Jeukende huid na douchen
donderdag 15 februari 2018 om 19:16
Even klagen hoor,
Ik douche eens per 2 dagen maximaal.Niet te heet.
Ik gebruik geen douchegel, alleen Hema glycerinezeep bij oksel en vagina.
Maar na de douche zo'n ontzettende jeuk bij onderbenen en soms armen.
Ik smeer me na die tijd wel in ,maar het helpt niet.
Oja ik ben ook nog voor veel cremes allergisch.
Graag een low budget tip.
Ik smeer me na die tijd wel in ,maar het helpt niet.

anoniem_180388 wijzigde dit bericht op 15-02-2018 19:24
2.93% gewijzigd
zaterdag 3 maart 2018 om 22:31
Na het douchen je lijf insmeren met een milde huidolie (bijv. amandelolie) en daarná pas licht afdrogen. Meer je huid deppen met de handdoek. Dan trekt de olie lekker in je huid.
Ik heb altijd een heerlijk zacht velletje daarna. Het ligt ook wel heel erg aan dit jaargetijde, merk ik.
Ik heb altijd een heerlijk zacht velletje daarna. Het ligt ook wel heel erg aan dit jaargetijde, merk ik.
Je hoeft niet altijd te geloven wat je denkt.
zondag 4 maart 2018 om 10:29
- zo lauw en kort mogelijk douchen
- zacht droogdeppen, niet hard wrijven met de handdoek
- douche-olie of zeep voor gevoelige huid gebruiken
- na het douchen huid nog nat insmeren met olie
- heb je cv? De lucht is heel droog nu. Zorg voor vocht door van die luchtbevochtigers op te hangen. Bakje water boven de verwarming werkt ook.
- werk ook van binnenuit: drink veel water
- zacht droogdeppen, niet hard wrijven met de handdoek
- douche-olie of zeep voor gevoelige huid gebruiken
- na het douchen huid nog nat insmeren met olie
- heb je cv? De lucht is heel droog nu. Zorg voor vocht door van die luchtbevochtigers op te hangen. Bakje water boven de verwarming werkt ook.
- werk ook van binnenuit: drink veel water
This is an unacceptable timeline
zondag 4 maart 2018 om 10:38
Hii,miedo schreef: ↑15-02-2018 19:16Even klagen hoor,
Ik smeer me na die tijd wel in ,maar het helpt niet.![]()
Dit probleem heb ik ook al jaren!
Vooral armen en rug.
vaak weggestuurd met ' droge huid' bij de HA.
heb je ook droge plekjes op je huid?Schijnbaar heet het galbulten. ik heb van de huisarts soort vaseline creme gekregen! werkt perfect
dus misschien even laten checken?
oja mochten het galbulten zijn...
daar is niets aan te doen

Het kan aan van alles liggen van chocolade eten tot te warm douchen

zondag 4 maart 2018 om 10:47
Mijn kinderen hebben eczeem en dus ook een droge huid.
De kinderarts gaf aan dat de huid uit droogt van een douche of bad. Om dat te voorkomen moet je je huid niet afdrogen en binnen 3 minuten na douche/bad insmeren met een vette crème (bijv cetomactogol). Dan pak je het douchevocht in en wordt dat water juist door de huid opgenomen i.p.v. dat het je huid kan uitdrogen. Het trekt dan samen met de crème in.
De fout die veel mensen maken is dat ze de huid dus eerst de kans geven verder uit te drogen.
Mocht je crème op je natte lijf echt vervelend vinden, kun je ook heel zachtjes deppen met een handdoek en dan hetzelfde ritueel toepassen. Maar nog altijd moet je huid wel wat vochtig zijn.
De kinderarts gaf aan dat de huid uit droogt van een douche of bad. Om dat te voorkomen moet je je huid niet afdrogen en binnen 3 minuten na douche/bad insmeren met een vette crème (bijv cetomactogol). Dan pak je het douchevocht in en wordt dat water juist door de huid opgenomen i.p.v. dat het je huid kan uitdrogen. Het trekt dan samen met de crème in.
De fout die veel mensen maken is dat ze de huid dus eerst de kans geven verder uit te drogen.
Mocht je crème op je natte lijf echt vervelend vinden, kun je ook heel zachtjes deppen met een handdoek en dan hetzelfde ritueel toepassen. Maar nog altijd moet je huid wel wat vochtig zijn.
zondag 4 maart 2018 om 22:36

zondag 4 maart 2018 om 22:42
Kan dat ook al mee spelen? Heb ook een trage schildklier en heb er nooit bij stil gestaan dat de schildklier ook invloed kan hebben op een droge jeukende huid.