Twijfel over clearblue test
donderdag 15 maart 2018 om 14:05
Lieve meiden,
Ik had gister (14 maart) ongesteld moeten worden en vanochtend testte ik met clearblue digitaal 'zwanger 1-2 weken'. Heel blij maar vrij snel kwam de twijfel omdat dit toch eigenlijk 'zwanger 2-3' weken nu zou moeten zijn?
Clearblue telt vanaf moment bevruchting, dus uitslag 1-2 weken is 3-4 weken zwanger. Ik zou nu 4 weken en 1 dag zwanger moeten zijn dus de uitslag 2-3 weken zwanger moeten hebben.
Ik heb gebruik gemaakt van ovulatietesten en op 28 februari had ik mijn eisprong. Precies 14 dagen na menstruatie, zoals elke cyclus. Mijn cyclus duurt 28 dagen over het algemeen.
Merk dat dit mij erg onzeker maakt. Wie heeft hier nog meer ervaring mee?
Liefs
Ik had gister (14 maart) ongesteld moeten worden en vanochtend testte ik met clearblue digitaal 'zwanger 1-2 weken'. Heel blij maar vrij snel kwam de twijfel omdat dit toch eigenlijk 'zwanger 2-3' weken nu zou moeten zijn?
Clearblue telt vanaf moment bevruchting, dus uitslag 1-2 weken is 3-4 weken zwanger. Ik zou nu 4 weken en 1 dag zwanger moeten zijn dus de uitslag 2-3 weken zwanger moeten hebben.
Ik heb gebruik gemaakt van ovulatietesten en op 28 februari had ik mijn eisprong. Precies 14 dagen na menstruatie, zoals elke cyclus. Mijn cyclus duurt 28 dagen over het algemeen.
Merk dat dit mij erg onzeker maakt. Wie heeft hier nog meer ervaring mee?
Liefs
donderdag 15 maart 2018 om 14:10
donderdag 15 maart 2018 om 14:13
Bij mij stond er 3+ weken terwijl het 2-3 weken moest zijn, mijn huisarts zei toen het gesprek daar toevallig op kwam dat zo'n conceptie-indicator er best vaak naast zit. Het is natuurlijk maar gewoon het aflezen van een streepje, het is geen enorm geavanceerde, nauwkeurige meetapparatuur, want dat kan niet voor dat geld. Ik zou hier geen conclusies uit trekken. Doe desnoods nog even een gewone test en vergeet die 1-2 weken.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
donderdag 15 maart 2018 om 14:34
Wat een aardige reacties allemaal en dit stelt me inderdaad wel een beetje gerust. Hopelijk heb ik een dezer dagen de uitslag 2-3 weken en is er niks aan de hand. Ik heb in het verleden al eens een missed abortion gehad en toen had ik ook vrij lang de uitslag 1-2 weken zwanger terwijl dit al 2-3 weken had moeten zijn, vandaar dat ik nu ongerust ben. Maar jullie hebben gelijk. Ik zit precies op het randje tussen de twee uitslagen dus hopelijk is dat het gewoon!
Ik zal het nog even laten weten als ik meer weet!
Voor nu maar gewoon genieten van het feit dat ik weer zwanger ben!
Ik zal het nog even laten weten als ik meer weet!
Voor nu maar gewoon genieten van het feit dat ik weer zwanger ben!
vrijdag 16 maart 2018 om 08:18
Vanochtend weer zwanger 1-2 weken. Ik begin me nu toch wel echt zorgen te maken... ben vandaag toch in ieder geval twee dagen na nod. Bij mijn vorige twee zwangerschappen die goed gingen had ik nu al 2-3 weken en bij een eerdere zwangerschap die afliep in een missed abortion bleef de test ook lang 1-2 weken aangeven...
Ik kijk het dit weekend nog even aan en doe zondag nog eens een test maar ik heb er echt een ongerust gevoel over.
Oh ja, vanochtend sprong de test wel heel snel op zwanger en duurde het lang voordat de weken werden weergegeven. Zegt dat nog iets?
Lfs
Ik kijk het dit weekend nog even aan en doe zondag nog eens een test maar ik heb er echt een ongerust gevoel over.
Oh ja, vanochtend sprong de test wel heel snel op zwanger en duurde het lang voordat de weken werden weergegeven. Zegt dat nog iets?
Lfs
vrijdag 16 maart 2018 om 11:12
Ten eerste zou ik ook kappen met die tests, nogmaals, die indicator is helemaal niet zo betrouwbaar. Je maakt jezelf gek.
Ten tweede: als je in het tabelletje met hCG-waarden kijkt dan zie je dat iemand die drie weken zwanger is op 5-50 IU/I zit, iemand die vier weken zwanger is op 5-426 en iemand die vijf weken zwanger op 18 – 7,340. Het is dus een heel brede range, er is heel veel overlap, iemand die korter zwanger is kan kennelijk meer hCG produren dan een andere persoon die langer zwanger is. Je denkt dan toch niet dat je op een of ander prutsapparaatje, dat die waarden waarschijnlijk helemaal niet eens exact kan meten, precies kan vaststellen hoe ver je bent?
Echt, stop met die conceptie-indicator, ga niet over een paar dagen weer met zo'n ding testen want je maakt jezelf gek. Die eerste weken van een zwangerschap zijn raar en onzeker, maar je kunt niet meer dan afwachten, dat geldt voor iedereen.
Ten tweede: als je in het tabelletje met hCG-waarden kijkt dan zie je dat iemand die drie weken zwanger is op 5-50 IU/I zit, iemand die vier weken zwanger is op 5-426 en iemand die vijf weken zwanger op 18 – 7,340. Het is dus een heel brede range, er is heel veel overlap, iemand die korter zwanger is kan kennelijk meer hCG produren dan een andere persoon die langer zwanger is. Je denkt dan toch niet dat je op een of ander prutsapparaatje, dat die waarden waarschijnlijk helemaal niet eens exact kan meten, precies kan vaststellen hoe ver je bent?
Echt, stop met die conceptie-indicator, ga niet over een paar dagen weer met zo'n ding testen want je maakt jezelf gek. Die eerste weken van een zwangerschap zijn raar en onzeker, maar je kunt niet meer dan afwachten, dat geldt voor iedereen.
Don't waste your time on jealousy,
vrijdag 16 maart 2018 om 14:13
@IJskoffie, ik las alle berichtjes pas nadat ik alweer getest had. Toen ik opnieuw naar de site ging, zag ik alle reacties pas. Maar heel veel dankz voor het meedenken en alle positieve woorden! Ik jullie adviezen om niet meer te testen ook echt opvolgen nu!
@Susan, je hebt helemaal gelijk! Ik ga ook niet meer testen! Deze testen maken je zo onzeker! Ik ga in plaats daarvan lekker genieten! Heb 8 maanden moeten wachten op dit nieuws, dus ik wil daar nu van genieten!! Heel veel dank allen voor jullie berichtjes! Heeft me enorm geholpen! Liefs
@Susan, je hebt helemaal gelijk! Ik ga ook niet meer testen! Deze testen maken je zo onzeker! Ik ga in plaats daarvan lekker genieten! Heb 8 maanden moeten wachten op dit nieuws, dus ik wil daar nu van genieten!! Heel veel dank allen voor jullie berichtjes! Heeft me enorm geholpen! Liefs