Lijf & Lijn alle pijlers

Niet afvallen en er zoveel voor laten

11-03-2018 16:22 81 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wat ben ik teleurgesteld eet al ruim een week geen koek geen gebak snoep etc en niets afgevallen.....hoe kan dat?
Wat je wél mocht eten van jezelf vond je kennelijk zó lekker dat je er teveel van hebt gegeten om af te slanken.

Maar top dat je niet dikker bent geworden! Dat is ook wat waard.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
BriannaF schreef:
11-03-2018 19:03
Ik ben radicaal geswitcht naar koolhydraatarm. Veel, volvet, maar geen tussendoortjes en geen brood, pasta, rijst of aardappelen. Vet zorgt ervoor dat je langer verzadigd bent. Ik was er in het begin ook huiverig voor, want vette kaas, volle kwark, vette gehaktbal? Maar nu na 5 weken ben ik al 5 kg afgevallen.
P.s. In jus d'orange zit evenveel suiker als een glas cola.
Wat eet je dan ipv aard brood etc.......heb je een voorbeeld van je dagmenu
bibi,ik zou wat meer gaan bewegen en zeker een diëtiste raadplegen. Kies voor een sport die je leuk vind! Overgewicht heb je niet. Je bmi is 23,2 maar ik weet natuurlijk niet wat je bmi van natuur is. Ik zou ervoor zorgen om niet onder 1500 calorieën per dag te komen en een halve tot een kilo per week is afvallen. Na een week kan je nog niet veel zijn afgevallen. De eerste twee kilo's zijn meestal ook vocht. Verder veel groente,fruit,volkorenbrood... eten en zeker geen lightproducten eten want deze zitten vol met een hoop suikers. Maar zoals gezegd,voor het echte professionele advies zou ik een diëtiste gaan raadplegen.
bibi70 schreef:
11-03-2018 20:00
Wat eet je dan ipv aard brood etc.......heb je een voorbeeld van je dagmenu
Ontbijt: Skyr, Griekse yoghurt of kwark met musli, noten/zaden/pitten mengsel met bosbessen of frambozen
Lunch: salade van allerhande rauwkost met feta of mozzarella, soms een eitje, soms uitgebakken spekjes met dressing van mosterd-azijn- olijfolie of een stevige soep van groentepuree met verse groente en stukjes kip.
Diner: vlees, groente. Rijst vervang ik door bloemkoolrijst, pasta door courgetteslierten en aardappels door bataten.
toetje: yoghurt met fruit
"Boring conversation anyway"
BriannaF schreef:
11-03-2018 21:33
Ontbijt: Skyr, Griekse yoghurt of kwark met musli, noten/zaden/pitten mengsel met bosbessen of frambozen
Lunch: salade van allerhande rauwkost met feta of mozzarella, soms een eitje, soms uitgebakken spekjes met dressing van mosterd-azijn- olijfolie of een stevige soep van groentepuree met verse groente en stukjes kip.
Diner: vlees, groente. Rijst vervang ik door bloemkoolrijst, pasta door courgetteslierten en aardappels door bataten.
toetje: yoghurt met fruit
dank je wel........heb ik een richtlijn
Mijn kh arm lijstje:

Ochtend 2 eieren mengen met geprakte banaan en kaneel en bakken als pannenkoek.

in de middag zelfgemaakte soep met een plak gedroogde ham of stuk kaas.

Avond: veel groenten, vlees of kip.

Tussendoor, stukje pure85% chocolade, handje noten, wat yoghurt, tomaatjes, wortel oid.

Drinken thee, koffie, water en ja, een glas wijn.

Als we weg gaan en niet thuis of uit lunchen: noten en een stuk fruit of wortel, tomaatjes.
Pasta vervangen door courgetteslierten. Rijst door bloemkool.
Fruit vervangen door groenten.

Geen suikerrijke dranken, dus geen jus d’orange!

Als je op werk luncht: salade met dressing apart. Denk aan kipfilet of ei erbij.
Yoghurt of kwark met noten en chocolade.
Noten met fruit of groente zo als tomaatjes
Zat te vinden als je googelt op kh arme recepten.
Afvallen is echter voor iedereen anders. De èèn doet het goed om elke 2 a 3 uur te eten en de ander heeft genoeg aan 3 hoofdmaaltijden. Niet bj iedereen helpt minder koolhydraten eten dus ga onderzoeken. Denk nu niet dat je binnen een week resultaat ziet maar trek daar rustig 2 maanden voor uit en gun jezelf die kans.
Succes!
JustcallmeTuT schreef:
11-03-2018 22:22
Afvallen is echter voor iedereen anders. De èèn doet het goed om elke 2 a 3 uur te eten en de ander heeft genoeg aan 3 hoofdmaaltijden. Niet bj iedereen helpt minder koolhydraten eten dus ga onderzoeken. Denk nu niet dat je binnen een week resultaat ziet maar trek daar rustig 2 maanden voor uit en gun jezelf die kans.
Succes!
dank je wel
JustcallmeTuT schreef:
11-03-2018 22:18
Pasta vervangen door courgetteslierten. Rijst door bloemkool.
Fruit vervangen door groenten.

Geen suikerrijke dranken, dus geen jus d’orange!

Als je op werk luncht: salade met dressing apart. Denk aan kipfilet of ei erbij.
Yoghurt of kwark met noten en chocolade.
Noten met fruit of groente zo als tomaatjes
Zat te vinden als je googelt op kh arme recepten.
Hoe is chocolade koolhydraatarm??
Als je dan toch beperkt kh eet, haal ze dan iig nog uit iets nuttigs.
Ook de banaan bij je ontbijt snap ik niet helemaal, dan kan je toch net zo goed brood eten (gezien de kh).
Hamsterweken schreef:
11-03-2018 23:48
85% pure chocolade bevat weinig KH hoor. En je hoeft er niet veel van te eten om echt chocolade gegeten te hebben.
Ik snap die gedachtegang niet. Weinig kh eten maar dan toch chocola willen.. en dus gezondere producten met kh schrappen om maar wel je snoep te kunnen eten. :confused:
Hamsterweken schreef:
11-03-2018 23:55
Chocola is gezond.

En in 25 gram 85% pure chocolade (meer heb je echt niet nodig) zit 5 gram KH.
Chocola is snoep en je hebt er verder niks aan.
Chocola is ook lekker en elke dag een strict dieet zonder snoep Is niet goed vol te houden op de lange termijn. Klinkt als een gezond dieet waar veel mensen wat van kunnen leren!
Fragolisa schreef:
12-03-2018 00:11
Chocola is ook lekker en elke dag een strict dieet zonder snoep Is niet goed vol te houden op de lange termijn. Klinkt als een gezond dieet waar veel mensen wat van kunnen leren!
Een koolhydraatarm dieet is voor de meeste mensen überhaupt niet vol te houden op de lange termijn.
Je kunt best gezond afvallen met af en toe wat snoepen, maar snoepen en kh-arm willen combineren is gewoon idioot.
Please zeg..
Hamsterweken schreef:
12-03-2018 00:21
Oké, matige bron.

Maar dan nog: :cheer2: chocolade :cheer2:

En ook als je op dieet bent heb je zo'n 1500 Kcal pd nodig, waarom zou je er daar niet 100 van uit chocolade mogen halen?
Alles mag. Het is maar net wat je wilt.

Als ik TO zo lees wil ze heel graag resultaat op die weegschaal, dan is elke kc uit chocolade gewoon zonde.
ga nordic walken!
Koffiekop schreef:
11-03-2018 17:49
2 boterhammen als ontbijt én 2 crackers of boterhammen als lunch. Zo lees ik het? Of heb ik het mis TO?

Als dat zo is dan vind ik het vrij normaal eigenlijk als je zittend werk hebt en verder niet actief bent.
Stuk fruit tussendoor en/of een bakje yoghurt, cappucino erbij en dan zit je zo aan 2000 kcal met 1 normaal bord avondeten erbij. Ik eet doordeweeks ook zo. Anders zou ik aankomen.
Die 2000 kcal zijn een gemiddelde, dus voor man en vrouw, met een gemiddeld aantal uur sport per week. TO is een kleine vrouw die niet sport, ze mag zo’n 1588 kcal eten om niet aan te komen (bron: projectgezond.nl).
bibi70 schreef:
11-03-2018 17:02
Nee dit eet ik 7 dagen per week geen extra dingen
Heel slecht eetpatroon,
totaal niet gevarieerd. Honing en hagelslag is puur suiker. 5 koppen koffie is ook veel te veel, drink gewoon water. Die crackers daar heeft je lichaam ook niks aan.

En ga bewegen. Al is het maar dagelijks wandelen. Zo schiet het niet op.
SpringDing schreef:
12-03-2018 00:15
Een koolhydraatarm dieet is voor de meeste mensen überhaupt niet vol te houden op de lange termijn.
Je kunt best gezond afvallen met af en toe wat snoepen.
Dit vooral to stap nu niet ineens over op kh arm maar ga naar een goede diëtiste en laat je voorlichten.
Grapjas.
bibi,heb je iets aan onze tips? Maar een diëtiste raadplegen is nooit verkeerd.
Geraldine schreef:
12-03-2018 12:25
bibi,heb je iets aan onze tips? Maar een diëtiste raadplegen is nooit verkeerd.
ja zeker. Een diëtiste heb ik 2 jaar geleden al bezocht met behulp van een boek.....en eerlijk is eerlijk dat werkt bij mij paar weken en dan geef ik het op,
Bblientje schreef:
12-03-2018 08:29
Grapjas.
Waarom?
Je bent goed bezig! Nu gewoon doorzetten, normaal en gezond eten en niet tot zeer weinig snoepen en meer bewegen. Gewoon wandelen is prima. Ga een maand door en kijk wat de weegschaal dan doet. Zet hem op! De eerste week is het lastigst!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven