik zo kijk zie ik mijn intresses meer daar ligt zoals videos maken en logos maken of animatie met misschien het programma Blender.

Maar ik weet niet wat ik moet doen maak ik me zelf down door die mentor?

Is PHP te moeilijk voor mij?

Maakt hij het ingewikkelder voor mij?

Vind ik programmeren niet leuk en ligt mijn intresses meer bij mediavormgever?

Is het wel een goeie keuze kwa leeftijd om zo laat nog te gaan switchen van opleiding?

Heeft het te maken met omdat ik wiet rook komt het niet in mijn hoofd?

Had ik nog niet getypt helaas heb ik er voor gekozen dat ik niet naar de kliniek wou gaan in 2015 vanwege ik dan nog meer jaren achterliep. En eigenlijk deze keuze zo wil houden en liever nu nog niet naar de kliniek te gaan. Ik kan wel niet blowen als het moest zoals afspraken/stagegesprekken daar kan ik me wel gewoon in beheersen of werk.

Ik weet het even niet meer wat ik moet doen en wat de beste keuze zal zijn voor nu.

Ook denk ik met applicatie en mediaontwikkelaar een betere toekomst zal hebben dan met mediavormgever daar zit ik ook in te twijfelen.

Maar ik wil ook niet op deze school blijven want het motiveert mij totaal niet.

Kiezen voor applicatie en mediaontwikkelaar op de andere school waar ik de mediavormgever zag dat is een optie maar wat als het ligt aan PHP zelf dat te moeilijk is voor mij.

ik ben heel erg confused.

Dank jullie wel om mee te lezen met mijn verhaal. any tips?
Ja natuurlijk heeft blowen invloed op je school en werkprestaties. Je kunt wel van alles gaan proberen qua studie, maar als je hoofd niet helder is straal je altijd wel ergens op.

Eerst stoppen met die rommel, dan een gerichte studierichting kiezen. Of misschien snap je PHP dan wel een stuk beter.....
Nee, geen goeie keuze om te switchen want zo te lezen doe je iets wat je leuk vindt en waar je goed in bent. Je kunt alleen niet met de mentor overweg. En je blowt. Hoe vaak?
Ook denk ik met applicatie en mediaontwikkelaar een betere toekomst zal hebben dan met mediavormgever daar zit ik ook in te twijfelen.
Dat klopt als een bus. Gewoon lekker blijven coderen.
Hallo nonono..,

Dank u wel om te reageren, ik blow wel elke avond maar ik doe er echt bijna niks in en met 0,79gram (5 euro)doe ik er 1 week over.

Ik weet ook dat ik iets meer rook dan 2 jaar geleden toen ik met de opleiding ICT medewerker begon.

maar het is meer dat ik twijfel over de juiste keuze die ik moet nemen.

Het klopt de mentor is niet goed.

Ik ging met plezier en met veel motivatie op de vorige school die ik zat. Er waren ook hele goeie leraren die mij veel motivatie gaf.

Maar op deze school zit het echt een beetje tegen. Ik wil ook niet de mentor beledigen voor iets, maar op de manier hoe hij mij les geeft motiveert en helpt mij niet om beter in PHP te zijn of om er echt naar uit te stralen om zijn lessen te volgen want die zijn PHP.

Om te gaan switchen met school kan een optie zijn en ik ga ook naar een andere school donderdag vanwege opendag en dat komt goed uit.

Ondertussen dat ik met deze opleiding bezig was ben ik er ook achter gekomen dat designing mij meer aanstaat dan coderen en had ik de opleiding Mediavormgever gevonden.

De 'Applicatie en mediaontikkelaar' en 'Mediavormgever' zijn beide op die school en opendag. Misschien nadat ik deze dagen heb gehad het me meer duidelijkheid geeft over de beslissing.
Probeer eens een avond over te slaan, om te kijken of dat verschil maakt.
Als je zo weinig rookt moet stoppen geen probleem zijn.
Natuurlijk beïnvloedt het hoe je leert en presteert.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven